Eğitim yönetimi yüksek lisans eğitiminin okul yöneticiliğinin profesyonelleşmesine katkıları (Sivas ili örneği)


Bağçivan E., Kahraman H.

18. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ, Mersin, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, ss.139, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Mersin
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.139
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Okul yöneticiliğinin profesyonelleşmesi, okulların etkililiği ve verimliliği için önemli bir unsurdur.

2023 Eğitim Vizyon Belgesi’nde, okul yöneticiliğinin yüksek lisans seviyesinde mesleki uzmanlık

becerilerine dayalı profesyonel bir kariyer alanı olması gerektiği vurgulanmıştır. Ancak ülkemizde

okul yöneticiliği, halen her öğretmenin üstlenebileceği bir görev olarak görülmektedir. Bu

araştırma, eğitim yönetimi alanında yüksek lisans yapmış okul yöneticilerinin aldıkları eğitimin

mesleğin profesyonelleşmesine katkılarına yönelik algılarını incelemektedir. Nitel araştırma

yöntemiyle yürütülen çalışmada, Sivas ilinde görev yapan, eğitim yönetimi alanında yüksek lisans

yapmış 14 okul yöneticisiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Mesleğe giriş,

mesleki gelişim, yöneticilik becerileri ve toplumsal statü gibi konular incelenerek, yüksek lisans

eğitiminin mesleki profesyonelleşmeye katkıları değerlendirilecektir. Analiz süreci devam

ettiğinden bulgular ve öneriler kongrede paylaşılacaktır.

Anahtar kelimeler: Okul yöneticiliği, mesleki profesyonelleşme, eğitim yönetimi, lisansüstü

eğitim.