Cumhuriyet ÜniversitesiIII. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri, Sivas, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2016, ss.1188-1201
Bu çalışmanın amacı; reklam sektöründe insan bilinçaltını yönlendirerek çok satış yapmayı sağlayan
yöntemlerin, Pop Art sanatçısı Andy Warhol’ün çalışmalarında kullanıp kullanmadığını ortaya
koymaktır. Bu amaçla kaynak tarama yöntemi kullanılarak reklamcılıkta bilinçaltına yönelik kullanılan
teknikler üzerinde durulmuş, daha sonra Andy Warhol’ün çalışmalarında kullanılan reklam ürünleri ele
alınarak, çalışmaların hazırlanmasında bu tekniklerden yararlanıp yararlanmadığı ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Sonuç olarak; Andy Warhol eserlerinde ayrıca bir çalışma yaparak bu yöntemi
kullanmadığı, bu amaçla hazırlanmış reklam ürünlerini çalışmalarına baskı yöntemiyle olduğu gibi
aktardığı görülmüştür. Bu yöntemlerden dolaylı yollarla faydalanarak eserleriyle kendi izleyicisi
üzerinde etki yapmayı başarmış, satışlarını artırmış ve gelmiş geçmiş sanatçılar içinde daha hayattayken
en fazla para kazananlar arasında isminin yer almasını sağlamıştır.
Anahtar Kelimeler: Subliminal Reklam, Bilinçaltını Etkileme Yolları, Andy Warhol ve Eserleri.
The aim of this study is to demonstrate that whether Pop Art artist Andy Warhol used in his works the
methods that enables doing more sales by directing the human subconscious in advertising industry sales.
For this purpose, the techniques used for advertising in the subconscious has been concentrated by using
the source scan methods, then taking advertising products that are used in the work of Andy Warhol, it
has been tried to reveal whether to take advantage of this technique in the preparation of his studies. As a
result; it has been found that Andy Warhol in his works did not use this method by doing additional effort,
for this purpose, it has been seen that he transferred advertising product to his works by printing method.
He was able to make an impact on their audience indirectly with the advantage of his method, increased
their sales and has provided take the place of his name among most of the money winners ever more alive
in artist.
Key words: Subliminal advertising, The Ways Affecting Subconscious, Andy Warhol and His Works