Eğitim Bilgileri
2010 - 2017
2010 - 2017Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Performans geribildiriminin okul öncesi öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi stratejileri ile özel gereksinimli çocuk çıktıları üzerindeki etkisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretimin amaçları açısından ilköğretim I. kademe ders kitaplarının incelenmesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorMerkez Müdürü
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2023
2018 - 2023Bölüm Başkanı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Özel Eğitim
İlköğretimde Kaynaştırma
Öğretmenlik Uygulaması - II
Özel Eğitim
Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Özel Eğitim
Öğretmenlik Uygulaması - I
Özel Eğitim
Öğretmenlik Uygulaması - II
İlköğretimde Kaynaştırma
Hayat Bilgisi Öğretimi
Özel Eğitim
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Özel Eğitim Sınıflarında Görev Yapan Okul Öncesi ÖğretmenlerininMesleki Doyum ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi
İşcen Karasu F. (Danışman)
Y.TOY(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (5)
2023
20231. Primary Schools' Competences for Inclusive Education Practices from The Window of Classroom Teachers
İşcen Karasu F., Kayahan Yüksel D.
e-International Journal of Educational Research , cilt.14, sa.5, ss.377-394, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Yeni Davranış Kazandırma Stratejilerini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
İşcen Karasu F., Kayahan Yüksel D., Gökmen C.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES
, cilt.12, sa.3, ss.1904-1923, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Özel Eğitimde Kanıta Dayalı Uygulamaların Sistematik Derlemesinde Kullanılması Önerilen Yenilikçi Bir Çerçeve
İŞCEN KARASU F., KAYAHAN YÜKSEL D.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.686-704, 2023 (TRDizin)
2023
20234. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocukların Yaşam Kalitesi Ölçeği-Ebeveyn Formunun Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Sarıçam H., İşcen Karasu F., Seçil Karamuklu E.
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.32, ss.805-822, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20225. COVID-19 KÜRESEL SALGININDA BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARINA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ
KAYAHAN YÜKSEL D., İŞCEN KARASU F.
Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. HOW DID SPECIAL EDUCATION SCHOOL PRINCIPALS MANAGE THE DISTANCE EDUCATION PROCESS IN THE COVID-19 PANDEMIC?
ARI Y., İŞCEN KARASU F., KAHRAMAN H.
Sivas Cumhuriyet University Educational Sciences Institute Journal , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Özel Eğitim Okul Müdürleri Covıd-19 Salgınında Uzaktan Eğitim Sürecini Nasıl Yönettiler?
ARI Y., İŞCEN KARASU F., KAHRAMAN H.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (CEBED) , cilt.1, sa.2, ss.157-172, 2022 (Hakemli Dergi)
2017
20178. The Preschool Classroom Management and Inclusion in Turkey
SUCUOĞLU N. B., Bayrakli H., İŞCEN KARASU F., DEMİR Ş.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.9, sa.2, ss.66-80, 2017 (ESCI)
2016
20169. Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Mesleki Etik İlkeleri Professional Ethical Principles for Special Education Teachers
AKÇAMETE A. G., KAYHAN H. N., İŞCEN KARASU F., SARDOHAN YILDIRIM A. E., ŞEN M.
SDU International Journal of Educational Studies
, cilt.3, sa.1, ss.27-44, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201510. The Effects of the Preschool Inclusion Program on Teacher Outcomes in Turkey
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., Akalin S., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION
, cilt.36, sa.4, ss.324-341, 2015 (ESCI, Scopus)
2014
201411. Preschool Teachers' Knowledge Levels about Inclusion
Sucuoglu B., BAKKALOĞLU H., İŞCEN KARASU F., DEMİR Ş., Akalin S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.4, ss.1477-1483, 2014 (SSCI)
2014
201412. The needs of inclusive preschool teachers about inclusive practices Okul öncesi öǧretmenlerin kaynaşti{dotless}rma uygulamalari{dotless} konusundaki gereksinimleri
Akalin S., Demir Ş., Sucuoǧlu B., Bakkaloğlu H., Işcen F.
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, sa.54, ss.39-60, 2014 (Scopus)
2013
201313. Inclusive Preschool Teachers: Their Attitudes and Knowledge about Inclusion
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., İŞCEN KARASU F., DEMİR Ş., AKALIN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.107-128, 2013 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Okul Öncesi Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklarda Özgül Öğrenme Bozukluğu Erken Belirtilerinin Karşılaştırmalı Olarak Araştırılması: Bir Ön Çalışma
ABANOZ E., AKKUŞ S., UZUN ÇİÇEK A., KAYAHAN YÜKSEL D., İŞCEN KARASU F., KANAK M.
33. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi, Aydın, Türkiye, 7 - 11 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. SINIFINDA ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUK BULUNAN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MÜFREDAT DEĞİŞİKLİKLERİ TERCİHLERİ - CURRICULUM MODIFICATIONS PREFERENCES OF PRESCHOOL TEACHERS WHO HAVE CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS IN THEIR CLASSROOMS
İŞCEN KARASU F.
