II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlleri Sempozyumu , Aydın, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, cilt.49, sa.6, ss.614-624, (Özet Bildiri)
Eğitim sürecinin temelini oluşturan ilköğretim aşamasının 1-5 yıllarında, bilişim teknolojileriyle tanışılması
önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı, ilköğretim 1-5 ders kitaplarını bilişim teknolojileri açısından içerik
analizlerini yapmak, bireylerin bilgisayar ve internet teknolojilerine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Tarama modeline
dayalı olan bu araştırmada içerik çözümlemesi yapılmış; ders kitapları bilişim teknolojileri ile ilgili kavram, resim ve
fotoğraflar açısından analiz edilmiş, ders kitapları arasında farklılıkların olup olmadığı ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Öte yandan, ilköğretim 1-5.sınıf öğrencilerinin, bilgisayar ve internet teknolojilerine ilişkin görüşlerini
saptamak için, bir anket geliştirilmiş, şehirden ve köyden birer ilköğretim okulunda, 100 öğrenciye uygulanan
anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizleri yapılarak, sonuçlar değerlendirilmiş ve önerilere yer verilmiştir.