Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2005
2004 - 2005Bilgisayar Öğretmenliği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Bilgisayar Öğretmenliği
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi
Uzmanlık Alan Dersi
Program ve Öğretimde Güncel Sorunlar
Program ve Öğretimde Güncel Sorunlar
Akademik Çeviri I
Seminer Dersi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Proje
Seminer Dersi
Program ve Öğretimde Güncel Sorunlar
Davranış Bilimlerinde Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Öğretimde Yeni Yaklaşımlar
Program Geliştirme ve Değerlendirme - II
Program Geliştirme ve Değerlendirme - I
Seminer Dersi
Karşılaştırmalı Eğitim
Lisans
Lisans
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Tıp Eğitiminde Bilgisayar Dersi
Temel Bilgi Teknolojileri
Öğretmenlik Uygulaması - II
Temel Bilgi Teknolojileri - II
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretmenlik Uygulaması
Temel Bilgi Teknolojileri - I
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Kurum Deneyimi
Öğretim Teknolojileri
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı
Türk Eğitim Tarihi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Rehberlikte Program Geliştirme
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Rehberlik
Türk Eğitim Tarihi
Rehberlikte Program Geliştirme
Öğretim Teknojileri ve Materyal Tasarımı
Türk Dili - I
Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi - I
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Rehberlik
İngilizce - I
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Psikolojisi
Türk Dili - I
Sınıf Yönetimi
Eğitim Bilimine Giriş
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojisi ve Metaryal Tasarımı
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Bilimine Giriş
Kurum Deneyimi
Ölçme ve Değerlendirme
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma
Okullarda Gözlem
Eğitim Bilimine Giriş
Türk Eğitim Tarihi
Eğitim Bilimine Giriş
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitim Piskolojisi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma
Türk Eğitim Tarihi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri
Okullarda Güncel Sorunlar
Öğretmenlik Uygulaması - II
Eğitim Bilimine Giriş
Eğitim Bilimine Giriş
Rehberlik
Bilim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Eğitim Bilimine Giriş
Bilim Tarihi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Mat. Tasarımı
Temel Bilgisayar Bilimleri
Makaleler
Tümü (20)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (12)
2023
20231. İlkokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimlerinin Ebeveyn Stratejileri Açısından İncelenmesi
YERLİKAYA ALİM K., ERSOY M.
E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.14-25, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları İle Ders Çalışma Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Arseven İ., Ersoy M., Taşdemircanan A.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.18, sa.Eğitim Bilimleri Özel Sayısı, ss.1-32, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Eğitim Teknolojileri ile İlgili Makalelerin İncelenmesi
ERSOY M., GÜRGEN L.
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.1-16, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Examination of Teacher Candidates' Social Media Addictions and Academic Procrastination Behaviors According to Various Variables
ERSOY M., ARSEVEN İ.
E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.87-105, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Pandemi Sürecinde Eğitim Alanında Yapılan Çalışmaların Eğilimleri: Türkiye Örneği
Çifçi M., Ersoy M.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.12, sa.43, ss.75-87, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Bilişim Teknolojileri Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Hayat Boyu Öğrenme Tutumlarına Etkisi
TOPDAĞI M., ERSOY M.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.14, sa.50, ss.541-569, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Teachers' Views on the Extracurricular Activities in Schools within the Scope of Classroom Management in Turkey
ERSOY M., TOPCU İ.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES) , cilt.13, sa.1, ss.290-301, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Okul Öncesi Eğitim Programı İle İlgili Dergipark’ta Yayımlanan Makalelerin İncelenmesi: 2013-2020
YERLİYURT N. S., ERSOY M.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.17, sa.37, ss.4104-4153, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Prospective Teachers’ Metaphoric Perceptions of Inclusive Education
ERSOY M.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.2, ss.240-259, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Attitudes of Turkish Secondary School Teachers Towards Technology
ERSOY M., KAVAKLIOĞLU O.
Research in Pedagogy , cilt.10, sa.2, ss.324-337, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Eğitim Yönetiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri
TOPCU İ., ERSOY M.
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.15, ss.4931-4955, 2020 (TRDizin)
2019
201912. MEB Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Öğretmen Görüşleri Kapsamında Değerlendirilmesi
TOPCU İ., ERSOY M.
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.61-75, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Okulöncesi Eğitimi Alanındaki Araştırmaların Yönelimleri: Bir İçerik Analizi
Çifçi M., Ersoy M.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.862-886, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. 0-12 YAŞ ARALIĞINDAKİ ÇOCUKLARIN DİJİTAL BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ (Sivas ili örneklemi)
DİLCİ T., ASLAN A., ERSOY M.
