Eğitim Bilgileri
2008 - 2015
2008 - 2015Doktora
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Çukurova Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Yönetim Ve Organizasyon Bölümü
2015 - 2015
2015 - 2015Öğretim Görevlisi Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü
2009 - 2015
2009 - 2015Öğretim Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü
2007 - 2009
2007 - 2009Öğretim Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Zara Ahmet Çuhadaroğlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü
2005 - 2007
2005 - 2007Öğretim Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Suşehri Timur Karabal Meslek Yüksekokulu, İktisadi Ve İdari Programlar Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorMYO Müdürü
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2005
2004 - 2005SÖZLEŞMELİ ÖĞRETİCİ
SİVAS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, SÖZLEŞMELİ ÖĞRETİCİ
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
İşletme Doktora Uzmanlık Dersi
Sağlık Hizmetlerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi
Dijital Pazarlama
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Stratejileri
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Muhasebe Finans ve Bankacılık Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
İşletme Fonksiyonları Ve Sağlık Kuruluşları
İşletme Fonksiyonları Ve Sağlık Kuruluşları
İşletme Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
İşletme Fonksiyonları Ve Sağlık Kuruluşları
Hizmet Pazarlama
Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği Yüksek Lisans Uzmanlık Dersi
Hizmet Pazarlama
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Hizmet Pazarlama
Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği Yüksek Lisans Uzmanlık Dersi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Lisans
Lisans
Tüketici Davranışları
Pazarlamaya Giriş
Tüketici Davranışları
Tüketici Davranışları
Pazarlamaya Giriş
Tüketici Davranışları
Uluslararası Pazarlama Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Yönetimi
Tüketici Davranışları
Tüketici Davranışları
Ön Lisans
Ön Lisans
Yönlendirilmiş Çalışma
Marka ve Marka Stratejisi
Uluslararası Rekabet Stratejileri
Kalkınma ve Dış Ticaret
Satış Teknikleri
Uluslararası Rekabet Stratejileri
Yönlendirilmiş Çalışma
Kalkınma ve Dış Ticaret
Satış Yönetimi ve Telefonda Satış
Satış Yönetimi ve Telefonda Satış
Satış Teknikleri
Pazarlama İlkeleri
Pazarlama İlkeleri - II
Pazarlama İlkeleri
Resmi Yazışmalar ve Dosyalama
Pazarlama İlkeleri
Hizmet Pazarlaması
Genel İşletme
Pazarlama İlkeleri
Genel İşletme
Doğrudan Pazarlama
Pazarlama İlkeleri - II
Doğrudan Pazarlama
Pazarlama Araştırması
Pazarlama İlkeleri - I
Marka ve Marka Stratejisi
Pazarlama İlkeleri - I
Pazarlama Araştırması
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Pazarlama İlkeleri
Hizmet Pazarlaması
Etkili Tele Satış yöntemi
Ticaret Hukuk Bilgisi
Ticaret Hukuk Bilgisi
Ticaret Hukuku
Ticaret Hukuku
Ticaret Hukuku
Ticaret Hukuku
Uluslararası Pazarlama
Ticaret Hukuku
Uluslararası Pazarlama
Kamu Maliyesi
Pazarlama Mevzuatı
Genel İşletme
Temel Bilgisayar Teknolojileri Kullanımı
Mali Tablolar Analizi
Kamu Maliyesi
Temel Bilgisayar Teknolojileri Kullanımı
Mesleki Çalışma ve Seminer
Ticaret Hukuku
İngilizce - II
Tüketici Davranışları
Mali Tablolar Analizi
Şirketler Muhasebesi
Hizmet Pazarlaması
İngilizce - II
İngilizce - I
Pazarlama Araştırması
Pazarlamada İletişim
İngilizce - I
Şirketler Muhasebesi
Yönetilen Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Sağlık hizmetlerinde pazarlama ve iç müşteri tatmininin hasta tatmini üzerine etkileri: Bir kamu hastanesi örneği
BİÇER D. F. (Danışman)
A.YILDIRIM(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Tüketicilerin akılcı ilaç kullanımına yönelik bilgi düzeyleri ve davranışlarını etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi: Sivas ili örneği
BİÇER D. F. (Danışman)
T.ERCAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Bilinçli Farkındalık Ekseninde Sosyal Sorumlu Tüketim Ölçeğinin İncelenmesi
Çam S., Biçer D. F.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.33-72, 2025 (TRDizin)
2023
20232. Online Alışverişte Etkileyici Unsurlar, Algılanan Fayda ve Algılanan Risk Boyutları Arasındaki İlişki
UĞUR U., BİÇER D. F.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.9, sa.37, ss.53-70, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Sağlık Kurumlarında İlişkisel Pazarlama ile Davranışsal Niyet İlişkisinde Hizmet Telafisinin Aracılık Rolü
ILIMAN YALTAGİL E., Biçer D. F.
Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi
, cilt.14, sa.39, ss.847-876, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Factors Associated With Highest Symptoms of Anxiety During COVID-19: Cross-Cultural Study of 23 Countries
Burkova V. N., Butovskaya M. L., Randall A. K., Fedenok J. N., Ahmadi K., Alghraibeh A. M., et al.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
, cilt.13, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20215. Cross-Cultural Perspectives on the Role of Empathy during COVID-19's First Wave
Butovskaya M. L., Burkova V. N., Randall A. K., Donato S., Fedenok J. N., Hocker L., et al.
SUSTAINABILITY
, cilt.13, sa.13, 2021 (SCI-Expanded)
2021
20216. Predictors of Anxiety in the COVID-19 Pandemic from a Global Perspective: Data from 23 Countries
Burkova V. N., Butovskaya M. L., Randall A. K., Fedenok J. N., Ahmadi K., Alghraibeh A. M., et al.
SUSTAINABILITY
, cilt.13, sa.7, 2021 (SCI-Expanded)
2020
20207. Sosyal Medyada Viral Pazarlama (Elektronik Ağızdan Ağıza)Faaliyetlerinin Tüketici Satın Alım Niyetine Etkileri
BİÇER D. F., ERCİŞ A.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.24, sa.3, ss.1555-1575, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Kişilik özellikleri genç tüketicilerin satın alma davranışını nasıl etkiler?
Yıldız S. Y., Biçer D. F., Mahiroğulları A.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.661-675, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Engelli Bireylere Üniversite Kütüphanelerinde Verilen Hizmetlerde Toplam Kalite Uygulamalarına Yönelik Nitel Araştırma
BİÇER D. F., İŞCAN İ.
Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.60-80, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Hastaların Sağlık Kuruluşu Tercihlerinde Marka İmajının Etkisi
ZOR M. G., BİÇER D. F.
Business Management Studies: An International Journal , cilt.8, sa.3, ss.3655-3689, 2020 (TRDizin)
2020
202011. Marka İmajı İle Algılanan Kalite, Memnuniyet Ve Bağlılık İlişkisinin Yapısal Eşitlik Modeliyle İncelenmesi: Bir Hizmet İşletmesi Örneği
BİÇER D. F.
Turkish Journal of Marketing , cilt.5, sa.2, ss.158-178, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazar Kurtları: Mahalle Kültürü Bağlamında Bir İnceleme
BİÇER D. F., DARICI S.
Journal of Organizational Behavior Review , cilt.2, sa.2, ss.233-241, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI ÇERÇEVESİNDE İÇ MÜŞTERİ TATMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
BİÇER D. F., YILDIRIM A.
Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.381-403, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Çerçevesinde İç Müşteri Tatmini Etkileyen Faktörler
BİÇER D. F., YILDIRIM A.
Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.381-403, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Hastaların Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Algı Düzeylerinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
BİÇER D. F.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.34, sa.3, ss.829-851, 2020 (TRDizin)
2020
202016. Müşteri Temelli Kurumsal İtibarın Hastaların Hastane Tercihlerine ve Bağlılıklarına Etkisi
BİÇER D. F.
ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.312-333, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Dijital Pazarlamada Algılanan e-Hizmet Kalitesi ve Bağlılık Düzeyi İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
BİÇER D. F., KARATAŞ M.
Social Mentality and Researcher Thinkers Journal , cilt.6, sa.33, ss.1240-1256, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Customer Satisfaction in Health: A Research in Public Hospitals
KARAGÖZ M. B., BİÇER E. B., BİÇER D. F.
Cumhuriyet Medical Journal , cilt.42, sa.1, ss.3-8, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201919. Sağlık Kurumlarında Hizmet Kalite Algısı Üzerine Meta Analiz Çalışması
BİÇER D. F., ILIMAN E., BİÇER E. B.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.1-26, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Mobil alışveriş uygulamaları kullanan bireylerin, satın alma davranışları
Biçer D. F., Yıldız S. Y., Sarıtepe Ö. K.
Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.201-221, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. TÜKETİCİLERİN AKILCI İLAÇ KULLANIMINA YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİ VE DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SİVAS İLİ ÖRNEĞİ
ERCAN T., BİÇER D. F.
Business Management Studies: An International Journal
, cilt.7, sa.2, ss.998-1021, 2019 (TRDizin)
2018
201822. EFFECTS OF THE URBAN IMAGE ON THE DESTINATION IMAGE IN HEALTH TOURISM: THE CASE OF SIVAS
BİÇER D. F., TOSUN N., SAĞLIK E.
International Journal of Health Management and Tourism
, cilt.3, ss.97-108, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201723. ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI
AYDIN H., BİÇER D. F.
Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.3, ss.149-169, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201624. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÇERÇEVESİNDE HİZMET PAZARLAMASI VE HAVAYOLU FİRMALARINDA BİR ARAŞTIRMA
BİÇER D. F., GÜLMEZ M.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.40, sa.1, ss.325-350, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Marka Genişleme Stratejilerinin Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Niyetleri Üzerine Etkileri
KARACA Ş., BİÇER D. F.
Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.121-142, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201326. İşletmelerde Süreç Yenileme ve Bir Üretim İşletmesinde Uygulama
İNCE A. R., BİÇER D. F., ÇAM S.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.27, sa.4, ss.168-187, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. İçerik Pazarlaması Uygulamalarının Satın Alma Niyetine Etkisinde İçerik Pazarlamasına Yönelik Tutumun Aracı Etkisi
Biçer D. F., Göksu N.
EFİ 2024 ULUSLARARASI EKONOMİ FİNANS VE İŞLETME KONGRESİ, Sivas, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2024, ss.329-336, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Doğal Afetlerin Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisine Yönelik Literatür İncelemesi
Biçer D. F., İşcan İ.
IV. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ “SOSYAL BİLİMLER IŞIĞINDA DEPREM”, Gümüşhane, Türkiye, 1 - 02 Haziran 2023, ss.91-94, (Özet Bildiri)
2020
20203. Tüketicilerin Dijital Bağımlılık Düzeylerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Araştırma
BİÇER D. F., İŞCAN İ.
TOKYO SUMMIT 2.INTERNATIONAL CONFERENCE ON INNOVATIVE STUDIES OF CONTEMPORARY SCIENCES, 17 - 19 Ağustos 2020, (Özet Bildiri)
2020
20204. Tüketici Davranışları Açısından Dijital Bağımlılığa Etki Eden Motivatörleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
BİÇER D. F., İŞCAN İ.
8. ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çorum, Türkiye, 22 - 23 Ağustos 2020, ss.94-95, (Özet Bildiri)
2020
20205. Engelli Bireylere Üniversite Kütüphanelerinde Verilen Hizmetlerde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarına Yönelik Nitel Bir Araştırma
Biçer D. F., İşcan İ.
I. ULUSAL SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ KONGRESİ, Kars, Türkiye, 5 - 07 Mart 2020, ss.91, (Özet Bildiri)
2019
20196. HASTALARIN HASTANE TERCİH ÖNCELİKLERİ VE HASTA BAĞLILIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)
BİÇER D. F., ILIMAN E.
