Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Sosyal bilgiler programındaki becerilere ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler programında yer alan iklim konuları ve özel öğretimi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2019 - 2021
2019 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2012 - 2018
2012 - 2018Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2010 - 2011
2010 - 2011Araştırma Görevlisi
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - 2022
2019 - 2022Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri
Çocuk Hakları
Topluma Hizmet Uygulamaları
Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim
Siyaset Bilimi
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri
Özel Öğretim Yöntemleri - I
Sosyal Bilgilerin Temelleri
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Özel Öğretim Yöntemleri - II
Siyaset Bilimine Giriş
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Ulusal televizyon kanallarında yer alan kadına yönelik şiddet haberlerinin incelenmesi ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin konuya ilişkin görüşleri
Ablak S. (Danışman)
Ş.ATEŞ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde tarih konularının öğretiminde bellek destekleyici stratejilerin kullanımının başarıya ve kalıcılığa etkisi
Ablak S. (Danışman)
R.İBRAHİM(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sivas halk masallarının Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerler açısından incelenmesi
Ablak S. (Danışman)
M.KİRİŞ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
ORTAOKUL 5, 6, 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA TEMALARINDAN SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE, TOPLUM VE EKONOMİ ALGILARI
Ablak S. (Danışman)
A.ŞAHİN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Ortaokul Öğrencilerinin Politik Okuryazarlık Becerilerinin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
Ablak S. (Danışman)
M.DOĞAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Analoji Yöntemi Kullanımının Öğrencilerde Akademik Başarıya, Derse Yönelik Tutuma ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi
Ablak S. (Danışman)
C.AKCAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Üniversiteli Öğrencilerin Vatandaşlık Okuryazarlıklarının ve 21.Yüzyıl Becerilerin İncelenmesi
Ablak S. (Danışman)
F.DİKEN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programına ilişkin beklentilerinin belirlenmesi
Ablak S. (Danışman)
N.PİŞMEK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (36)
Scopus (2)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (15)
2025
20251. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabında Kavram Öğretim Modellerine Yer Verilme Durumunun Belirlenmesi
ÇINARGİL B., ABLAK S.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.29, ss.645-659, 2025 (TRDizin)
2025
20252. 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Kavramlar ve Öğretim Tekniklerine Yer Verilme Durumunun İncelemesi
ABUŞ H., ABLAK S.
Turkish Research Journal of Academic Social Science , cilt.8, ss.57-69, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler ‘Kültür ve Miras’ Öğrenme Alanına Yönelik Başarı Testinin Geliştirilmesi
Akcan C., ABLAK S.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.16, sa.1, ss.1697-1715, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Analoji Tekniği Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi: Bir Karma Yöntem Çalışması
AKCAN C., ABLAK S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.362-388, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA SOMUT KÜLTÜREL MİRASIN YERİ
CANTÜRK A., ABLAK S.
Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.50-67, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Çokkültürlülük Bağlamında İncelenmesi
DOĞAN M., ABLAK S., AKCAN C.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.3, ss.1616-1648, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. DEVELOPMENT OF THE SOCIAL STUDIES COURSE ATTITUDE SCALE
AKCAN C., ABLAK S.
International Journal of Education, Technology and Science , cilt.4, sa.1, ss.1596-1618, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nın Kültürel Yetkinlik ve Beceriler Işığında İncelenmesi: Türkiye 2018 Programı Örneği
DİKEN F., ABLAK S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.62-76, 2024 (TRDizin)
2023
20239. Evaluation of Articles Published Regarding the Use of Literary Products in Social Studies Teaching
DOĞAN M., ABLAK S.
Dokuz Eylul University
, sa.58, ss.2430-2453, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. Sivaslı Halk Ozanı Serdarî’nin Şiirlerinin Kök Değerler Açısından İncelenmesi
KİRİŞ M., ABLAK S.
