Eğitim Bilgileri
2004 - 2007
2004 - 2007Doktora
University of Minnesota-Twin Cities, Curriculum And Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2003
2002 - 2003Yüksek Lisans
Washington State University, Teaching And Learning, Amerika Birleşik Devletleri
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
The Impact of Science Methods Courses on Preservice Elementary Teachers’ Science Teaching Self-Efficacy Beliefs: Case Studies from Turkey and the United States
University Of Minnesota-Twin Cities, Curriculum And Instruction
2003
2003Yüksek Lisans
Math Anxiety and Preservice Elementary Teachers’ Beliefs Regarding Mathematics and Science Teaching
Washington State University, Teaching And Learning
2002
2002Yüksek Lisans
Alan altında kuantum telinde eksitonik bağlanma
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2020
2014 - 2020Doç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2014
2008 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2007 - 2008
2007 - 2008Öğretim Görevlisi Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2007 - 2007
2007 - 2007Araştırma Görevlisi
University of Minnesota-Twin Cities, College Of Education And Human Development , Educational Psychology
1999 - 2002
1999 - 2002Araştırma Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü
Yönetimsel Görevler
2014 - 2016
2014 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Fen Eğitiminde Nicel Araştırma Yöntemleri
Fen Eğitimi Araştırmalarında Temel İstatistik
Uzmanlık Alan Dersi
Fen Eğitiminde Nicel Araştırma Yöntemleri
Uzmanlık Alan Dersi
Seminer Dersi
Fen Eğitimi Araştırmalarında Temel İstatistik
Lisans
Lisans
Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları - I
Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması - I
Öğretmenlik Uygulaması
Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları - I
Fen Teknoloji ve Toplum
Okul Deneyimi
Fen Teknoloji ve Toplum
İstatistik
Fen - Teknoloji Programı ve Planlama
Öğretmenlik Uygulaması
İstatistik
Özel Öğretim Yöntemleri - I
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Fen - Teknoloji Programı ve Planlama
İstatistik
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Özel Öğretim Yöntemleri - I
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İstatistik
Bilim Tarihi
Bilim Tarihi
Okul Deneyimi
Türk Eğitim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Türk Eğitim Tarihi
Ölçme ve Değerlendirme
Okul Deneyimi II
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik
Türk Eğitim Tarihi
Ölçme ve Değerlendirme
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEK TERCİH NEDENLERİ BAĞLAMINDA MESLEKİ DOYUM DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMENLİĞE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞİŞİMİ
BURSAL M. (Danışman)
K.KOÇ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin fen derslerinde kullanılan grafikleri okuma becerileri ve grafiklere yönelik görüşleri
BURSAL M. (Danışman)
F.POLAT(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
FEN BİLGİSİ ve SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ GRAFİKLERE YÖNELİK TUTUMLARI VE GRAFİK OKUMA BECERİLERİ
BURSAL M. (Danışman)
A.NAVRUZ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN GRAFİK OKURYAZARLIĞI VE FEN BİLİMLERİ DERSİNDE KULLANILAN GRAFİK TÜRLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI
BURSAL M. (Danışman)
S.YETİŞ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (2)
Scopus (11)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. Ortaöğretime Geçiş Merkezi Sınavları Fen Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Boyutlarına Göre İncelenmesi (1998-2021)
ŞAHİN B., BURSAL M.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.113-130, 2024 (TRDizin)
2020
20202. The impact of an outdoor education project on middle school students' perceptions and awareness of the renewable energy
BULDUR S., BURSAL M., YALÇIN ERİK N., YÜCEL E.
RENEWABLE & SUSTAINABLE ENERGY REVIEWS
, cilt.134, 2020 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
20203. Middle School Students' Line Graph Skills and Affective States about Common Graph Types Used in Science Courses
BURSAL M., Polat F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.4, ss.290-303, 2020 (ESCI)
2020
20204. Middle School Students’ Graph Skills and Affective States About Graphs
BURSAL M., Yetiş S.
International Journal of Research in Education and Science (IJRES)
, cilt.6, sa.4, ss.692-704, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20195. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Derslerinde Kullanılan Grafiklere Yönelik Bazı Duyuşsal Özelliklerini Ölçme Araçları Geliştirme
BURSAL M.
Online Fen Eğitimi Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.20-43, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Disiplinler Arası Bir Doğa Eğitimi Projesinin Ortaokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Duyuşsal Özelliklerine ve Çevre Bilinçlerine Etkisi
BULDUR S., BURSAL M., YÜCEL E., YALÇIN ERİK N.
İnsan ve ToplumBilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.5, ss.284-303, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Academic Achievement and Perceived Peer Support among Turkish Students: Gender and Preschool Education Impact.