Journal Of History School , cilt.12, ss.122-142, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. 0-12 yaş aralığındaki çocukların dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre belirlenmesi (Sivas ili örneklemi)
TUNCAY D., ARSLAN A., ERSOY M.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.12, sa.38, ss.122-142, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201816. Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Bakış Açısı
BİRCAN H., ELEROĞLU H., ARSLAN R., ERSOY M.
Eurasian Journal of Social and Economics , cilt.5, sa.12, ss.91-100, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. OKUL ÖNCESİNDE REHBERLİK HİZMETLERİNİN GEREKLİLİĞİNİN REHBER ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİDOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ
KANAK M., ERSOY M., YERLİYURT N. S.
EKEV AKADEMİ , cilt.22, sa.76, ss.187-208, 2018 (TRDizin)
2017
201718. 5. Sınıf Türkçe Öğretim Programının Okuma Öğrenme Alanında Yer Alan Kazanımların Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
ERSOY M., KURGA H.
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.88-100, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Developing the Attitude Scale for Islamic Law Lesson
ERSOY M., İZCİ E.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.25, ss.149-159, 2017 (Hakemli Dergi)
2012
201220. 9 Sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Sivas İli Örneği
ERSOY M., MERTER F.
e- International Journal of Educational Research , cilt.3, sa.3, ss.1-17, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOK BOYUTLU SOSYAL DEĞER ALGILARI
ÖNDER M., ERSOY M., ARSLAN A.
11. Uluslararası Avrasya Zirvesi, Bilimsel Araştırmalar ve Güncel Gelişmeler Kongresi, NEVŞEHİR\GÖREME, Türkiye, 22 - 23 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ DEĞER ALGILARI
ÖNDER M., ARSLAN A., ERSOY M.
11. Uluslararası Avrasya Zirvesi, Bilimsel Araştırmalar ve Güncel Gelişmeler Kongresi, NEVŞEHİR\GÖREME, Türkiye, 22 - 23 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ GELİŞİM ÖZ YETERLİKLERİNİN BELİRLENMESİ
ARSLAN A., ERSOY M., KUZU H.
MUNZUR 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME DÜZEYLERİ
ERSOY M., ARSLAN A., KUZU H.
MUNZUR 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. YENİ EĞİTİM ORTAMLARININ PAZARLANMASI: METAVERSE SINIFLARI TASARIMINDA YAPAY ZEKÂ ETKİSİ
ÖZKAYNAR K., ERSOY M.
INTERNATIONALCONFERENCE ON GLOBAL PRACTICE OFMULTIDISCIPLINARYSCIENTIFIC STUDIES, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 08 Mart 2022, ss.335-345, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. TÜKETİM ALANI OLARAK METAVERSE: 21. YÜZYIL BECERİLERİ EĞİTİMİNDE FIRSAT MI? TEHDİT Mİ?
ERSOY M., ÖZKAYNAR K.
INTERNATIONALCONFERENCE ON GLOBAL PRACTICE OFMULTIDISCIPLINARYSCIENTIFIC STUDIES, Girne, Kıbrıs (Kktc), 6 - 08 Mart 2022, ss.321-334, (Tam Metin Bildiri)
2021
20217. ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ALGI ÖLÇEĞİ: TÜRKİYE'DE YÜKSEKÖĞRETİMİN UZAKTAN EĞİTİME GEÇİŞİNDE COVİD-19 ETKİSİ
ÖZUTKU R., ERSOY M., ARSEVEN İ.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ- 5, Sivas, Türkiye, 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
20218. Çevrimiçi Öğrenme Algı Ölçeği: Türkiye'de Yükseköğretimin Uzaktan Eğitime Geçişinde Covid-19 Etkisi
ÖZUTKU R., ERSOY M., ARSEVEN İ.
5th International Congress of Eurasian Social Sciences, Bodrum, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
20209. Pandemi Sürecinde Eğitim Alanında Yapılan Çalışmaların Eğilimleri: Türkiye Örneği
ÇİFÇİ M., ERSOY M.
Internatıonal Symposıum of Educatıon and Values - 4, Karabük, Türkiye, 24 Aralık 2020, ss.218-219, (Özet Bildiri)
2018
201810. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ’xxNDE UZAKTAN EĞİTİMDE SUNULAN DERSLERE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİRCAN H., ELEROĞLU H., ARSLAN R., ERSOY M.
ASEAD IV. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 27 - 29 Ekim 2018, ss.93-102
2018
201811. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRİMİÇİ OYUN OYNAMA BAĞIMLILIKLARININ İNCELENMESİ
ERSOY M., YILDIZ H., ÇİFÇİ M.
1st International Multidiciplinary Digital Addiction Congress, KUŞADASI/AYDIN, 14 - 16 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ1
ERSOY M., TOPCU İ., TAŞDEMİRCANAN A.
