Metrikler
Eğitim Bilgileri
2012 - 2018
2012 - 2018Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2002 - 2009
2002 - 2009Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Alternatif bir ispat yöntemi olarak sözsüz ispatlar: Lise öğrencilerinin ispat yapabilme becerilerinin incelenmesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2023
2020 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler Ve Teknikler
2013 - 2020
2013 - 2020Araştırma Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
2021 - 2022
2021 - 2022Enstitü Müdür Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2013
2012 - 2013Öğretmen
Hafik Lisesi, Öğretmen
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. İlkokul Öğrencilerinin Çalışma Belleği Performansları ve Sayı Hissi Becerileri Arasındaki İlişki
GENÇ G., Polat K.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.767-796, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Somut Manipülatiflerle Zenginleştirilmiş Matematik Öğretimi Ortamında Matematik Öğretmeni Adaylarından Yansımalar
OFLAZ G., Özgül D. A., Polat K.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.Özel Sayı, ss.98-131, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Teaching reasoning strategies to dyscalculic students with low working memory level1
Kargın T., POLAT K.
Journal of Educational Research
, cilt.118, sa.4, ss.311-328, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20234. High School Students’ and Their Teacher’s Experiences with Visual Proofs
POLAT K., AKGÜN L.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.126-136, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Evaluation of the National Education Council decisions in line with the components of inclusive education: from 1939 to 2021
KAYAHAN YÜKSEL D., POLAT K.
International Journal of Curriculum and Instruction (IJCI) , cilt.14, sa.3, ss.2400-2422, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RUTİN OLMAYAN PROBLEM ÇÖZÜMLERİNE YÖNELİK HATA ANALİZİ
OFLAZ G., POLAT K.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.62, ss.1-41, 2022 (TRDizin)
2022
20227. Sonsuzluk, Tanımsızlık ve Belirsizlik Kavramlarına İlişkin Epistemolojik Engellerinin Belirlenmesi
oflaz g., POLAT K.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.301-320, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Contextual Analysis of Proofs Without Words Skills of Pre-service Secondary Mathematics Teachers: Sum of Integers from 1 to n Case
POLAT K., DEMİRCİOĞLU H.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi (ADYÜEBD) , cilt.11, sa.2, ss.93-106, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Öğretmen Adaylarının Ortaokul Matematik Dersi Kazanımlarını Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Yerleştirebilme ve Soru Yazabilme Becerileri
ALTAYLI ÖZGÜL D., POLAT K.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.32, ss.304-328, 2021 (TRDizin)
2020
202010. Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Okul, Fakülte ve Öğretmen Adayı Boyutlarında İncelenmesi
POLAT K., EYCEYURT TÜRK G., ALTAYLI ÖZGÜL D.
Eurasian Journal of Teacher Education , cilt.1, sa.2, ss.129-147, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Examining the Processes of High School Students to Do Proof Without Words
POLAT K., AKGÜN L.
Education Reform Journal , cilt.5, sa.1, ss.8-26, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Tutum ve Öz yeterlik Algılarının İncelenmesi
POLAT K., KARAKUŞ F.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.579-592, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Görsel İspat Becerisinin, van Hiele Geometrik DüşünmeDüzeyleri ve Uzamsal Yetenek ile İlişkisi
POLAT K., OFLAZ G., AKGÜN L.
Erciyes Journal of Education , cilt.3, sa.2, ss.105-122, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. A Comparative Research on Proving: The Case of Prospective Mathematics Teachers
OFLAZ G., POLAT K., ALTAYLI ÖZGÜL D., Alcaide M., Carrillo J.
Higher Education Studies , cilt.9, sa.4, ss.92-111, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Sözsüz İspatlar İle İlgili Yaşadıkları Zorluklar Hakkındaki Görüşleri
DEMİRCİOĞLU H., POLAT K.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.81-89, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Sözsüz İspatlar ile Yaşadıkları Zorluklar Hakkındaki Görüşleri
DEMİRCİOĞLU H., POLAT K.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.7, ss.81-99, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201617. Matematik Eğitiminde Sözsüz İspatlar Kuramsal Bir Çalışma
POLAT K., DEMİRCİOĞLU H.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.28, ss.129-140, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının İspat Kavramına ve İspat Yapmanın Zorluklarına Yönelik Görüşleri
POLAT K., AKGÜN L.
The Journal of Academic Social Science Studies , sa.43, ss.423-438, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201519. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sözsüz İspat Yöntemine Yönelik Görüşleri
DEMİRCİOĞLU H., POLAT K.
JASSS , cilt.41, ss.233-254, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Öğretmenler İçin Diskalkuli Özyeterlik Ölçeği Geliştirme Çalışması
Oflaz G., Polat K., Mutlu Y., Çam Z.
II. Uluslararası Matematik Öğrenme Güçlüğü Kongresi (ICMLD '24), Ankara, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2024, ss.35-36
2024
20242. Somut Manipülatiflerle Zenginleştirilmiş Matematik Öğretimi Ortamında Matematik Öğretmeni Adaylarından Yansımalar
Oflaz G., Altaylı Özgül D., Polat K.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.827, (Özet Bildiri)
2023
20233. Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adayları ile Ebeveynlerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin İmajlarının Belirlenmesi
OFLAZ G., POLAT K., EYCEYURT TÜRK G.
