Prof. Dr. ŞENEL ELALDI


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim Abd


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

111

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

20

H-İndeks (WoS)

11

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

20

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

592

Proje

2

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2013

2010 - 2013

Doktora

Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

2003 - 2005

2003 - 2005

Yüksek Lisans

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye

1993 - 1996

1993 - 1996

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Yansıtıcı düşünme etkinlikleri ile destekli tam öğrenme modelinin tıp fakültesi öğrencilerinin üstbiliş becerileri, öz-düzenleme stratejileri, öz-yansıtma becerileri, öz-yeterlik inançları, eleştirel düşünme becerileri ve akademik başarılarına etkisi

Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2005

2005

Yüksek Lisans

KPDS Sorularının İncelenmesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - 2021

2020 - 2021

Dekan Yardımcısı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

2017 - 2018

2017 - 2018

Enstitü Müdür Yardımcısı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Program Değerlendirme

Proje

Seminer Dersi

Bilimsel Araştırma Teknikleri Ve Yayın Etiği

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması - I

Okul Deneyimi

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Eğitimde Proje Hazırlama

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Öğretim Teknolojisi ve Metaryal Tasarımı

Öğretim Teknojileri ve Materyal Tasarımı

Öğretim Teknolojileri

Okul Deneyimi

Öğretmenlik Uygulaması - II

Okul Deneyimi

Öğretim Teknojileri ve Materyal Tasarımı

Eğitim Bilimine Giriş

Eğitime Giriş

Eğitim Bilimine Giriş

Yoğun İngilizce - IV

Eğitim Felsefesi

İlköğretimde Program Değerlendirme

Yoğun İngilizce - II

Öğretmenlik Uygulaması - I

Yoğun İngilizce - III

Yoğun İngilizce - I

Yoğun İngilizce - II

Yoğun İngilizce - IV

İngilizce - I

İngilizce - II

İngilizce - IV

İngilizce (Dilbilgisi)

İngilizce - II

İngilizce - III

İngilizce - III

İngilizce - II

İngilizce - II

İngilizce - IV

İngilizce - II

İngilizce - II

İngilizce - I

İngilizce - II

İngilizce - I

İngilizce - I

İngilizce - III

İngilizce - IV

Mesleki İngilizce II

Mesleki İngilizce I

İngilizce - I

İngilizce - III

İngilizce - IV

İngilizce - III

İngilizce

Ön Lisans

Ön Lisans

İngilizce - I

Mesleki İngilizce

İngilizce - I

Mesleki İngilizce

Mesleki İngilizce

Mesleki İngilizce - I

İngilizce - IV

Meslek İngilizce - II

Mesleki İngilizce - I

Mesleki İngilizce

İngilizce - I

Mesleki İngilizce - II

Mesleki İngilizce - II

Mesleki İngilizce - I

Makaleler

Tümü (48)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (23)

2015

2015

43. Öz yansıtma kavramına genel bakış

ELALDI Ş.

Turkish Studies, , cilt.10, sa.7, ss.381-394, 2015 (TRDizin)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. 2019-2023 Yılları Arasında Türkiye'de İlköğretim ve Ortaöğretim Kademelerinde Yaratıcı Düşünmeyle İlgili Tezlerin İncelenmesi

DENİZ S., ELALDI Ş.

AFRICA 7th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCHES, KAHİRE, Mısır, 17 - 19 Ocak 2025, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının CIPP Modeline Göre Değerlendirilmesi

GÜLYAZ M. M., ELALDI Ş.

Balkan 12. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Üsküp, Makedonya, 1 - 03 Kasım 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. Evaluation of the 9th Grade Biology Course Curriculum According to the CIPP Model

KAVAK N., ELALDI Ş.

SELCUK 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 21 - 24 Haziran 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

6. 8th Grade Students' Opinions on The Online Practice Exams They Participated During The LGS Process

TURAN F., ELALDI Ş.

EU 5th International Conference on Humanity and Social Sciences, Roma, İtalya, 13 - 16 Haziran 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

7. Türkçe Dersi Öğretim Programının CIPP Modeline Göre Değerlendirilmesi

DEMİR F., ELALDI Ş.

EGE 11th International Conference on Social Science, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

8. 8. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Hammond Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi

ÖZKAYNAR T., ELALDI Ş.

EGE 11th International Conference on Social Science, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

9. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Değerler Açısından CIPP Modeline Göre Değerlendirilmesi

POLAT S., ELALDI Ş.

Munzur 6th Internatıonal Conference on Social Sciences, Tunceli, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

10. İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Kazanım ve İçerik Boyutunda Hammond Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi

ÇETİN H., ELALDI Ş.

Munzur 6th Internatıonal Conference on Social Sciences, Tunceli, Türkiye, 27 Haziran - 26 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

11. Factors affecting mathematics achievement according to 5th grade students’ opinions

KARTAL K., ELALDI Ş.

Akdeniz 10th International Conference on Social Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

12. An examination of student attitudes and teachers’ opinions towards the use of smart boards in secondary school English lessons

LALE K., ELALDI Ş.

