Eğitim Bilgileri
2013 - 2017
2013 - 2017Doktora
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Dr), Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi ve Pazarlama, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Yılın özelliği olan günlerinde seçili ürünlerin satış tutarlarındaki değişimin pazarlama sistemi üzerindeki etkisi üzerine bir araştırma
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Dr)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorYüksekokul Yönetim Kurulu Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
2021 - 2023
2021 - 2023Dekan Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2014 - 2017
2014 - 2017Uzman Eğitmen
Bakanlık, Mesut Uçan Danışmanlık Şirketi, Eğitim, Uzman Eğitmen
2015 - 2015
2015 - 2015Misafir Öğretim Görevlisi
Üniversite, Erciyes Üniversitesi, Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu, Misafir Öğretim Görevlisi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uluslararası Pazarlama Stratejileri
Uzmanlık Alan Dersi
Uluslararası Pazarlama Stratejileri
Uluslararası Pazarlama ve Lojistik
Yüksek Lisans Seminer Dersi
Uluslararası Pazarlama ve Lojistik
Lisans
Lisans
Uluslararası İşletmecilik
Elektronik Ticaret
Pazarlamaya Giriş
Depo Yönetimi
İşletme yönetimi ve Ekonomisi
Pazarlamaya Giriş
Pazarlama Yönetimi
Depo Yönetimi
Taşımacılık Tipleri ve Filo Yönetimi
Uluslararası Pazarlama
Uluslararası Pazarlama
Taşımacılık Tipleri ve Filo Yönetimi
Elektronik Ticaret
Pazarlama Yönetimi
İşletme Bilimi - I
Dış Ticaret İşlemleri
Dış Ticaret İşlemleri
Makaleler
Tümü (17)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. DİJİTAL PAZARLAMA KAPSAMINDA TÜKETİCİ TUTUMLARININ ALGILANAN HİZMET KALİTESİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ1
Çınar G., AKÇADAĞ M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF GLOBAL POLITICS AND PUBLIC ADMINISTRATION-GLOPA JOURNAL , cilt.2, sa.1, ss.17-27, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. SİYASAL PAZARLAMA KAPSAMINDA SEÇMENLERİN OY VERME KARARINA ETKİ EDEN UNSURLARIN BELİRLENMESİ: SİVAS İLİ ÖRNEĞİ
Adıyahşi B., AKÇADAĞ M.
Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.927-949, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Fiyat Stratejilerinin İşletme Performansı Üzerindeki Etkisinin Sivas Mobilya Sektöründe Uluslararası Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerinde İncelenmesi
IŞIKSAL Z., AKÇADAĞ M.
Uluslararası Güncel Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.20-28, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Information Technologies of Entrepreneurs with Multi-Criteria Decision Making Approach Comparison of Usages: Türkiye Example
KEKLİK B., AKÇADAĞ M.
Journal of Business Administration and Social Studies , cilt.8, sa.2, ss.132-143, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Yeşil Dağıtım Faaliyetlerinin Algılanan İşletme Performansı Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi: Kocaeli Lojistik İşletmeleri Uygulaması
Ellibeş Ö., AKÇADAĞ M.
Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.24, sa.4, ss.519-526, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Systematic Literature Review of Publications on Digital Twin Topics in Certain Research Areas
ÖZAT R., AKÇADAĞ M.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES
, cilt.12, sa.4, ss.2388-2410, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Pazarlama konulu makaleler uluslararası işletmelere katkı sağlıyor mu? Nitel bir çalışma ile Sivas ili uygulaması
AKÇADAĞ M.
Journal of Original Studies , cilt.4, sa.1, ss.47-58, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20228. DÜNYA VE TÜRKİYE TAŞIMACILIK VERİLERİNİN PAZARLAMA FAALİYETLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
AKÇADAĞ M.
Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.109-121, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Pazarlamada Marka Yönetimi Üzerine Literatür Taraması
AKÇADAĞ M., IŞIKSAL Z.
Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.87-112, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. The Effect of Green Value Chain Applications on the Performance of Companies inEnsuring the Sustainability of Enterprises: Kayseri Province Application
AYKAN E., AKÇADAĞ M.
Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.201-211, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201911. ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN TEKRAR SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: SİVAS İLİ ALIŞVERİŞ MERKEZİ UYGULAMASI
AKÇADAĞ M.
