Tablet Kitabevi, Konya, 2021
İnsan yaşantısının vazgeçilmez
bir unsuru olarak iletişim, teknolojik gelişmeler ve modern yaşamın ihtiyaçları
doğrultusunda her geçen gün biraz daha güçlenmektedir. İletişim önceleri
yaşamda aracı konumunda iken zamanla değişen ve dönüşen yaşam koşulları ile
merkezi bir konuma yerleştirilmiştir. İnsanlar iletişim araçlarıyla ilişkileri
kesildiğinde bir yoksunluk hissine kapılabilmektedir. Bu yoksunluk hissinin
oluşumunda iletişim araçlarının sunduğu içeriklere olan bağlılık önemli bir yer
tutmaktadır. Kitle iletişim araçlarının sayılarının fazlalaşması ve buna
paralel olarak üretilen içeriklerin de artması bu durumun temel nedenleri
arasında yer almaktadır. Aslında burada üzerinde durulması gereken temel nokta
kitle iletişim araçlarının bireyleri kuşatması kadar sözü edilen kuşatmanın
sonucunda insanlar üzerinde psikolojik bir etkiye sahip olması ve buna bağlı
olarak kültürel alt yapılarında değişimlere sebep olabilmesidir İletişim
alanındaki çalışmalarda tam da bu noktadan hareketle insanların kitle iletişim
araçlarından ne derece etkilendiğini veya kitle iletişim araçlarının onları
nasıl değiştirdiğini konu edinmektedir. 21.
Yüzyıl Medya Çalışmaları isimli bu kitap, buradan hareketle yaşanılan
dönemde kitle iletişim araçlarının içeriklerine, onların insanları nasıl
etkilediklerine ve toplumların kültürel etkilerine değinmekle kalmayıp, bahse
konu olan araçların içeriklerini de ele almaktadır.
Alanında uzman isimlerin değerli katkılarıyla oluşturulan
bu kitap, iletişim dünyası, sinema, siyasal iletişim, sağlık iletişimi, medya
okuryazarlığı, ticari iletişim, internet ve sosyal medya gibi farklı konularda
çalışmalar içermektedir.