Metrikler
Biyografi
Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tarih Eğitimi Anabilim Dalında resmi-burslu statüde bölüm birincisi olarak tamamlamıştır. Gümüşhane ve Sivas Milli Eğitim Müdürlüklerinde Tarih öğretmeni olarak görev yapmıştır. ÖSYM tarafından yapılan YLSY sınavında başarılı olarak yurtdışı yüksek lisans ve doktora bursu kazanmıştır.
TOEFL -Test of English as a Foreign Language by ETS- sınavını verdikten sonra yüksek lisansını Amerika Birleşik Devletlerinde The University of Minnesota at Twin Cities kampüste Curriculum and Instruction -with an emphasis on Social Studies Education- alanında yapmıştır. GRE -Graduate Record Examination, Lisansüstü Yeterlilik- sınavını verdikten sonra USA'da doktora programında ilköğretim ve ortaöğretim alanında 3. sırada yer alan The University of Georgia'da 'Social Science Education' çalışma alanında doktora programına kabul edilmiştir. Yüksek lisans ve doktora programlarındaki başarılarından dolayı New York Eğitim Ataşeliği tarafından Takdir Belgeleri verilmiştir. Bilimsel çalışmalarını SSCI (Social Sciences Citation Index)'de yer alan uluslararası prestijli araştırma dergilerinde yayımlattığı için TÜBİTAK yayın teşvik ödülleri almıştır.
2010 yılında Doçent Dr. unvanını almış, Doçentlik kadrosuna ataması (Marmara Üniversitesinde) ise 2014 yılında yapılmıştır. 2015 yılında Profesör kadrosuna atanmıştır.
Sosyal bilgiler eğitimi, tarih eğitimi, öğretmen eğitimi, öğretmen bilişi ve program geliştirme üzerine akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Eğitim felsefesi olarak yeniden yapılandırmacılığı benimsemiştir.
İngilizce ÜDS puanı: 96.250 (A+)
İngilizce YDS puanı: 97.500 (A+)
Eğitim Bilgileri
2002 - 2006
2002 - 2006Doktora
The University of Georgia, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2002
2001 - 2002Yüksek Lisans
University of Minnesota, Twin Cities Campus, Eğitim Fakültesi ve İnsan Gelişimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Amerika Birleşik Devletleri
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2015 - 2022
2015 - 2022Prof. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2010 - 2015
2010 - 2015Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2006 - 2010
2006 - 2010Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 1999
1998 - 1999Tarih Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Selçuk Anadolu Lisesi, Selçuk Anadolu Lisesi, Tarih Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulanan Çevre, Sıfır Atık ve Geri Dönüşüm Etkinliklerine Yönelik Öğrenci Deneyimlerinin İncelenmesi: Fenomenolojik Bir Çalışma
Yılmaz K. (Danışman)
S.SUAT(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik görüşleri
Yılmaz K. (Danışman)
S.AKARDERE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihsel empati algısı ve tarihsel empatinin öğretimde kullanılmasına ilişkin görüş ve değerlendirmeleri
Yılmaz K. (Danışman)
T.FİDAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisansüstü programları akreditasyon standart-gösterge ve kanıtlarının belirlenmesi
Yılmaz K. (Danışman)
B.ELÇİÇEĞİ(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Ortaokul öğrencilerine yönelik demokratik vatandaşlık yeterliklerinin geliştirilmesi
Yılmaz K. (Danışman)
A.HAYDAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde kanıt temelli öğrenme yaklaşımı ile tarih öğretimi: Fenomenolojik bir çalışma
Yılmaz K. (Danışman)
N.ÇİFTARSLAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının göçmen sorununa ve çok kültürlü eğitime yönelik bakış açıları
Yılmaz K. (Danışman)
Y.KEÇECİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin padişah ve cumhurbaşkanı kavramlarına yönelik algıları: Metaforik bir çalışma
Yılmaz K. (Danışman)
G.AKYAPI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile çok kültürlü eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yılmaz K. (Danışman)
S.KABA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin tarihsel düşünme becerilerini geliştirme: Bir eylem araştırması
Yılmaz K. (Danışman)
M.ÇİVİLER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
2018 sosyal bilgiler öğretim programı'na ilişkin öğretmen ve akademisyenlerin görüş ve değerlendirmeleri
Yılmaz K. (Danışman)
A.DURSUN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde "Atatürkçülük ve çağdaşlaşan Türkiye" ünitesinin tarihsel empati ile öğretimi: Fenomenolojik bir çalışma
Yılmaz K. (Danışman)
B.DOĞAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde vatandaşlık ile ilgili kavram yanılgılarının incelenmesi ve giderilmesi: Bir eylem araştırması
Yılmaz K. (Danışman)
B.AKPINAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul ve lise ermeni azınlık öğrencilerinin vatandaşlık algıları: Nitel bir araştırma
Yılmaz K. (Danışman)
Y.DALĞA(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Ortaokul Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programının ve uygulamasının değerlendirilmesi
Yılmaz K.