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.275-297, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202311. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Sosyal Adalet Açısından İncelenmesi
AKCAN C., ABLAK S., DOĞAN M.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.37, ss.367-393, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202312. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Afetler ve Yönetiminde Coğrafi Verinin Görsel Sunumu
İNEÇ Z. F., ABLAK S.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.17-35, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202313. SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA COĞRAFİ BECERİLERİN YER ALMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: 1968-2018
ERGUN A., ABLAK S.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.14, sa.53, ss.1093-1127, 2023 (TRDizin)
2023
202314. Eğitim Alanında 21. Yüzyıl Becerileri ile İlgili Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi
AKCAN C., DOĞAN M., ABLAK S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.43, sa.1, ss.331-362, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Uzaktan Eğitim Sürecinde Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarının Kullanımına İlişkin Görüşleri
YILDIRIM Ö., TANRIKULU C., ABLAK S.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.817-829, 2022 (TRDizin)
2022
202216. Bibliometric Analysis Of Studies On Information Literacy In Education
AKCAN C., ABLAK S.
Uluslararasi Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklasimlar Dergisi (IJONASS)
, cilt.6, sa.2, ss.164-182, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. An Analytical Overwiev of Scientific Publications on Geography Subjects in The Field of Social Studies Education
YILMAZ E., ABLAK S., AKPINAR E.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.23, sa.1, ss.365-384, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202218. ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI
Ergün A., Ablak S., Uzun A.
NEW ERA JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY SOCIAL STUDIES
, cilt.7, ss.90-110, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202119. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında
ABLAK S., AKSOY B.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.11-73, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerisine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
ABLAK S., AKSOY B.
Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.41-73, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. Sivrice Depremini Yaşamış Ortaokul Öğrencilerinin Depreme İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi: Malatya İli Örneği
DOĞAN M., NACAROĞLU O., ABLAK S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.51, ss.384-402, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları 21. Yüzyıl Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ABLAK S.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.13, ss.3316-3334, 2020 (TRDizin)
2020
202023. IDENTIFYING SOCIAL STUDIES-ORIENTED ACADEMIC RISK-TAKING BEHAVIOURS AMONGMIDDLE SCHOOL STUDENTS BASED ON CERTAIN VARIABLES
ABLAK S.
International Journal of Eurasian Education and Culture (IJOEEC) , cilt.5, sa.10, ss.1803-1834, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Secondary School Students’ Awareness of Environmental Education Concepts
Ablak S., Yeşiltaş E.
Review of International Geographical Education Online
, cilt.10, sa.3, ss.445-466, 2020 (Scopus)
2020
202025. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİME YÖNELİK ÖZGÜVENLERİNİN BELİRLENMESİ: SİVAS ÖRNEĞİ
ABLAK S., Göksu S.
3. SEKTÖR SOSYAL EKONOMİ DERGİSİ , cilt.55, sa.3, ss.1561-1575, 2020 (TRDizin)
2020
202026. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Beşeri Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ABLAK S., ERGÜN A., YEŞİLTAŞ Z.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ EĞİTİMİ DERGİSİ , sa.1, ss.48-62, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202027. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Beşerî Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ABLAK S., ERGÜN A., Yeşiltaş Z.
Journal of International Social Science Education , cilt.6, sa.1, ss.48-62, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202028. ATTITUDES OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS TOWARDS REFUGEE STUDENTS
Ablak S.
International Journal of Psychology and Educational Studies (IJPES)
, cilt.7, sa.3, ss.101-110, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201929. An Evaluation of Map Literacy of Social Studies Preservice Teachers
Aksoy B., Ablak S.
Participatory Educational Research (PERJOURNAL)
, cilt.6, sa.2, ss.158-168, 2019 (Scopus)
2019
201930. Beşeri Coğrafya Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Kılcan B., Çetin T., Ablak S., Gürgür M.
Cumhuriyet International Journal of Education – Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.913-927, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201831. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN MEKÂNI ALGILAMA BECERİSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ ALGILARININ İNCELENMESİ
Ablak S., Aksoy B.
Turkish Studies , cilt.13, sa.11, ss.1-32, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201732. Ermeni Tehcirine Yönelik Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Ablak S., Aksoy B.
IJOESS , cilt.8, sa.30, ss.1468-1490, 2017 (TRDizin)
2015
201533. 11 14 YAŞ GRUBUNDAKİ ÖĞRENCİLERİN HARİTA BECERİ DÜZEYLERİ İLE MATEMATİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Aksoy B., Kılıçoğlu G., Ablak S.
Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks , cilt.7, sa.2, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201534. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Çepni O., Palaz T., Ablak S.
Journal of Turkish Studies , cilt.10, ss.431-446, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201435. Üniversite Öğrencilerinin Kırşehir in Tarihi ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları
Ablak S., Dikmenli Y., Çetin T.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.18, ss.171-186, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201336. The levels of the 7th year student s perception of relatives
Akkaya M., Ablak S., Karakuş U.
Mevlana International Journal of Education , cilt.3, sa.2, ss.88-98, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. 2018 VE 2024 SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINA GÖRE HAZIRLANAN 5.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ SAYGI DEĞERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
UNGAN M. D., ABLAK S.
IV. INTERNATIONAL MALATYA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Malatya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2025, ss.79-93, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABINDA KAVRAMLARA VE KAVRAM ÖĞRETİM TEKNİKLERİNE YER VERİLME DURUMUNUN İNCELENMESİ
KESKİ H., UNGAN M. D., ABLAK S.
IV. INTERNATIONAL MALATYA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Malatya, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2025, ss.61-78, (Tam Metin Bildiri)
2025
20253. 2024 SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK OKURYAZARLIĞI
ABLAK S.
VII. International Research Congress on Social Sciences, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Mayıs 2025, ss.452-462, (Tam Metin Bildiri)
2025
20254. 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABININDA SOSYAL KATILIM BECERİSİNE YER VERİLME DURUMUNUN İNCELENMESİ
AKCAN C., ABLAK S.
VII. INTERNATIONAL MEDITERRANEAN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Hatay, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2025, ss.1257-1272, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. THE TURKISH WORLD IN THE 5TH GRADE SOCIAL STUDIES TEXTBOOKS
ABLAK S.
INTERNATIONAL TRAKYA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Edirne, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2024, ss.159-169, (Tam Metin Bildiri)
2024
20246. DETERMINATION OF THE LEVEL OF INCLUSION OF GEOGRAPHICAL SKILLS IN THE 2024 SOCIAL STUDIES COURSE CURRICULUM
ABLAK S.
INTERNATIONAL TRAKYA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Edirne, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2024, ss.145-158, (Tam Metin Bildiri)
2024
20247. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Edebi Türlerin Kullanım Durumunun İncelenmesi
Zabun E., Ablak S.
IV. Internatıonal Kayseri Scıentıfıc Studıes Congress, Kayseri, Türkiye, 21 Aralık 2024, ss.46-54, (Tam Metin Bildiri)
2024
20248. Examınıng the Use of Lıterary Genres in 5th Grade Socıal Studıes Textbooks
Zabun E., Ablak S.
IV. INTERNATIONAL KAYSERI SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Kayseri, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2024, ss.46-54, (Tam Metin Bildiri)
2024
20249. Ortaokul Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabında Somut Kültürel Miras
CANTÜRK A., ABLAK S.
International Congress on Tourism, Culture and Economy (ITEC’24), Skopje, Makedonya, 8 - 10 Mayıs 2024, ss.377-388, (Tam Metin Bildiri)
2024
202410. Türkiye’de Sosyal Bilgiler Öğretmeni Yetiştiren Üniversitelerin Lisans Programlarının Karşılaştırılması
ABLAK S., CANTÜRK A.
12. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 2024), 20 - 23 Mayıs 2024, ss.584-585, (Özet Bildiri)
2024
202411. ORTAOKUL TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDA SOMUT KÜLTÜREL MİRAS
CANTÜRK A., ABLAK S.
International Congress on Tourism, Culture and Economy (ITEC’24) 8, ÜSKÜP, Makedonya, 8 - 10 Mayıs 2024, ss.377-388, (Tam Metin Bildiri)
2024
202412. The place of tangible cultural heritage in secondary school social studies curricula since 1968
CANTÜRK A., ABLAK S.
International Congress on Tourism, Culture and Economy (ITEC’24), Skopje, Makedonya, 8 - 10 Mayıs 2024, ss.154, (Özet Bildiri)
2024
202413. INVESTIGATION OF THE PRESENTATION OF THE VALUE OF RESPONSIBILITY IN THE 6TH GRADE SOCIAL STUDIES TEXTBOOK
ASLAN A., ABLAK S.