1st International Multidiciplinary Digital Addiction Congress, KUŞADASI/AYDIN, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. EĞİTİM FAKÜLTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
ERSOY M., TOPCU İ., TAŞDEMİRCANAN A.
1st International Multidiciplinary Digital Addiction Congress, KUŞADASI/AYDIN, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre öğretmenlik uygulama derslerinin etkililiği
Topçu İ., ERSOY M., GÜNEY K.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 Mayıs 2018, ss.315-317, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. School Principals’ Views on Technology Usage in Educational Administration
TOPCU İ., ERSOY M.
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterliklerine Sahip Olma Düzeyleri
ERSOY M.
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 27 Ekim - 28 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Ortaokul Düzeyinde Algoritma Öğretiminde Oyunla Öğrenme Örneği
ERSOY M., TOPDAĞI M.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Eğitim Yönetiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri
TOPCU İ., ERSOY M.
INTERNATIONAL EDUCATIONAL TECHNOLOGY SYMPOSIUM, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017
2017
201719. Türkler ve Göçebelik Üzerine Bir Değerlendirme
ERSOY M.
Türk Birliği Uluslararası Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 21 Temmuz 2017
2016
201620. Öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinin fiziksel ve sosyal yeterliliğine ilişkin algıları
TOPCU İ., ERSOY M.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi kongresi, KUŞADASI, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.178-180, (Özet Bildiri)
2016
201621. Öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinin eğitimsel ve yönetsel yeterliliğine ilişkin değerlendirmeleri
TOPCU İ., ERSOY M.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2010
201022. Mikro Öğretim Yönteminin İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının “ Öğretim İlke ve Yöntemleri” Dersinde Gösterdikleri Ders İçi Performansa Etkisi
GÜNEY K., ERSOY M.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2007
200723. Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinin ”Web Sayfalarının”Karsılastırılması
GÖKKUŞ İ., OFLAZ G., ERSOY M., IŞIK Ö.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20232. Kapsayıcı Eğitim için Güncel Destekleyici Teknolojiler
ERSOY M.
Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim, KAYAHAN YÜKSEL, Didem; ERSOY, Mustafa, Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.121-158, 2023
2022
20224. Mobil Uygulamalar ve Yabancı Dil Öğrenimi
Ersoy M.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, Mustafa Ersoy,Didem Kayahan Yüksel, Editör, EĞİTEN YAYINCILIK, Ankara, ss.337-360, 2022
2022
20225. Mobil Uygulamalar ve Yabancı Dil Öğrenimi
ERSOY M.
Öğretim Teknolojileri, ERSOY MUSTAFA, KAYAHAN YÜKSEL DİDEM, Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.323-346, 2022
2021
20216. Pozitif Okul Uygulamaları
KARSAK H. G., ŞAN İ., ERSOY M.
Pozitif Eğitim, Ersoy Mustafa, Kanak Mehmet, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.81-112, 2021
2021
20217. Pozitif Çevrimiçi Eğitim
ERSOY M.
Pozitif Eğitim, Mustafa Ersoy, Mehmet Kanak, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.210-240, 2021
2020
20208. Değişen Dünya'da Çocuk ve Eğitim
Kayahan Yüksel D., Kanak M. (Editör), Ersoy M. (Editör)
Eğiten Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
20209. Eğitimde Dijital Dönüşüm
Ersoy M.
Değişen Dünya'da Çocuk ve Eğitim, Mehmet Kanak,Mustafa Ersoy, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.45-74, 2020
2020
202010. Eğitimde Dijital Dönüşüm
ERSOY M.
Değişen Dünya’da Çocuk ve Eğitim, MEHMET KANAK, MUSTAFA ERSOY, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.45-74, 2020
2020
202011. Karşılaştırmalı Eğitim Teknolojileri
ERSOY M.
Türk Eğitim Sistemi Farklı Ülkelerle Karşılaştırmalı, İlhami Arseven, Ayla Arseven, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.147-178, 2020
2018
201812. Social Media and Children
ERSOY M.
Handbook of Research onChildren’s Consumptionof Digital Media, Gülşah Sarı, Editör, IGI Global, ss.11-23, 2018
2016
201613. Eğitimin Teknolojisi
ERSOY M.
Eğitbilim Pedandragoji, Erdal Toprakcı, Editör, Ütopya, Ankara, ss.423-446, 2016
2015
201514. İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitim
ERSOY M., İZCİ E.
Eğitim Bilimine Giriş, Celal Teyyar Uğurlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.289-297, 2015
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Yapay Zeka Destekli LMS Soru Bankası ve Sınav Modülünü Geliştirme Projesi
KOSGEB
(Proje Özeti)
Ersoy M. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - 2023
2023 - 2023E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Editör