The Perception of Cryptocurrency and the Students of the Faculty of Sports Sciences Awareness Level


Yurtsızoğlu Z., Akgül K. A.

2. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Nevşehir, Türkiye, 17 - 19 Temmuz 2022, ss.873

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Nevşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.873
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İlk olarak 2008 yılında Bitcoin ile ortaya çıkan kripto para düşüncesi, küresel ekonomik krizin

etkisiyle ekonomide önem kazanmaya başlamıştır. İlk çıktığı dönemde, finans kurumları gibi,

üçüncü kişileri aradan çıkarmak amacıyla ortaya çıkan kripto para sistemi, ilerleyen dönemlerde

yatırım aracı olarak kullanılmış, hatta bazı ülkelerde ulusal para birimi olarak kabul edilmiştir.

Günümüzde değerli ve devasa bir yatırım aracına dönüşen kripto para sistemi, spor endüstrisi içinde

de kullanılamaya başlamıştır. Paris Saint Germain, FC Barcelona, Atlético Madrid, Juventus, AC

Milan, AS Roma, Professional Fighters League ve Aston Martin Cognizant gibi dünyaca ünlü

kulüpler kendi kripto para birimlerini oluşturmuştur. Sistemin, gelecekte spor endüstrisi içinde

önemli bir yere sahip olacağı düşünülmektedir. Spor endüstrisine insan kaynağı sağlayan

fakültelerde, kripto para sisteminin bilinirliği gelecek için önemlidir. Bu nedenle, bu çalışma spor

bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kripto para algıları ve farkındalık düzeyini

araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor

Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 201 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda

spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kripto para algı düzeyi orta düzey bulunmuştur. Cinsiyet,

tanınırlık, sahip olma durumu, kullanım durumu, geleceği olduğuna inanma, güven, gibi değişkenler

açısından farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanın spor endüstrisine katkı sunacağı düşünülmektedir.

The idea of ​​crypto money, which first emerged with Bitcoin in 2008, started to gain importance in

the economy with the effect of the global economic crisis. The cryptocurrency system, which

emerged in order to get third parties eliminate, such as financial institutions, was used as an

investment tool in the future and even accepted as a national currency in some countries. The crypto

money system, which has turned into a valuable and gigantic investment tool today, has also started

to be used in the sports industry. World-famous clubs such as Paris Saint Germain, FC Barcelona,

Atlético Madrid, Juventus, AC Milan, AS Roma, Professional Fighters League and Aston Martin

Cognizant have created their own cryptocurrencies. It is thought that the system will have an

important place within the sports industry in the future. In the faculties that provide human resources

to the sports industry, the awareness of the cryptocurrency system is important for the future. For this

reason, this study was conducted with the aim of investigating the perceptions and awareness level of

students studying at the faculty of sports sciences. The sample of the study consists of a total of 201

students studying at Sivas Cumhuriyet University Faculty of Sports Sciences. As a result of the

study, the crypto money perception level of the students of the faculty of sports sciences was found

to be at an intermediate level. Differences were identified in terms of variables such as gender,

recognition, ownership, use case, belief in the future, trust. It is thought that the study will contribute

to the sports industry.