Bu araştırmanın amacı, sesbilgisel farkındalık öğretiminin, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin erkenokuryazarlık becerilerinin (sesbilgisel farkındalık, yazı farkındalığı ve kelime bilgisi) gelişimine olanetkisini belirlemektir. Ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desende planlanan araştırma,24 deney; 23 kontrol grubu olmak üzere 47 ilkokul birinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışmagrubundaki öğrencilere, Ses Bilgisi Farkındalık Ölçeği, Fonolojik Farkındalık Ölçeği, YazıFarkındalığını Değerlendirme Kontrol Listesi ve Peabody Resim Kelime Testi deneysel işlemöncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Deney grubundaki çocuklara, sesbilgisel farkındalıköğretimi, sekiz hafta boyunca uygulanarak deneysel işlem gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlersonucunda, uygulanan sesbilgisel farkındalık öğretiminin, erken okuryazarlık becerileriningelişiminde yüksek düzeyde bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
The purpose of this study was to determine the effect of the phonological awareness training on the development of early literacy skills (phonogical awareness, print awareness and vocabulary knowledge) of the first grade elementary school students. The research, which was planned as pretest-posttest quasi experimental design with a control group, was conducted with 47 the first grade elementary school students including 24 experimental and 23 control groups. Phonetic Awareness Scale, Phonological Awareness Scale, Writing Awareness Checklist and Peabody Picture Vocabulary Test were applied to the students in the study group before and after the experimental process. The experimental process was carried out by applying activities in the phonological awareness training to the children in the experimental group for eight weeks. It was been determined that the phonological awareness training has a high level of influence in the development of early literacy.