2. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Nevşehir, Türkiye, 17 - 19 Temmuz 2022, ss.873
İlk olarak 2008 yılında Bitcoin ile ortaya çıkan kripto para düşüncesi, küresel ekonomik krizin
etkisiyle ekonomide önem kazanmaya başlamıştır. İlk çıktığı dönemde, finans kurumları gibi,
üçüncü kişileri aradan çıkarmak amacıyla ortaya çıkan kripto para sistemi, ilerleyen dönemlerde
yatırım aracı olarak kullanılmış, hatta bazı ülkelerde ulusal para birimi olarak kabul edilmiştir.
Günümüzde değerli ve devasa bir yatırım aracına dönüşen kripto para sistemi, spor endüstrisi içinde
de kullanılamaya başlamıştır. Paris Saint Germain, FC Barcelona, Atlético Madrid, Juventus, AC
Milan, AS Roma, Professional Fighters League ve Aston Martin Cognizant gibi dünyaca ünlü
kulüpler kendi kripto para birimlerini oluşturmuştur. Sistemin, gelecekte spor endüstrisi içinde
önemli bir yere sahip olacağı düşünülmektedir. Spor endüstrisine insan kaynağı sağlayan
fakültelerde, kripto para sisteminin bilinirliği gelecek için önemlidir. Bu nedenle, bu çalışma spor
bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kripto para algıları ve farkındalık düzeyini
araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor
Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 201 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda
spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kripto para algı düzeyi orta düzey bulunmuştur. Cinsiyet,
tanınırlık, sahip olma durumu, kullanım durumu, geleceği olduğuna inanma, güven, gibi değişkenler
açısından farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanın spor endüstrisine katkı sunacağı düşünülmektedir.
The idea of crypto money, which first emerged with Bitcoin in 2008, started to gain importance in
the economy with the effect of the global economic crisis. The cryptocurrency system, which
emerged in order to get third parties eliminate, such as financial institutions, was used as an
investment tool in the future and even accepted as a national currency in some countries. The crypto
money system, which has turned into a valuable and gigantic investment tool today, has also started
to be used in the sports industry. World-famous clubs such as Paris Saint Germain, FC Barcelona,
Atlético Madrid, Juventus, AC Milan, AS Roma, Professional Fighters League and Aston Martin
Cognizant have created their own cryptocurrencies. It is thought that the system will have an
important place within the sports industry in the future. In the faculties that provide human resources
to the sports industry, the awareness of the cryptocurrency system is important for the future. For this
reason, this study was conducted with the aim of investigating the perceptions and awareness level of
students studying at the faculty of sports sciences. The sample of the study consists of a total of 201
students studying at Sivas Cumhuriyet University Faculty of Sports Sciences. As a result of the
study, the crypto money perception level of the students of the faculty of sports sciences was found
to be at an intermediate level. Differences were identified in terms of variables such as gender,
recognition, ownership, use case, belief in the future, trust. It is thought that the study will contribute
to the sports industry.