Y.AYAYDIN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin üstbilişsel becerilerinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
Yılmaz K. (Danışman)
K.GÜLER(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin mesleki deneyimlerinin incelenmesi: Okul yöneticisi olmanın anlamına yönelik fenomenolojik bir çalışma
Yılmaz K. (Danışman)
Ç.ACAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul 7. sınıf sosyal bilgiler dersi kültür ve miras öğrenme alanının öğretiminde tarihsel empatinin kullanılması: Bir eylem araştırması
Yılmaz K. (Danışman)
G.GÜRSOYLAR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler eğitimcilerinin ve sosyal bilimcilerin çokkültürlülük ve çokkültürlü eğitime bakış açıları
Yılmaz K. (Danışman)
T.GOLIZADEH(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımına ilişkin hizmet-içi ve hizmet-öncesi sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
Yılmaz K. (Danışman)
Y.AYAYDIN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlıklarının geliştirilmesi: 'Bilim Teknoloji Sosyal Değişme' dersinin eylem araştırması ile tasarlanması
Yılmaz K. (Danışman)
C.TUNÇ(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının vatandaşlık algıları ile politik ilgi ve katılımları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yılmaz K. (Danışman)
B.KAYA(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme stillerine uygun etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin öğrenme düzeyi ve kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkililiğinin araştırılması
Yılmaz K.
M.ŞEKER(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Kavram haritalarının sosyal bilgiler eğitimi çerçevesinde tarihsel kavramların öğretiminde kullanılması: Kavram haritası ile yapılan öğretimin tutum, başarı ve kalıcılık arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yılmaz K. (Danışman)
R.ÇOLAK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Mesleğe yeni başlayan sosyal bilgiler öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar
Yılmaz K. (Danışman)
F.TEPEBAŞ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. A Delphi Study to Determine the Dimensions of Democratic Citizenship Competencies for Secondary School Students
AKARSU A. H., YILMAZ K.
Egitim ve Bilim
, cilt.50, sa.222, ss.99-128, 2025 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2024
20242. Öğretmen Eğitimi Programları için Lisansüstü Akreditasyon Standartlarının Belirlenmesi: Uluslararasılaşma ve İşbirliği Standart Alanı
Elçiçeği B., Yılmaz K.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.3, ss.1614-1654, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) EĞİTİMİNİN ÖĞRETMENLERİN TPAB YETERLİLİKLERİNİ GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
AYAYDIN Y., YILMAZ K., ÜN D.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.1420-1434, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihsel Kavramlara İlişkin Algıları
YILMAZ K., KILIÇ E.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.53, sa.1, ss.206-242, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20245. Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Akreditasyon Standart-Gösterge ve Kanıtlarının Belirlenmesi: ‘Lisansüstü Programları Öz Değerlendirme Ekibi’ Standart Alanı
ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.162-184, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Öğretmenlik Eğitimi Programları Akreditörlerinin Deneyimlerine Göre Akreditör Olmanın Anlamı: Fenomenolojik Bir Çalışma
Elçiçeği B., Yılmaz K.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.1565-1584, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ortaokulda Tarih Konularının Uzaktan Öğretimine İlişkin Deneyimleri: Bir Olgubilim Çalışması
YILMAZ K., Akcan C.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.56, sa.3, ss.1183-1239, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Akreditasyon Standart, Gösterge ve Kanıtlarının Belirlenmesi: Yönetim ve Kalite Güvencesi Standart Alanı
ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.14, sa.2, ss.69-96, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. The elementary education Turkish Republic Revolution History and Kemalism course curriculum from the perspectives of social sciences faculty members
AYAYDIN Y., YILMAZ K.