2.INTERNATIONAL SELÇUK SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 21 - 22 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. EXAMINATION OF POSTGRADUATE THESES ABOUT INCLUSIVE PRESCHOOLERS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES IN TURKEY
İŞCEN KARASU F.
II. INTERNATIONAL KORKUT ATA SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, 7 - 08 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Türkiye’de Kaynaştırma/Bütünleştirmeye Yönelik Eğitim Politikaları
İşcen Karasu F., Seçil Karamuklu E.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2021
20215. Özel Eğitim Okul Yöneticileri Uzaktan Eğitim Sürecini Nasıl Yönetiyorlar?
KAHRAMAN H., ARI Y., İŞCEN KARASU F.
31. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. EXAMINING INTERACTIVE CONTENTS OF ACTIVITIES ADAPTED FOR INCLUSIVE STUDENTS ACCORDING TO EXPERT OPINIONS
KAYAHAN YÜKSEL D., İŞCEN KARASU F.
8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2020
20207. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Kaynaştırma/Bütünleştirme Öğrencilerinin Eğitiminde ‘Kolaylaştırıcı Kişi’ Uygulamasına İlişkin Paydaş Görüşleri.
İŞCEN KARASU F., KARAKAŞ H.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
20208. Tam Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitimlerine Devam Eden Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitiminde ‘Kolaylaştırıcı Kişi’ Uygulamasına İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi
İŞCEN KARASU F., KARAKAŞ H.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2015
20159. Okul öncesi öğretmen eğitiminde performans geribildirimi
İŞCEN KARASU F.
II. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
2015
201510. Performans geribildiriminin okul öncesi öğretmenlerinin önleyici sınıf yönetimi stratejileri ile özel gereksinimli çocuk çıktıları üzerindeki etkisi: Pilot çalışma sonuçları
İŞCEN KARASU F., SUCUOĞLU N. B.
III. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015
2014
201411. The effects of a training program on preschool teacher outcomes.
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., İŞCEN KARASU F., DEMİR Ş., AKALIN S.
Embracing Inclusive Approaches for Children and Youth with Special Needs, Braga, Portekiz, 14 - 17 Temmuz 2014
2014
201412. The lessons learned from the First Inclusive Preschool Project in Turkey (FİPEPT).
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., AKALIN S., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F.
International Congress on Early Childhood Intervention – ICECI, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014
2013
201313. Okul öncesinde sınıf yönetimi ve kaynaştırma
SUCUOĞLU N. B., İŞCEN KARASU F., BAYRAKLI H., DEMİR Ş.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
201314. Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin bilgi düzeyleri.
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., İŞCEN KARASU F., DEMİR Ş., AKALIN S.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2013
2013
201315. Inclusive preschool teachers: Their attitudes and knowledge about inclusion.
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F., AKALIN S.
International Society on Early Intervention Regional Conference, St Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
2013
201316. The needs of inclusive preschool teachers.
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F., AKALIN S.
International Society on Early Intervention Regional Conference, St Petersburg, Rusya, 1 - 03 Temmuz 2013
2013
201317. Okul öncesinde kaynaştırma: Öğretmen eğitimi programının öğretmen çıktıları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi. TÜBİTAK araştırma projesi ilk/ön sonuçları.
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., İŞCEN KARASU F., AKALIN S., DEMİR Ş.
ELMIS-Effective leadership and Management in Inclusive Schools: Education and Rehabilitation, Konya, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
2011
201118. Türkiye’de özel ve genel eğitim öğretmen ve öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ve sosyal beceri öğretimi bilgi düzeylerinin incelenmesi
SUCUOĞLU N. B., KILIÇ TÜLÜ B., Demirkaya P. N., İŞCEN KARASU F.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011
2011
201119. Özel eğitim alanı mesleki etik ilkelerinin uzman görüşlerine göre belirlenmesi
AKÇAMETE A. G., ŞEN M., KAYHAN H. N., İŞCEN KARASU F.
21. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 20 - 22 Ekim 2011
2010
201020. Farklı ülkelerde özel eğitim öğretmeni yetiştirme politikaları.
AKÇAMETE A. G., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
2009
200921. İlköğretim ders kitaplarının ilköğretimin amaçlarına göre içerik çözümlemesi
ÇOBAN A., İŞCEN KARASU F.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Aydın, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
2009
200922. Çocuk gözüyle yaşlılık (6 yaş çocuklarının görüşlerine yönelik nitel bir çalışma)
BAYDEMİR G., İŞCEN KARASU F.
V. Ulusal Yaşlılık Kongresi, Sivas, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2009
2007
200723. İlköğretim öğretmenliği programlarının değerlendirilmesi.
ÇOBAN A., İŞCEN KARASU F.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 12 - 14 Mayıs 2007
2006
200624. Sınıf öğretmenlerinin sınıf ortamında meydana gelen istenmeyen davranışlara ilişkin gösterdikleri tepkilerin değerlendirilmesi
ÇOBAN A., İŞCEN KARASU F.
