Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, cilt.19, sa.1, ss.259-279, 2018 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı, Cumhuriyet Üniversitesi’nde görev yapan personelin araç
kaskosu yaptırırken sigorta şirketi seçimlerini etkileyen faktörlerin belirlenen değişkenlere
göre incelenmesidir. Sigorta şirketi seçiminde en önemli kriter olarak kuşkusuz fiyat
faktörü akla gelmektedir. Bu çalışma, fiyat dışında belirlenen diğer faktörlerin sigorta
şirketi seçimindeki etkisini çeşitli değişkenlere göre incelemeyi amaçlamaktadır. Bu
bağlamda Cumhuriyet Üniversitesi’nde görev yapan 350 personele Günel (2017) tarafından
geliştirilen ve sigorta şirketi seçimini etkileyen “Şirket İmkânları”, “Güvence”, “Acente
Tavrı”, “Ek Teminatlar”, “Şirket Bilinirliği”, “Güven” ve “Kasko Deneyimi” şeklinde
adlandırılan 7 alt faktörden oluşan ölçek uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde
bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda sigorta şirketi seçimini etkilediği düşünülen şirket bilinirliği ve güven faktörleri
hiçbir değişkene göre anlamlı bir farklılık göstermezken, acentenin tavrı, şirket imkânları,
güvence, ek teminatlar ve kasko deneyimi faktörleri ise çeşitli değişkenlere göre farklılık
göstermektedir. Bu bulgular doğrultusunda üniversite personelinin araç kaskosu yaptırırken
sigorta şirketi seçimlerinde en çok dikkate alınan faktörün ek teminatlar olduğu, bunu
güvence ve acentenin tavrı faktörlerinin izlediği belirlenmiştir.