Sivas Cunhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.201-211, 2019 (TRDizin)
2019
201912. KADIN ÇALIŞANLARIN İNSTAGRAM MAĞAZALARINI KULLANIMNEDENLERİ: SİVAS İLİ KAMU ÇALIŞANI ÖRNEĞİ
AKÇADAĞ M., Öniz A.
JOURNAL OF SOCIAL, HUMANITIESAND ADMINISTRATIVE SCIENCES , cilt.5, sa.21, ss.1078-1090, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Fast-Food Ürünlerinin Tercih Edilme Nedenlerinin Tespiti: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama
Akçadağ M., Bozkurt T.
Journal Of Life Economics , cilt.6, sa.6, ss.449-462, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201814. REKLAM ETİĞİ UNSURLARI: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR UYGULAMA
AKÇADAĞ M.
JOURNAL OF SOCIAL, HUMANITIES AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , cilt.4, sa.12, ss.202-212, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. LOJİSTİK İŞLETMELERDE YÖNETİCİLERİN STRATEJİK LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİN REKABET STRATEJİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KAYSERİ’xxDE BİR UYGULAMA
AKÇADAĞ M., AYKAN E.
The Journal of Academic Social Science Studies , 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201816. ÖZEL GÜNLERDE SEÇİLİ ÜRÜNLERİN SATIŞ TUTARLARINDAKİDEĞİŞİKLİKLERİN PAZARLAMA SİSTEMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ ÜZERİNE BİRUYGULAMA
AKÇADAĞ M.
International Journal of Academic Value Studies (JAVStudies) , cilt.4, sa.19, ss.257-265, 2018 (Hakemli Dergi)
2012
201217. İLAÇ SEKTÖRÜNDE TERSİNE LOJİSTİK VE DAĞITIMIN ROLÜ: BİRUYGULAMA
USLU Ş., AKÇADAĞ M.
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.149-158, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. VISUAL BIBLIOMETRIC ANALYSIS OF SOCIAL MEDIA MARKETING LITERATURE
AKÇADAĞ M.
INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Sivas, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2025, cilt.3, ss.234-245, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. DİJİTAL PAZARLAMADA ÖZEL GÜNLERİN E -TİCARETE ETKİSİ
AKÇADAĞ M.
3. BİLSEL INTERNATIONAL EFES SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, İzmir, Türkiye, 22 Mart 2024, ss.370-385, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. PAZARLAMADA SATIŞ YÖNETİMİ ÜZERİNE BİBLİYOMETRİK LİTERATÜR İNCELEMESİ
Akçadağ M.
V. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, 5 - 07 Kasım 2023, ss.599-610, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. INVESTIGATION OF CONSUMERS’ ATTITUDES TOWARDS DIGITAL MARKETING: THE CASE OF KAYSERİ PROVINCE”
Kıyak A., AKÇADAĞ M.
8. INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES AND INNOVATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 14 Ekim 2023, ss.396-407, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Dünya ve Türkiye Taşımacılık Verilerinin Pazarlama Faaliyetleri Açısından Değerlendirilmesi
AKÇADAĞ M.
VI. Ulaştırma ve Lojistik Ulusal Kongresi, Sivas, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2022
20226. EVALUATION OF DEMOGRAPHIC INDICATORS OF HOUSING MARKETING AND SALES IN TURKEY
AKÇADAĞ M.
6th INTERNATIONAL CAUCASUS-CENTRAL ASIA FOREIGN TRADE AND LOGISTICS CONGRESS, Sivas, Türkiye, 30 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. PAZARLAMA KONULU MAKALELER ULUSLARARASI İŞLETMELERE KATKI SAĞLIYOR MU? NİTEL BİR ÇALIŞMA İLE SİVAS İLİ UYGULAMASI
AKÇADAĞ M.
SILK ROAD AND BEYOND CONGRESS SERIES (SIRCON 2022), Özbekistan, 04 Ekim 2022, ss.168-169, (Özet Bildiri)
2022
20228. EXAMINING THE OPINIONS OF THE MANAGERS IN BEAUTY CENTERS ON GREEN PROMOTION IN TERMS OF DEMOGRAPHIC VARIABLES: SIVAS EXAMPLE
AKAR P., AKÇADAĞ M.
