Doç. Dr. İBRAHİM YEMEZ


İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Üretim Yönetim ve Pazarlama


WoS Araştırma Alanları: Ekonomi


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama

Metrikler

Yayın

75

Yayın (WoS)

1

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

58

H-İndeks (Scholar)

4

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

31

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

105

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2018

2014 - 2018

Bütünleşik Doktora

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans

Gaziantep Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Bütünleşik Doktora

Dini değerlerin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi: Bireysel emeklilik sistemi üzerine Sivas ilinde bir uygulama

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2024 - 2025

2024 - 2025

Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Yeni Medya Ve İletişim

2022 - 2025

2022 - 2025

Dr. Öğr. Üyesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Yeni Medya Ve İletişim

2018 - 2022

2018 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2013 - 2018

2013 - 2018

Araştırma Görevlisi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2010 - 2011

2010 - 2011

Stajyer

Kuveyt Türk Katılım Bankası A. Ş., Stajyer

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama

Lisans

Lisans

Finansal Hizmet Pazarlaması

Finansal Hizmet Pazarlaması

Pazarlamaya Giriş

Pazarlamaya Giriş

Pazarlama İlkeleri

Pazarlama Araştırması

Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yönetimi

Pazarlamaya Giriş

Uluslararası Pazarlama

Uluslararası Pazarlama

Pazarlama Araştırması

Pazarlama Araştırması

Pazarlama Araştırması

Pazarlamaya Giriş

Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yönetimi

Pazarlamaya Giriş

Pazarlama Giriş

Pazarlama Giriş

Sosyal Bilimlerde Yöntem

Yönetim Bilgi Sistemleri

Sosyal Bilimlerde Yöntem

Makaleler

Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE TURKISH ADAPTATION OF THE CONSUMER DECEPTION ESCAPING SCALE

YEMEZ İ.

SOCRATES 12th INTERNATIONAL CONGRESS OF SOCIAL AND HUMAN SCIENCES, Belgrade, Sırbistan, 11 - 13 Eylül 2025, ss.113-120, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. THE EFFECT OF PRODUCT PACKAGING AND ITS SUBELEMENTS ON CONSUMERS’ IMPULSIVE BUYING BEHAVIOR

YEMEZ İ.

IESBSC 10th INTERNATIONAL EDUCATION, SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES CONGRESS, Roma, İtalya, 28 - 30 Ağustos 2025, cilt.10, ss.49-57, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. Yaşam Doyumunu Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

Yemez İ., Tunahan C.

INTERNATIONAL RUMELI CONGRESS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Temmuz 2023, cilt.1, ss.26-34, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. Mobil Perakendecilikte Tüketicilerin Satın Alma Niyetine Etki Eden Faktörlerin PLS-SEM İle İncelenmesi

Yemez İ., Tunahan C.

INTERNATIONAL RUMELI CONGRESS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Temmuz 2023, cilt.1, ss.14-25, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. Dijital Pazarlarda Z Kuşağının Satın Alma Karar Sürecinin İncelenmesi

YEMEZ İ., KARACA Ş.

21.Ulusal 5.Uluslararası Turizm Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 15 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Turist Davranışında Sosyal Medyanın Rolünün Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi

KARACA Ş., YEMEZ İ.

5. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, Van, Türkiye, 24 Eylül 2021, ss.13-14, (Özet Bildiri)

2020

2020

7. İndirim Kampanyalarının Tüketicilerin Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi: Black Friday Örneği

YEMEZ İ., SAĞIR S.

19. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, Kayseri, Türkiye, 23 Eylül 2020, ss.1011-1021, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. Üniversite Öğrencilerinin Mobil Uyguluma İndirme Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

YEMEZ İ., BARDAKÇI S.

3. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Kongresi 3. ICTEBS, Sivas, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2019, ss.212-218, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Tüketicilerin Ücretli Poşet Düzenlemesine Yönelik Düşüncelerinin değerlendirilmesi

YEMEZ İ.

FISCAOECONOMIAINTERNATIONAL CONGRESSONSOCIAL SCIENCES(FSCONGRESS), Ankara, Türkiye, 20 - 21 Aralık 2019, ss.265-287, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Raf Yerleşiminin Müşteri Memnuniyeti ve Satın AlmaNiyetine Etkisinin İncelenmesi

YEMEZ İ.

FISCAOECONOMIAINTERNATIONAL CONGRESSONSOCIAL SCIENCES(FSCONGRESS), Ankara, Türkiye, 20 - 21 Aralık 2019, ss.209-222

2019

2019

11. Öğrencilerin Sosyal Sorumlu Tüketime Bakış Açılarının Demografik Faktörlere Göre İncelenmesi

YEMEZ İ., BARDAKÇI S.

