Tüketici davranışlarını anlamada mutluluk ve tatmin, özellikle dijitalleşmenin perakende satışlarda ve tüketici alışkanlıklarında yarattığı karmaşık dinamikler içinde giderek artan bir önem taşımaktadır. Bu anlayış, firmaların rekabet avantajı elde etmesinde kritik bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, Bandura'nın Üçlü Determinizm Modeli'ni teorik bir çerçeve olarak kullanarak, dijital platformlardan yapılan alışverişlerde tüketici tatmini ile anlık ve uzun dönemli mutluluk arasındaki doğrusal olmayan ilişkileri ve bu etkileşimi satın alma niyetinin seviyelerine göre test etmeyi amaçlamaktadır. Toplam 429 katılımcıyla yürütülen çalışmada; tatmin ve mutluluk türleri arasındaki karmaşık yapı ve etkileşim, polinom modeller aracılığıyla incelenmiştir. Bu doğrusal olmayan modellerin basit doğrusal modellere göre uygunluğu istatistiksel olarak açıklanmıştır. Araştırma sonucunda, tüketici tatmini ile hem anlık mutluluk hem de esenlik (uzun dönemli mutluluk) arasındaki ilişkinin doğrusal olmadığına dair temel hipotezler desteklenmiştir. Bu doğrusal olmayan etkileşimlerin, tüketicilerin mevcut tatmin ve mutluluk düzeylerine göre tanımlanan farklı segmentlerde değişkenlik gösterdiği ortaya konmuştur. Çalışmayla özellikle dijital tüketiciler üzerine yazılmış olan mevcut literatüre doğrusal olmayan çözüm bakış açısının kazandırıldığı düşünülmektedir. Elde edilen bulgular, tüketici tatmini ve mutluluğu arasındaki doğrusal olmayan etkileşimin, pazarlama stratejilerinin tüketicilerin farklı "tatmin-mutluluk" profillerine göre daha esnek, hedef odaklı ve segmente özel olması gerektiğini göstermektedir. İşletmelerin, bu doğrusal olmayan dinamikleri anlayarak müşteri deneyimini iyileştirmesi, uzun vadede müşteri bağlılığını artırma potansiyeli taşımaktadır.
n understanding consumer behavior, happiness and satisfaction are increasingly essential elements, especially within the complex dynamics of digitalization in retail sales and consumer habits. This understanding plays a critical role in firms gaining a competitive advantage. This study, using Bandura's Triadic Determinism Model as a theoretical framework, aims to test the non-linear relationships between consumer satisfaction and immediate and long-term happiness in purchases made on digital platforms, and this interaction according to the levels of purchase intention. In the study conducted with a total of 429 participants, the complex structure and interaction between satisfaction and happiness types were examined through polynomial models. The appropriateness of these non-linear models compared to simple linear models was statistically explained. As a result of the research, the basic hypotheses suggesting that the relationship between consumer satisfaction and both immediate happiness and well-being (long-term happiness) is nonlinear were supported. These non-linear interactions were found to vary in different segments defined by consumers' current levels of satisfaction and happiness. This study is thought to contribute a non-linear solution perspective to existing literature, especially on digital consumers. The findings indicate that the non-linear interaction between consumer satisfaction and happiness necessitates that marketing strategies be more flexible, target-oriented, and segment-specific according to consumers' different "satisfaction-happiness" profiles. It is suggested that businesses understand these non-linear dynamics and thereby improve the customer experience have the potential to increase customer loyalty in the long term.