Metrikler
Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Birleştirme II tekniğinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yaşam becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Zara Veysel Dursun Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntem teknikleri ve uygulamaları hakkındaki görüş ve düşüncelerinin belirlenmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Zara Veysel Dursun Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2010
2009 - 2010Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Kurs ve Eğitimler
Makaleler
Tümü (5)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (1)
2023
20231. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mühendislik Tasarım Becerilerinin İncelenmesi
YAYLA ESKİCİ G.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.11, sa.22, ss.924-951, 2023 (TRDizin)
2023
20232. EVALUATION OF ENGINEERING DESIGN ACTIVITIES IN SCIENCE COURSEBOOKS IN TURKEY
YAYLA ESKİCİ G.
IOJET
, cilt.10, sa.4, ss.2581-2595, 2023 (Hakemli Dergi)
2019
20193. Birleştirme II Tekniğinin Yaşam Becerileri Gelişimine Etkisi
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.1148-1171, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20194. Thematic Content Analysis of Studies Related to Life Skills: A Meta-Synthesis Study
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
International e-Journal of Educational Studies , cilt.3, sa.5, ss.1-15, 2019 (Hakemli Dergi)
2011
20115. Mental Models Pre Service Science Teachers about Basic Concepts in Chemistry
YAYLA G., EYCEYURT TÜRK G.
Western Anatolia Journal of Educational Science , ss.284-294, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Öğrenme Güçlüğü Açısından İncelenmesi
YAYLA ESKİCİ G., DEMİRCİOĞLU H., GÜNGÖR SEYHAN H.
II. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. DETERMINING THE OPINIONS OF SCIENCE AND PRIMARY MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE NATURE OF SCIENCE
YAYLA ESKİCİ G., DEMİRCİOĞLU H., GÜNGÖR SEYHAN H.
2. Uluslararası DisiplinlerarasıKadın Akademisyenler Kongresi, Sivas, Türkiye, 27 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Çevre Eğitiminde Uygulanabilir Model Arayışı: Gelişmiş Ülkelerden Örnekler ve Türkiye
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
Uluslararası fen, matematik, girişimcilik ve teknoloji eğitimi kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.90-97, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Eğitim Fakültesindeki Akademisyenlerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.424-425, (Özet Bildiri)
2017
20175. Kodlama Öğretimi: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi ve Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Kazanımlarının İncelenmesi
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
Inernational Educational Technology Symposium, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, ss.54-55, (Özet Bildiri)
2017
20176. App Inventor ile Programlama Öğretiminin Mühendislik ve Tasarım Becerilerinin Gelişimi Açısından İncelenmesi
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
International Educational Technology Symposium, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, ss.52-53, (Özet Bildiri)
2016
20167. Yaşam Becerileri İle İlgili Yapılan Çalışmaların Tematik İçerik Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.156, (Özet Bildiri)
2016
20168. Birleştirme II Tekniğinin Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.156, (Özet Bildiri)
2016
20169. Birleştirme II Tekniğine Uygun Olarak Geliştirilen Rehber Materyalin Öğrenme Ortamına Etkisi
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.407-408, (Özet Bildiri)
2016
201610. Birleştirme II Tekniğinin Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Yaşam Becerileri Gelişimine Etkisi
YAYLA ESKİCİ G., ÖZSEVGEÇ T.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.405-406, (Özet Bildiri)
2015
201511. Ortaokul 5 Sınıf Öğrencilerine Kazandırılması Gereken Yaşam Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesi
YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.285, (Özet Bildiri)
2015
201512. Birleştirme II Tekniği ve Yaşam Becerileri Arasındaki İlişkiye Tematik Bakış
YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201413. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Probleme Dayalı Öğrenme Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.481-488, (Özet Bildiri)
2014
201414. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Kavramına İlişkin Zihin Haritalarının Analizi
YAYLA G., ÖZSEVGEÇ T.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.674-675, (Özet Bildiri)
2014
201415. 7 Sınıf İnsan ve Çevre Ünitesine Yönelik Bir Eğitsel Oyun Geliştirilmesi ve Uygulanabilirliğinin Araştırılması
CERRAH ÖZSEVGEÇ L., AYŞE T., ERDOĞAN A., TURAN BEKTAŞ B., KURTULUŞ N., YAYLA G.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2011
201116. Mental Models of Pre Service Science Teachers About Basic Concepts in Chemistry
YAYLA ESKİCİ G., EYCEYURT TÜRK G.
World Conference On New Trends In Science Education, 19 - 23 Eylül 2011, ss.48, (Özet Bildiri)
2011
201117. SINIF ÖĞRETMENi ADAYLARININ GÖRSEL DERSLiKLER HAKKINDAKi GÖRÜŞLERİ
YAYLA G., HANÇER A. H.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.187-190, (Tam Metin Bildiri)
2011
201118. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇEVRE TUTUMLARININ BELiRLENMESi
ERGİN E., YAYLA G.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.178-181, (Tam Metin Bildiri)
2011
201119. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOKLU ZEKÂ PROFiLLERiNiN BELiRLENMESi
YAYLA G., HANÇER A. H.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.182-186, (Tam Metin Bildiri)
2011
201120. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALANBİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ BSB KAZANIMLARININA YÖNELİKÖĞRETMENLER TARAFINDAN YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
YAYLA G., HANÇER A. H.
International Conferance on New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.681-691
2011
201121. FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİNTECRÜBELERİYLE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARINAYÖNELİK YETERLİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
YAYLA G.
International Conferance on New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.879-883, (Tam Metin Bildiri)
2010
201022. Fen Ve Teknoloji Dersi Yeni Öğretim Müfredatındaki Teknolojik Tasarım KazanımlarınaYönelik Bir Çalışma
AYVACI H. Ş., YAYLA G., abdüsselam z.
IX. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİKONGRESİ, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.199
Kitaplar
2019
20191. Nanoteknoloji
ÖZSEVGEÇ T., YAYLA ESKİCİ G.
Fiziğin Bilim ve Teknolojideki Uygulamaları, Doç.Dr. Dündar Yener, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.175-189, 2019