Turkish History Education Journal
, cilt.12, sa.1, ss.1, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
202110. 2018-2019 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI SOSYAL BİLGİLER ZÜMRE TOPLANTI TUTANAKLARININ İNCELENMESİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ
ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.
BUSBED. BINGÖL UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE
, cilt.0, sa.21, ss.433-466, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. MEB 2023 Vizyonun\u2019da ki İmam Hatip Ortaokulları ile İlgili Hedeflere İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri
YILMAZ K., ELÇİÇEĞİ B., ACAR Ç.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.447-468, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Studying in Turkey: Perceptions of international social studies teacher candidates
İBRAHİMOĞLU Z., YILMAZ K.
CYPRIOT JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.13, sa.2, ss.396-408, 2018 (Scopus)
2017
201713. Eğitimde tablet bilgisayar ve akıllı tahta kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri
YILMAZ K., Naci S.
International Journal of Innovative Research in Education , cilt.4, sa.1, ss.17-27, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının tarihi çevre eğitimine yönelik görüşleri
KIRIKÇI A. C., YILMAZ K.
Marmara Coğrafya Dergisi , cilt.34, ss.74-86, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Eğitim fakültelerindeki araştırma görevlilerinin mesleki deneyimlerinin incelenmesi araştırma görevlisi olmanın anlamına ilişkin fenomenolojik bir çalışma
YILMAZ K., Şahin T.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.44, ss.143-163, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201516. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojileri kullanımına ilişkin alt yapılarının ve yeterlilik algılarının incelenmesi Nitel bir çalışma
YILMAZ K., Yakup A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.87-107, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201517. Hizmet öncesi sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojileri algıları ve öğretim teknolojilerinin öğretimde kullanılmasına ilişkin görüşleri Nicel Çalışma
YILMAZ K., Yakup A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.64-86, 2015 (TRDizin)
2014
201418. Postmodernist Tarih Yaklaşımı Postmodernizmin Tarih Eğitimi İçin Doğurguları
YILMAZ K.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.2, ss.197-209, 2014 (TRDizin)
2014
201419. İlköğretim 6 Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Yeryüzünde Yaşam Ünitesinde Yer Alan Tarih Kavramlarının Öğretiminde Karşılaşılan Kavram Yanılgıları Üzerine Bir Eylem Araştırması
YILMAZ K., Çiviler M.
Turkish History Education Journal , cilt.1, sa.1, ss.1-31, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Learning social studies via objects in museums: investigation into Turkish elementary school students' lived experiences
YILMAZ K., Filiz N., YILMAZ A.
BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
, cilt.39, sa.6, ss.979-1001, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201321. Comparison of Quantitative and Qualitative Research Traditions: epistemological, theoretical, and methodological differences
YILMAZ K.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.48, sa.2, ss.311-325, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201322. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri
YILMAZ K., PAMUK İ.
HUMANITAS Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.1, ss.97-215, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201323. AN INVESTIGATION INTO ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS' PERCEPTIONS OF BASIC CONCEPTS ABOUT CITIZENSHIP EDUCATION
YILMAZ K.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.1, ss.453-463, 2013 (SSCI, TRDizin)
2012
201224. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Haritaları Kullanımının Öğrencilerin Tutum Akademik Başarı ve Bilgilerinin Kalıcılık Düzeylerine Etkisi
YILMAZ K., Çolak R.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-16, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201225. İlköğretim Öğrencilerinin Müze Gezilerine ve Müzelerin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılmasına Ilişkin Görüşlerinin Incelenmesi
YILMAZ K.
İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.21-39, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201226. Tartışmalı ve Tabu Konuların İncelenmesi Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
YILMAZ K.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.9, sa.18, ss.201-225, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201227. Tarihsel Empati Üzerine Nitel Bir Araştırma tarih Öğretmenlerinin Algı Deneyim ve Görüşlerinin İncelenmesi
YILMAZ K., Funda K.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.855-879, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201228. İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgilere Karşı Tutumlarının İncelenmesi
YILMAZ K., ŞEKER M.
İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.34-50, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201129. The Cognitive Perspective on Learning Its Theoretical Underpinnings and Implications for Classroom Practices
YILMAZ K.
