Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol.12, no.23, pp.369-393, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Covid 19 salgını tüm milletleri ve
sosyal hayatın tüm aşamalarını olumsuz şekilde
etkilemiştir. Bulaşma şeklinin yakın temas
olması nedeniyle özellikle toplu halde
bulunulması gereken eğitim ortamları en riskli
yerler olarak kabul edilmiş ve ilk tedbirler bu
alanlarda alınmıştır. Bu kapsamda YÖK
tarafından tüm üniversitelerde uzaktan eğitime
geçilmiştir. Daha önceki uzaktan eğitimlerden
farklı olarak, salgın döneminde hem öğrenciler
hem de öğretim üyeleri çeşitli nedenlerden
dolayı birçok olumsuzluklarla karşılaşmışlardır.
Bu çalışmada da Sivas Cumhuriyet
Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin
salgın döneminde uygulanan online eğitime
yönelik tutumlarını ölçmek için geçerli ve
güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla ilk aşamada 35 maddeden oluşan
taslak ölçek oluşturulmuştur. Taslak ölçeğe
uygulanan AFA sonucunda beş faktörden oluşan
21 maddelik ölçek elde edilmiştir. Modelin
uyumluluğu doğrulayıcı faktör analizi ile test
edilmiş, uyum indeksleri kabul aralığında
bulunmuştur. Test tekrar test sonuçları ve alt üst
gruplara dayalı madde analizi anlamlı olarak
elde edilmiştir. Ayrıca ölçeğin Cronbach Alpha
değeri 0.884, alt faktörlerin Cronbach Alpha
değeri 0.884-0.658 aralığında hesaplanmıştır.