SOSYAL BILIMLER DERGISI, cilt.31, sa.1, ss.55-67, 2007 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, motivasyonu etkileyen faktörleri, demografik
özelliklerle etkileşimli biçimde incelemektir. Anket yöntemi ile edinilen veriler, Z ve X2
testi ile analiz edilmiştir. Bulgular, bireysel faktörlerin, örgütsel faktörlere göre daha
önemli olduğunu göstermektedir. Ayrıca örgütsel faktörler ile eğitim ve bireysel faktörler
ile gelir arasındaki ilişkiler önemli bulunmuştur. Bu sonuçlara göre, çalışanların eğitim
ve gelir düzeylerinin yükseltilmesi, motivasyonu olumlu yönde etkileyebilecektir.
The purpose of this study is to investigate the factors affecting motivation
interactively with demographical features. Data obtained by the questionnaire was
analyzed by Z and X2
tests. Findings suggest that individual factors are more important
than the organizational factors. Besides, relationships between organizational factors and
education, and between individual factors and income, were found significant. According
to these results, it can be suggested that improving the educational and income level of
employees can promote motivation