Social Media and Benchmarking


Creative Commons License

Uzun A., Orazbekova Z.

Mbilim, cilt.6, sa.25, ss.2-5, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 25
  • Basım Tarihi: 2023
  • Dergi Adı: Mbilim
  • Sayfa Sayıları: ss.2-5
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu makale, rekabetçi bir işgücü piyasasında yenilikçi ürün ve hizmetleri teşvik etme yöntemlerinden biri olarak sosyal medyanın rolünü ve yerini ortaya çıkarmada yeni bilgi teknolojisi türlerini tanımlama sorununa ayrılmıştır; yenilikçi ürünler, onlar için tüketici talebi oluşturmaktır. Bu nedenle, bu durumda, doğası gereği öncelikle bilgilendirici olan yöntemler tercih edilir.

Burada, kullanımlarının nihai amacının, tüketicilerin gözünde bir ürün veya hizmetin en eksiksiz bilgi imajını yaratmak olduğu anlaşılmalıdır. Ayrıca bu yönüyle yeni bir yönetim aracı haline gelen “Benchmarking”e özel bir misyon yüklenmiştir. Kıyaslama da sürekli arama ve bunlardan en doğru olanın her zaman ve her yerde uygulanması anlamına gelir. Bilimsel bir bakış açısıyla kıyaslama, iş için bir rehber, bir yazılım belirleyici ve standart bir savunucudur. Bu bağlamda, yeni bilgi teknolojileri yardımıyla yenilikçi ürünlerin pazara sunulmasındaki ana faktörlerin ve zorlukların belirlenmesi esas amaçlardan birisidir.

Bu makalenin amacı sosyal medyayı geleneksel medya ile karşılaştırarak, kıyaslama yapmak ve insanlara doğru bilgiyi sunmak için en doğru yöntemleri tespit etmektir. Sonuç olarak makalede, bilgi teknolojisi çağında yenilikçi ürünlerin yeni türler yardımıyla tanıtılmasının ana biçimleri ve yöntemleri incelenmiştir. Bu çalışmada en popüler küresel sosyal medya adlandırılmış ve tespit edilmiş ve bu kanal üzerinden mal ve hizmetlerin tanıtımının inovasyonu teşvik etmek için en başarılı örnekleri ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Makale de Sosyal Medya Pazarlama (SMM) ve Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO) teknolojilerini yenilikçi bir ürünü piyasaya sürmek için bir araç olarak kullanmanın temel olasılıkları ayrıntılı olarak ele alınmış ve tanımlanmıştır.

Abstract

This article did not comply with the problem of

identifying new types of information technology

in revealing the role and place of social media

as one of the methods of promoting products

and services for the average use of power; Use

products are generating demand for use for them.

Therefore, in this case, the primarily informative

one, which should be available, is preferable.

Here it should be understood that the ultimate

purpose of their use forms the most complete

informational image of a product or service in the

eyes of consumers. In addition, a special mission

has been assigned to “Benchmarking”, which has

come to a new management tool with this aspect.

Benchmarking also means constant search and

the best of them, always and everywhere. From

a scientific point of view, non-comparison is a

guide to business, a software use, and a standard

advocate. In this context, the main purpose is

to target the main cuts and costs in the market

owners who carry out the usage uses of new

information technologies.

The purpose of this article is to compare

social media with traditional media, to make

comparisons and to identify the most accurate

methods to present the right consumer to people.

In conclusion, the article considers the main form

and methods of introducing new species, carried

out by the process of knowledge development.

It has been mediated and identified as the most

popular global social, and the most successful

explanations of the delivery of goods and services

through this channel to stimulate innovation

are discussed in detail. In the article, the main

components of Marketing through social media

and the use of social media as a tool for the launch

of technological and other products through

Optimum use are discussed and examined in

detail.