International EJER Congress 2023, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. Öğretmen adaylarının “öğretmen”, “öğretmenlik mesleği” ve “öğrenci” kavramları ile ilgili metaforik algıları
EYCEYURT TÜRK G., OFLAZ G., POLAT K., ALTAYLI ÖZGÜL D.
VII th International Eurasian Educational Research Congress, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20205. Fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının devamsızlık tutum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
POLAT K., ALTAYLI ÖZGÜL D., OFLAZ G., EYCEYURT TÜRK G.
VII th International Eurasian Educational Research Congress, Sivas, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.394-402
2020
20206. Öğretmen Adaylarının ”Öğretmen”, ”Öğretmenlik Mesleği” ve ”Öğrenci” Kavramları İle İlgili Metaforik Algıları
EYCEYURT TÜRK G., OFLAZ G., POLAT K., ALTAYLI ÖZGÜL D.
EJER CONGRESS, 10 - 13 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Öğretmen Adaylarının Kosinüs Teoreminin Görsel İspatına Yönelik Çözümlerinin İncelenmesi
POLAT K., OFLAZ G.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, ss.974-982
2019
20198. SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RUTİN OLMAYAN PROBLEMLERİ ÇÖZME SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
OFLAZ G., POLAT K.
VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, ss.541-548, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Lise Öğrencilerinin Sözsüz İspat Yürütme Aşamaları
POLAT K., AKGÜN L.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Okul-Fakülte-Öğretmen Adayı Boyutunda İncelenmesi
POLAT K., ALTAYLI ÖZGÜL D., EYCEYURT TÜRK G.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Mebis Staj Puanlarının Öğretmen Atamasında Kullanılmasına Yönelik Görüşlerin Belirlenmesi: Okul-Fakülte-Öğretmen Adayı Boyutu
EYCEYURT TÜRK G., ALTAYLI ÖZGÜL D., POLAT K.
13. Uluslarası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Sözsüz İspatlar: Viviani Teoremi
POLAT K., AKGÜN L.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği SEmpozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. MatematikÖğretmeni Adaylarının Diziler Ve Seriler Konusunda Gerçek Hayat Etkinliği HazırlamaSüreci ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
POLAT K., AKGÜN L.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU – 3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2014
201414. Matematik öğretmeni adaylarının sonsuz kavramı ile ilgili algıları
DEMİRCİOĞLU H., POLAT K., OFLAZ G.
VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201415. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarinin hacim kavrami algilari üzerine betimsel bir analiz
OFLAZ G., DEMİRCİOĞLU H., POLAT K.
VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201416. Matematik öğretmeni adaylarinin irrasyonel sayi kavrami ile ilgili algilari
POLAT K., DEMİRCİOĞLU H., OFLAZ G.
VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Haziran 2014
2014
201417. Matematik Öğretmeni Adaylarının Sonsuzluk Kavramı İle İlgili Anlayışları
DEMİRCİOĞLU H., POLAT K., OFLAZ G.
IV. International Congress of Educational Research, 5 - 08 Haziran 2014
2014
201418. Matematik Öğretmeni Adaylarının İrrasyonel Sayı Kavramı İle İlgili Anlayışları
POLAT K., DEMİRCİOĞLU H., OFLAZ G.
VI. Internetional Congress Of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201419. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Hacim Kavramı Anlayışları Üzerine Betimsel Bir Analiz
OFLAZ G., DEMİRCİOĞLU H., POLAT K.
IV. International Congress of Educational Research, 5 - 07 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. 1. Aritmetik Güçlük 2. Uzamsal Becerilerde Güçlük
Polat K.
Etkinlik Örnekleriyle Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitimi, Didem Kayahan Yüksel,Fadime İşcen Karasu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.77-122, 2021
2021
20212. Diskalkulik Çocuklara Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi
POLAT K.
DİSKALKULİ MATEMATİK ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÇOCUKLARA MATEMATİK ÖĞRETİMİ, YILMAZ MUTLU, SİNAN OLKUN, MEHMET HAYRİ SARI, LEVENT AKGÜN, Editör, VİZE YAYINCILIK, ss.173-202, 2021
2020
20203. Müdahaleye Yanıt Yöntemi
Polat K., Akkaya S.
Diskalkuli Matematik Öğrenme Güçlüğü Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanılanması, Yılmaz Mutlu,Sinan Olkun,Levent Akgün,Mehmet Hayri Sarı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.139-160, 2020
2020
20204. Üçgen ve Öğretimi
Oflaz G., Polat K., Altaylı Özgül D.
Geometri ve Öğretimi, Ağırman Aydın, Tuğba ve Küçük Demir, Betül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.103-140, 2020
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Diskalkulik Öğrencilere Matematik Öğretmeye Yönelik Örnek Uygulamalar
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Polat K. (Yürütücü), İşcen Karasu F.