Eğitim Bilgileri
2004 - 2007
2004 - 2007Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Fen eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ilköğretim öğretmen adayı, öğretmen ve öğrenci boyutu dikkate alınarak incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)
2004
2004Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarına fotosentez konusunun öğretilmesinde yapısalcı yaklaşımın etkileri ile geleneksel öğretim yönteminin etkilerinin karşılaştırılması
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim
Eğitim Bilimleri
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Enstitü Müdür Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 1999
1998 - 1999Öğretmen
MEB, Öğretmen
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi
Fen Eğitiminde Öğretmen Yeterlikleri ve Öğretmen Yetiştirme
Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Fen Eğitiminde Öğretmen Yeterlikleri ve Öğretmen Yetiştirme
Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Uzmanlık Alan Dersi
Uzmanlık Alan Dersi
Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Fen Eğitiminde Öğretmen Yeterlikleri ve Öğretmen Yetiştirme
Seminer Dersi
Lisans
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması - II
Öğretmenlik Meslek Etiği
Fen ve Teknoloji Öğretimi - II
Öğretmenlik Uygulaması - I
İlkokulda Temel Fen Bilimleri
Fen ve Teknoloji Öğretimi - I
Fen Eğitimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması - I
Öğretmenlik Uygulaması - II
Özel Öğretim Yöntemleri
Fen ve Teknoloji Öğretimi - I
Fen Eğitimi
Okul Deneyimi
İstatistik
Fen Eğitimi
İstatistik
Öğretmenlik Uygulaması - II
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Topluma Hizmet Uygulamaları
İstatistik
Fen ve Teknoloji Öğretimi - II
Öğretmenlik Uygulaması - I
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Okul Deneyimi
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Meslek Etiği
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması
Topluma Hizmet Uygulamaları
Program Geliştirme ve Öğretimi
Özel Öğretim Yöntemleri - I
Okul Deneyimi
Karakter ve Değerler Eğitimi
Fen - Teknoloji Programı ve Planlama
Okul Deneyimi
Özel Öğretim Yöntemleri - I
Fen ve Teknoloji Öğretimi - II
Öğretmenlik Uygulaması - I
Fen - Teknoloji Programı ve Planlama
Öğretmenlik Uygulaması - II
Fen ve Teknoloji Öğretimi - I
Öğretmenlik Uygulaması
Topluma Hizmet Uygulaması
Topluma Hizmet Uygulamaları
Fen ve Teknoloji Lab. Uyg. II
Bitirme Ödevi / Tezi
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması
Fen ve Teknoloji Lab. Uyg. I
Bitirme Ödevi / Tezi
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi
Fen ve Teknoloji Lab. Uyg. I
Vatandaşlık Bilgisi
Genel Kimya
Genel Kimya
Canlılar Bilimi
Bitirme Ödevi/Tezi
Genel Kimya
Fen ve Teknoloji Lab. Uyg. II
Hayat Bilgisi Öğretimi
Hayat Bilgisi Öğretimi
Fen Bilimleri Öğretimi
Fen Bilimleri Öğretimi
Okul Deneyimi I
Genel Kimya
Fen Bilgisi Lab.
Genel Kimya I
Öğretmenlik Uygulaması
Genel Kimya I
Okul Deneyimi
Fen Bilgisi Öğretimi II
Fen Bilgisi Öğretimi II
Okul Deneyimi
Kimyada Özel Konular
Kimya-II
Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları - I
Fen Bilgisi Öğretimi I
Genel Kimya Lab - II
OÖ. Fen Öğretimi
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi-I
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi-I
Fen Bilgisi Öğretimi I
Sınıf Yönetimi
Genel Kimya II
Okul Deneyimi II
Genel Kimya II
Genel Kimya - II
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Bilimsel tartışma odaklı etkinliklerle zenginleştirilmiş öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, fen bilimlerine yönelik tutumlarına ve bilimin doğasını anlama düzeylerine etkisi
ORHAN A. T. (Danışman)
E.BAHÇECİ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Web tabanlı öğretimin fen başarısı ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması
ORHAN A. T. (Danışman)
D.DURAK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (24)
Scopus (2)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Beceri Temelli Fen Bilimleri Sorularına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
YAVAŞER M., ORHAN A. T.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.860-884, 2025 (TRDizin)
2024
20242. STEM Temelli Fen Bilimleri Öğretiminin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Girişimciliklerine ve Motivasyonlarına Etkisi
ÖZCAN F., ORHAN A. T.
EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA
, cilt.15, ss.251-278, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. 4. sınıf aydınlatma ve ses teknolojileri ünitesinde web 2.0 araçları kullanımının farklı değişkenlere göre incelenmesi
KOÇTÜRK A., ORHAN A. T.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.348-372, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Bibliometric analysis of augmented reality research in educational sciences
ORHAN A. T.
EDUCATION MIND , cilt.3, sa.2, ss.270-283, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Classroom teachers' views on out-of-school learning environments in science teaching
Güveri B., ORHAN A. T.
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.48, sa.2, ss.179-188, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Eğitim bilimleri alanında STEM araştırmalarının bibliyometrik analizi
ORHAN A. T.
GAZİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.10, sa.3, ss.338-359, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. İlkokul Üçüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kuvvet ve Hareket Ünitesi Akademik Başarı Testi Geliştirme Çalışması
ÖZCAN F., ORHAN A. T.
Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.126-154, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Classroom Teachers' Self-Efficacy Towards Environmental Education
ÖZTÜRK S., ORHAN A. T.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.58-68, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20249. Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Eğitimine Yönelik Görüşleri
ÖZTÜRK S., ORHAN A. T.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.12, sa.24, ss.476-504, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. CLASSROOM TEACHERS SELF-EFFICACY BELIEFS TOWARDS OUT-OF-SCHOOL LEARNING ENVIRON
Güveri B., ORHAN A. T.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.15, sa.57, ss.1028-1039, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
202311. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Mesleklerinin İlk Yıllarında Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri
ÖZCAN H., ORHAN A. T.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.4, ss.954-968, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202312. Beceri Temelli Fen Sorularına Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
CEYLAN G., ORHAN A. T.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.84-111, 2023 (TRDizin)
2022
202213. The Effect of 5E Learning Model Applications on Secondary School Students Academic Achievement, Ecological Footprint Awareness and Attitudes Towards Sustainable Environment
GÜLEÇ S., ORHAN A. T.
Vizetek Publishing Company
, cilt.3, sa.2, ss.410-441, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Bilimsel Tartışma Odaklı Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Fen Tutumlarına ve Bilimin Doğasını Anlama Düzeylerine Etkisi
BAHÇECİ E., ORHAN A. T.
Cumhuriyet International Journal of Education – Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.692-711, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okullarındaki Fen Merkezine ve Fen Eğitimine Yönelik Bakış Açıları
ORHAN A. T.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.91-101, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Views of Classroom Education Department Teacher Candidates about Ideal Physical Sciences Teaching
ORHAN A. T.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.3, ss.904-908, 2019 (Scopus)
2019
201917. Öğretmen Adaylarının Çevre Konularına Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ORHAN A. T., ARSEVEN İ.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.29-40, 2019 (TRDizin)
2019
201918. Proficiency Perceptions and Attitudes of Pre-Service Teachers on İnformation and Communication Technologies
Arseven İ., Orhan A. T., Arseven A.
International Education Studies
, cilt.12, sa.1, ss.24-34, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201819. A Comparative Analysis of the Science Curricula Applied in Turkey Between 2000 and 2017
ORHAN A. T.
International Journal of Higher Education
, cilt.7, sa.6, ss.13-25, 2018 (Scopus)
2018
201820. Web Tabanlı Öğretimin Fen Dersi Başarısına ve Fen Dersine Yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
ORHAN A. T., DURAK MEN D.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.3, ss.245-284, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Okul Deneyimi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi ve Alternatif Program Önerisi
ORHAN A. T., ARSEVEN İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik) , sa.47, ss.461-490, 2018 (Hakemli Dergi)
2009
200922. Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Fotosentez Konusunun Öğretiminin İncelenmesi
ORHAN A. T., BOZKURT O.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.905-917, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200823. Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi
BOZKURT O., ORHAN A. T., KESKİN A., MAZİ A.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.63-78, 2008 (Hakemli Dergi)
2005
200524. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Ozon Tabakası Hakkındaki Algılama Düzeylerinin İncelenmesi
DARÇIN E. S., ORHAN A. T., BOZKURT O., YAMAN S.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.10, ss.106-116, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Primary school students' metaphorical perceptions of environmental issues
Çiftci M. A., ORHAN A. T.
