Kaynaştırma Öğrencisi Olan Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimsel Uyarlama Çalışmalarında Teknoloji/Dijital İçerik Kullanımına İlişkin Görüşleri


Seçil Karamuklu E., Karakoç B.

Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.37, ss.274-296, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı kaynaştırma öğrencisi olan sınıf öğretmenlerinin öğretimsel uyarlama çalışmalarında teknoloji/dijital içerik kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç ile araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel bir durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Sivas ili merkez ilçesinde görev yapmakta olan sınıflarında kaynaştırma öğrencisi olan 10 adet sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin sınıflarında öğretimsel uyarlama çalışmalarına yer verdiği öğrenci için gerekli teknolojik çalışmalar sunduğu bununla birlikte birtakım fiziki eksiklikler yaşandığı ortaya çıkmış ayrıca öğretimsel uyarlamaların ve teknoloji/dijital içerik kullanımının öğretmenlere hizmet-içi eğitim olarak verilmesinin bir gereklilik olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.