Doç. Dr. GAMZE YAYLA ESKİCİ


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Metrikler

Yayın

28

Proje

1

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye

2009 - 2012

2009 - 2012

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Birleştirme II tekniğinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yaşam becerilerine ve akademik başarılarına etkisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Zara Veysel Dursun Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)

2012

2012

Yüksek Lisans

Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntem teknikleri ve uygulamaları hakkındaki görüş ve düşüncelerinin belirlenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Zara Veysel Dursun Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2010

2009 - 2010

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Fen - Teknoloji Programı ve Planlama

Öğretmenlik Uygulaması

Öğretmenlik Uygulaması - I

Öğretmenlik Uygulaması - I

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2023 - 2023

2023 - 2023

Robotik Kodlama Eğitimi

Teknoloji Transfer Ofisi - Kurs

Yayla Eskici G.

Makaleler

Tümü (5)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Öğrenme Güçlüğü Açısından İncelenmesi

YAYLA ESKİCİ G., DEMİRCİOĞLU H., GÜNGÖR SEYHAN H.

II. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. DETERMINING THE OPINIONS OF SCIENCE AND PRIMARY MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE NATURE OF SCIENCE

YAYLA ESKİCİ G., DEMİRCİOĞLU H., GÜNGÖR SEYHAN H.

2. Uluslararası DisiplinlerarasıKadın Akademisyenler Kongresi, Sivas, Türkiye, 27 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Çevre Eğitiminde Uygulanabilir Model Arayışı: Gelişmiş Ülkelerden Örnekler ve Türkiye

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

Uluslararası fen, matematik, girişimcilik ve teknoloji eğitimi kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.90-97, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Eğitim Fakültesindeki Akademisyenlerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.424-425, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Kodlama Öğretimi: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi ve Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Kazanımlarının İncelenmesi

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

Inernational Educational Technology Symposium, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, ss.54-55, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. App Inventor ile Programlama Öğretiminin Mühendislik ve Tasarım Becerilerinin Gelişimi Açısından İncelenmesi

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

International Educational Technology Symposium, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, ss.52-53, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. Yaşam Becerileri İle İlgili Yapılan Çalışmaların Tematik İçerik Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.156, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Birleştirme II Tekniğinin Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.156, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Birleştirme II Tekniğine Uygun Olarak Geliştirilen Rehber Materyalin Öğrenme Ortamına Etkisi

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.407-408, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Birleştirme II Tekniğinin Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Yaşam Becerileri Gelişimine Etkisi

YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.405-406, (Özet Bildiri)

2015

2015

11. Ortaokul 5 Sınıf Öğrencilerine Kazandırılması Gereken Yaşam Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesi

YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.285, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. Birleştirme II Tekniği ve Yaşam Becerileri Arasındaki İlişkiye Tematik Bakış

YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

13. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Probleme Dayalı Öğrenme Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.481-488, (Özet Bildiri)

2014

2014

14. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Kavramına İlişkin Zihin Haritalarının Analizi

YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.674-675, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. 7 Sınıf İnsan ve Çevre Ünitesine Yönelik Bir Eğitsel Oyun Geliştirilmesi ve Uygulanabilirliğinin Araştırılması

CERRAH ÖZSEVGEÇ L., AYŞE T., ERDOĞAN A., TURAN BEKTAŞ B., KURTULUŞ N., YAYLA G.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

16. Mental Models of Pre Service Science Teachers About Basic Concepts in Chemistry

YAYLA ESKİCİ G., EYCEYURT TÜRK G.

World Conference On New Trends In Science Education, 19 - 23 Eylül 2011, ss.48, (Özet Bildiri)

2011

2011

17. SINIF ÖĞRETMENi ADAYLARININ GÖRSEL DERSLiKLER HAKKINDAKi GÖRÜŞLERİ

YAYLA G., HANÇER A. H.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.187-190, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

18. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇEVRE TUTUMLARININ BELiRLENMESi

ERGİN E., YAYLA G.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.178-181, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

19. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOKLU ZEKÂ PROFiLLERiNiN BELiRLENMESi

YAYLA G., HANÇER A. H.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.182-186, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

20. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALANBİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ BSB KAZANIMLARININA YÖNELİKÖĞRETMENLER TARAFINDAN YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

YAYLA G., HANÇER A. H.

International Conferance on New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.681-691

2011

2011

21. FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİNTECRÜBELERİYLE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARINAYÖNELİK YETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

YAYLA G.

International Conferance on New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.879-883, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

22. Fen Ve Teknoloji Dersi Yeni Öğretim Müfredatındaki Teknolojik Tasarım KazanımlarınaYönelik Bir Çalışma

AYVACI H. Ş., YAYLA G., abdüsselam z.

IX. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİKONGRESİ, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.199

Kitaplar

2019

2019

1. Nanoteknoloji

ÖZSEVGEÇ T., YAYLA ESKİCİ G.

Fiziğin Bilim ve Teknolojideki Uygulamaları, Doç.Dr. Dündar Yener, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.175-189, 2019