ARCENG INTERNATIONAL ANKARA SCIENTIFIC STUDIES CONFERENCE, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2024, ss.61-71, (Tam Metin Bildiri)
2024
202414. HISTORICAL PERSONS INCLUDED IN THE SPEECH WRITTEN BY MUSTAFA KEMAL ATATÜRK IN THE SCOPE OF THE 8TH GRADE REPUBLIC REVOLUTION HISTORY AND ATATURKISM COURSE
AYDIN R. İ., ABLAK S.
Ases II. International Kayseri Scientific Research Conference, Kayseri, Türkiye, 26 - 28 Ocak 2024, ss.157-174, (Tam Metin Bildiri)
2023
202315. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Çocuk Hakları
ABLAK S., İNEÇ Z. F.
VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2023, ss.608-622, (Tam Metin Bildiri)
2023
202316. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Dijital Yetkinlik Bağlamında İncelenmesi
İNEÇ Z. F., ABLAK S.
VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2023, ss.537-548, (Tam Metin Bildiri)
2023
202317. 2018 SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA SOSYAL VE VATANDAŞLIKLA İLGİLİ YETKİNLİK OLARAK DİJİTAL VATANDAŞLIK
Göksu S., ABLAK S.
Business Journal 2nd International Paris Social Science Congress, Paris, Fransa, 21 - 24 Aralık 2023, ss.398-409, (Tam Metin Bildiri)
2023
202318. Children's Rights in Social Studies Textbooks
ABLAK S., İNEÇ Z. F.
6th INTERNATIONAL RESEARCH CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, 02 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
202319. 5. EXAMINATION OF THE STATUS OF THE INCLUSION OF THE VALUE OF LOVE IN THE CLASSROOM SOCIAL STUDIES TEXTBOOK
ÇİL Y., ABLAK S.
VII. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)
2023
202320. 8. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDA DAYANIŞMA DEĞERİNİN YER ALMA DURUMUNUN İNCELENMESİ
TANYILDIZ G., ABLAK S.
VII. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.12-24, (Tam Metin Bildiri)
2023
202321. KÜRESEL MEDENİYET KAVRAMI BAĞLAMINDA SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ
İNEÇ Z. F., AKPINAR E., ABLAK S.
V. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi (UCEK-2023), Antalya, Türkiye, 05 Ekim 2023 - 08 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2023
202322. 8. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDA BARIŞ DEĞERİNİN YER ALMA DURUMUNUN İNCELENMESİ
DEMİR B., ABLAK S.
II. INTERNATIONAL KORKUT ATA SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2023, ss.836-852, (Tam Metin Bildiri)
2023
202323. 8. CLASS T.C. INVESTIGATION OF THE SITUATION OF INCLUSION OF THE VALUE OF PATRIOTISM IN THE HISTORY OF REVOLUTION AND ATATURKISM TEXTBOOK
ÇALGAN A. N., ABLAK S.
II. INTERNATIONAL KORKUT ATA SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2023, ss.241-256, (Tam Metin Bildiri)
2023
202324. SOSYAL BİLGİLER 6. SINIF DERS KİTABINDA SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİ ÜRÜNLERİN YER ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ
ABLAK S.
VII. ULUSLARARASI TÜRKLERİN DÜNYASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 2 - 04 Haziran 2023, ss.680-686
2022
202225. YUNUS EMRE’NİN RİSALETÜ’N NUSHİYYE ESERİNDE YER ALAN DEĞERLERİN 2018 SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLERLE KARŞILAŞTIRILMASI
DUMAN A., ABLAK S.
III INTERNATIONAL SIIRT CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCHES, Siirt, Türkiye, 18 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202226. Niksar (Tokat) İlçesi'nin Eğitim Coğrafyası
ERGÜN A., ABLAK S.
Uluslararası Türk Tarihi ve Niksar Sempozyumu, Niksar (Tokat), Türkiye, 28 - 30 Ekim 2022, ss.9-10, (Özet Bildiri)
2022
202227. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI: 1968-2018
ABLAK S.