Akdeniz 10th International Conference on Social Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

13. An investigation of in-service training of teachers through the teacher information network (ÖBA)

BİRİNCİ Ç., ELALDI Ş.

Akdeniz 10th International Conference on Social Sciences, Girne, Kıbrıs (Kktc), 5 - 07 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

14. COVİD-19 Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Süreci Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

EMİN K., ELALDI Ş.

ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ-ICOESS- 5) (INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS) - 5, Bodrum, Muğla, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2021, ss.297-309, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

15. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Akıl Ve Zekâ Oyunlarına Yönelik Görüşleri Ve Oyunları Sınıflarında Kullanabilme Durumları

KILIÇ H., ELALDI Ş.

ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ-ICOESS- 5) (INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS) - 5, Bodrum, Muğla, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2021, ss.261-271, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

16. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kitap Seçimindeki Tutumlarının İncelenmesi

KOZU A., ELALDI Ş.

ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ-ICOESS- 5) (INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES (ICOESS) - 5, Bodrum, Muğla, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2021, ss.176-186, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

17. Pandemi Sürecinde Öğretmenlik Uygulaması Dersi: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

Çifçi M., Elaldı Ş.

5 th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES, Muğla, Türkiye, 18 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Drama Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi

ELALDI Ş., Demirci A.

V. International Congress on Social and Education Sciences (INCSES-2019), 13 - 15 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

20. Evaluating the Perspectives of Preservice Preschool Teachers and Academicians on Montessori

ELALDI Ş., Kiriş Ö.

V. International Congress on Social and Education Sciences (INCSES-2019), 13 Aralık - 15 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

21. An Examination of Preservice Preschool Teachers’ Attitudes towards Reading and Preschool Book Preferences

ELALDI Ş., Özdoğan K.

IV. INSACInternational Educational Sciences Congress, 11 - 13 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

22. Examining the Effect of School Practice Course on the Creativity of Preservice Preschool Teachers

ELALDI Ş., Demir H.

IV. INSAC International Educational Sciences Congress, 11 - 13 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

23. Investigating Digital Addiction Levels of Primary Preservice Teachers in Terms of Various Variables

ELALDI Ş., Dilci T., YERLİYURT N. S.

I. Uluslararasi MultidisiplinerDijital Bağımlılık Kongresi1st International Multidisciplinary Digital Addiction Congress, 14 - 16 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

24. The Efficiency of Fun-Based Videos on Creativity, Individual Thinking and Attention In English Teaching

BATDI V., ELALDI Ş.

ICLEC 2018 1st International Conference on Language Education and Culture, 2 - 06 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

25. Investigating Elementary Pre-Service Teachers’ Self-Esteem Levels in Terms of Different Variables

ELALDI Ş., YERLİYURT N. S.

II. ULUSLARARASI İPEK YOLU AKADEMİK ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU (THE 2nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF SILK ROAD ACADEMIC STUDIES), 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

26. Investigating the Creativity Levels of Primary Preservice Teachers

ELALDI Ş., YERLİYURT N. S.

V. Uluslararası Multidisipliner ÇalışmalarıSempozyumu (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018

2018

2018

27. Investigating Digital Game Addiction Levels of High School Students in Terms of Some Demographic Characteristics

ELALDI Ş., Dilci T., YERLİYURT N. S.

I. Uluslararası Multidisipliner Dijital Bağımlılık Kongresi (1st International MultidisciplinaryDigital Addiction Congress), 14 - 16 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

28. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrendiklerini Yansıtma Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ELALDI Ş., YERLİYURT N. S.

II. ULUSLARARASI İPEK YOLU AKADEMİK ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

31. Effects of problem based learning on critical thinking skills A meta analysis Probleme dayalı öğrenme yönteminin eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisi Meta analiz çalışması

ELALDI Ş.

4th International Conference on Curriculum and Instruction ICCI-EPOK-2016 (4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi), 27 - 30 Ekim 2016

2016

2016

32. Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi Meta analiz çalışması

ELALDI Ş.

WCEIS 5th Conference on Educational and Instructional Studies- 2016 (5. Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dünya Konferansı-2016, 27 Ekim - 29 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Farklı Uygulamaların Öğretmen Adayları üzerindeki Etkilerinin karşılaştırılması Meta Analiz Çalışması

BATDI V., ELALDI Ş.

4th World Conference on Educational and Instructional Studies-WCEIS 2015 (Eğitim ve Öğretim Çalışmaları’nda 4. Dünya Konferansı), 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. Almanca Ders Kitaplarına ilişkin bir Rash Analizi

BATDI V., ELALDI Ş.

4th World Conference on Educational and Instructional Studies-WCEIS 2015 (Eğitim ve Öğretim Çalışmaları’nda 4. Dünya Konferansı), 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. Dramanın meta analitik ve tematik boyutu ile öğretmen adaylarının bu yönteme ve sosyal iletişim becerilerine ilişkin görüşleri

BATDI V., ELALDI Ş.