International Multidisciplinary Scientific Research Congress, Sivas, Türkiye, 04 Temmuz 2025, ss.142-143, (Özet Bildiri)
2024
20242. Eğitim bilimleri alanında bilimsel süreç becerileri araştırmalarının bibliyometrik analizi
ORHAN A. T.
3. Bilsel Internatıonal Sur Scıentıfıc Researches Congress, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmen kavramına yönelik metaforik algıları
ORHAN A. T.
3. Bilsel Internatıonal Sur Scıentıfıc Researches Congress, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Fen Bilimleri Dersi "Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilimi" Ünitesine Yönelik Başarı Testinin Geliştirilmesi
DURAK S. N., ORHAN A. T.
19. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi - Sosyal ve Eğitim Bilimleri – (UBAK), Ankara, Türkiye, 16 - 17 Mart 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. PRIMARY SCHOOL THIRD GRADE SCIENCE COURSE STRENGTH AND MOVEMENT UNIT ACADEMIC ACHIEVEMENT TEST DEVELOPMENT STUDY
ÖZCAN F., ORHAN A. T.
5. INTERNATIONAL MEDITERRANEAN CONGRESS, Mersin, Türkiye, 13 - 14 Ocak 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. 4. Sınıf Aydınlatma ve Ses Teknolojileri Ünitesi Başarı Testi Geliştirme Çalışması
KOÇTÜRK A., ORHAN A. T.
3. ULUSLARARASI EĞİTİMDE MÜKEMMELLİK KONGRESİ, Türkiye, 15 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. İlkokul Fen Bilimleri Dersine Yönelik Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
ARSLAN B., ORHAN A. T.
XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi / 26 - 29 Ekim 2023 - Sivas, Sivas, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Beceri Temelli Fen Sorularına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
YAVAŞER M., ORHAN A. T.
23/09/2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20229. Sınıf Öğretmenlerinin Disleksili Öğrenci Farkındalıklarının İncelenmesi
GÜVERİ B., ORHAN A. T.
ERPA 2022 International Congresses on Education, Kıbrıs (Kktc), 22 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. İlkokul Öğrencilerinin Çevre Sorunlarına Ait Çizimlerinin Değerlendirilmesi
YILMAZ S., ORHAN A. T.
The 14th International Scientific Research Congress - Social and Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 20 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2019
201911. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okullardaki Fen Merkezine Yönelik Gözlemleri ile Fen Merkezi Algılarının Karşılaştırılması
ORHAN A. T.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. 2018 Yılı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programının Analizi
ORHAN A. T.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2018
201813. Ortaokul Öğrencilerinin Bilim Şenliğine Karşı Tutumları
ORHAN A. T.
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS), 22 - 25 Kasım 2018, ss.423-430, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına ve Kaygılarına Etkisi
ORHAN A. T.
X. İnternational Congress of Educational Research, 27 - 30 Nisan 2018, ss.574-585, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Öğretmen Adaylarının Çevre Konularına Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ORHAN A. T., ARSEVEN İ.
1. Uluslararası Çağdaş Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (ISCESS), 22 - 25 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Fen Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Öğrenci Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ORHAN A. T.
X. İnternational Congress of Educational Research, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi
YAMAN S., ORHAN A. T.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (UBEK2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2011
201118. Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Çerçevesinde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine Bakış Açıları
ORHAN A. T.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.628-631, (Tam Metin Bildiri)
2011
201119. İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Çerçevesinde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine Karşı Tutumları
ORHAN A. T.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.624-627, (Tam Metin Bildiri)
2004
200420. İlköğretim Öğrencilerinin Asit Yağmurları Hakkında Sahip Oldukları Yanlış Kavramların Tespiti
BOZKURT O., ORHAN A. T.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200421. A Comparison Of The Chemistry Units In Science Curriculums For Some Countries Turkey U S A U K Japan Australia And Canada Determining Common Chemistry Units For Science Curriculum Of The World
ORHAN A. T., Meriç G.
