Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları


Creative Commons License

Kızıltaş E., Halmatov M., Sarıçam H.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.12, sa.23, ss.173-189, 2012 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmada, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nı tercih eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları incelenmeye çalışılmıştır. Tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada Börü (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim gören 170 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda, öğrencilerin öğretmenlik mesleğini tercihleri ölçeğin alt boyutları olan bilinç, güvence, ideal, etkilenme ve toplam faktörleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, yaş, öğretim durumu ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre incelenmiş, öğretim durumu dışında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin okul öncesi öğretmenliğini okumakla ilgili sorulan açık uçlu soruya verdikleri yanıtlar doğrultusunda yapılan içerik analizi sonucunda, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha olumlu görüşe sahip oldukları görülmüştür.