Son yıllarda iletişim teknolojilerindeki yaşanan değişim ve gelişimle birlikte sosyal medya kullanımı oldukça fazladır. Bu kullanım kişinin farkında olmadan etkileşim halinde olup emek harcamasına neden olmaktadır. Emek sosyal medyanın kullanım alanında maddi olarak karşılığı alınmadığından dolayı emek “dijital emek”e dönüşmektedir. Dijital emek kavramı sosyal medya kullanıcılarının üretken emek olup olmadığı tartışması üzerine çıkmış bir kavramdır. Dijital emek kavramında zaman ve mekân olgusu olmadığından dolayı emek, dijital bir boyut kazanarak evrilmiştir. Yaşanan bu durum iletişim teknolojilerindeki değişimle birlikte gerek kullanıcı emeği gerekse dijital emek arasında bir ayrıma neden olmaktadır. Bu ayrım sosyal medya bağlamında tüketici tercihlerini de etkilemektedir. Dolayısıyla dijitalleşmenin getirisi olan tüketim sosyal medya ile birleşerek tüketiciyi doğrudan etkilemektedir. Buradan hareketle bu çalışmanın ortaya çıkış nedeni dijital emeğin sosyal medya bağlamında tüketiciyi nasıl değiştirdiğine dair etkisine odaklanmaktadır. Hayatımızın her anına eşlik eden sosyal medya, dijital emek kavramıyla birleşerek kullanıcıları nasıl etkilemektedir ve bu etki tüketiciyi ne kadar değiştirmektedir çalışmada incelenen konulardan biridir. 18-25 yaş arasında sosyal medya kullanıcıları üzerinde yapılan bu çalışmada yüz yüze anket tekniğinden yararlanılarak dijital emek ile sosyal medya kullanımı tüketiciyi nasıl değiştirdiği ortaya konulmaya çalışılmaktadır.
W+th the change and development +n commun+cat+on technolog+es +n recent years, the use of soc+al med+a +s qu+te h+gh. Th+s use +s +n +nteract+on w+thout the person be+ng aware of +t and causes effort. S+nce labor +s not f+nanc+ally compensated +n the f+eld of use of soc+al med+a, labor turns +nto “d+g+tal labor”. The concept of d+g+tal labor +s a concept that emerged over the debate whether soc+al med+a users are product+ve labor or not. S+nce there +s no t+me and space phenomenon +n the concept of d+g+tal labor, labor has evolved by ga+n+ng a d+g+tal d+mens+on. Th+s s+tuat+on, together w+th the change +n commun+cat+on technolog+es, causes a d+st+nct+on between user labor and d+g+tal labor. Th+s d+st+nct+on also affects consumer preferences +n the context of soc+al med+a. Therefore, consumpt+on, wh+ch +s the result of d+g+tal+zat+on, comb+nes w+th soc+al med+a and d+rectly affects the consumer. From th+s po+nt of v+ew, the reason for the emergence of th+s study focuses on the effect of d+g+tal labor on how +t changes the consumer +n the context of soc+al med+a. How soc+al med+a, wh+ch accompan+es every moment of our l+ves, comb+nes w+th the concept of d+g+tal labor, affects users and how much th+s effect changes the consumer +s one of the subjects exam+ned +n the study. In th+s study, wh+ch was conducted on soc+al med+a users between the ages of 18-25, +t +s tr+ed to reveal how d+g+tal labor and soc+al med+a use change the consumer by us+ng face-to-face survey techn+que.