Prof. Dr. SERKAN BULDUR


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Abd


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Özel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi

Metrikler

Yayın

77

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

42

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

56

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (TrDizin)

46

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

178

Proje

18

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2014

2010 - 2014

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dalı, Türkiye

2003 - 2007

2003 - 2007

Lisans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

Performansa dayalı tekniklerle yürütülen biçimlendirmeye yönelik değerlendirme sürecinin öğretmen ve öğrenci üzerindeki etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik okuryazarlık ve öz yeterlik düzeylerinin geliştirilmesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2018 - 2023

2018 - 2023

Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2007 - 2014

2007 - 2014

Araştırma Görevlisi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, REKTÖRLÜK

2019 - 2024

2019 - 2024

Enstitü Müdür Yardımcısı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2018 - 2024

2018 - 2024

Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2019 - 2023

2019 - 2023

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2017 - 2019

2017 - 2019

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, REKTÖRLÜK

2014 - 2016

2014 - 2016

Bölüm Başkan Yardımcısı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Uzmanlık Alan Dersi

Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri

Fen Eğitiminde Performansa Dayalı Değerlendirme

Fen Eğitimi Araştırmalarında Akademik Yazma ve Bilimsel İletişim

Fen Eğitimi Araştırmalarında Akademik Yazma ve Bilimsel İletişim

Seminer Dersi

FEN EĞİTİMİNDE PERFORMANSA DAYALI DEĞERLENDİRME

FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Uzmanlık Alan Dersi

Fen Eğitiminde Performansa Dayalı Değerlendirme

FEN EĞİTİMİNDE PERFORMANSA DAYALI DEĞERLENDİRME

Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri - II

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Okul Deneyimi

Özel Öğretim Yöntemleri - I

Öğretmenlik Uygulaması

Öğretmenlik Uygulaması

Fen ve Teknolojide Alternatif Değerl. Yaklaşımları

Özel Öğretim Yöntemleri

Eğitimde Teknoloji Kullanımı

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

OKUL DENEYİMİ

Fen ve Teknolojide Alternatif Değerl. Yaklaşımları

Topluma Hizmet Uygulaması

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Özel Öğretim Yöntemleri - I

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

OKUL DENEYİMİ

Öğretmenlik Uygulaması

Özel Öğretim Yöntemleri - II

Okul Deneyimi

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Özel Öğretim Yöntemleri - II

Özel Öğretim Yöntemleri - II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması - II

Fen Eğitimi

Öğretmenlik Uygulaması - II

Fen Eğitimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Okul Deneyimi

Öğretmenlik Uygulaması - I

Öğretmenlik Uygulaması - I

Öğretmenlik Uygulaması

Fen ve Teknoloji Lab. Uyg. I

Okul Deneyimi

Fen ve Teknoloji Lab. Uyg. I

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (2)
Scopus (10)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Disiplinler Arası Bir Doğa Eğitimi Projesi Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Bilimin Doğası Anlayışlarındaki Değişimin İncelenmesi

BULDUR S., BURSAL M., YALÇIN ERİK N., YÜCEL E.

3rd Internatıonal Symposıum Of Educatıon And Values (ISOEVA), 10-13 Ekim 2019, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 10 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

2. The effect of formative assessment practices in science education on learners’ attitudes on metacognitive-oriented classroom learning environments

BULDUR S., GEDİKLİ H.

3th International Symposium on Educational and Social Sciences in Turkish Cultural Geography, 6 - 09 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. Elementary students’ perceptions about the classroom assessment environment.

BULDUR S., BAYGÜL A.

3th International Symposium on Educational and Social Sciences in Turkish Cultural Geography, 6 - 09 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Farklı sosyo–ekonomik düzeydeki öğrencilerin bilimsel bilginin doğasına yönelik anlayışlarının incelenmesi

BULDUR S., TOPRAK F. Ö., BAKAN Ü.

IV th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Hizmet İçi Eğitime Katılan Fen Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Görüşlerindeki Değişimler

TATAR N., YILDIZ FEYZİOĞLU E., BULDUR S., AYDOĞDU B.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim Ve Araştırma Sempozyumu, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Hizmet İçi Eğitime Katılan Fen Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Görüşlerindeki Değişimler.

TATAR N., YILDIZ FEYZİOĞLU E., BULDUR S., AYDOĞDU B.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017)., 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Sayısal ve Sözel Alanlardaki Ortaokul Öğretmen Adaylarının Karşılaştırmalı Profilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri

BULDUR S., BURSAL M.

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Merkezi Sınavlara İlişkin Görüşleri

BULDUR S., ACAR M.

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Adaptation of the Teacher Belief on Assessment in Science Scale into Turkish

BULDUR S., ACAR M.

8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Ortaokul Öğrencilerinin Değerlendirmeye Yönelik Algıları

BULDUR S.

8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. Sınıf öğretmenleri ve öğretmen adaylarinin fen laboratuvarinin amaçlarina yönelik tutumlari

BULDUR S., ACAR M.

XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

13. Fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının mesleki geleceklerine yönelik beklentileri ve meslek tercih nedenlerinin etki düzeyleri

BULDUR S., BURSAL M.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

14. İlköğretim matematik ile fen ve teknoloji öğretmenlerinin kıdemlerine göre insani değerlerinin belirlenmesi Türkiye perspektifi

DEDE Y., AYDOĞDU B., BULDUR S.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Fen ve Teknoloj Dersi Öğretmenlerinin Katıldıkları Hizmet içi Eğitimin Sınıf İçi Uygulamalarına Yansıması

TATAR N., YILDIZ FEYZİOĞLU E., AYDOĞDU B., BULDUR S.

