Prof. Dr. KAYA YILMAZ


Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler İnterdisipliner


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim Programları ve Öğretim, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Tarih Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

109

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

247

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

297

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (TrDizin)

133

H-İndeks (TrDizin)

7

Atıf (Diğer Toplam)

443

Tez Danışmanlığı

25

Açık Erişim

1

Biyografi

Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tarih Eğitimi Anabilim Dalında resmi-burslu statüde bölüm birincisi olarak tamamlamıştır. Gümüşhane ve Sivas Milli Eğitim Müdürlüklerinde Tarih öğretmeni olarak görev yapmıştır. ÖSYM tarafından yapılan YLSY sınavında başarılı olarak yurtdışı yüksek lisans ve doktora bursu kazanmıştır.

TOEFL -Test of English as a Foreign Language by ETS- sınavını verdikten sonra yüksek lisansını Amerika Birleşik Devletlerinde The University of Minnesota at Twin Cities kampüste Curriculum and Instruction -with an emphasis on Social Studies Education- alanında yapmıştır. GRE -Graduate Record Examination, Lisansüstü Yeterlilik- sınavını verdikten sonra USA'da doktora programında ilköğretim ve ortaöğretim alanında 3. sırada yer alan The University of Georgia'da 'Social Science Education' çalışma alanında doktora programına kabul edilmiştir. Yüksek lisans ve doktora programlarındaki başarılarından dolayı New York Eğitim Ataşeliği tarafından Takdir Belgeleri verilmiştir. Bilimsel çalışmalarını SSCI (Social Sciences Citation Index)'de yer alan uluslararası prestijli araştırma dergilerinde yayımlattığı için TÜBİTAK yayın teşvik ödülleri almıştır.  

2010 yılında Doçent Dr. unvanını almış, Doçentlik kadrosuna ataması (Marmara Üniversitesinde) ise 2014 yılında yapılmıştır. 2015 yılında Profesör kadrosuna atanmıştır.

Sosyal bilgiler eğitimi, tarih eğitimi, öğretmen eğitimi, öğretmen bilişi ve program geliştirme üzerine akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Eğitim felsefesi olarak yeniden yapılandırmacılığı benimsemiştir. 

İngilizce ÜDS puanı: 96.250 (A+)

İngilizce YDS puanı: 97.500 (A+)

Eğitim Bilgileri

2002 - 2006

2002 - 2006

Doktora

The University of Georgia, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri

2001 - 2002

2001 - 2002

Yüksek Lisans

University of Minnesota, Twin Cities Campus, Eğitim Fakültesi ve İnsan Gelişimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Amerika Birleşik Devletleri

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim Programları ve Öğretim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Tarih Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2015 - 2022

2015 - 2022

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2010 - 2015

2010 - 2015

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2006 - 2010

2006 - 2010

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 1999

1998 - 1999

Tarih Öğretmeni

Milli Eğitim Müdürlüğü, Selçuk Anadolu Lisesi, Selçuk Anadolu Lisesi, Tarih Öğretmeni

Yönetilen Tezler

2024

2024

Yüksek Lisans

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik görüşleri

Yılmaz K. (Danışman)

S.AKARDERE(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (46)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (1)
Scopus (10)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (20)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Akreditasyon Standartlarının Belirlenmesi: Yönetim ve Kalite Güvencesi Standart Alanı

ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.

VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi TTEAC, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, ss.21-22, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Akreditasyon Standartlarının Belirlenmesi: Eğitim Programı ve Öğretim Standart Alanı

ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.

10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu USBES 2022, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, ss.21-23, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Demokratik Vatandaşlık İçin Ortaokul Öğrencilerinin Sahip Olması Beklenen Duyuşsal Yeterlilikler

AKARSU A. H., YILMAZ K.

10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu USBES 2022, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. MEB 2023 Vizyonun ’da Yer Alan İmam Hatip Ortaokulları ile İlgili Hedeflere İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri

YILMAZ K., ELÇİÇEĞİ B.

III. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. İlköğretim Öğretmenlerinin MEB 2023 Vizyonuna İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri

YILMAZ K., Öngören H.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tpab’ne Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Ayaydın Y., YILMAZ K., ÇALIŞKAN H.

7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

10. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin 15 Temmuz Darbe irişimine Yönelik Bakış Açıları

YILMAZ K.

IV. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Ortaöğretim Öğrencilerinin Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti Algıları

YILMAZ K.

IV. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretimde Edebi Ürünlerin Kullanımına İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma

YILMAZ K., Akpınar B.

3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Üstbiliş Becerilerinin Kullanılmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

YILMAZ K., Güler K.

