Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre bilinç düzeyleri ile çevreye yönelik materyalist eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışma nicel araştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama modeline göre, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 308 katılımcıyla yürütülmüştür. “Genel Bilgi Formu”, “Çevre Bilinci Ölçeği”, “Çevreye Yönelik Materyalist Eğilimler Ölçeği” kullanılarak toplanan verilerin analizinde Friedman testi, MANOVA, ANOVA, Mann Whitney U testleri ve Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Sonuç olarak çevre bilinci açısından; ölçeğin bazı alt boyutları arasında, öğrenim görülen sınıflar arasında ve cinsiyet değişkenine göre ise sadece bilim ve teknolojiye güven alt boyutunda erkekler lehine olacak şekilde anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Materyalist eğilimlerde ise cinsiyet açısından erkekler lehine anlamlı farklılık tespit edilirken, öğrenim görülen sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Çevre bilinci ile materyalist eğilimler arasında ise bilim ve teknolojiye güven dışındaki diğer alt boyutlarda pozitif ve anlamlı ilişkiler olduğu ve hem çevre bilinç düzeyinin hem materyalist eğilimlerin yüksek olduğu tespit edilmiştir.
This study, which was conducted to examine the relationship between the environmental awareness levels of pre-school teacher candidates and their materialistic tendencies towards the environment, was conducted with 308 participants determined using the easily accessible sampling method, according to the relational screening model, one of the quantitative research approaches. Friedman test, MANOVA, ANOVA, Mann Whitney U tests and Pearson Correlation Coefficient were used in the analysis of the data collected using the "General Information Form", "Environmental Awareness Scale", "Materialist Tendencies Scale towards the Environment". As a result, in terms of environmental awareness; Significant differences were observed between some sub-dimensions of the scale, among the classes attended, and according to the gender variable, in favor of men only in the sub-dimension of trust in science and technology. While a significant difference was detected in favor of men in terms of materialist tendencies in terms of gender, it was observed that there was no significant difference between the classes they studied. It has been determined that there is a positive and significant relationship between environmental awareness and materialist tendencies in other sub-dimensions except trust in science and technology, and both the level of environmental awareness and materialist tendencies are high.