Journal of Computer and Education Research, cilt.13, sa.26, ss.706-726, 2025 (TRDizin)
Bu araştırmada özel gereksinimli öğrencilerin eğitimlerine ilişkin öğretmenlerin öz yeterlik [ÖY] ile yaşam boyu öğrenme [YBÖ] eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında kaynaştırma/bütünleştirme öğrencilerinin dersine giren 308 öğretmen araştırmanın katılımcı grubunda yer almıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Ünal & İlhan, (2023) tarafından geliştirilen Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitimine Yönelik Öğretmen ÖY Ölçeği ile Yaman (2014) tarafından geliştirilen YBÖ Eğilimleri Ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen bulgular SPSS 26.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; Öğretmen ÖY ile YBÖ eğilimleri arasında orta düzeyde pozitif ve istatiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.