Informatics Technologies in Process of Primary Education


Bağçivan E.

II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlleri Sempozyumu , Aydın, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, cilt.49, sa.6, ss.614-624, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 49
  • Basıldığı Şehir: Aydın
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.614-624
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Eğitim sürecinin temelini oluşturan ilköğretim aşamasının 1-5 yıllarında, bilişim teknolojileriyle tanışılması

önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı, ilköğretim 1-5 ders kitaplarını bilişim teknolojileri açısından içerik

analizlerini yapmak, bireylerin bilgisayar ve internet teknolojilerine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Tarama modeline

dayalı olan bu araştırmada içerik çözümlemesi yapılmış; ders kitapları bilişim teknolojileri ile ilgili kavram, resim ve

fotoğraflar açısından analiz edilmiş, ders kitapları arasında farklılıkların olup olmadığı ortaya konulmaya

çalışılmıştır. Öte yandan, ilköğretim 1-5.sınıf öğrencilerinin, bilgisayar ve internet teknolojilerine ilişkin görüşlerini

saptamak için, bir anket geliştirilmiş, şehirden ve köyden birer ilköğretim okulunda, 100 öğrenciye uygulanan

anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizleri yapılarak, sonuçlar değerlendirilmiş ve önerilere yer verilmiştir.