THE CLEARING HOUSE A JOURNAL FOR MIDDLE SCHOOLS, JUNIOR AND SENIOR HIGH SCHOOLS , cilt.84, sa.5, ss.204-212, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201130. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğrenme Stillerinin Kullanılmasının Öğrencilerin Öğrenme Düzeyleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
ŞEKER M., YILMAZ K.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.251-266, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201131. İlköğretim Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Mesleğine Yeni Başlayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
YILMAZ K., tepebaş F.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.157-177, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201132. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarih Algısı ve Tarih Öğretimine Pedagojik Yaklaşımları
YILMAZ K., Meryem Ç.
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.3, sa.6, ss.73-95, 2011 (TRDizin)
2010
201033. Postmodernism and its Challenge to the Discipline of History: Implications for History Education
YILMAZ K.
EDUCATIONAL PHILOSOPHY AND THEORY
, cilt.42, sa.7, ss.779-795, 2010 (SSCI)
2010
201034. Yapılandırmacı Öğrenme Sürecinde Kavramlar ve Önemi Kavramların Pedagojik Açıdan İncelenmesi
Emine M., YILMAZ K.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.3, sa.14, ss.320-332, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201035. PRE-SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS' PERCEPTIONS OF EUROPE, THE MIDDLE EAST, AND THE NEIGHBORING COUNTRIES OF TURKEY
YILMAZ K., Yigit O.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.38, ss.318-334, 2010 (SSCI)
2010
201036. Lisans Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşlaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Öğretim Elemanlarının Görüşleri
YILMAZ K.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.297-332, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200937. Democracy through Learner Centered Education A Turkish Perspective
YILMAZ K.
INTERNATIONAL REVIEW OF EDUCATION
, cilt.55, sa.1, ss.21-37, 2009 (Scopus)
2009
200938. Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi nin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
YILMAZ K., YILDIRIM G.
M. Ü. Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.29, sa.29, ss.187-207, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200939. Lisans Düzeyinde Sosyal Bilgiler Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Öğretmen Adaylarının Görüşleri
YILMAZ K.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.27, ss.31-53, 2009 (TRDizin)
2008
200840. A Vision of History Teaching and Learning Thoughts on History Education in Secondary Schools
YILMAZ K.
HIGH SCHOOL JOURNAL , cilt.92, sa.2, ss.37-46, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200841. Constructivism Its Theoretical Underpinnings Variations and Implications for Classroom Instruction
YILMAZ K.
EDUCATIONAL HORIZONS , cilt.86, sa.3, ss.161-172, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200842. Social studies teachers' views of learner-centered instruction
YILMAZ K.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.31, sa.1, ss.35-53, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200843. Social studies teachers' conceptions of history: Calling on historiography
YILMAZ K.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.101, sa.3, ss.158-175, 2008 (SSCI)
2007
200744. Introducing the Linguistic Turn to History Education
YILMAZ K.
INTERNATIONAL EDUCATION JOURNAL
, cilt.8, sa.1, ss.270-278, 2007 (Scopus)
2007
200745. Historical Empathy and Its Implications for Classroom Practices in Schools
YILMAZ K.
HISTORY TEACHER , cilt.40, sa.3, ss.331-337, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200746. Postmodernist Approach to the Discipline of History
YILMAZ K.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED) , cilt.14, sa.2, ss.176-188, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Akreditasyon Standartlarının Belirlenmesi: Yönetim ve Kalite Güvencesi Standart Alanı
ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.
VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi TTEAC, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, ss.21-22, (Özet Bildiri)
2022
20222. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Akreditasyon Standartlarının Belirlenmesi: Eğitim Programı ve Öğretim Standart Alanı
ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu USBES 2022, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, ss.21-23, (Özet Bildiri)
2022
20223. Demokratik Vatandaşlık İçin Ortaokul Öğrencilerinin Sahip Olması Beklenen Duyuşsal Yeterlilikler
AKARSU A. H., YILMAZ K.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu USBES 2022, Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2019
20194. MEB 2023 Vizyonun ’da Yer Alan İmam Hatip Ortaokulları ile İlgili Hedeflere İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri
YILMAZ K., ELÇİÇEĞİ B.
III. ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. İlköğretim Öğretmenlerinin MEB 2023 Vizyonuna İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri
YILMAZ K., Öngören H.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Öğretmenlerin Yenilenen Ortaokul T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Müfredatına ve Bu Müfredatın Nasıl Olması Gerektiğine Yönelik Görüşleri
Ayaydın Y., YILMAZ K., ÖZTÜRK C.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Akademisyenlerin Yenilenen Ortaokul T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Müfredatına ve Bu Müfredatın Nasıl Olması Gerektiğine Yönelik Görüşleri
YILMAZ K., Ayaydın Y., ÖZTÜRK C.