8th Global Business Research Congress (GBRC-2022), İstanbul, Türkiye, 09 Haziran 2022, ss.71-78
2021
20219. Determining Consumers' Expenditure Types in Tourism Marketing: Turkey Example
AKÇADAĞ M., BOZKURT T.
IConMEB 2021: International Conference on Management, Economics and Business, Antalya, Türkiye, 06 Kasım 2021, cilt.22, ss.11-17, (Tam Metin Bildiri)
2021
202110. EXAMINATION OF FOREIGN TRADE INDICATORS OF ENTERPRISES: THE EXAMPLE OF TURKEY
İNAN D., AKÇADAĞ M.
ICBM’21, İstanbul, Türkiye, 16 Aralık 2021, ss.228-236, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. PROBLEMS ENCOUNTERED IN MARITIME LOGISTICS AND SOLUTION SUGGESTIONS: THE CASE OF MERSIN PORT
Karamercimek Ö., AKÇADAĞ M.
3. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS 11-12 DECEMBER 2021 / ERZURUM, Ankara, Türkiye, 11 Aralık 2021, ss.372-391, (Tam Metin Bildiri)
2021
202112. ÖZEL GÜNLERDE KAMU ÇALIŞANLARININ E-TİCARET UYGULAMALARI: SİVAS İLİ PTT ÖRNEĞİ
AKÇADAĞ M., KEKLİK B.
V. INTERNATIONAL KAORU ISHIKAWA BUSINESS ADMINISTRATION AND ECONOMY CONGRESS, Ankara, Türkiye, 20 Mayıs 2021, ss.21-36, (Tam Metin Bildiri)
2020
202013. MAĞAZA YÖNETİCİLERİNİN YEŞİL PAZARLAMA KARMASINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ: KOCAELİ ALIŞVERİŞ MERKEZİ UYGULAMASI
AKÇADAĞ M., ELLİBEŞ Ö.
6th Global Business Research Congress (GBRC - 2020), İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Haziran 2020, cilt.11, ss.101-109, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Girişimsel Pazarlamanın Uluslararasılaşma Stratejisi Üzerindeki Etkisi: Sivas İli İhracat Yapan İşletmeler Uygulaması
AKÇADAĞ M., ELLİBEŞ Ö.
4th International Symposium on Innovative Approaches in Social, Human and Administrative Sciences, Samsun, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, cilt.4, ss.171-174, (Tam Metin Bildiri)
2019
201915. YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN İŞLETME PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA
AKÇADAĞ M.
International Congress on Business and Marketing, 13 - 14 Haziran 2019, ss.12-24, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. ETİK LİDERLİK ÖZELLİĞİNİN REKABET STRATEJİLERİ ÜZERİNDEKİETKİSİ: KAYSERİ LOJİSTİK FİRMALARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
AKÇADAĞ M., AYKAN E.
Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.212-224, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. 4.0 ENDÜSTİRİNİN ALGILANAN İŞLETME PERFORMANSI ÜZERİNDEKİETKİSİ: ÜRETİM İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA
AKÇADAĞ M.
5. Uluslararası Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 25 - 28 Ekim 2018, ss.622-629, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN İŞLETMELERİN STRATEJİK YÖNELİMLERİÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KAYSERİ İLİ ÖRNEĞİ
AYKAN E., AKÇADAĞ M.
24. ULUSAL YÖNETİM VE ORGANİZASYONKONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2016, ss.752-760, (Tam Metin Bildiri)
2016
201619. ULUSLARARASI İŞLETMELERİN STRATEJİKYÖNELİMLERİNİN REKABET STRATEJİLERİ ÜZERİNDEKİETKİSİ: KAYSERİ İLİ ÖRNEĞİ
AYKAN E., AKÇADAĞ M.
15. Ulusal İşletmecilik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2016, ss.214-226, (Tam Metin Bildiri)
2015
201520. YÖNETİCİ ASİSTANLARININ BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANIM DURUMLARIÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: KAYSERİ İLİ UYGULAMASI
AKÇADAĞ M., AYKAN E.
14. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi (BÜROKON), Zonguldak, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, cilt.5, ss.214-226, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Dijital Pazarlama Karması ve Markalaşma
AKÇADAĞ M.