3. Uluslararası 13. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi, Sakarya, Türkiye, 10 Ekim - 13 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. SAĞLIKTA AKREDİTASYONA İLİŞKİN ALGILARIN HASTA GÜVENLİĞİ TUTUMUNAETKİSİ
BİÇER D. F., MISIRLIOĞLU A., SAYAR B.
ICTEBS, Sivas, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASINDA ALGILANAN HİZMET KALİTESİ VEMÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÜZERİNDE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN ETKİSİNİBELİRLEMEK
SARI A., BİÇER D. F.
ICTEBS, 19 - 21 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİNE BAŞVURAN HASTALARDA HİZMET KALİTEALGISI
BİÇER D. F., KAYA S.
CUMHURİYET1. ULUSLARARASI UYGULAMALI BİLİMLER KONGRESİ, Sivas, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2019
2018
201810. Sağlık Turizminde Şehir İmajının Destinasyon İmajına Etkisi: Sivas İli Örneği
BİÇER D. F., TOSUN N., SAĞLIK E.
8. International Health Tourism Congress, 3 - 06 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. MARKAYA YÖNELİK İNANÇLARIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SATIN ALMA NİYETLERİ ÜZERİNE ETKİSİ
BİÇER D. F., AYDIN H.
ULUSLARARASI II. SARAYBOSNA KONFERANSI, SARAYBOSNA, Bosna-Hersek, 17 - 20 Mayıs 2016, cilt.3, ss.79-98, (Tam Metin Bildiri)
2009
200912. KOBİ LERİN TEDARİKÇİ FİRMALARA YÖNELİK TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
DENİZ A., BİÇER D. F., ERCİŞ A.
14. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Türkiye, 14 - 17 Ekim 2009, ss.116-129, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Dijital Pazarlamanın Mikro ve Makro Çevresi
Biçer D. F., Etiz B.
Dijital Pazarlama Yönetimi, Murat Fatih Tuna, Editör, Özgür Üniversite Yayınları, Gaziantep, ss.29-55, 2024
2023
20232. Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka
Biçer D. F., Etiz B.
Yapay Zekâ ve Pazarlama, Tarık Yolcu,Kürşad Özkaynar, Editör, Eren Kitap, Ankara, ss.150-180, 2023
2021
20213. Gelişmeleri kaçırma korkusu
Yıldız S. Y., Biçer D. F.
Pazarlama Teorileri 2, Mehmet İsmail Yağcı,Serap Çabuk, Editör, Media Cat Kitapları, İstanbul, ss.193-212, 2021
2020
20204. Sağlık Turizminde Halkla İlişkiler
Biçer D. F., Ilıman E.
Sağlık Turizmi, Hüseyin Eriş, Editör, İKSAD, Ankara, ss.375-408, 2020
2020
20205. Sağlık Turizminde Halkla İlişkiler
BİÇER D. F., ILIMAN E.
SAĞLIK TURİZMİ, Hüseyin Eriş, Editör, İKSAD Yayınevi, ss.375-407, 2020
2019
20196. Impacts of Technological Developments on the Environment and Agriculture
ÖZGÜNER KILIÇ H., AYDIN H., BİÇER D. F., ALDAĞ M. C.
Environment and Sustainability, Aydın Celil, Darıcı Burak, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.89-102, 2019
2019
20197. Anti-Consumption for Environmental Sustainability
AYDIN H., BİÇER D. F.
Environment and Sustainability, Celil Aydın, Burak Darıcı, Editör, PeterLang, ss.12-22, 2019
2019
20198. Pazarlamada Deneysel Bir Yaklaşım: Nöromarketing
BİÇER D. F.
SOSYAL BİLİMLER ALANINDA ARAŞTIRMA MAKALELERİ 1, Dr. Öğretim Üyesi İsmail ELAGÖZDr. Öğretim Üyesi Göktürk ERDOĞANDr. Abdül GEZERDr. Abdullah YILMAZ, Editör, Gece Akademi, ss.357-372, 2019