Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Üst biliş stratejilerinin öğretmen adaylarının üst bilişsel farkındalıklarına ve öz yeterliklerine etkisi
İnönü Üniversitesi, Kangal Köpeği Arş. ve Yetiş. Mrk, Eğitim Bilimleri Bölümü
2006
2006Yüksek Lisans
YÖK/Dünya Bankası milli eğitimi geliştirme projesi kapsamında yer alan okul deneyimi II etkinliklerinin değerlendirilmesi (Sivas ili Cumhuriyet Üniversitesi örneği)
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2003 - 2013
2003 - 2013Araştırma Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Cumhuriyet Üniversitesi , Araştırma Görevlisi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Öğrenme Kuramları
Proje
Seminer Dersi
Uzmanlık Alan Dersi
Uzmanlık Alan Dersi
Öğrenme Kuramları
Akademik Çeviri II
Seminer Dersi
Eğitimde Program Geliştirme
Program Geliştirme ve Değerlendirme - I
Öğretme ve Öğrenme Süreçleri
Program Geliştirme ve Değerlendirme - II
Davranış Bilimlerinde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Program ve Öğretimde Güncel Sorunlar
Lisans
Lisans
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme v Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Kurum Deneyimi
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitime Giriş
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme v Değerlendirme
Topluma Hizmet Uygulamaları
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Program Geliştirme
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirme
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri
Kurum Deneyimi
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitim Bilimine Giriş
Topluma Hizmet Uygulamaları
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretmenlik Uygulaması
Eğitim Bilimine Giriş
Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Bilimine Giriş
Bilim Tarihi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilim Tarihi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
İlkokul 3. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının değerlendirilmesi
YILDIZ H. (Danışman)
B.SOĞUK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Algıları Ve Matematik Öğretim Programında Yer Alan Alana Özgü Problem Çözme Becerilerileri Arasındaki İlişkinin incelenmesi
YILDIZ H. (Danışman)
M.CEYLAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Öğretmen Adaylarının Geri Bildirim Okuryazarlık Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BOZPOLAT E., Hazar E., YILDIZ h.
International Journal of Social Inquiry
, cilt.18, sa.2, ss.235-255, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Ortaöğretim Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğreten Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
POYRAZ A. G. Y., YILDIZ h.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.16, sa.1, ss.1446-1479, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. İlkokullarda Uygulanan Destek Eğitim Odası Hizmetine İlişkin Öğretmen Görüşleri
YILDIZ H., ATAMTÜRK N.
Educational academic research (Online)
, sa.52, ss.123-143, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20234. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DÜŞÜNME BECERİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
BOZPOLAT E., YILDIZ H.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.14, sa.51, ss.183-209, 2023 (TRDizin)
2021
20215. LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE GERİ BİLDİRİME İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ̇
YILDIZ H., BOZPOLAT E., HAZAR E.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.14, sa.54, ss.3399-3437, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERININ İNGİLİZCE DERSİ EĞİTİM PROGRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA İNCELENMESİ
YILDIZ H., KORKMAZGİL S.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.60, ss.302-330, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Lisansüstü eğitimde geri bildirime ilişkin öğretim üyesi görüşleri
BOZPOLAT E., HAZAR E., YILDIZ H.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.8, sa.2, ss.370-396, 2021 (TRDizin)
2020
20208. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zekâ Algıları ve Matematik Öğretim Programında Yer Alan Alana Özgü Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
YILDIZ H., CEYLAN M.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.28, sa.2, ss.777-792, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğretmen ve sınıf ortamına yönelik görüşlerinin metafor analizi ile incelenmesi
YILDIZ H.
Turkish Studies Educational Sciences , cilt.14, sa.4, ss.1971-1994, 2019 (TRDizin)
2017
201710. The Effect of Metacognitive Strategies on Prospective Teachers’xx Metacognitive Awareness and Self Efficacy Belief
YILDIZ H., AKDAĞ M.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, sa.12, ss.30-40, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Orta okullarda akutulan seçmeli derslerin verimliliğine ilişkin öğretmen görüşleri
YILDIZ H., Çezik B.
Milli Eğitim , cilt.46, sa.216, ss.53-77, 2017 (Scopus)
2012
201212. The Reflectors of Teaching Experiences: Diaries
KOÇ C., YILDIZ H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.164, ss.223-236, 2012 (SSCI)
2012
201213. Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterliklerine İlişkin İnançları
DİLCİ T., YILDIZ H.
Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.1, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201214. Öğretmen adaylarının mesleki yeterliklerine ilişkin inançları
Dilci T., YILDIZ H.
Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.245-265, 2012 (TRDizin)
2011
201115. İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerde Dil Becerilerini Geliştirme Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
AKDAĞ M., YILDIZ H.
Kuramsal Eğitimbilim , cilt.4, sa.1, ss.50-70, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201116. Intel öğretmen hizmetiçi eğitim kursunun değerlendirilmesi
ARIBAŞ S., YILDIZ H.
Milli Eğitim Dergisi , sa.41, ss.55-69, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201017. Cumhuriyetten Günümüze Lise Programlarının Atatürk İlke ve İnkılaplarını Genç Nesillere Benimsetmesi Bakımından Değerlendirilmesi
Merter F., YILDIZ H.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi , cilt.10, sa.10, ss.1-27, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Meslek Öncesi Öğretmen Kimliğinin İncelenmesi
YILDIZ H.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.623-626, (Özet Bildiri)
2018
20182. İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Özerkliklerine İlişkin Görüşleri
KORKMAZGİL S., YILDIZ H.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (The 13th International Congress on Educational Administration), Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.897-899, (Özet Bildiri)
2017
20173. Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğretmen ve Sınıf Ortamına Yönelik Görüşleri
YILDIZ H.
IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Programlarının Demokrasi Kavramı ve Demokratik Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi
YILDIZ H.
IX. International Congressof Education Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2010
20105. Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile öğrenme yaklaşımları arasindaki ilişki
YILDIZ H.
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi., Çanakkale, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
20096. Bir İlköğretim Öğretmeninin Yeni Öğretim Programı Uygulamaları
KARACA F., YILDIZ H.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
20097. İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Dersinde Yer Alan Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşleri
YILDIZ H.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2007
20078. Şehir merkezinde ve köyde görev yapan sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması (Sivas İli Örneği).
YILDIZ H.
16. Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
20069. Okul Deneyimi II Dersi Hakkında Uygulama Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri (Sivas ili Cumhuriyet Üniversitesi Örneği)
BATTAL N., YILDIZ H.
III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Öğretmen Adaylarının Meslek Öncesi Öğretmen Kimlik Algılarının İncelenmesi
YILDIZ H.
Eğitim Yönetimi Araştırmaları, Uğurlu Celal Teyyar, Beycioğlu Kadir, Koşar Serkan, Kahraman Hilal, Köybaşı Şemin Fatma, Editör, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas, ss.491-504, 2018
2018
20182. İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Özerkliklerine İlişkin Görüşleri
KORKMAZGİL S., YILDIZ H.
Eğitim Yönetimi Araştırmaları, Uğurlu, Celal Teyyar Beycioğlu, Kadir Koşar, Serkan Kahraman, Hilal Köybaşı Şemin, Fatma, Editör, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas, ss.452-463, 2018
2015
20153. Eğitimin İşlevleri
Koç C., Uğurlu C. T., Usta H. G., Kızıloluk İ. H., Yıldız H., Şahin İ., et al.
Eğitim Bilimine Giriş, Celal Teyyar Uğurlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.179-207, 2015