Siyasal İletişim ve Sosyal Medya Konularını İçeren Çalışmaların Bibliyometrik Analiz ile İncelenmesi


Saf H. H.

Selçuk İletişim, cilt.16, sa.1, ss.90-118, 2023 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 16 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.18094/josc.1204119
  • Dergi Adı: Selçuk İletişim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.90-118
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İletişim üzerine yapılan çalışmalarda siyasal iletişim araştırmaları önemli bir yer tutmaktadır. Niceliksel olarak artan bu çalışmalarda siyasal iletişim betimlenmiş, amaçları, yöntemleri, hedef kitleler üzerindeki etkisi gibi konular ele alınmıştır. Ele alınan bir diğer konu da siyasal iletişim ve medya arasındaki ilişkidir. Bu konu da sıklıkla işlenmiş, son yıllarda ise siyasal iletişim ve sosyal medya arasındaki ilişkiyi içeren çalışma sayısında artış olmuştur. Son yıllarda kullanıcı sayısı ve etkisi artan sosyal medya, siyasal iletişimde önemli bir unsur haline gelmiştir. Bu konuları içeren çalışmaların genel bir incelemesinin yapılması ise elzem olmuştur. Konuları içeren çalışmaların yıl, alan, ülke, üniversite, anahtar kelime, en çok atıf alan yazar ve en çok atıf alan çalışma bağlamında incelenmesi önemlidir. Bu da bibliyometrik analiz ile mümkündür. Bu çalışmada siyasal iletişim ve sosyal medyayla ilgili çalışmaların bibliyometrik profilinin oluşturulması amaçlanmıştır. Bibliyometrik analiz yönteminin kullanıldığı çalışmada Web of Science arama motoruna “political communication” ve “social media” konuları yazılmış ve tüm zamanlarda yazılan yazılar bu sitede taranan indekslerde aranmıştır. Siyasal iletişim ve sosyal medya ile ilgili ilk araştırmanın yapıldığı 2008 ile bu çalışmanın yapıldığı 2022 yılları arasında literatüre kazandırılan 1053 çalışma VOSviewer programı ile ele alınmıştır. Çalışmalar yıl, alan, ülke, üniversite, anahtar kelime, en çok atıf alan yazar ve en çok atıf alan çalışma perspektifinde analiz edilmiş ve çalışmalar arasındaki bağlantılar ortaya koyulmuştur.
Political communication studies have an important place in studies on communication. In these quantitatively increasing studies, political communication has been described and subjects such as its aims, methods and effects on target audiences have been discussed. Another issue discussed is the relationship between political communication and the media. This subject has also been frequently discussed, and in recent years, there has been an increase in the number of studies on the relationship between political communication and social media. Social media, whose number of users and influence has increased in recent years, has become an important element in political communication. It has been essential to make a general review of the studies covering these issues. It is important to examine the studies containing the subjects in the context of year, field, country, university, keyword, most cited author and most cited study. This is possible with bibliometric analysis. In this study, it is aimed to create a bibliometric profile of studies on political communication and social media. In the study, in which the bibliometric analysis method was used, “political communication” and “social media” topics were written in the Web of Science search engine and the articles written at all times were searched in the indexes scanned on this site. 1053 studies brought to the literature between 2008, when the first research on political communication and social media were made, and 2022, when this study was conducted, were handled with the VOSviewer program. Studies were analyzed in the perspective of year, field, country, university, keyword, most cited author and most cited study, and links between studies were revealed.