3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Tarih Öğretmen Adaylarının Türk-İslam Tarihindeki Kritik Olay ve Gelişmelere Bakış Açıları

YILMAZ K., Ayaydın Y.

IX International Congress of Educational Research, Ordu University, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Ortaöğretim Öğrencilerinin Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti Algısı

YILMAZ K., Ayaydın Y.

IX International Congress of Educational Research, Ordu University, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Öğretmen Adaylarının Öğretim Felsefeleri Üzerine Bir Araştırma

YILMAZ K.

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğrenci Motivasyonunu Artırmak İçin Yaptıkları Çalışmalar

YILMAZ K., DURMAZ A.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Tarihçilerin Tarihin Doğasına ve Tarih Yazımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

YILMAZ K.

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Hizmet Öncesi Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihin Doğasına İlişkin Algıları

YILMAZ K.

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih Konularının Öğretimine Yaklaşımları

YILMAZ K.

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Tarih Yazıcılığının Tarih Eğitimi İçin Doğurguları

YILMAZ K.

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

25. Güncel Olaylar Bağlamında Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Demokratikleşme Paketine Yönelik Görüşleri

KIRIKÇI A. C., YILMAZ K.

World Conference on Educational Sciences Univesity of Alcala Madrid-Spain, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihi Çevre Eğitimine Yönelik Görüşleri

YILMAZ K., Kırıkçı A. C.

2. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 3 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

28. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarının ve Katılım Düzeylerinin Artırılması Bir Eylem Araştırması

YILMAZ K., Yakup A.

5. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. Pre Service Social Studies Teachers Approaches to Instructional Technologies A Quantitative Study

YILMAZ K., Yakup A.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. Social Studies Teachers Perceptions of Instructional Technologies and Their Approaches to Instructional Technologies A Qualitative Study

YILMAZ K., Ayaydın Y.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutumları nicel bir çalışma

YILMAZ K., Yakup A.

VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. PRE SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS PERCEPTIONS AND USES OF EDUCATIONAL TECHNOLOGIES A QUALITATIVE STUDY

YILMAZ K., Yakup A.

VI. European Conference on Socail and Behavioral Sciences, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. A SURVEY STUDY OF IN SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS APPROACHES TO EDUCATIONAL TECHNOLOGIES

YILMAZ K., Yakup A.

VI. European Conference on Socail and Behavioral Sciences, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. Sosyal Bilgiler Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerin ve Değerlendirme Sorularının Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi

YILMAZ K., Yakup A.

5. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Kavramsal Bir Çerçeve

AKARSU A. H., YILMAZ K.

Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar, Erdal BAY; Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.87-110, 2023

2022

2022

2. Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Eğitim Akreditasyon Standartlarının Belirlenmesi: ‘Lisansüstü Programı Değerlendirme Ekibi’ Standart Alanı

ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.

VI. INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS RESTRUCTURING ACCREDITATION AND QUALITY ASSURANCE iN HIGHER EDUCATION AFTER THE PANDEMIC, ÖZTÜRK CEMİL, KÖKSAL DİNÇAY, Editör, EPDAD Yayınları, İstanbul, ss.65-76, 2022

2021

2021

3. An Assessment on Historical Background and Education of The Course on Republic of Turkey History of Revolution and Principles of Ataturk

AYAYDIN Y., YILMAZ K.

DEVELOPMENTS IN EDUCATIONAL SCIENCES, Zdravka Blagoeva KOSTOVA, Kaimuldinova Kulyash DUISENBAEVNA, Emin ATASOY, Betül BATIR, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, ss.360-389, 2021

2020

2020

4. Social Studies Teachers’ Perspectives on the Differences Between Disciplinary History and School History

YILMAZ K.

The Palgrave Handbook of History and Social Studies Education, Christopher W. BergTheodore M. Christou, Editör, Springer, Denver, ss.23-52, 2020

Bilirkişi Raporları

Ödüller

Temmuz 2014

Temmuz 2014

Akademik Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Ekim 2013

Ekim 2013

Akademik Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Haziran 2011

Haziran 2011

Akademik Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Ekim 2010

Ekim 2010

Akademik Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Ağustos 2009

Ağustos 2009

Akademik Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Temmuz 2004

Temmuz 2004

Doktora Üstün Başarı Ödülü

New York Eğitim Ataşeliği (Meb)

Temmuz 2001

Temmuz 2001

Yüksek Lisans Üstün Başarı Ödülü

New York Eğitim Ataşeliği (Meb)



Burslar

2002 - 2006

2002 - 2006

Yurtdışı Doktora Bursu (USA)

Üniversite

2001 - 2002

2001 - 2002

Yurtdışı Yüksek Lisans Bursu (USA)

Üniversite

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 296

h-indeksi (WOS): 7