Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.12, sa.23, ss.173-189, 2012 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nı
tercih eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları incelenmeye çalışılmıştır. Tarama modeli
kullanılarak yapılan araştırmada Börü (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” Ağrı
İbrahim Çeçen Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim gören 170 öğrenciye
uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda, öğrencilerin öğretmenlik mesleğini tercihleri ölçeğin alt boyutları
olan bilinç, güvence, ideal, etkilenme ve toplam faktörleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya
katılan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, yaş, öğretim durumu ve aile gelir düzeyi
değişkenlerine göre incelenmiş, öğretim durumu dışında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır
(p<0.05). Öğrencilerin okul öncesi öğretmenliğini okumakla ilgili sorulan açık uçlu soruya verdikleri yanıtlar
doğrultusunda yapılan içerik analizi sonucunda, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha olumlu görüşe sahip
oldukları görülmüştür.