VI. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, KOMRAT, Moldova, 13 Mayıs 2022, ss.1241-1264, (Tam Metin Bildiri)
2022
202228. 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABININ DEĞERLENDİRİLMESİ
ABLAK S.
VI. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, KOMRAT, Moldova, 13 Mayıs 2022, ss.1265-1288, (Tam Metin Bildiri)
2022
202229. UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNİN DEĞERLER EĞİTİMİNE ETKİSİ
BULUT A., ABLAK S.
2. INTERNATIONAL CAPPADOCIA SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Nevşehir, Türkiye, 17 Haziran 2022, ss.261-276, (Tam Metin Bildiri)
2021
202130. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında İklim Konuları: 1968-2018
ABLAK S.
V. International Congress of Social Sciences Research, Ankara, Türkiye, 27 Ekim 2021, ss.367-380, (Tam Metin Bildiri)
2021
202131. 1968’den Günümüze Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Vatan Ve Millet Kavramlarının Ele Alınışı
ABLAK S.
V. International Congress of Social Sciences Research (October, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2021, ss.381-394, (Tam Metin Bildiri)
2021
202132. 1968'den günümüze sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında doğal afetler ve afet eğitimi
ABLAK S., CANTÜRK A.
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi (UCEK 2021), Sivas, Türkiye, 14 Ekim 2021, ss.427-428, (Özet Bildiri)
2021
202133. TARİHSEL EMPATİYLE İLGİLİ OLARAK YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABLAK S., DOĞAN M.
V. ULUSLARARASI TÜRKLERİN DÜNYASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Baku, Azerbaycan, 5 - 08 Ağustos 2021, ss.209-219, (Tam Metin Bildiri)
2021
202134. SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ TARİH İLE İLGİLİ YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ
ABLAK S., AKCAN C.
V. ULUSLARARASI TÜRKLERİN DÜNYASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Baku, Azerbaycan, 5 - 08 Ağustos 2021, ss.147-161
2021
202135. Web of Science veritabanlarında yer alan çevre eğitimi araştırmalarının bibliyometrik analizi
Yeşiltaş E., Ablak S.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 5, Muğla, Türkiye, 21 Mayıs 2021, ss.443-444, (Özet Bildiri)
2021
202136. Web Of Science Veri Tabanlarında Yer Alan Çevre Eğitimi Araştırmalarının Bibliyometrik Analizi
Yeşiltaş E., Ablak S.
5 th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES, Muğla, Türkiye, 21 Mayıs 2021, ss.443-444, (Özet Bildiri)
2020
202037. Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yeşiltaş E., Ablak S., Gül O. K., Ceylan M.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ- 4 (ICOESS-2020), Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, cilt.1, ss.115-116, (Özet Bildiri)
2020
202038. Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Araç-Gereç Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Aksoy B., Ablak S., Yeşiltaş E., Albayrak A. M.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ- 4 (ICOESS), Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, cilt.1, ss.63-64, (Özet Bildiri)
2020
202039. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNE YÖNELİK KAYGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
YEŞİLTAŞ E., ABLAK S., GÜL O. K., CEYLAN M.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 4, Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202040. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNE İLİŞKİN ARAÇ-GEREÇ YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKSOY B., ABLAK S., YEŞİLTAŞ E., ALBAYRAK A. M.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 4, Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202041. Examining Students’ Perceptions about The Skill of Observation in the Social Studies Curriculum
ABLAK S., AKSOY B.
5th International Conference on Multidisciplinary Sciences (icomus) which was held in Turkey, Türkiye, 28 Mayıs 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
201942. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ÖABT Sınavında Yer Alan Coğrafya Sorularının Konu Ağlarına Göre Dağılımı: 2013-2018
ABLAK S., KARTAL F.
IV. International Research Congress on Social Sciences USOBAK, 11 - 13 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201943. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Ablak S.
4. International Research Congress on Social Sciences, Simkent, Kazakistan, 11 - 13 Eylül 2019
2019
201944. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ÖABT Sınavında Yer Alan Coğrafya Sorularının Konu Ağlarına Göre Dağılımı: 2013-2018
Ablak S., Kartal F.
