Ege Üniversitesi IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 8 - 09 Haziran 2023, ss.23
Bu araştırma, UNESCO tarafından seçilen gastronomi şehirlerinin Instagram hesaplarındaki yazılı ve
görsel içerikleri analiz ederek, destinasyon ve sosyal medya yöneticilerine destinasyon pazarlaması
hakkında fikirler sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma, aktif olarak Instagram platformunu
kullandıkları belirlenen üç gastronomi şehrinin hesaplarındaki yazılı ve görsel içerikleri içerik analizi
yöntemi ile incelemektedir. Analiz kriterleri ilgili literatürün incelenmesinden sonra oluşturulmuş ve
tablolar halinde sunulmuştur. Çalışma, üç farklı şehrin gönderilerini analiz ederek hem kendi
aralarında hem de önceki araştırmalar ile karşılaştırmıştır. Çalışmanın bulguları, seçilen şehirlerin
genellikle UNESCO vurgusunu gönderilerinde vurgulamadığını ve paylaşılan içeriklerin genellikle
ticari amaçlar için olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışmanın sonuçları, gastronomi şehirlerinin
Instagram kullanımına dair yeni bir bakış açısı sunmaktadır ve gelecekteki araştırmalar için önemli bir
kaynak teşkil etmektedir. Çalışmanın sonunda sınırlılıklar ve gelecekteki araştırmalar için öneriler
sunulmuştur
This research aims to provide ideas about destination marketing to destination and social media managers by analyzing the written and visual content on the Instagram accounts of gastronomy cities selected by UNESCO. The research examines the written and visual content in the accounts of three gastronomy cities, which are determined to actively use the Instagram platform, using the content analysis method. Analysis criteria were created after reviewing the relevant literature and presented in tables. The study analyzed posts from three different cities and compared them both among themselves and with previous research. The findings of the study revealed that the selected cities generally did not emphasize UNESCO in their posts and the shared content was generally for commercial purposes. The results of this study offer a new perspective on the use of Instagram by gastronomy cities and constitute an important resource for future research. At the end of the study, limitations and suggestions for future research are presented.