I. Şiddet ve Okul Sempozyumu: Okul ve Çevresinde Çocuğa Yönelik Şiddet ve Alınabilecek Tedbirler, Uluslararası Katılımlı Sempozyum, İstanbul, Türkiye, 28 - 31 Mart 2006
Kitaplar
2023
20231. Kapsayıcı Öğretmen Eğitiminde Performans Geribildirimi
İŞCEN KARASU F.
Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim, Didem Kayahan Yüksel, Mustafa Ersoy, Editör, Eğiten Kitap, ss.353-393, 2023
2022
20222. Erken çocukluk eğitiminde eşitlik kapsayıcılık politikaları
İşcen Karasu F.
Erken çocukluk eğitimi politikaları, Hilal Kahraman,Nevra Atış Akyol, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.189-219, 2022
2021
20213. Sınıfta Pozitif Disiplin
İşcen Karasu F.
Pozitif Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Ersoy,Doç. Dr. Mehmet Kanak, Editör, Eğiten, Ankara, ss.137-156, 2021
2021
20214. Disiplin Modelleri ve Sınıfta Pozitif Disiplin İçin Öneriler
İşcen Karasu F.
Pozitif Eğitim, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Ersoy,Doç. Dr. Mehmet Kanak, Editör, Eğiten, Ankara, ss.157-174, 2021
2021
20215. Bütünleştirme Yoluyla Eğitim
İŞCEN KARASU F.
Etkinlik Örnekleriyle ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ, Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayahan Yüksel, Dr. Öğr. Üyesi Fadime İŞCEN KARASU, Editör, Eğiten Matbaacılık, Sivas, ss.169-197, 2021
2018
20186. Erken Çocukluk Müdahalesinde Personel Gelişimi Uygulamaları
BAKKALOĞLU H., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F., ALAK G., ÖZBEK A. B., ALATLI R., et al.
Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaoloğlu, Şeyda Demir, Editör, Anı Yayıncılık, ss.289-336, 2018
2018
20187. Tüketici Bildirimleri - Okul Öncesi Çocukların Akran-İlişkili Sosyal Becerilerine Özgü Deneysel Alanyazının Gözden Geçirilmesi
BAKKALOĞLU H., DEMİR Ş., İŞCEN KARASU F., ALAK G., ÖZBEK A. B., ALATLI R., et al.
Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı, Hatice Bakkaloğlu, Şeyda Demir, Editör, Anı Yayınlcılık, ss.179-200, 2018
2014
20148. Temel Yapı Taşları Sisteminin Kullanımı
BAKKALOĞLU H., İŞCEN KARASU F., DEMİR Ş., SARDOHAN YILDIRIM A. E.
Özel Gereksinimli Okul Öncesi Çocukların Öğretiminde Temel Yapı Taşları, Hatice Bakkaloğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-50, 2014
Desteklenen Projeler
2023 - 2023
2023 - 2023Öğrenciden Öğretmene Kapsayıcı Yaşantılar Projesi
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Bircan M. A., İŞCEN KARASU F.
2022 - 2023
2022 - 2023Diskalkulik Öğrencilere Matematik Öğretmeye Yönelik Örnek Uygulamalar
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Polat K. (Yürütücü), İşcen Karasu F.
2021 - 2023
2021 - 2023Performans Geribildirimi İçeren Bir Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Modülü: Kaynaştırma Eğitiminde Kullanılabilecek Davranış Kazandırma Stratejilerinin Öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
Kayahan Yüksel D., İşcen Karasu F. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür Ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi IV (Proje numarası: 121B494)
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Bursal M. (Yürütücü), İşcen Karasu F.
2018 - 2018
2018 - 2018Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür Ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Ii (Proje numarası: 118B516)
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Buldur S. (Yürütücü), Bursal M., İşcen Karasu F.
2017 - 2018
2017 - 2018Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür Ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi (Proje numarası: 117B057)
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Buldur S. (Yürütücü), İşcen Karasu F.
2015 - 2018
2015 - 2018Okul Öncesi Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden Özel Gereksinimli Olan ve Olmayan Çocukların Gelişimlerinin Boylamsal Analizi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Sucuoğlu N. B.(Yürütücü), Bakkaloğlu H.
2014 - 2017
2014 - 2017Performans Geribildiriminin Okul Öncesi Öğretmenlerin Önleyici Sınıf Yönetimi Stratejileri İle Özel Gereksinimli Çocuk Çıktıları Üzerindeki Etkisi (Proje türü: Doktora Tez Projesi, Proje numarası: EĞT-039)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Sucuoğlu N. B.(Yürütücü), İşcen Karasu F.
2011 - 2014
2011 - 2014Okul Öncesinde Kaynaştırma - Öğretmen Eğitimi Programının Öğretmen Çıktıları Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi (Destek program: 1001-Araştırma, Proje numarası: 111K184)
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Sucuoğlu N. B.(Yürütücü), Bakkaloğlu H., Akalın S.