Dijital Pazarlama Yönetimi, TUNA MURAT FATİH, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.95-136, 2024
2024
20242. Sivas ili özelinde coğrafi işaretli ürünlerin pazarlama faaliyetlerinin incelenmesi
AKAR P., AKÇADAĞ M.
Pazarlamada Yaratıcılık: Fark Yaratacak Yaklaşımlar, GÜRDİN BAHAR, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.6-44, 2024
2023
20233. Büyük Verinin Pazarlama Faaliyetlerinde Kullanımı
AKÇADAĞ M.
TEDARİK ZİNCİRİNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM, KARAGÖZ TAŞKIN Bihter, ÇAĞLAR Macide Berna, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.33-48, 2023
2022
20224. Türkiye'ye Sektörel Bakış
Buyrukoğlu S. (Editör), Akçadağ M. (Editör)
Ekin Yayınevi, Bursa, 2022
2022
20225. YÖRESEL ÜRÜN OLAN SİVAS BIÇAĞININ REKABET EDEBİLİRLİĞİNİN SAĞLANMASI İÇİN ULUSLARARASI PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ: SİVAS FİRMASI UYGULAMASI
Akçadağ M.
SOSYAL BEŞERI VE IDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASIARAŞTIRMALAR X, Darıcı, Bülent, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.193-203, 2022
2021
20216. COVİD-19 DÖNEMİNDE TAŞIMA MODLARI AÇISINDAN DIŞ TİCARET VERİLERİNİN İNCELENMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
AKÇADAĞ M.
ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİKTE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VE DEĞERLENDİRMELER 2 , KUTLU, Hüseyin Ali; KARABACAK, Ebubekir, Editör, Efe AKADEMİ, İstanbul, ss.327-344, 2021
2021
20217. LİTERATURE REWIEV OF RESEARCHES ON INTELLİGENT TRANSPORTATION
Akçadağ M., Bozkurt T., Er Çakmaktepe N.
Theoretıcal and Empırıcal Perspectıves on Economic and Financial Issues, Karabulut,Şahin, Editör, Gazi Kitapevi, Ankara, ss.571-594, 2021
2021
20218. ULUSLARARASI İŞLETMELERİN PAZARLAMA DEPARTMANLARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARIN BELİRLENMESİNE YÖNELİK NİTEL BİR ARAŞTIRMA: SİVAS İLİ UYGULAMASI
AKÇADAĞ M., BOZKURT T.
Güncel Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Araştırmaları, Ünvan, Yüksel Akay, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.223-236, 2021
2020
202010. LOJİSTİK İŞLETMELERDE DEPOLAMA FAALİYETLERİNDEKARŞILAŞILAN SORUNLAR ÜZERİNE NİTEL BİRARAŞTIRMA: SİVAS İLİ UYGULAMASI
Akçadağ M., Bozkurt T.
İktisadi ve İdari BilimlerdeGüncelAraştırmalar, Doç. Dr. Yüksel Akay ve Doç. Dr. Faruk Kalay, Editör, IVPE Yayınevi, Cetinje, ss.569-580, 2020
2018
201811. Sağlık Kurumlarında Pazarlama
Akçadağ M.
Teoride ve Uygulamada Sağlık Ekonomisi ve Politikaları, Özge Uysal Şahin Nilay Köleoğlu, Editör, Rating Academy Yayınları, İstanbul, ss.427-446, 2018
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023İşletmelerde Çalışan Yorgunluğunun Örgütsel Çıktılar Üzerindeki Etkisi Bir Üretim İşletmesinde (SERSİM Dayanıklı Tüketim Malları Sanayi ve Ticaret Kollektif Şirketi) Boylamsal Bir Analiz
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Aykan E.(Yürütücü), Karakuş G., Akçadağ M.
2021 - 2022
2021 - 2022
Sivas Bıçakçılığının Rekabet Edebilirliğinin Sağlanması İçin Uluslararası Pazarlama Faaliyetlerinin Gerçekleştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Akçadağ M. (Yürütücü)
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2022
Eylül 20226. Ulaştırma ve Lojstik Ulusal Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Akçadağ M.
Sivas, Türkiye
Ödüller