I. Uluslararası İktisat, İşletme ve Sosyal Bilimler Kongresi (Econder), Karabük, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, cilt.1, ss.582-592, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Otobüs Fiziksel Ortamının Yolcu Memnuniyetine Etkisinin İncelenmesi

YEMEZ İ.

I. Uluslararası İktisat, İşletme ve Sosyal Bilimler Kongresi (Econder), Karabük, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, cilt.1, ss.593-602, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. Dini Değerlerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışına Etkisi: Sivas İlinde Bir Uygulama

YEMEZ İ., AKDOĞAN M. Ş.

3. Uluslararası Turizm, Ekonomi ve İşletme Bilimleri Kongresi-3. ICTEBS, Sivas, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2019

2019

2019

14. Tüketicilerin Bireysel Emeklilik Sistemine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Tespit Edilmesi: Sivas İlinde Bir Uygulama

YEMEZ İ., SAĞIR S.

18. Uluslararası İşletmecilik Kongresi-18th INTERNATIONAL BUSINESS CONGRESS, Osmaniye, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.1940-1954, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

15. Termal Tesislerde Müşteri Temelli Marka Değeri Algılarının Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma

KARACA Ş., YEMEZ İ.

III. Uluslararası Kaoru Ishıkawa İşletme Bilimleri ve Ekonomi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, ss.27-37, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Çocuklu Ailelerin Otel İşletmelerine Yönelik Şikayet Etme Davranışlarının İncelenmesi

YEMEZ İ., KARACA Ş.

I.ULUSLARARASI ÇOCUK DOSTU TURİZM KONGRESİ, Sivas, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, cilt.1, ss.107-108, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

17. Özel Gün İndirimlerinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

KARACA Ş., ÖZBAKIR UMUT M., YEMEZ İ.

Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı – ICOSS Kapadokya, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.57

2018

2018

18. Çocuklu Ailelerin Tatil Yeri Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi: Sivas İli Şehir Merkezinde Bir Uygulama

Karaca Ş., Yemez İ.

I. Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi, Sivas, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2018, ss.77-80, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Bireylerin Tüketim Alışkanlıklarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Sivas İli Örneği

YEMEZ İ., KARACA Ş., BİRCAN H.

Al Farabi 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongrsi, Gaziantep, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2018, ss.58-59, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi:Sivas Cumhuriyet Meslek Yüksekokulu Örneği

BİRCAN H., KARACA Ş., YEMEZ İ.

Al Farabi 2. Uluslarası Sosyal Bilimler Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2018, ss.39-40, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Hedonik Tüketimin İndirimli Ürün Satın Alma Tercihine Etkisi

ÖZBAKIR UMUT M., KARACA Ş., YEMEZ İ.

22. Ulusal Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.617-621, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Hizmet Sektöründe İlişki Pazarlaması, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati: Katılım Bankalarında Bir Uygulama

BİRCAN H., KAYA M., YEMEZ İ.

2. Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2017, ss.211, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Sosyal Medya Reklamlarının Çalışanların Satınalma Davranışına Etkisinin Yol Analizi İle İncelenmesi Sivas İli Örneği

YEMEZ İ., KARAGÖZ Y., BARDAKÇI S.

2. Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2017, ss.193, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Okuyucuların Kitap Satın Alma Tercihlerini Etkileyen Biçimsel Özelliklerin Doğrulayıcı Faktör Analizi İle Belirlenmesi

KARAGÖZ Y., YEMEZ İ., BARDAKÇI S.

2. Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi, Sarajevo, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2017, ss.269

2017

2017

25. Kapak Tasarımı ve Biçimsel Özelliklerin Kitap Satın Alma Tericih Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

KARAGÖZ Y., BARDAKÇI S., YEMEZ İ.

2. Uluslararası Ekonomi Yönetimi ve Pazar Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 23 - 24 Mart 2017, ss.64-65, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. TÜKETİCİLERİN ÜRÜN AMBALAJININ KULLANIŞLILIĞINA YÖNELİK ALGISI, TÜKETİCİ RUH HALİ VE ZAMAN BASKISI İLE DÜRTÜSEL SATIN ALMA ARASINDAKİ İLİŞKİ

YEMEZ İ.