BURSAL M.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.9, sa.3, ss.599-612, 2017 (Scopus)
2016
20168. İlköğretim öğretmen adaylarının meslek tercih nedenleri ve geleceklerine yönelik beklentileri Karşılaştırmalı bir analiz
BURSAL M., BULDUR S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.351-376, 2016 (TRDizin)
2016
20169. Temel Eğitim ve Ortaokul Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğin İdeal Meslekleri Olmasına Göre Karşılaştırmalı Profilleri
BURSAL M.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.463-489, 2016 (TRDizin)
2015
201510. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Meslek Tercih Nedenlerinin Etki Düzeyleri ve Mesleki Geleceklerine Yönelik Beklentileri
BULDUR S., BURSAL M.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.1, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Science and Mathematics Course Success of Elementary Students in Low Socio-Economic Status among 4th-8th Grades: Gender Perspective
BURSAL M., BULDUR S., DEDE Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.179, ss.133-145, 2015 (SSCI)
2015
201512. A COMPARISON OF STANDARD AND RETROSPECTIVE PRE-POST TESTING FOR MEASURING THE CHANGES IN SCIENCE TEACHING EFFICACY BELIEFS
Bursal M.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.275-283, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201413. Kuantum Mekaniksel Sıra Değiştirme Bağıntılarının Bir Optik Deneyi Yoluyla Öğretimi
BİLLUR A. A., AKKOYUN S., BURSAL M.
Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.1-12, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Fen Bilgisi Öğretmen Adayları için Öğretmenlik Tercih Nedenlerini Derecelendirme ve Geleceğe Yönelik Beklentiler Ölçekleri Geliştirme Çalışması
BURSAL M., BULDUR S.
Turkish Journal of Teacher Education , cilt.2, sa.1, ss.47-64, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201315. Longitudinal Investigation of Elementary Students' Science Academic Achievement in 4-8th Grades: Grade Level and Gender Differences
Bursal M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.2, ss.1151-1156, 2013 (SSCI)
2013
201316. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Profillerinin Değişimi 2008 2012 Yılları Arasında Cumhuriyet Üniversitesi Örneği
BURSAL M., BULDUR S.
Cumhuriyet International Journal of Education , cilt.2, sa.4, ss.14-26, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201217. Pre-service Science and Technology Teachers' Efficacy Beliefs about Information and Communication Technologies (ICT) Usage and Material Design
BURSAL M., YİĞİT N.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.1084-1088, 2012 (SSCI)
2012
201218. Perceived Peer Support and Personal Science Teaching Efficacy Beliefs of Preservice Elementary Teachers
BURSAL M.
Journal of Turkish Science Education (TUSED
, cilt.9, sa.4, ss.10-21, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201219. Changes in American Preservice Elementary Teachers Efficacy Beliefs and Anxieties During a Science Methods Course
BURSAL M.
Science Education International , cilt.23, sa.1, ss.40-55, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201020. TURKISH PRESERVICE ELEMENTARY TEACHERS' SELF-EFFICACY BELIEFS REGARDING MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING
Bursal M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.8, sa.4, ss.649-666, 2010 (SSCI)
2008
200821. Changes in Turkish Pre Service Elementary Teachers Personal Science Teaching Efficacy Beliefs and Science Anxieties during a Science Method Course
BURSAL M.
Journal of Turkish Science Education (TUSED) , cilt.5, sa.1, ss.99-112, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200622. Mathematics Anxiety and Pre service Elementary Teachers Confidence to Teach Mathematics and Science
Bursal M., Lynda P.
School Science and Mathematics , cilt.106, sa.4, ss.173-179, 2006 (ESCI)
2003
200323. Exciton absorption in quantum-well wires under the electric field
Kasapoglu E., Sari H., Bursal M., Sokmen I.
PHYSICA E-LOW-DIMENSIONAL SYSTEMS & NANOSTRUCTURES
, cilt.16, sa.2, ss.237-243, 2003 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Disiplinler Arası Bir Doğa Eğitimi Projesi Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Bilimin Doğası Anlayışlarındaki Değişimin İncelenmesi
BULDUR S., BURSAL M., YALÇIN ERİK N., YÜCEL E.
3rd Internatıonal Symposıum Of Educatıon And Values (ISOEVA), 10-13 Ekim 2019, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 10 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2016
20162. Sayısal ve Sözel Alanlardaki Ortaokul Öğretmen Adaylarının Karşılaştırmalı Profilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri
BULDUR S., BURSAL M.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2014
20143. Fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının mesleki geleceklerine yönelik beklentileri ve meslek tercih nedenlerinin etki düzeyleri
BULDUR S., BURSAL M.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20182. Erken Çocukluk Döneminde Bilimin Doğası Eğitimi
BURSAL M.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Orhan, Ahmet Turan, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, ss.23-44, 2018
2016
20164. 8. Bölüm: Nicel Yöntemler
BURSAL M.
Araştırma Deseni Nitel Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Demir, Selçuk Beşir, Editör, Eğiten Kitap, ss.155-182, 2016
2015
20155. 8. Bölüm: Nükleer Enerjinin Tarihi
BURSAL M.
NÜKLEER ENERJİ Nükleer Süreç Kavramlarına Sistemlerine ve Uygulamalarına Giriş, Ahmet Hakan Yılmaz , Abdullah Aydın , Tuncay Bayram , Serkan Akkoyun , Ahmet Alper Billur, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık, ss.109-121, 2015
2015
20156. 2. Bölüm: Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri
BURSAL M.
Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi, Dede Yüksel, Demir Selçuk Beşir, Editör, Anı Yayıncılık, ss.23-59, 2015
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür Ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi IV (Proje numarası: 121B494)
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Bursal M. (Yürütücü), İşcen Karasu F.
2018 - 2018
2018 - 2018Üçü Bir Yerde: Sağlık, Kültür Ve Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Ii (Proje numarası: 118B516)
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Buldur S. (Yürütücü), Bursal M., İşcen Karasu F.