Yıldız International Conference on Educational Research and Social Sciences, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Cinsiyetlerine göre İnsani Değerlerinin Belirlenmesi Türkiye Perspektifi

DEDE Y., AYDOĞDU B., BULDUR S.

I. Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, ss.104, (Özet Bildiri)

2012

2012

17. The Effects of Open Ended Science Experiments Based On Scenarios on the Science Process Skills of the Pre Service Teachers

AYDOĞDU B., BULDUR S., KARTAL S.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership., 25 - 28 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. Öğrencilerin farklı alternatif değerlendirme tekniklerine ilişkin başarı düzeyleri ve görüşleri

BULDUR S., ÇETİN A.

22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

DEDE Y., AYDOĞDU B., BULDUR S.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

20. Kıdemlerine Göre İlköğretim Matematik İle Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeyleri

DEDE Y., AYDOĞDU B., BULDUR S.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

21. İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi Cinsiyet Perspektifi

DEDE Y., AYDOĞDU B., BULDUR S.

12. Geleneksel Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

22. İlköğretim Matematik ile Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kıdemlerine Göre Öz Yeterliklerinin Belirlenmesi

DEDE Y., AYDOĞDU B., BULDUR S.

12. Geleneksel Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. The effect of open-ended science experiments based on scenarios on the science process skills of the pre-service teachers

AYDOĞDU B., BULDUR S., KARTAL S.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA), Brussels, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, cilt.93, ss.1162-1168, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

25. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Meslek Seçim Nedenleri

BURSAL M., BULDUR S.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

26. Science Teachers Perspectives on In service Training A National Study from Turkey

TATAR N., YILDIZ FEYZİOĞLU E., AYDOĞDU B., EYCEYURT TÜRK G., BULDUR S.

World Conference On New Trends In Science Education (WCNTSE), Aydın/Kuşadası, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.142, (Özet Bildiri)

2011

2011

29. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

AYDOĞDU B., BULDUR S.

X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

30. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretmeni İmajları

BULDUR S.

X. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

31. Öğretmen Adaylarının Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Etkili Kullanımına Yönelik Görüşleri

BULDUR S., TATAR N.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

32. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğretmeni İmajları

TATAR N., YILDIZ FEYZİOĞLU E., BULDUR S., AKPINAR E.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010

2010

2010

33. Araştırmaya Dayalı Fen Laboratuarlarının Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlikleri Üzerine Etkisi

TATAR N., BULDUR S.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

34. Öğretmen adaylarının Alternatif değerlendirme yaklaşımları hakkındaki bilgi düzeylerinin geliştirilmesi

BULDUR S., TATAR N.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

35. Science Teachers Level of Using Alternative Assessment and Their Perceptions

BULDUR S., TATAR N.

European Science Education Research Association( ESERA) 2009, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

37. İlköğretim Fen ve Teknoloji Kitaplarında Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Kullanılma Sıklığı

TATAR N., BULDUR S., TÜRE E.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi., Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

38. Fen ve Teknoloji Laboratuarında 5 E Öğrenme Modelinin ve Doğrulama Deney Tekniğinin Uygulanması

TATAR N., BULDUR S.

International Conference on Educational Sciences, 23 - 25 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. DOĞA EĞİTİMİ YOLUYLA ÇEVRE EĞİTİMİ

BULDUR S.

Etkinlik Temelli ÇEVRE EĞİTİMİ, Çifçi, Taner Buldur, Aycan, Editör, VİZETEK YAYINCILIK, ss.195-218, 2020

2017

2017

2. Fen Öğretiminde Kavram Öğretimi

BULDUR S.

Teoriden Pratiğe Fen Bilimleri Öğretimi, H. Gamze HASTÜRK, Editör, Pegem A Yayıncılık, ss.246-273, 2017

Desteklenen Projeler

2019 - 2019

2019 - 2019

Üçü bir yerde: Sağlık kültür ve ekoloji temelli doğa eğitimi III

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Buldur A., Buldur S. (Yürütücü)

2018 - 2019

2018 - 2019

Üçü bir yerde: sağlık kültür ve ekoloji temelli doğa eğitimi II.

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Zengin H., Buldur S. (Yürütücü)

2018 - 2018

2018 - 2018

4004 Doğa Bilim Okulları, Üçü bir yerde: Sağlık, Kültür ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi II

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Kavak K. Ş., Buldur S. (Yürütücü)

2018 - 2018

2018 - 2018

Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür Ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Ii (Proje numarası: 118B516)

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Buldur S. (Yürütücü), Bursal M., İşcen Karasu F.

2017 - 2018

2017 - 2018

Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür Ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi (Proje numarası: 117B057)

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Buldur S. (Yürütücü), İşcen Karasu F.

2017 - 2018

2017 - 2018

Üçü bir yerde: sağlık kültür ve ekoloji temelli doğa eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Zengin H., Buldur S. (Yürütücü)

2016 - 2018

2016 - 2018

Fen Egitiminde Kullanılan Farklı Degerlendirme Türlerinin Ögrencilerin Üst Bilissel Becerilerine Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

Buldur S. (Yürütücü)

2017 - 2017

2017 - 2017

Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Buldur S. (Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Değerlendirmeye Yönelik İnançları ve Değerlendirme Uygulamalarını Etkileyen Faktörler

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BULDUR S. (Yürütücü)

2011 - 2013

2011 - 2013

Senaryoya Dayalı Deneylerin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bazı Bilişsel ve Duyuşsal Becerilerine Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BULDUR S.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 45

h-indeksi (WOS): 4