Cumhuriyet Medical Journal, cilt.42, sa.4, ss.434-440, 2020 (Hakemli Dergi)
Amaç: Ülkemizde kültürel geçmişimizle de ilgili olarak GETAT yöntemlerinin kullanımı her geçen gün artmaktadır. Bu
nedenle geleceğin hekimleri olan tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT ile farkındalıklarının oluşması önemlidir. Biz de bu
çalışmamızda SCÜTF öğrencilerinin GETAT uygulamaları hakkındaki bilgi, tutum ve davranışlarını değerlendirmeyi
amaçladık.
Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel nitelikte olan bu çalışma Eylül 2020-Aralık 2020 tarihleri arasında Sivas Cumhuriyet
Üniversitesi Tıp Fakültesinde (SCÜTF) okuyan dönem I, II, III, IV, V ve VI öğrencilerinden çalışmaya katılmayı kabul
edenlere uygulanmıştır. Çalışmaya katılmaya gönüllü olan 320 öğrenciye 24 sorudan oluşan çalışma anketi online olarak
uygulanmıştır.
Bulgular: Çalışmamıza katılan tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT yöntemlerini bilme durumları incelendiğinde, en
yüksek oranda bilinen yöntemler sırasıyla hipnoz tedavisi (%93,4), akupunktur (%93,2) ve kupa uygulaması (%80) olarak
tespit edildi. Öğrencilerin %19,1’i daha önceden herhangi bir GETAT yöntemi kullanmış olup, en çok kullandıkları
yöntem kupa (%83,6) ve sülük (%16,4) tedavisiydi. Tıp öğrencilerinin %95,6’sı herhangi bir GETAT yöntemi
uygulatmadan önce hastaların hekimlere danışması gerektiğini düşünürken yalnızca %11,6’sı GETAT yöntemlerinin
sadece plasebo etkisi olduğunu düşünüyordu. Öğrencilerin büyük çoğunluğu %79,1’i tıp eğitiminde GETAT yöntemleri
ile ilgili dersler olması gerektiğini düşünüyordu.
Sonuç: Çalışmamızda tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT uygulamaları ile ilgili bilgi düzeylerinin yetersiz olduğunu ve
GETAT ile ilgili derslerin tıp eğitiminde olmasını istediklerini saptadık. Geleceğin sağlık profesyonelleri olacak olan tıp
öğrencilerinin GETAT ile ilgili farkındalıklarını ve bilgi düzeylerini tıp eğitimi içerisinde artırmanın bu uygulamaların
kanıta dayalı şekilde daha faydalı kullanılabileceği kanaatindeyiz
Objective: The use of traditional and complementary medicine (TCM)
methods in our country in relation to our cultural background increases day
by day. For this reason, it is important to raise awareness among medical
faculty students, who are future physicians, regarding TCM. Our goal in this
study is to evaluate the knowledge, attitude, and behavior of Sivas
Cumhuriyet University Faculty of Medicine (SCUFM) students regarding
TCM practices.
Method: This descriptive, cross-sectional study was carried out with those
who accepted to participate in the study among the 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th,
and 6th grade students studying at SCUFM between September 2020 and
December 2020. 320 students who volunteered to participate in the study
filled out the research questionnaire online.
Results: When the knowledge level of the medical school students
participating in our study regarding TCM methods was examined, the most
widely known methods were found to be hypnosis treatment (93.4%),
acupuncture (93.2%), and cupping (80%), respectively. While 19.1% of the
students had a TCM procedure before, the most used methods were cupping
(83.6%) and leech (16.4%) therapy. While 95.6% of medical students
thought that patients should consult their physicians before having any TCM
method applied, only 11.6% thought that TCM methods had only a placebo
effect. The 79.1% of the students, think that there should be courses on TCM
methods in medical education.
Conclusions: In our study, we found that medical school students'
knowledge on TCM applications is insufficient and they want courses
related to TCM to be included in medical education. We believe that by
increasing the awareness and knowledge of medical students, who will be
the health professionals of the future, about TCM in medical education,
these practices can be used more beneficially and in a way that is based on
evidence.