26th International Creative Drama in Education Congress (26. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısında Etkisi

ELALDI Ş., BATDI V.

4th World Conference on Educational and Instructional Studies-WCEIS 2015 (Eğitim ve Öğretim Çalışmaları’nda 4. Dünya Konferansı, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

37. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Dinleme Becerilerine İlişkin Rasch Ölçme Modeliyle Akran Değerlendirmesi

SEMERCİ Ç., DUMAN B., ELALDI Ş.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Yansıtıcı Düşünmenin Farklı Bakış Açılarından Ele Alınması

Elaldı Ş.

Eğitim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar 2024, GÜRBÜZ FATİH,BOSTAN SARIOĞLAN AYBERK, Editör, Livre De Lyon, Lyon, ss.79-103, 2024

2024

2024

2. Ders Dışı Etkinlikler ve Katkıları

ELALDI Ş.

Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları X, DOĞANAY AHMET, KARA ÖMER TUĞRUL, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.93-107, 2024

2023

2023

3. Bütünsel Eğitim

ELALDI Ş.

Eğitim Bilimleri Araştırmaları, Şahin Harun ve Bostan Sarıoğlan Ayberk, Editör, Livre de Lyon, ss.1-24, 2023

2023

2023

4. Yanal Düşünme

ELALDI Ş.

EĞİTİM & BİLİM 2023 -III-, Karabatak Songül, Karabatak Murat, Editör, Efeakademi, ss.52-72, 2023

2022

2022

5. Krathwohl ve Arkadaşlarının Duyuşsal Alan Taksonomisi

ELALDI Ş.

Eğitim Taksonomileri, Yeşilyurt, Etem, Editör, Vizetek, Ankara, ss.247-274, 2022

2022

2022

6. Program Değerlendirme Paradigmaları

ELALDI Ş.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XV, Doç. Dr. Fatma Elif Kılınç, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.421-433, 2022

2022

2022

7. Küreselleşen Dünyada Yetişkin Eğitimi

ELALDI Ş.

Küreselleşme ve Eğitim, Topcu İhsan, Elaldı Şenel, Editör, Sonçağ, Ankara, ss.173-222, 2022

2022

2022

8. Dördüncü Nesil Program Değerlendirme Yaklaşımı

ELALDI Ş.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XV, Doç. Dr. Fatma Elif Kılınç, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.261-278, 2022

2021

2021

10. Program Tasarısı Hazırlama

Elaldı Ş.

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Veli Batdı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.109-163, 2021

2021

2021

11. Türkçe Dersi Öğretim Programıyla İlgili Yayımlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (2006-2021)

YAMAN Y. E., ELALDI Ş.

Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimlerine Genel Bakış, Prof. Dr. Asuman Seda SARACALOĞLU, Prof. Dr. Ayhan AYTAÇ, Prof. Dr. Giray Saynur DERMAN, Prof. Dr. Mustafa TALAS, Doç. Dr. Ali Serdar YÜCEL, Editör, Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, ss.375-397, 2021

2021

2021

12. Eğitim Programının Hedef ve İçerik Açısından Tasarlanması

ELALDI Ş.

Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları III, DOĞANAY Ahmet ve KUTLU M. Oğuz, Editör, Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, ss.95-128, 2021

2020

2020

13. Summaries of Meta- Thematic Analysis Studies

Elaldı Ş.

Meta-Themetic Analysis in Research Process, Veli Batdı, Editör, Anı yayıncılık, Ankara, ss.53-88, 2020

2020

2020

14. Çevre Politikaları ve Çevre Eğitimi Yaklaşımları

Elaldı Ş.

Etkinlik Temelli ÇEVRE EĞİTİMİ, Çifçi Taner,Buldur Aycan, Editör, Vizetek, Ankara, ss.95-133, 2020

2020

2020

15. Yaşam Boyu Öğrenme

ELALDI Ş.

Türk Eğitim Sistemi, Ayla Arseven İlhami Arseven, Editör, Anı Yayıncılık, ss.87-129, 2020

2019

2019

16. Meta-Tematik Analizi Destekleyen Uluslararası Alanda Yapılmış Çalışmalar

Elaldı Ş.

Meta-Tematik Analiz: Örnek Uygulamalar, Veli Batdı, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.99-125, 2019

2019

2019

17. AN INVESTIGATION OF PRESCHOOL TEACHERS AND PRESERVICE PRESCHOOL TEACHERS’ COMPETENCE TO INTERPRET CHILDREN’xxS DRAWINGS

ELALDI Ş., Kılıç E.

ACADEMIC STUDIESIN EDUCATIONAL SCIENCES-2019/2, Ahmet Dönger, Hacı Yıldız, Editör, IvpeCetinje-Montenegro, ss.2-28, 2019

2018

2018

18. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi

Elaldı Ş., Yerliyurt N. S.

Eğitim Bilimlerinde Güncel Akademik Çalışmalar-2018, Harun Şahin,Abidin Temizer,Fatma Erdoğan, Editör, IVPE Cetinje, Gnjilane, ss.181-196, 2018


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 2