Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.3, sa.23, ss.2441-2470, 2022 (Hakemli Dergi)
Eğitimden üst düzeyde fayda sağlayabilmek için
güncel yaklaşımların kullanımı günümüzde oldukça önemli görülmektedir. Kaynaştırma
uygulamalarının ise eğitim alanında önemli bir yere sahip olduğu bilinmektedir.
Bu bağlamda kaynaştırma uygulamalarının başarılı olabilmesi için sınıf-branş öğretmenlerinin
eğitimde güncel yaklaşımlardan yararlanması önemli görülmektedir. Birlikte öğretim;
tüm öğrencilerin üst düzeyde fayda görmesini amaçlayan ve derslerin birden
fazla öğretmen ile sürdürülmesi ilkesine dayanan öğretimsel bir yöntemdir. Bu
anlamda ülkemizde birlikte öğretimden, kapsayıcı eğitim ortamlarının
oluşmasında uygulamaya koyulabilecek yeni bir yönelim olarak bahsedebiliriz.
Birlikte öğretim, özel gereksinimli olan ve normal gelişim gösteren öğrencilere
yönelik olarak uygulanan bir yöntemdir. Bu çalışmanın amacı; özel gereksinimli
olan ve normal gelişim gösteren öğrencilerin eğitiminde kullanılan birlikte
öğretim yaklaşımını tanıtmak, uygulama hazırlıkları, uygulama alt modelleri,
yarar ve sınırlılıkları hakkında açıklamalarda bulunmaktır. Ayrıca bu
açıklamalara dayanılarak uygulamacı ve araştırmacılara öneriler sunmaktır.
The use of current
approaches to benefit from education at the highest level has a very important
place today. It is known that inclusion practices have an important place in
the field of education. In this context, it is considered important for
class/branch teachers to benefit from current approaches in education in order
for inclusion practices to be successful. Co-teaching; It is an instructional
method that aims to ensure that all students benefit at the highest level and is
based on the principle of continuing the lessons with more than one teacher. In
this sense, we can talk about co-teaching as a new orientation that can be put
into practice in the creation of inclusive education environments in our
country. Co-teaching is a method applied to students with special needs and
normal development. The aim of this study; To introduce the co-teaching
approach used in the education of students with special needs and normal
development, to make explanations about application preparations, application
sub-models, benefits and limitations. It is also to offer suggestions to
practitioners and researchers based on these explanations.