4. International Research Congress on Social Sciences, Simkent, Kazakistan, 11 - 13 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201945. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BEŞERİ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Ablak S., Ergün A., Özdivrik D.
II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi (UCEK-2019), Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201946. Sosyal Bilgiler Öğreten Adaylarının Beşeri Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ABLAK S., ERGÜN A., ÖZDİVRİK D.
II. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KOGRESİ (UCEK-2019), Eskişehir, Türkiye, 03 Ekim 2019, ss.160-161, (Özet Bildiri)
2019
201947. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Ablak S., Çifçi T.
3.Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201848. A Comparative Evaluation Of The 2005 And 2018 Social Studies Curricula İnTerms Of Skills
ABLAK S., İNEÇ Z. F., AKSOY B.
2. Uluslararası Türk Dünyası EğitimBilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
201849. The Distribution Of The History Questions İn Teachers’ Subject MatterKnowledge Test For Social Studies Teaching Based On Subject Networks:2013-2017
ABLAK S., İNEÇ Z. F.
2.Uluslararası Türk Dünyası EğitimBilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 7 - 08 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
201850. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ÖABT Sınavında Yer Alan Tarih Sorularının Konu Ağlarına Göre Dağılımı: 2013-2017
ABLAK S., İNEÇ Z. F.
II. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.385, (Özet Bildiri)
2018
201851. 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Beceriler Açısından Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi
ABLAK S., İNEÇ Z. F., AKSOY B.
II. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.384, (Özet Bildiri)
2018
201852. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eba (Eğitim Bilişim Ağı)’Dan Yararlanmaya İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma (Sivas İli Örneği)
UZUN A., AKBABA B., ABLAK S.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201853. Beşeri Coğrafya Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Kılcan B., Çetin T., Ablak S., Gürgür M.
II. International Congress on Social Sciences, Skopje, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201854. 2017 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Milli Kimlik
Aksoy B., Erbaş S., Ablak S.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201855. 2017 Sosyal Bilgiler 4. Sınıf Programı İnsanlar Yerler Ve Çevreler Öğrenme AlanıBecerilerinin Öğretimine İlişkin Bazı Kavram Yanılgıları
Aksoy B., Ablak S.
17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201856. Cumhuriyetten günümüze okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği
Kılcan B., Ablak S., Kılıçoğlu G.
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201857. Zorunlu göçe maruz kalan öğrencilerin okullaşma durumu: Etimesgut ilçesi örneği.
Kılcan B., Ablak S., Kılıçoğlu G.
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mart 2018, cilt.2, (Özet Bildiri)
2018
201858. Zorunlu Göçe Maruz Kalan Öğrencilerin Okullaşma Durumu: Etimesgut İlçesi Örneği
KILCAN B., ABLAK S., KILIÇOĞLU G.
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 29 - 30 Mart 2018, ss.51, (Özet Bildiri)
2018
201859. Cumhuriyetten Günümüze Okullaşma Durumu: Etimesgut İlçesi Örneği
KILCAN B., ABLAK S., KILIÇOĞLU G.
Uluslararası Tarihte Etimesgut Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 29 - 30 Mart 2018, ss.45, (Özet Bildiri)
2017
201760. Sosyal bilgiler lisans öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Ablak S., Aksoy B.
INTE 2017, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201761. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Değişim Ve Sürekliliği Algılama Becerisine İlişkin Algıları
Ablak S., Aksoy B.
USOBAK II, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017
2017
201762. 2005 Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Empati Becerisine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma
Ablak S., Aksoy B.
International Symposium of Education and Values (ISOEVA), Muğla, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201763. An Evaluation Of Map Literacy Of Social Studies Preservice Teachers
Aksoy B., Ablak S.
cademic Conference on Education, Teaching and E-learning, Praha, Çek Cumhuriyeti, 11 - 14 Ağustos 2017, ss.657, (Özet Bildiri)
2017
201764. SOSYAL BİLGİLER LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Ablak S., Aksoy B.
USBES 6, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.258-259, (Özet Bildiri)
2017
201765. ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BEYİN GÖÇÜ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI
Ablak S., Aksoy B., Yılmaz S.
I. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201766. Türk Dünyasının Konumu ve Sınırları
Aksoy B., Ablak S.
I. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201667. SOSYAL BİLGİLER LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN HARİTAOKURYAZARLIKLARININ İNCELENMESİ Gazi Üniversitesi Örneği
Ablak S., Aksoy B.
INTE 2016, Vienna, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, ss.322-330, (Tam Metin Bildiri)
2016
201668. Öğretmen Adaylarının Araştırmaya Yönelik Direnç Davranışlarının Belirlenmesi
KILCAN B., ÇEPNİ O., ABLAK S.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201669. Öğretmen adaylarının akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi
ABLAK S., ÇEPNİ O., KILCAN B., KILINÇ A. Ç.
International Congresses on Education, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, ss.102-107
2016
201670. Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörlerinİncelenmesi
Ablak S., Çepni O., Kılcan B., Kılınç A. Ç.
ERPA 2016, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.102-107, (Tam Metin Bildiri)
2016
201671. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ARAŞTIRMAYA YÖNELİK DİRENÇ DAVRANIŞLARININ BELİRLENMESİ
Kılcan B., Çepni O., Ablak S.
USBES V, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.278-284, (Tam Metin Bildiri)
2016
201672. Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Çevre Etiğine Yönelik FarkındalıkDüzeylerinin İncelenmesi
Aydın F., Ablak S., Özdemir Ü.
ERPA 2016, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.507-515, (Tam Metin Bildiri)
2015
201573. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kültürel Mirasa Yönelik Tutumları
Ablak S., Aksoy B., Akbaba B.
I. ULUSLARARASI SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Sarajevo, Bosna-Hersek, 4 - 05 Mayıs 2015
2015
201574. Ermeni Tehcirine Yönelik Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Ablak S., Aksoy B.
IV. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201475. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya ve Televizyon Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Belirlenmesi
Çepni O., Palaz T., Ablak S.
3. ULUSLARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201376. Öğretmen Adaylarının Tarihi ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi Kırşehir Örneği
ABLAK S., DİKMENLİ Y., ÇETİN T.
6. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 05 Ekim 2013, ss.48
2013
201377. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİHİ VE KÜLTÜREL TURİZM DEĞERLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (KIRŞEHİR ÖRNEĞİ)
Ablak S., Dikmenli Y., Çetin T.
VI.Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2013
201378. Ortaokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Duyuşsal Eğilimleri
Ablak S.
COĞRAFYACILAR DERNEĞİ YILLIK KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ocak 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201379. DEZAVANTAJLI GRUPLARIN SOSYALLEŞMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Ablak S.
2. ULUSLARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. 2024 SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE YER VERİLME DURUMUNUN BELİRLENMESİ
CANTÜRK A., ABLAK S.
Türk Asrı Eşiğinde Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Üzerine Değerlendirmeler, ERYILMAZ SELAMİ, KOÇAK MUHAMMET, Editör, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, ss.96-107, 2024
2024
20242. 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABINDA YER VERİLEN ETKİNLİKLERİN DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
GÜRSOY A., ABLAK S.
Türk Asrı Eşiğinde Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Üzerine Değerlendirmeler, ERYILMAZ SELAMİ, KOÇAK MUHAMMET, Editör, TÜRK EĞİTİM-SEN GENEL MERKEZİ YAYINLARI, Ankara, ss.108-116, 2024
2022
20223. Sosyal bilgilerde değerler eğitimi
Yeşiltaş E. (Editör), Ablak S. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2022
2022
20224. NİKSAR (TOKAT) İLÇESİ’NİN EĞİTİM COĞRAFYASI
ERGÜN A., ABLAK S.
TÜRK TARİHİ ARAŞTIRMALARI I (Kültür, Dil, Tarih, Coğrafya, Eğitim), GÜL Osman Kubilay, ÇAKIR Pınar, Editör, İKSAD PUBLISHING HOUSE, Ankara, ss.381-387, 2022
2022
20225. Sosyal bilgilerde değerlere yönelik araştırma eğilimleri
Yeşiltaş E., Ablak S.