Pazarlama Alanında Uluslararası Akademik Araştırma ve Çalışmalar, DURMAZ YAKUP, Editör, Serüven, Ankara, ss.85-106, 2025

2025

2025

2. TÜKETİCİ ALDATMADAN KAÇIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLAMASININ PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİ

YEMEZ İ.

Pazarlama Alanında Uluslararası Akademik Araştırma ve Çalışmalar, DURMAZ YAKUP, Editör, Serüven, Ankara, ss.141-153, 2025

2023

2023

3. Mobil Perakendecilikte Tüketicilerin Satın Alma Niyetine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi

YEMEZ İ., TUNAHAN C.

Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Güncel Çalışmalar, SARIBAŞ, Serap; AKKUŞ, Turgay, Editör, Duvar Yayınıcılık, İzmir, ss.395-415, 2023

2023

2023

4. Dini Bağlılık, Sosyal Karşılaştırma ve Materyalizm Faktörlerinin Yaşam Doyumundaki Rolünün İncelenmesi

YEMEZ İ., TUNAHAN C.

SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 1, ŞANLI ORHAN, Editör, Duvar Yayınıcılık, İzmir, ss.1497-1518, 2023

2022

2022

5. Dini Değerler ve Satın Alma Davranışları

YEMEZ İ.

Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022

2021

2021

6. Sağlık Turizminde İletişim Ve Halkla İlişkiler

YEMEZ İ.

Multidisipliner Yaklaşımla Sağlık Turizmi, KARACA, Şükran, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.265-289, 2021

2021

2021

7. Online Tüketici Davranışında Müşteri Memnuniyetini Ve Sadakatini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

YEMEZ İ.

Tüketici Davranışları I, Karaman, Davut, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.58-93, 2021

2021

2021

8. Online Alışverişte Tüketicilerin Gizliliğine Ve Savunmacı Davranışlarına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi

YEMEZ İ.

Genel İşletme Çalışmaları, Yılmaz, Sefer; Nakıboğlu, Mehmet Ali Burak, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.197-224, 2021

2021

2021

9. Halkla İlişkiler

YEMEZ İ.

İşletme Bilimine Giriş, SERİNKAN, Celaleddin., Editör, Kaf Kitap Kafe Yayınları, Denizli, ss.529-551, 2021

2021

2021

10. Etik Tüketimin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Y Ve Z Kuşağı Karşılaştırması

YEMEZ İ.

Tüketici Davranışları II, Karaman, Davut, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.234-258, 2021

2020

2020

11. Kadın Tüketicilerin Black Friday Kampanyasına Yönelik Alglarının İncelenmesi

Yemez İ.

YÖNETİM, LİDERLİK VE PAZARLAMA, GÜN,Serkan, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.3-36, 2020

2020

2020

12. Raf Yerleşi̇mi̇ni̇n Müşteri̇ Memnuni̇yeti̇ne ve Satın Alma Ni̇yeti̇neEtki̇si̇ni̇n İncelenmesi

YEMEZ İ.

Güncel Pazarlama Araştırmaları II, Mehmet Ali Burak NAKİBOĞLU, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.51-77, 2020

2019

2019

13. Dini Değerlerin Tüketicilerin Satın Alma Davranışına Etkisi: BireyselEmeklilik Sistemi Üzerine Sivas İlinde Bir Uygulama

YEMEZ İ., AKDOĞAN M. Ş.

Pazarlama Araştırmaları II, NAKIBOĞLU Burak, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.45-62, 2019

Ansiklopedide Bölümler

2022

2022

1. TÜRKİYE TURİZM ANSİKLOPEDİSİ

YEMEZ İ.

Detay Yayıncılık, ss., 2022

2022

2022

2. TÜRKİYE TURİZM ANSİKLOPEDİSİ

YEMEZ İ.

Detay Yayıncılık, ss., 2022

2022

2022

3. TÜRKİYE TURİZM ANSİKLOPEDİSİ

YEMEZ İ.

Detay Yayıncılık, ss., 2022

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Eylül 2024

Eylül 2024

Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

Aurum Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

ERCIYES UNIVERSITY JOURNAL OF FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2024

Temmuz 2024

Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

Journal of research in business (online)

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırmalar Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

Erciyes İletişim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2022

Aralık 2022

Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

Doğuş Üniversitesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

İzmir Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2021

Haziran 2021

Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

Erciyes Akademi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

International Review of Economics and Management

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

The Journal of International Scientific Researches

Diğer Dergiler

Ocak 2021

Ocak 2021

Türk Fen ve Sağlık Dergisi

Diğer Dergiler

Ekim 2020

Ekim 2020

Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5

h-indeksi (WOS): 1