Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MERVE EMİROĞLU
Danışman: Selin Özdemir
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu araştırma keman eğitiminde ebeveyn etkisini performans yönünden inceleyerek öğrenci üzerinde bu etkinin başarı, eğitimde devamlılık, ev çalışmaları düzeni ve olumlu yönde kalıcı öğrenimini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ebeveyn katılımlı ve ebeveyn katılımsız şeklinde oluşturulan 4 öğrenci ve 4 anne, diğer bir grup 4 öğrenci şeklinde toplam 12 kişilik iki ayrı grup ile bireysel dersler yapılmıştır. Bu dersler Suzuki Metodu kaynağı öncülüğünde işlenerek, araştırmacı tarafından tasarlanıp uzman görüş ve onayları alınan performans değerlendirme formu ile ders sonlarında doldurulmuştur. Her ders video kayıt altında yapılarak, tekrar tekrar izleyip haftalık ders sonlarında formlar doldurulup yorumlar yapılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler de yorumlanıp eğitim süreci sonunda ebeveyn ve öğrenciler ile görüşmeler yapılarak sonuca ulaşılmıştır. 9 haftalık bireysel eğitim gözlemi yapılan bu çalışmada karma yöntem araştırma deseni kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde durum analizi yöntemi kullanılmaktadır. Araştırma sonucunda keman eğitiminde ebeveyn katılımlı ve ebeveyn katılımsız grupların ders içi gözlemlerine göre bakıldığında anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Ebeveyn katılımlı eğitimde belirlenen kriterlerde ebeveyn katılımsız eğitime göre ebeveyn etkisi gözle görülür olumlu bir fark oluşturmuştur. Bu farklar öğrencinin performans değerlendirmesinde derse hazırlık, teknik davranışlar ve müzikal davranışlar bakımından ebeveyn katılımlı eğitimin sonuçlarının daha yüksek ve olumlu bir ilerleyiş gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Haftalık derslerin takibinden hazır bulunuşluğa, geçmiş konuların tekrarından teknik davranışlara ve müzikal davranışların gözleminde ebeveyn katılımlı grup öğrencilerin ebeveyn katılımsız grup öğrencilerine göre başarılı olduğu ve kalıcı bir öğrenme gösterdikleri ortaya çıkmıştır.