Bu araştırmanın amacı eğitim ve eğitim yönetimi alanlarında yapay zekâ kullanımına ilişkin yönetici görüşlerinin ortaya çıkarılması ve gelecekte okul yöneticilerinin iş süreçlerine destek olabilecek yapay zekâ uygulamalarının geliştirilmesine yönelik ihtiyaçların ortaya çıkarılmasıdır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desende tasarlanan çalışmanın katılımcıları Ankara ilinde görev yapmakta olan 34 okul yöneticisidir. Araştırma bulgularından yola çıkılarak yapay zekanın kolaylaştırıcı rolünün ön plana çıktığı görülmektedir. Ayrıca katılımcılar tarafından yapay zekaya ilişkin olumsuz ve çekimser görüşler de belirtilmiştir. Yapay zekanın eğitimde ve eğitim yönetiminde kullanılmasına ilişkin katılımcı görüşleri genellikle olumludur. Ayrıca katılımcıların hangi konularda desteğe ihtiyaç duydukları ve bu destek ihtiyaçlarını nasıl giderdikleri de ortaya konmuştur. Araştırma kapsamında son olarak gelecekte eğitim yöneticilerine iş süreçlerinde destek olmak üzere tasarlanması muhtemel yapay zekâ uygulamalarının nasıl olması gerektiği katılımcı görüşlerinden yola çıkılarak belirtilmiştir.
The objective of this study is to ascertain the perspectives of administrators on the utilisation of artificial intelligence in the domains of education and educational administration, and to identify the requirements for the development of artificial intelligence applications that can facilitate the future work processes of school administrators.The participants of the study, which was designed using phenomenological design as one of the qualitative research methods, were 34 school administrators working in Ankara. The findings of the research indicate that the role of artificial intelligence in facilitating work processes is a prominent. Additionally, the participants expressed a mixture of favourable on artificial intelligence.The participants' views on the utilisation of artificial intelligence in education and educational administration are predominantly positive. Furthermore, the study revealed the specific subjects in which the participants required support and the methods by which they addressed these support needs. Finally, the study provides a basis for the future design of artificial intelligence applications that are likely to support educational administrators in their work processes, with these applications being informed by the views of the participants.