Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin dijital bağımlılık düzeyleri ile kriz yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışma, beden eğitimi öğretmenlerinin dijital bağımlılık düzeyleri ile kriz yönetimi becerileri arasındaki etkileşimi ampirik veriler kullanarak inceleyen öncü araştırmalardan biridir. Araştırma, ilişkisel tarama modeline dayalı nicel bir çalışmadır. (216) Beden Eğitimi Öğretmeni bu araştırmaya katılmıştır. Veriler Dijital Bağımlılık Ölçeği ve Kriz Yönetimi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Dijital bağımlılık ile kriz yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi test etmek için Pearson momentler çarpımı korelasyon analizi uygulanmıştır. Dijital Bağımlılık Ölçeği toplam puanı ile Kriz Yönetimi Ölçeği toplam puanı arasında düşük düzeyde anlamlı ters ilişki bulunmuştur (r = -0,205, p < 0,01). Buna karşılık, alt boyut düzeyinde daha güçlü ilişkiler gözlenmiştir. Özellikle, Dijital Bağımlılık Ölçeği’nin “aşırı kullanım” ve “tekrarlama” alt ölçekleri ile Kriz Yönetimi Ölçeği’nin krizle ilgili aktiviteler alt ölçeği arasında orta düzeyde ve anlamlı negatif ilişki bulunmuştur (r = -0,315, p < 0,001). Bu bulgu, dijital ortamların aşırı kullanımının kriz zamanlarında öğretmenlerin karar alma ve stratejik düşünme becerilerini olumsuz etkileyebileceğini göstermektedir. Dijital bağımlılığın, kriz yönetimi süreçlerinde öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu bilişsel esneklik ve duygusal dayanıklılığı zayıflatarak etkili kriz yönetimi becerilerinin gelişimini engellediği gösterilmiştir. Dolayısıyla, dijital bağımlılık eğitim ortamlarında kriz yönetimi becerilerini zayıflatan kritik bir faktör olarak ortaya çıkmaktadır. Dijital bağımlılığı azaltmak için eğitim kurumlarında farkındalık programlarının uygulanması ve öğretmenlerin kriz yönetimi yeterliliklerini güçlendirmek için uygulamalı eğitimlerin sağlanması en önemli öneri olarak öne çıkmaktadır. Bu tür girişimlerin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine anlamlı katkılar sağlayacağı ve onları kriz durumlarına hazırlayacağı değerlendirilmektedir.
The purpose of this study is to examine the relationship between physical education teachers’ levels of digital addiction and their crisis management skills. This study is one of the pioneering investigations examining the interaction between physical education teachers’ levels of digital addiction and their crisis management skills using empirical data. The research is a quantitative study based on a relational screening model. (216) Physical Education Teachers participated in this research. Data were collected using the Digital Addiction Scale and the Crisis Management Scale. Pearson product-moment correlation analysis was applied to test the relationship between digital addiction and crisis management skills. A low-level significant inverse relationship was found between the total score of the Digital Addiction Scale and the total score of the Crisis Management Scale (r = -0.205, p < 0.01). In contrast, stronger relationships were observed at the sub-dimension level. Specifically, a moderate and significant negative relationship was found between the “excessive use” and “relapse” subscales of the Digital Addiction Scale and the crisis-related activities subscale of the Crisis Management Scale (r = -0.315, p < 0.001). This finding suggests that excessive use of digital environments can negatively impact teachers’ decision-making and strategic thinking abilities during times of crisis. It has been shown that digital addiction hinders the development of effective crisis management skills by weakening the cognitive flexibility and emotional resilience needed by teachers in crisis management processes. Thus, digital addiction emerges as a critical factor that weakens crisis management skills in educational settings. The implementation of awareness programs in educational institutions to reduce digital addiction and the provision of practical training to strengthen teachers’ crisis management competencies stand out as the most important recommendation. It is assessed that such initiatives will make meaningful contributions to the professional development of teachers and prepare them for crisis situations.