Doç. Dr. KÜBRA POLAT


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Abd


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

43

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

25

Proje

1

Açık Erişim

3

Eğitim Bilgileri

2012 - 2018

2012 - 2018

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2002 - 2009

2002 - 2009

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Alternatif bir ispat yöntemi olarak sözsüz ispatlar: Lise öğrencilerinin ispat yapabilme becerilerinin incelenmesi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2020 - 2023

2020 - 2023

Dr. Öğr. Üyesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler Ve Teknikler

2013 - 2020

2013 - 2020

Araştırma Görevlisi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

2021 - 2022

2021 - 2022

Enstitü Müdür Yardımcısı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2012 - 2013

2012 - 2013

Öğretmen

Hafik Lisesi, Öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Genel Matematik - I

Diferansiyel Denklemler - I

Genel Matematik - I

Öğretmenlik Uygulaması - I

Eğitim Bilimine Giriş

Genel Matematik - II

Elemanter Sayı Kuramı

Geometri (Seçmeli)

Öğretmenlik Uygulaması - I

Okul Deneyimi

Öğretmenlik Uygulaması - II

Makaleler

Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Öğretmenler İçin Diskalkuli Özyeterlik Ölçeği Geliştirme Çalışması

Oflaz G., Polat K., Mutlu Y., Çam Z.

II. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi (ICMLD '24), Ankara, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2024, ss.35-36

2024

2024

2. Somut Manipülatiflerle Zenginleştirilmiş Matematik Öğretimi Ortamında Matematik Öğretmeni Adaylarından Yansımalar

Oflaz G., Altaylı Özgül D., Polat K.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.827, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Öğretmen Adaylarının Kosinüs Teoreminin Görsel İspatına Yönelik Çözümlerinin İncelenmesi

POLAT K., OFLAZ G.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, ss.974-982

2019

2019

8. SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RUTİN OLMAYAN PROBLEMLERİ ÇÖZME SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ

OFLAZ G., POLAT K.

VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, ss.541-548, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. Lise Öğrencilerinin Sözsüz İspat Yürütme Aşamaları

POLAT K., AKGÜN L.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Okul-Fakülte-Öğretmen Adayı Boyutunda İncelenmesi

POLAT K., ALTAYLI ÖZGÜL D., EYCEYURT TÜRK G.

13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Sözsüz İspatlar: Viviani Teoremi

POLAT K., AKGÜN L.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği SEmpozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. MatematikÖğretmeni Adaylarının Diziler Ve Seriler Konusunda Gerçek Hayat Etkinliği HazırlamaSüreci ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi

POLAT K., AKGÜN L.

TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU – 3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2014

2014

14. Matematik öğretmeni adaylarının sonsuz kavramı ile ilgili algıları

DEMİRCİOĞLU H., POLAT K., OFLAZ G.

VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

15. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarinin hacim kavrami algilari üzerine betimsel bir analiz

OFLAZ G., DEMİRCİOĞLU H., POLAT K.

VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

16. Matematik öğretmeni adaylarinin irrasyonel sayi kavrami ile ilgili algilari

POLAT K., DEMİRCİOĞLU H., OFLAZ G.

VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014

2014

2014

17. Matematik Öğretmeni Adaylarının Sonsuzluk Kavramı İle İlgili Anlayışları

DEMİRCİOĞLU H., POLAT K., OFLAZ G.

IV. International Congress of Educational Research, 5 - 08 Haziran 2014

2014

2014

18. Matematik Öğretmeni Adaylarının İrrasyonel Sayı Kavramı İle İlgili Anlayışları

POLAT K., DEMİRCİOĞLU H., OFLAZ G.

VI. Internetional Congress Of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

19. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Hacim Kavramı Anlayışları Üzerine Betimsel Bir Analiz

OFLAZ G., DEMİRCİOĞLU H., POLAT K.

IV. International Congress of Educational Research, 5 - 07 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. 1. Aritmetik Güçlük 2. Uzamsal Becerilerde Güçlük

Polat K.

Etkinlik Örnekleriyle Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi, Didem Kayahan Yüksel,Fadime İşcen Karasu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.77-122, 2021

2021

2021

2. Diskalkulik Çocuklara Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi

POLAT K.

DİSKALKULİ MATEMATİK ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÇOCUKLARA MATEMATİK ÖĞRETİMİ, YILMAZ MUTLU, SİNAN OLKUN, MEHMET HAYRİ SARI, LEVENT AKGÜN, Editör, VİZE YAYINCILIK, ss.173-202, 2021

2020

2020

3. Müdahaleye Yanıt Yöntemi

Polat K., Akkaya S.

Diskalkuli Matematik Öğrenme Güçlüğü Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanılanması, Yılmaz Mutlu,Sinan Olkun,Levent Akgün,Mehmet Hayri Sarı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.139-160, 2020

2020

2020

4. Üçgen ve Öğretimi

Oflaz G., Polat K., Altaylı Özgül D.

Geometri ve Öğretimi, Ağırman Aydın, Tuğba ve Küçük Demir, Betül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.103-140, 2020

Desteklenen Projeler

2022 - 2023

2022 - 2023

Diskalkulik Öğrencilere Matematik Öğretmeye Yönelik Örnek Uygulamalar

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Polat K. (Yürütücü), İşcen Karasu F.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1