18th International Conference On Chemical Education, 3 - 08 Ağustos 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Yapay Zekâ ile Yaratıcılık ve Yenilikçilik Becerisini Kazandırmanın Fen Eğitimi Üzerindeki Etkileri
GELDİ A., ORHAN A. T.
Fen Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Dijital Dönüşüm, ORHAN AHMET TURAN, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.1-20, 2025
2023
20232. Fen Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modelinin Yeri ve Önemi
ORHAN A. T.
EĞİTİM - BİLİM 2023-IV, Kuloğlu Ayşenur, Editör, Efe Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss.223-230, 2023
2022
20223. FEN EĞİTİMİNDE WEB 2.0 ARAÇLARI
ORHAN A. T.
EĞİTİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 2, GİRGİN, SİNAN, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.313-326, 2022
2022
20224. İlkokul Programında Yer Alan Dünya ve Evren Konularına İlişkin Genel Bilgiler, Özellikleri, Günlük Hayattaki Karşılıkları ve Kullanım Alanları
ORHAN A. T.
İlkokuda Temel Fen Bilimleri, Bozkurt, Orçun, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.173-191, 2022
2021
20215. Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Türleri
ORHAN A. T.
Eğitimin Kavramsal Temelleri 4 Strateji ve Yöntemler-II, Kızılkaya Namlı Aysel, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.245-256, 2021
2021
20216. Fen Bilimleri Programları ve Fen Öğretimi
ORHAN A. T.
İlkokulda Fen Öğretimi, Okur Murat, Orhan Ahmet Turan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2021
2021
20217. Fen Bilimleri Öğretiminin Amaçları
ORHAN A. T.
İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Okur Murat, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.65-74, 2021
2021
20218. İlkokulda Fen Öğretimi
OKUR M., ORHAN A. T.
İlkokulda Fen Öğretimi, Okur Murat, Orhan Ahmet Turan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.1-384, 2021
2021
20219. Çevre Bilimi ile İlgili Temel Kavramlar
ORHAN A. T.
Çevre Eğitimi, Tokcan Halil, Topkaya Yavuz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-13, 2021
2021
202110. Fen Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşım
ORHAN A. T.
İlkokulda Fen Öğretimi, Okur Murat, Orhan Ahmet Turan, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.23-39, 2021
2020
202011. Öğretmen Eğitimi
ORHAN A. T.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ (FARKLI ÜLKELERLE KARŞILAŞTIRMALI), Arseven Ayla, Arseven İlhami, Editör, Anı Yayıncılık, ss.131-146, 2020
2020
202012. Temel Kavramlar
ORHAN A. T.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Taner Çifçi, Aycan Buldur, Editör, Vize Yayıncılık, ss.1-18, 2020
2018
201813. Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
ORHAN A. T., BOZKURT O., atay t.
eğiten kitap, Ankara, 2018
2018
201814. Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Sıklıkla Kullanılan Materyaller
ORHAN A. T.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Ahmet Turan Orhan, Editör, Eğiten Kitap, ss.487-508, 2018
2018
201815. Erken Çocuklukta Fen Eğitimi
ORHAN A. T.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Orhan Ahmet Turan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-508, 2018
2014
201416. Standardize edilmiş ölçme ve değerlendirme
ORHAN A. T.
Eğitim araştırmaları Nicel, nitel ve karma yaklaşımlar, Selçuk Beşir Demir, Editör, Eğiten Kitap, ss.130-160, 2014
2012
201217. Fen ve teknoloji Laboratuarı Uygulamaları I-II
BOZKURT O., ORHAN A. T., AY Y.
Eğiten Kitap, Ankara, 2012
2008
200818. Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları I-II
BOZKURT O., ORHAN A. T., KAYNAR G.
Maya Akademi, 2008
2005
200519. İlköğretim Fen ve Teknoloji Eğitiminde Yapılandırmacılık
ORHAN A. T., BOZKURT O.
İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi, Prof. Dr. Mustafa Aydoğdu, Prof. Dr. Teoman Kesercioğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.121-142, 2005