VI. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 10 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerine Yönelik Uygulanan Tpab Eğitiminin Öğretmenlerin Tpab’ne Yönelik Etkisi
Ayaydın Y., YILMAZ K., ÇALIŞKAN H.
7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 13 Ekim 2018
2018
20189. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tpab’ne Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Ayaydın Y., YILMAZ K., ÇALIŞKAN H.
7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin 15 Temmuz Darbe irişimine Yönelik Bakış Açıları
YILMAZ K.
IV. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Ortaöğretim Öğrencilerinin Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti Algıları
YILMAZ K.
IV. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretimde Edebi Ürünlerin Kullanımına İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma
YILMAZ K., Akpınar B.
3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Üstbiliş Becerilerinin Kullanılmasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
YILMAZ K., Güler K.
3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Çok Kültürlü Eğitim Üzerine Nitel Bir Araştırma: Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ÇokKültürlü Eğitime Bakış Açıları
YILMAZ K., Keçeci Y.
3.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 26 - 28 Ekim 2017
2017
201715. Tarih Öğretmen Adaylarının Türk-İslam Tarihindeki Kritik Olay ve Gelişmelere Bakış Açıları
YILMAZ K., Ayaydın Y.
IX International Congress of Educational Research, Ordu University, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Ortaöğretim Öğrencilerinin Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti Algısı
YILMAZ K., Ayaydın Y.
IX International Congress of Educational Research, Ordu University, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Öğretmen Adaylarının Öğretim Felsefeleri Üzerine Bir Araştırma
YILMAZ K.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğrenci Motivasyonunu Artırmak İçin Yaptıkları Çalışmalar
YILMAZ K., DURMAZ A.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İlköğretim Sosyal Bilgiler Müfredatındaki Atatürkçülük İle İlgili Konu ve Kazanımların Öğretilmesine İlişkin Görüşleri
YILMAZ K., Ayaydın Y.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. Tarihçilerin Tarihin Doğasına ve Tarih Yazımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
YILMAZ K.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Hizmet Öncesi Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihin Doğasına İlişkin Algıları
YILMAZ K.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih Konularının Öğretimine Yaklaşımları
YILMAZ K.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Tarih Yazıcılığının Tarih Eğitimi İçin Doğurguları
YILMAZ K.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201624. Ortaokul Öğretmenlerinin Eğitim ve Öğretimde Akıllı Tahta ve Tablet PC Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri
YILMAZ K., Naci S.
8th World Edicational Conferences on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016
2016
201625. Güncel Olaylar Bağlamında Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Demokratikleşme Paketine Yönelik Görüşleri
KIRIKÇI A. C., YILMAZ K.
World Conference on Educational Sciences Univesity of Alcala Madrid-Spain, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Hizmet Öncesi Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Algıları ve Öğretim Teknolojilerinin Öğretimde Kullanılmasına İlişkin Görüşleri Nitel Bir Çalışma
YILMAZ K., Yakup A.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201527. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihi Çevre Eğitimine Yönelik Görüşleri
YILMAZ K., Kırıkçı A. C.
2. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 3 - 06 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201528. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarının ve Katılım Düzeylerinin Artırılması Bir Eylem Araştırması
YILMAZ K., Yakup A.
5. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201529. Pre Service Social Studies Teachers Approaches to Instructional Technologies A Quantitative Study
YILMAZ K., Yakup A.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. Social Studies Teachers Perceptions of Instructional Technologies and Their Approaches to Instructional Technologies A Qualitative Study
YILMAZ K., Ayaydın Y.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201531. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Alt Yapılarının ve Yeterlik Algılarının İncelenmesi Nicel Bir Çalışma
YILMAZ K., Yakup A.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201532. Hizmet içi sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojileri algıları ve öğretim teknolojilerinin öğretimde kullanılmasına ilişkin görüşleri nicel bir çalışma
YILMAZ K., Yakup A.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. Ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojilerine yönelik tutumları nicel bir çalışma
YILMAZ K., Yakup A.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201534. PRE SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS PERCEPTIONS AND USES OF EDUCATIONAL TECHNOLOGIES A QUALITATIVE STUDY
YILMAZ K., Yakup A.
