Eğitim Bilgileri
2007 - 2011
2007 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Yüksek Lisans
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Sosyal bilgiler öğretim programına göre tasarlanmış hikâyelerin etkililiği
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim düzeyinde Atatürk ilke ve inkılâpları nasıl daha iyi öğretilebilir/ benimsetilebilir?
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - 2011
2011 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Anglia Ruskin University, Faculty Of Arts, Law & Social Sciences, Humanities & Social Sciences
2011 - 2011
2011 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Muş Alparslan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Araştırma Görevlisi
Muş Alparslan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2013 - 2013
2013 - 2013Bölüm Başkanı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi
Sosyal Bilgilerde Araştırma Teknikleri II
Uzmanlık Alan Dersi
Sosyal Bilgilerde Araştırma Yöntemleri I.
Seminer
Sosyal Bilgilerde Araştırma Yöntemleri I.
Sosyal Bilgilerde Araştırma Yöntemleri II
Sosyal Bilgilerde Araştırma Teknikleri - I
Seminer Dersi
Uzmanlık Alan Dersi
Lisans
Lisans
Vatandaşlık Bilgisi
Sosyal Bil.Sözlü ve Yazılı Edb.İnc.
Öğretmenlik Uygulaması
Sosyal Bilgilerde Ders Kitabı İncelemesi
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Okul Deneyimi
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Vatandaşlık Bilgisi
Özel Öğretim Yöntemleri - I
Okul Deneyimi
Sosyal Bilgilerde Ders Kitabı İncelemesi
Vatandaşlık Bilgisi
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Özel Öğretim Yöntemleri - I
Sosyal Bil.Sözlü ve Yazılı Edb.İnc.
Vatandaşlık Bilgisi
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri
Öğretmenlik Uygulaması
Topluma Hizmet Uygulamaları
Okul Deneyimi
Uzaktan Öğretim
Özel Eğitim
II. Dünya Savaşı Sonrası Türk Dış Politikası
Özel Eğitim
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Karşılaştırmalı Eğitim
Karşılaştırmalı Eğitim
Hayat Bilgisi Öğretimi
Okul Deneyimi
Sosyal Bil.Sözlü ve Yazılı Edb.İnc.
Türk Eğitim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması - I
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği
Hayat Bilgisi Öğretimi
Türk Eğitim Tarihi
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği
Çevre Eğitimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması - I
Yönetilen Tezler
2014
2014Yüksek Lisans
8. sınıf T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların incelenmesi(Bir keşfedici sıralı karma desen örneği)
DEMİR S. B. (Danışman)
Y.KARADEMİR(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (7)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (1)
2020
20201. Scholarly databases under scrutiny
DEMİR S. B.
JOURNAL OF LIBRARIANSHIP AND INFORMATION SCIENCE
, cilt.52, sa.1, ss.150-160, 2020 (SSCI)
2018
20182. Predatory journals: Who publishes in them and why?
DEMİR S. B.
JOURNAL OF INFORMETRICS
, cilt.12, sa.4, ss.1296-1311, 2018 (SCI-Expanded)
2018
20183. Pros and cons of the new financial support policy for Turkish researchers
DEMİR S. B.
SCIENTOMETRICS
, cilt.116, sa.3, ss.2053-2068, 2018 (SCI-Expanded)
2018
20184. A Mixed-Methods Study of the Ex Post Funding Incentive Policy for Scholarly Publications in Turkey
DEMİR S. B.
JOURNAL OF SCHOLARLY PUBLISHING
, cilt.49, sa.4, ss.453-476, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
20185. A Convergent Parallel Mixed-Methods Study of Controversial Issues in Social Studies Classes: A Clash of Ideologies
DEMİR S. B., Pismek N.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.18, sa.1, ss.119-149, 2018 (SSCI)
2016
20166. The Constructivist Approach I have heard about it but I have never seen it An Example of Exploratory Sequential Mixed Design Study on Social Studies Teacher Education in Turkey
Polat A., Doğan S., Demir S. B.
Internatıonal Journal Of Hıgher Educatıon
, cilt.5, sa.1, ss.83-96, 2016 (Scopus)
2016
20167. Are seminar periods supportive of the professional development of social studies teachers
DEMİR S. B., DOĞAN S., ATASOY T.
Journal of Education and Learning , cilt.5, sa.1, ss.218-230, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20148. Developing Valid and Reliable Map Literacy Scale
KOÇ H., DEMİR S. B.
Review of International Geographical Education Online
, cilt.4, sa.2, ss.120-137, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
20149. Yönetici görüşlerine göre meb 2013 yılı yönetici atama ve yer değiştirme yönetmeliği
DOĞAN S., DEMİR S. B., PINAR M. A.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.224-245, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201410. 4 4 4 Kesintili Zorunlu Eğitim Sisteminin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
DOĞAN S., DEMİR S. B., PINAR M. A.
Ilköğretim onlıne , cilt.13, sa.2, ss.503-517, 2014 (TRDizin)
2013
201311. Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği Geliştirilmesi Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
DEMİR S. B., KOÇ H.
International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.98, ss.1765-1777, 2013 (TRDizin)
2013
201312. Ücretli Öğretmenlik Uygulamasının Değerlendirilmesi Nitel Bir Araştırma
DOĞAN S., DEMİR S. B., TURAN N.
Turkısh Study , cilt.8, sa.12, ss.371-390, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201313. 4 4 4 yeni eğitim sistemi nin yansimalari beşinci siniflardaki eğitim öğretim sürecinin branş öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
DEMİR S. B., DOĞAN S., PINAR M. A.
Turkish Study , cilt.8, sa.9, ss.1081-1098, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2014
20141. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin seminer dönemleri hakkında görüşlerinin değerlendirilmesİ
ATASOY T., DEMİR S. B., DOĞAN S.
International Symposium on Social Studies Education III. Gazi Üniversitesi, 28 - 30 Nisan 2014, ss.232-233, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2016
20161. Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni
BÜTÜN M., DEMİR S. B.
Siyasal Kitabevi, 2016