Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.223-241, 2023
Sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı (SDÖ), yapılandırmacı öğrenme kuramını temel alan çok çeşitli yaklaşımlarla desteklenerek gerçekleştirilebilmektedir. Bu öğrenme yaklaşımları genellikle bir problem durumuyla başlar ve öğrencilerin başlattığı bir bilgi yapılandırma süreciyle devam eder. Fen sınıflarında sorgulama sürecinde, öğretmenlerin rehberlik düzeyi ve öğrencilere verilen özerklik düzeyi, yüksek düzeyde yapılandırılmış 'tarif tarzı' etkinliklerden/görevlerden öğrencilerin tam özerkliğin tadını çıkardığı açık uçlu projelere kadar değişebilen bir sorgulama sürecini ortaya çıkarmaktadır.
Bu kitapta da sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı hakkında ayrıntılı bilgi sunulmaktadır.