Arş.Gör.

DERYA KIRAÇ SABZEHZAR


Eğitim Fakültesi

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

Müzik Eğitimi A.B.D.

Biyografi

1988 yılında Eskişehir’de doğdu. 1999 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda Doç. Melih Kara ile viyolonsel çalışmalarına başladı. 2007 yılında konservatuvarın düzenlediği "Genç Solistler" yarışmasını kazandı ve Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası ile birlikte C. Saint-Saëns'ın “Op.33 – 1 numaralı Viyolonsel Konçertosu’nu” seslendirdi. 2009-2010 eğitim öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda lisans eğitimini tamamladı. 2008 ve 2010 yıllarında Ulusal Gençlik Senfoni Orkestrası’nın (UGSO) yurt içi/yurt dışı konserlerinde yer aldı. 2008-2013 yılları arasında Borusan Filarmoni Orkestrası, Orchestra'Sion, Marmaris Oda Orkestrası, Antalya Senfoni Orkestrası ile konserler verdi. Eğitimi süresince Sinan Dizmen, Çağ Erçağ, Carol Ou, Elinor Frey ve Amedeo Cicchese ile solo viyolonsel, oda müziği ve orkestra müzisyenliği üzerine çalışma fırsatı buldu. 2019 yılında katılmış olduğu Tsinandali Festivali’nde Pan-Caucasian Gençlik Orkestrası’nda şef Gianandrea Noseda, Jukka-Pekka Saraste, Lahav Shani, Claudio Vandelli yönetiminde konserler verdi. Aynı orkestra ile Mischa Maisky, Yuja Wang, Lahav Shani gibi klasik müziğin önemli solistlerine eşlik etti. Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Prof. Dr. Ozan Tunca ile sanatta yeterlik çalışmalarını 2020 yılında tamamlayıp mezun olan Kıraç, 2013 yılından beri Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anasanat Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2017 - 2021

2017 - 2021

Sanatta Yeterlik

Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı, Türkiye

2013 - 2016

2013 - 2016

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Sanatta Yeterlik

KLASİK MÜZİKTE HALK MÜZİĞİ UNSURLARI IŞIĞINDA SULKHAN TSİNTSADZE’NİN “VİYOLONSEL VE PİYANO İÇİN HALK TEMALARI ÜZERİNE BEŞ PARÇA” ESERİNİN İNCELENMESİ

Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı

2016

2016

Yüksek Lisans

Klasik Batı müziği'nde doğaçlama ve J. Haydn (Hob. VIIb. No.2) viyolonsel konçertosu için yazılmış kadansların teknik olarak incelenmesi / Improvisation in western classical music and technical analysis of cadenzas composed for J. Haydn cello concerto (Hob. VII:2 No.2)

Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Müziksel Organizasyon ve İletişim

Lisans

Lisans

Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Temel Müzik Bilimleri - III

Lisans

Lisans

Temel Müzik Bilimleri - III

Lisans

Lisans

Anadal Eğitimi V

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2020

2020

SAHNE KAYGISI YÖNTEM VE STRATEJİLERİNİN MÜZİK PERFORMANS KAYGISI İÇİN KULLANILABİLİRLİĞİ

Kıraç Sabzehzar D.

İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.158-164, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi) Creative Commons License

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2018

2018

Turkish university students varied musical experiences aggreebleness levels

BULUT M. H. , KINDAP TEPE Y., ERDAL B., EROL T. , KIRAÇ D. , YILMAZ K.

International Conference on Piano Teaching, Learning, Playing and Composing, Odessa, Ukrayna, 28 - 30 Haziran 2018, ss.415-426

2018

2018

Waried Musical Experiences and Collage student’xxs Agreabeleness in Turkey

BULUT M. H. , ERDAL B. , KINDAP TEPE Y., KIRAÇ D. , YILMAZ K.

International Conference on piano Teaching, Learning, Playing and Listening, Odessa, Ukrayna, 28 - 30 Haziran 2018, cilt.1, ss.415-426

2018

2018

Varied Musical Experiences and College Student’s Agreeableness in Turkey

BULUT M. H. , KINDAP TEPE Y., ERDAL B. , EROL T., YILMAZ K., KIRAÇ D.

International Conference on Piano Teaching, Learning, Playing and Composing, 28 - 30 Haziran 2018

2017

2017

Klasik Kadansta Doğaçlamanın Kullanılabilirliği

Kıraç Sabzehzar D.

Uluslararası 3. İpekyolu Müzik Konferansı, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 17 - 19 Temmuz 2017, ss.101-107 Creative Commons License

2016

2016

J S BACH ÇELLO SUİTİ NO 1 BWV 1007 ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR TEKNİK ANALİZ ÇALIŞMASI

EROL T. , KIRAÇ D.

III. ULUSLARARASI GÜZEL SANATLAR BİLİMSEL ARAŞTIRMA GÜNLERİ, Sivas, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2016

2015

2015

KLASİK BATI MÜZİĞİNDE DOĞAÇLAMA VE KADANS KAVRAMI

Kıraç Sabzehzar D.

II. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri, Sivas, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2015, ss.283-295 Creative Commons License

Kitap & Kitap Bölümleri

2018

2018

Turkish University Students’ Varied Musical Experiences Agreeableness Levels

BULUT M. H. , KINDAP TEPE Y., ERDAL B., EROL T. , KIRAÇ SABZEHZAR D. , YILMAZ K.

Educational Policy and Research, Hasan Arslan, Roman Dorczak, Dragoescu Urlica Alina-Andreea, Editör, Institute of Public Affairs, Krakow, ss.416-426, 2018

Sanatsal Etkinlik

Eylül 2019

Eylül 2019

Tsinandali Festival 2019 Sergei RachmaninoffSuite No. 2 for Two Pianos, Op. 17Dmitri ShostakovichPiano concerto No.2 in F major, Op.102Johannes BrahmsSymphony No. 2 in D major, Op. 73 Piano: Yuja Wang Piano/Conductor: Lahav Shani

Kıraç Sabzehzar D.

Eylül 2019

Eylül 2019

Tsinandali Festival 2019 Piano Concerto No. 3 in D minor, Op. 30Sergei ProkofievPiano Concerto No. 1 in D flat major, Op. 10Dmitri ShostakovichSymphony No. 9 in E flat major, Op. 70 Piano: Lahav Shani Piano: Denis Kozhukhi

, Kıraç Sabzehzar D.