Üstün Yetenekli Öğrenciler ile Normal Gelişim Gösteren Öğrencilerde Duyarlı Sevgi, Sosyal Güven ve Memnuniyet


Creative Commons License

Özbey A., Sarıçam H.

Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.6, sa.16, ss.142-152, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 16
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Akademi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.142-152
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Bu çalışmada, üstün yetenekli ve normal öğrencilerin duyarlı sevgi ve sosyal güven düzeylerinde bir karşılaştırma yapılmıştır. Ayrıca üstün yetenekli öğrencilerde duyarlı sevgi ile sosyal güven ve memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla Balıkesir ve Manisa illerinde uygun örnekleme ile seçilmiş 200 normal öğrenci ve 200 üstün yetenekli BİLSEM öğrencisinden faydalanılmıştır. Normal öğrencilerin 102’si kız, 98’i erkektir. Üstün yetenekli öğrencilerin 108’i kız, 92’si erkektir. Öğrencilerin duyarlı sevgi ile sosyal güven ve memnuniyet düzeylerini belirlemek için Duyarlı Sevgi Ölçeği ile Sosyal Güvende Hissetme ve Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak, üstün yetenekli öğrencilerin duyarlı sevgi ve sosyal güven düzeylerinin normal akranlarından daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Sosyal güven ve memnuniyet düzeyindeki bu farklılığın duyarlı sevgi düzeylerinin yüksek olmasından kaynaklandığı söylenebilir.

In the current study, a collation was made between gifted students and their normal peers in terms of their compassionate love and social safeness levels. Also, the relationship between compassionate love and social safeness in highly gifted students was examined. In the study, relational search model was used. 8th grade normal students (N=200) from Balıkesir and Manisa (Turkey) and highly gifted students (N=200) of BILSEM were selected with convenience sampling to gather data. 102 normal students (51%) were female, while 98 were male (49%). 108 gifted students were female (54%) and 92 gifted students were male (46%). In this survey, Compassionate Love Scale and, Social Safeness and Pleasure Scale were applied in order to define the compassionate love, social safeness and, pleasure levels of the students. In conclusion, the highly gifted students were observed to have higher levels of social safeness and compassionate love compared to their normal peers. The reason for this difference between social safeness and pleasure levels can be explained by the students’ higher compassionate love levels