Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5 yaş çocuklarının akran ilişkileri ile ilkokula hazırbulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2015 - 2021
2015 - 2021Araştırma Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Araştırmacı
Roehampton Institute London
2015 - 2020
2015 - 2020Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)
2023
20231. Resimli Çocuk Kitaplarında Sosyal Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
Atış Akyol N., Sunduvaç H.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.630-637, 2023 (TRDizin)
2023
20232. The pathway from grandparental support with childcare in the early years to child socioemotional outcomes in middle childhood: evidence from the Millennium Cohort Study
ATIŞ AKYOL N., Atalan Ergin D., Kallitsoglou A.
Early Child Development and Care
, cilt.193, sa.9-10, ss.1067-1082, 2023 (SSCI)
2022
20223. Perceptions of Early Childhood Preservice Teachers on Early Childhood Education Undergraduate Program Courses
Yılmaz A., Atış Akyol N., Çakmak Ş. K., Çoban Söylemez E. T.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, ss.43-70, 2022 (TRDizin)
2022
20224. Collaborative learning with mind mapping in the development of social skills of children
POLAT Ö., Sezer T., ATIŞ AKYOL N.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.1, ss.463-480, 2022 (Scopus)
2021
20215. MIND MAPPING AS A NEW METHOD THAT SUPPORTSREADINESS FOR PRIMARY SCHOOL
Polat Ö., Atış Akyol N.
Research in Pedagogy , cilt.11, sa.2, ss.431-450, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Is the relationship between problematic mobile phone use and mental health problems mediated by fear of missing out and escapism?
Atış Akyol N., Atalan Ergin D., Krettman A. K., Essau C.
Addictive Behaviors Reports
, cilt.14, ss.100384, 2021 (Scopus)
2021
20217. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN ÖNEMİ: AİLE KATILIMI, İŞ BİRLİĞİ VE ÖĞRETMEN-ÇOCUK İLİŞKİSİ
Atış Akyol N., Ata Doğan S., Durmuşoğlu M. C.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.887-899, 2021 (TRDizin)
2021
20218. Çocukların Akran İlişkileri Öğretmen Değerlendirme Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
Atış Akyol N., Karaman N.
Cumhuriyet International Journal of Education
, cilt.10, sa.3, ss.1066-1084, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Perceptions of ‘Best Friend’ as Expressed by Preschool Children in Turkey and in Sweden
ATIŞ AKYOL N., Sward A. K., ÇAKMAK TELOĞLU Ş. K., KARAMAN N.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.4, ss.390-404, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. The views and solution recommendations of preschool teachers and parents concerning children’xxs misbehaviors
Ata Doğan S., Yıldız C., Atış Akyol N., Akman B.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.20, sa.1, ss.265-285, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. En İyi Arkadaşın Kim? Okul Öncesi Kurumda Arkadaş İlişkileri
ATIŞ AKYOL N., KARAMAN N.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.28, sa.6, ss.2391-2400, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Experiences of pre-school children and their teachers regarding class rules and behavior management: A case study
YILDIZ C., ATIŞ AKYOL N., Ata Dogan S., AKMAN B.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.10, sa.3, ss.725-766, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
202013. İlkokula Hazırlık Becerilerine İlişkin Okul Öncesi ve Birinci Sınıf Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ATIŞ AKYOL N., PARPUCU N., ERKAN N. S.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.117-136, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Beş Yaş Çocuklarının Cinsiyet Kalıp Yargı Düzeyleri ve Evdeki Cinsiyet Rollerine İlişkin Görüşleri
ATA S., ATIŞ AKYOL N., KARAMAN N.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.4, sa.3, ss.53-65, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Teachers' Views of Peer Bullying and Their Coping Strategies with Bullying
Atış Akyol N., Yıldız C., Akman B.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.2, ss.439-459, 2018 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2016
201616. Analayzing The Relationship Between School Readiness andPeer Relations of Five Year Old Children. International Journal on New Trends in Educationand Their İmplications
POLAT Ö., ATIŞ AKYOL N.
International Journal on New Trends in Educationand Their İmplications , cilt.7, sa.4, ss.29-39, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Okul Öncesi Öğretmenlerinin İstismara Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi
KANAK M., BİLBAY A., ATIŞ AKYOL N.
5. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Muğla, Türkiye, 21 Mayıs 2021
2019
20192. Okul öncesi öğretmenliği programı lisans derslerinin etkililiğinin değerlendirilmesi
YILMAZ A., ATIŞ AKYOL N., ÇAKMAK TELOĞLU Ş. K., ÇOBAN SÖYLEMEZ E. T.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. İlkokula Hazırlık Becerilerine İlişkin Okul Öncesi veSınıf Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Görüşleri
PARPUCU N., ATIŞ AKYOL N., ERKAN N. S.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. Annlerin Cinsiyet Rolünün Anne-Çocuk İlişkisi Bağlamında İncelenmesi
ATIŞ AKYOL N., ATA S., KARAMAN N., AKGÜN E.
2. Uuslararası Kadın Kongresi, 4 - 05 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Okul Öncesi Dönem Altı Yaş Çocuklarının Arkadaşlık ve En İyi Arkadaşa İlişkin Görüşleri
ATIŞ AKYOL N., KARAMAN N.
Uluslararası 4. Çocuk Gelişimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Best friends forever: Best friend perception of children’xxs life in Turkey and Sweden
KARAMAN N., Sward A. K., ATIŞ AKYOL N., ÇAKMAK TELOĞLU Ş. K.
70th Omep World Assembly and Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. TÜRKİYE’ DE CİNSEL EĞİTİM: YAŞAM BOYU MU?
KARAMAN N., ATA S., ATIŞ AKYOL N.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminde Teknoloji Kullanımı: Sistematik Bir Derleme
ÇOBAN E. T., ÖMRÜUZUN I., ATIŞ AKYOL N., YILMAZ A.
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. BEŞ YAŞINDAKİ ÇOCUKLARIN EVDEKİ CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
ATIŞ AKYOL N., ATA S., KARAMAN N.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. Üç Kuşaktaki Annelerde Çocukluk Algısı ve Çocukluk Yaşantıları
ATIŞ AKYOL N., Tozanlı Ç., ERCAN H.
6 th Wold Conference On Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Okul Öncesi Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının İlkokula Hazırlıkla İlgili Görüşleri
Erkan N. S., Koyuncu Şahin M., Atış Akyol N.
V. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201612. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Dikkat Eksikliğive Hiperaktivite Bozukluğuna İlişkin Görüş ve İnançlarının İncelenmesi
GANGAL M., ATIŞ AKYOL N., AKINCI Ş.
III. InternationalEurasıan Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
2015
201513. Beş Yaş Çocuklarının Akran İlişkileri ile İlkokulaHazırbulunuşları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
POLAT Ö., ATIŞ AKYOL N.
IV.Word Conference on Educational andInstructional Studies, 5 - 07 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Rehberlik ve Disiplin Hakında Düşünme
ATIŞ AKYOL N.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI REHBERLİK VE DİSİPLİN: Doğumdan Sekiz Yaşına Kadar, Berrin Akman- Hakan Namlı, Editör, Nobel yayıncılık, ss.2-18, 2020
2020
20202. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Çevre Eğitimi, Eko-okullar ve Orman Okulları
ATIŞ AKYOL N., KORKMAZ A.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Taner Çifçi, Aycan Buldur, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.165-194, 2020
2019
20193. Okula Uyum ve İlkokula Hazırbulunuşluk
POLAT Ö., ATIŞ AKYOL N.
Adm Adım İlkokula Başlamak OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ, Özgül Polat, Editör, Anı Yayıncılık, ss.1-31, 2019
2018
20184. Yeterlilikler ve Yetersizlikler Bağlamı
ATIŞ AKYOL N.
Çeşitliliklerin Olduğu Bir Dünyada Öğrenme ve Öğretim ÇOCUKLAR İÇİN ÇOK KÜLTÜRLÜ EĞİTİM, Tülin Güler Yıldız, Editör, Anı Yayıncılık, ss.167-181, 2018
2018
20185. İlkokul Döneminde Cinsel Gelişim ve Eğitim
KARAMAN N., ATIŞ AKYOL N., ATA DOĞAN S.
Cinsel Gelişim ve Eğitim, İsmihan Artan, Editör, Hedef Yatıncılık ve Mühendislik, Ankara, ss.96-110, 2018