Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLA ALPAYAR


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Abd

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. The Impact of Attitude-Based Routing on Test Performance in TIMSS 2023

ALPAYAR Ç., DOĞAN C. D.

11th IEA INTERNATIONAL RESEARCH CONFERENCE (IEA IRC), Roma, İtalya, 23 - 27 Haziran 2025, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. Üniversite Öğrencilerinin Gözünden Dizilerde Ve Filmlerde Sigara Tüketimi

Caymaz S., Arslan B., Şişman H., Gümüş S., Arslan N., Alpayar Ç.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (ICER), Sivas, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

3. TIMSS 2023 Türkiye Bağlamında Okul İklimi ve Öğretim Algılarının Öğretmenlerin İş Doyumuna Etkisi

DOĞAN S., ALPAYAR Ç., KARAOĞLAN Ç.

1𝑠𝑡 INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION RESEARCHES, Sivas, Türkiye, 17 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Farklı Bireyselleştirme Yaklaşımları ile Yapılandırılan Bireyselleştirilmiş Testlerin Performanslarının Karşılaştırılması

DOĞAN C. D., ALPAYAR Ç.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi., Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Examining The Performance of Hybrid and Traditional Multistage Tests Under Different Conditions,

Alpayar Ç., Doğan C. D., Yan D.

International Meeting of Psychometric Society, Praha, Çek Cumhuriyeti, 15 - 19 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. Çok Aşamalı Testlerin Lineer Testlerle Birlikte Kullanımının Farklı Koşullar Altında İncelenmes

ALPAYAR Ç., DOĞAN C. D.

1. BİREYE UYARLANMIŞ TEST ARAŞTIRMALARI ULUSAL SEMPOZYUMU, 14 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Comparison of the Performance of Hybrid and Traditional Multi-Stage Tests

ALPAYAR Ç., DOĞAN C. D.

8th Conference of the International Association for Computerized Adaptive Testing, Frankfurt, Almanya, 20 - 22 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Efficient Abbreviation of Lengthy Scales Using Genetic Algorithms

BULUT H. Ç., DOĞAN LAÇİN B. G., ALPAYAR Ç.

7. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ (EPOD), Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. PISA 2018 Özyeterlik Ölçeği Maddelerine Verilen Tepkiler ile Okuma Performansı ve Başarısızlık Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

KUTLU Ö., ALPAYAR Ç.

VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. COVİD Salgını Döneminde Türkiye’de Eğitimde Ölçme Alanında Yapılan Makalelerin İçerik Analizi

TAVŞANCIL E., YALÇIN S., ALPAYAR Ç.

7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 01 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. TIMSS 2015 Akran Zorbalığı Ölçeğinin Kategori Dağılımlarının İncelenmesi

KUTLU Ö., ALPAYAR Ç.

VII. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

12. Are They Really Aware of What They Are Doing?

ALPAYAR Ç.

European Council of Educational Research (ECER), Hamburg, Almanya, 2 - 06 Eylül 2019

2019

2019

13. Bilişsel Düzeyleri Farklı Maddelerdeki Yanıtlama Davranışlarının İncelenmesi

KUTLU Ö., ALPAYAR Ç.

VI. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1780-1783, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Çeşitli Öğrenci Özellikleriyle PISA 2015 Okuma Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ALPAYAR Ç., ALTUNTAŞ İ.

3. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Oswiecim, Polonya, 5 - 08 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Matematik Test Maddelerinde Yer Verilen Görsel Unsurlara İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşlerinin Belirlenmesi

ALPAYAR Ç., GÜLLEROĞLU H. D.

IV. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)