Tıp Eğitimi Dünyası, cilt.19, sa.59, ss.86-96, 2020 (Hakemli Dergi)
Amaç: Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi (CÜTF) öğrencilerinin Kanıta Dayalı Tıp (KDT)
konusundaki bilgi ve tutumlarını tanımlamak ve dördüncü dönem öğrencilerine verilen 1 haftalık KDT
eğitimi hakkında görüşlerini belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: CÜTF üçüncü, dördüncü ve beşinci dönem öğrencilerinin dâhil olduğu tanımlayıcı bir
çalışmadır. Dördüncü dönem verilen 1 haftalık KDT eğitimi, teorik dersler ve pratik yapılan bir stajdır.
Araştırmada kullanılan veri toplama aracı öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini, KDT hakkında bilgi ve
tutumlarını ve staj hakkında görüşlerini sorgulamaktadır.
Bulgular: 165 öğrenci katılmak için gönüllü oldu. Araştırma sorusunu araştırmak için belirtilen en yaygın
kaynak; dönem üç öğrencileri için genel internet siteleri, dönem dört ve beş öğrencileri için elektronik
KDT veri tabanlarıdır. Dönem üç öğrencileri veri tarama için kolay ulaşıma önem verirken, dönem dört
ve beş öğrencileri için güvenilirlik önemliydi. Öğrencilerin araştırma yapmak için elektronik veri
tabanlarını kullanım sıklığı (p<0,001), anahtar kelimeyi “iyi” olarak bilenlerin oranı (p=0,021), Medline
kullanım sıklığı (p=0,003) ve kanıt piramidinden aldıkları puanların ortalaması (p<0,001) dönemler
arasında anlamlı farklılık göstermektedir. Öğrencilerin İngilizce seviyeleri ile elektronik KDT veri tabanı
kullanımı arasında anlamlı fark vardır (p=0,034). Ortanın üzeri ve üst seviye İngilizcesi olan öğrencilerin
%72,7 (8)’si araştırma yapmak için elektronik KDT veri tabanlarını
kullanmaktadır. Öğrencilerin makale okurken en zorlandıkları kısımlar;
İngilizce yetersizliği, istatistik ve makalede kullanılan akademik dil idi.
Dönem 4 ve 5 öğrencilerine KDT stajı hakkında görüşlerini
sorduğumuzda; % 77,2 (88)’si stajın yararlı olduğunu, % 7,0 (8) öğrenci
kursun faydalı olmadığını, % 15,8 (18)’i ise kararsız olduğunu belirtti.
Sonuç: Öğrencilerin İngilizce düzeylerini iyileştirmek KDT veri tabanı
kullanım sıklıklarını artırabilir. KDT bilgi ve tutumunun dönem üç
öğrencilerinde diğer sınıflara göre oldukça düşük olduğu, stajını yeni
alan dönem dört öğrencilerinin genel KDT bilgi ve tutumunun diğer
sınıflara göre daha iyi olduğu görülmüştür. Bu bulgular bize stajın faydalı
olduğunu göstermektedir.
Aim: To define knowledge and attitudes of
Cumhuriyet University Medical School (CUMS)
students about Evidence-Based Medicine (EBM)
and to determine opinions about the 1-week EBM
education given to fourth-year students.
Material and Methods: This was a descriptive
study on third, fourth, and fifth-year students of
CUMS. The 1-week EBM education given in 4thyear is an internship, they can take theoretically
and practice lectures. The data collection tool used
in research has questioned descriptive features of
students, knowledge and attitudes about EBM, and
their views on the internship.
Results: 165 students volunteered to participate.
The most common answers for investigation
research question; for 3rd-year students' was
general web sites, for 4th-year students' and 5thyear students' was electronic EBM database. While
3rd-year students valued to easy access for
searching data, reliability was important for 4th
and 5th-year students. The frequency of students'
use of electronic databases (p<0.001), the rate of
know the keyword as “good” (p=0.021), Medline
usage frequency (p=0.003) and mean scores
obtained from the pyramid of evidence (p<0.001)
have differed significantly between students' years.
There was a significant difference between
students' English levels and electronic EBM
database selection (p=0.034). Students', have
upper-intermediate and upper English levels,
72.7%(8) chose the Electronic EBM database
source to investigate. The most difficult parts for
students when reading an article are their English
insufficiency, statistics, and academic language.
Students’ opinions about the EBM course;
77.2%(88) found that the course was beneficial,
7.0%(8) said course were not helpful, and
15.8%(18) were undecided.
Conclusion: Improving students' English levels
could increase their frequency of EBM database
usage. It was observed knowledge and attitude of
EBM were quite low in 3rd-year students, and
general knowledge and attitude of 4th-year
students, have received just new internship, were
better than the other years. These findings show us
that internship is beneficial.