VI. European Conference on Socail and Behavioral Sciences, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
2015
201535. A SURVEY STUDY OF IN SERVICE SOCIAL STUDIES TEACHERS APPROACHES TO EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
YILMAZ K., Yakup A.
VI. European Conference on Socail and Behavioral Sciences, İzmir, Türkiye, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
2015
201536. Sosyal Bilgiler Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerin ve Değerlendirme Sorularının Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi
YILMAZ K., Yakup A.
5. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Demokratik Vatandaşlık Eğitimi İçin Kavramsal Bir Çerçeve
AKARSU A. H., YILMAZ K.
Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar, Erdal BAY; Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.87-110, 2023
2022
20222. Öğretmen Eğitiminde Lisansüstü Eğitim Akreditasyon Standartlarının Belirlenmesi: ‘Lisansüstü Programı Değerlendirme Ekibi’ Standart Alanı
ELÇİÇEĞİ B., YILMAZ K.
VI. INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS RESTRUCTURING ACCREDITATION AND QUALITY ASSURANCE iN HIGHER EDUCATION AFTER THE PANDEMIC, ÖZTÜRK CEMİL, KÖKSAL DİNÇAY, Editör, EPDAD Yayınları, İstanbul, ss.65-76, 2022
2021
20213. An Assessment on Historical Background and Education of The Course on Republic of Turkey History of Revolution and Principles of Ataturk
AYAYDIN Y., YILMAZ K.
DEVELOPMENTS IN EDUCATIONAL SCIENCES, Zdravka Blagoeva KOSTOVA, Kaimuldinova Kulyash DUISENBAEVNA, Emin ATASOY, Betül BATIR, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, ss.360-389, 2021
2020
20204. Social Studies Teachers’ Perspectives on the Differences Between Disciplinary History and School History
YILMAZ K.
The Palgrave Handbook of History and Social Studies Education, Christopher W. BergTheodore M. Christou, Editör, Springer, Denver, ss.23-52, 2020
Bilirkişi Raporları
2017
20171. Yeni Çağın Siyasi Tarihi Yazılırken Küresel Tarih Yazımında Dönüşüm ve Süreklilikler
YILMAZ K.
2017
2016
20162. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında İhtilaflı Konular İçerisinde Yer Alan Aile Kavramının İncelenmesi Bir İçerik Analizi
YILMAZ K.
2016
2016
20163. İyilikte Yarışan Sınıflar Projesinin Ortaokul Öğrencilerinin Toplumsal Değer Algılarına ve Sosyal Duyarlılıklarına Etkisi
YILMAZ K.
2016
2016
20164. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA HUKUK VE POLİTİK OKURYAZARLIĞI ÜZERİNE BİR DURUM İNCELEMESİ
YILMAZ K.
2016
2016
20165. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
YILMAZ K.
2016
2016
20166. KELOĞLAN MASALLARININ 4 SINIF SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLER AÇISINDAN ANALİZİ
YILMAZ K.
2016
2015
201513. Transforming Evaluation Thinking and Behavior Programs Develop Teachers Learn and Student Learning Outcomes Improve
YILMAZ K.
2015
2015
201514. Tarihsel Düşünme Becerisi ve Lisans Öğrencilerinde Tarihsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi
YILMAZ K.
2015
2015
201516. Bütünle ik afet risklerinin belirlenmesine yönelik konumsal analiz modelinin geli tirilmesi
YILMAZ K.
2015
2015
201517. Ortaokulda Değerler Eğitimi Türkiye ile Almanya Arasında Karşılaştırmalı Bir İnceleme
YILMAZ K.
2015
2015
201518. Türkiye ve Almanya da Okutulan Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Milliyetçi Unsurların Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi Ortaokul Öğrencilerinin Vatanseverlik Algısı
YILMAZ K.
2015
2015
201519. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunlara Getirdikleri Çözüm Önerileri
YILMAZ K.
2015
2015
201520. The Interpretation and Implementation of Common Planning Time How Teachers Make Sense of a Top Down Mandate
YILMAZ K.
2015
Ödüller
Burslar
2002 - 2006
2002 - 2006Yurtdışı Doktora Bursu (USA)
Üniversite
2001 - 2002
2001 - 2002