eni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, cilt.1, ss.115-119
Bu çalışmanın konusu eğitimde yeni bir model olarak sunulan "Akıllı Sınıflar" (Smart Classrooms) projesinin Fen Bilgisi Eğitiminde uygulanabilirliği üzerindedir. "Akıllı Sınıflar" projesi ilk olarak California Eyalet Üniversitesinde geliştirilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. Projenin asıl teması bilgisayar ve internet teknolojisini direkt olarak eğitim-öğretim etkinlikleri içerisine katarak kütüphane, labaratuar ve görsel-işitsel materyaller vb. olanakları sınıf içerisine taşımaktır. Proje dahilinde dünyanın her yerindeki bilgiye doğrudan ulaşmak, sınıf ortamında bu bilginin paylaşımını sağlamak, güncel gelişmelerden ve geniş bilgi ağından planlı ve programlı bir biçimde yararlanmak amaçlanmaktadır. Fen bilgisi öğretiminin öneminin gün geçtikçe arttığı bilincinden hareketle bu alana yönelik çalışmalar eğitimin ve öğrenci kalitesinin yükseltilmesi anlamda bir ihtiyaç olarak belirmektedir. Ayrıca fen bilgisi öğretiminde yaşanan sorunlar şu andaki uygulamaları yeniden değerlendirmeyi gerektirmekte, farklı ve yeni bakış açılarını zorunlu kılmaktadır. Konumuza esas olan "Akıllı Sınıflar" projesi Fen Bilgisi eğitiminde yeni ve farklı bir model olarak düşünülebilir. Uygulanabilirliği açısından "Akıllı Sınıflar" projesinin amaçları bağlamında geleceğe yönelik etkin bir model olma yolunda olduğu bildirilebilir.