Sosyal bilgilerde değerler eğitimi, Yeşiltaş,Erkan; Ablak,Selman, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.231-248, 2022
2022
20226. Ders Kitaplarında Bilimsel İçerik
ABLAK S.
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme ve Tasarım Kılavuzu, Akbaba, Bülent; Kaymakçı, Selahattin, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.145-166, 2022
2021
20217. V. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi Bildiriler Kitabı
ŞANLI C., GÖKBURUN İ., KILCAN B., DENİZ M., ABLAK S., TÜRKSEVER Ö.
Türk Kooperatifçilik Kurumu Yayınları, Ankara, 2021
2021
20218. Development of Social Studies Course in Turkey: 2000-2020 Period
ABLAK S., YILDIRIM S. G.
EDUCATION, SOCIAL, HEALTH AND POLITICAL DEVELOPMENTS IN TURKEY BETWEEN 2000-2020, AKMAN ÖZKAN, ATASOY FAYSAL OKAN, GÜR TAHİR, Editör, ISRES Publishing, Konya, ss.44-61, 2021
2021
20219. SOSYAL BİLGİLERDE ZİHİN HARİTASI VE KAVRAM HARİTASI TASARIMI
ABLAK S.
Sosyal Bilgilerde Bilişim Teknolojileri Destekli Materyal Geliştirme, AKBABA, Bülent, YEŞİLTAŞ, Erkan, ERDOĞAN, Erdi, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.105-128, 2021
2020
202010. The Place of Geography in Social Studies Course Curriculum in Turkey: 1968-2018
ABLAK S.
New Horizons in Social Studies Education, Çetin Turhan, Kılcan Bahadır, İnel Yusuf, Çepni Osman, Editör, SRA Academic Publishing, ss.67-94, 2020
2020
202011. Examination of ProspectiveTeachers’xx Attitudes TowardsNational Parks
ABLAK S., ÇETİN T., TAHİROĞLU M.
New Horizons in Social Studies Education, Çetin Turhan, Kılcan Bahadır, İnel Yusuf, Çepni Osman, Editör, SRA Academic Publishing, ss.453-470, 2020
2020
202012. DEVELOPMENT OF SOCIAL STUDIES COURSE IN TURKEYBETWEEN 1980 AND 2000
ABLAK S.
EDUCATIONALAND SCIENCE OCCURRED INTURKEY BETWEEN THE YEARS OF1980 - 2000, AKMAN ÖZKAN,GÜR TAHİR, Editör, İKSAD, Ankara, ss.66-87, 2020
2020
202013. Sosyal Bilgiler Programında Yer Alan Gözlem Becerisine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
ABLAK S.
Eğitim ve İş DünyasıMetaforlarıAkademiden Değerlendirmeler, Nezihe TÜFEKCİ, Editör, Strategic Researches Academy(SRA), ss.27-73, 2020
2019
201914. Development of Social Studies in Turkey from 1938 to 1980
Ablak S.
Social, Educational, Political, Economic and Other Developments Occurred in Turkey between the Years of 1938-1980, Akman Özkan, Çay Mustafa Murat, Bozbayındır Fatih, Tunç Erhan, Editör, ISRES Puplishing, Iowa, ss.270-285, 2019
2019
201915. Mekanı Algılama
Ablak S.
Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi, Aksoy Bülent, Akbaba Bülent, Kılcan Bahadır, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.413-430, 2019
2019
201916. Célestin Freinet
Ablak S.
Dünya Eğitimine Yön Verenler - I, SAFRAN Mustafa, Editör, MEB, Ankara, ss.308-324, 2019
2016
201617. Social Sciences and History Teacher Candidates' Attitudes toward Oral History Studies
Ablak S.
Developments in Educational Sciences, Recep Efe, Irına Koleva, Emin Atasoy, Isa Cürebal, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.386-394, 2016
2013
201318. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ BİÇİMSEL ÖZELLİKLERİ
Ablak S.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Bülent AKBABA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.51-78, 2013
2013
201319. SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ BİÇİMSEL ÖZELLİKLERİ
ABLAK S.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, BÜLENT AKBABA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.51-78, 2013
Desteklenen Projeler
Ödüller