Doç. Dr. OĞUZHAN NACAROĞLU


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Abd


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Fen Bilimleri Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Nacaroglu Oguzhan

Metrikler

Yayın

87

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

12

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

59

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

111

Proje

2

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2017 - 2020

2017 - 2020

Doktora

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

2013 - 2015

2013 - 2015

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl), Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2022 - 2024

2022 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2010 - 2022

2010 - 2022

Fen Bilgisi Öğretmeni-İlköğretim

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Fen Bilgisi Öğretmeni-İlköğretim

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Fen Başarısını Ölçmede Geniş Ölçekli Sınavlar ve Yeni Nesil Sorular

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Fen Konularındaki Kavram Yanılgıları ve Çözüm Yöntemleri

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması 2

Bilimin Doğası ve Öğretimi

Fen Öğretim Programları

KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME

FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-1

MİKRO ÖĞRETİM

Makaleler

Tümü (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (4)
Scopus (12)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (19)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

2. ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİK ALGILARI: BİR KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMİ ÇALIŞMASI

AKTAN K., NACAROĞLU O.

ICER 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION RESEARCHES, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. Science Teachers’ Opinions on Laboratory Studies: A SWOT Analysis

ÇELEBİ İ., NACAROĞLU O.

ESEPCONGRESS24, Nevşehir, Türkiye, 12 - 17 Kasım 2024, ss.675-676, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Fark Et, Analiz Et, Bul, Duyur-FABD Stratejisi: Çevre Eğitiminde FABD Stratejisinin Kullanımına Yönelik Uygulamalar ve Öneriler

NACAROĞLU O.

XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik Tasarım Temelli Fen Eğitimine İlişkin Duygusal Semantik Yönelimlerinin İncelenmesi

KURTEL E., NACAROĞLU O.

6. INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES AND INNOVATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Şubat 2023, ss.170-180, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

7. EXAMINING THE CORRELATION BETWEEN READING COMPREHENSION LEVELS AND SCIENCE SELF-EFFICACY OF THE GIFTED STUDENTS

NACAROĞLU O.

ASES III. INTERNATIONAL EDUCATIONAL SCIENCES CONFERENCE, Türkiye, 28 Ocak 2023, ss.193-207, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

8. ROBOTIC CODING SUMMER SCHOOL EXPERIENCES OF SECONDARY STUDENTS

GÖKÇE H., DEMİR N., NACAROĞLU O.

ASES IV. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Comparing the Learning Styles of Gifted Students and Their Non-Gifted Peers: A Case of the Province of Malatya

ALKAN İ., NACAROĞLU O., MUTLU F.

Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi 2019 (IGATE’19), Türkiye, 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Examination of Academic Motivations of Gifted Students to Learn Science

NACAROĞLU O., MUTLU F.

Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi 2019 (IGATE’19), 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Examining Metaphorical Perceptions of Students of Science and Art Centers Concerning the Concept of “Project”

NACAROĞLU O., MUTLU F.

Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi 2019 (IGATE’19), Türkiye, 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN RADYASYON KAVRAMINA YÖNELİK BİLGİ VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ

NACAROĞLU O.

III. ULUSLARARASI BATTALGAZİ BİLİMSEL ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Türkiye, 21 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYOBİLİMSEL KONULARA YÖNELİK TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

NACAROĞLU O.

III. ULUSLARARASI BATTALGAZİ BİLİMSEL ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Türkiye, 21 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. SCIENCE TEACHERS’ OPINIONS ABOUT THE LABORATORY PRACTICES AT SCIENCE CLASSES

NACAROĞLU O., BEKTAŞ O.

I. International Symposium of Academic Studies on Education and Culture, Türkiye, 13 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

15. INVESTIGATION OF LIFELONG LEARNING TENDENCIES OF GIFTED STUDENTS IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES

NACAROĞLU O.

EUROASIA IV-INTERNATIONAL CONGRESS ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Kazakistan, 25 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

NACAROĞLU O., BEKTAŞ O.

II. ULUSLARARASI BATTALGAZİ MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Türkiye, 15 Mart 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. MALVA SYLVESTRİS ÖZÜTÜNÜN TEKSTİLDE YUMUŞATMA APRESİ OLARAK KULLANILABİLİRLİĞİ VE TOKSİSİTESİNİN ARAŞTIRILMASI

KARAASLAN G., NACAROĞLU O.

II. ULUSLARARASI BATTALGAZİ MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Türkiye, 15 Mart 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. DETERMINATION OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS SELF REGULATION SKILLS TOWARDS SCIENCE

NACAROĞLU O., KIZKAPAN O., BEKTAŞ O.

4th INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 30 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

20. Ortaokul Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

NACAROĞLU O., BEKTAŞ O.

IV. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, 03 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. FEN EĞİTİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ

NACAROĞLU O.

ETKİNLİK ÖRNEKLERİYLE OKUL DIŞI ÖĞRENME: DUVARSIZ OKULLAR, , Editör, Vizetek, ss.325-341, 2024

2024

2024

2. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE MERKEZİ EĞİLİM VE DAĞILIM ÖLÇÜLERİ

NACAROĞLU O., ÇAVUŞ H.

FELSEFEDEN UYGULAMAYA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, BEKTAŞ OKTAY, EROĞLU SEYİDE, Editör, ASOS YAYINLARI, ss.71-94, 2024

2023

2023

3. DURUM ÇALIŞMASI

NACAROĞLU O., BEKTAŞ O.

NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ VE UYGULAMALARI, BEKTAŞ Oktay, ŞAHİN, Tuğrul Gökmen, Editör, ASOS YAYINLARI, ss.53-69, 2023

2023

2023

4. ALANA ÖZGÜ BİLİM FELSEFELERİ

SARITAŞ D., NACAROĞLU O.

FELSEFE, BİLİM VE EĞİTİM, BEKTAŞ Oktay, SARITAŞ Davut, Editör, ASOS YAYINLARI, ss.31-43, 2023

2023

2023

5. NİTEL ARAŞTIRMADA GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK

EROĞLU S., NACAROĞLU O.

NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ VE UYGULAMALARI, BEKTAŞ Oktay, ŞAHİN Tuğrul Gökmen, Editör, ASOS YAYINLARI, ss.319-340, 2023

2023

2023

6. PAUL FEYERABEND

YÜCEL A. G., NACAROĞLU O.

FELSEFE, BİLİM VE EĞİTİM, BEKTAŞ Oktay, SARITAŞ Davut, Editör, ASOS YAYINLARI, ss.185-208, 2023

2023

2023

7. BİREYSEL ARAŞTIRMA

NACAROĞLU O., EROĞLU S.

NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ VE UYGULAMALARI, BEKTAŞ Oktay, ŞAHİN Tuğrul Gökmen, Editör, ASOS YAYINLARI, ss.135-156, 2023

2023

2023

8. FEN EĞİTİMİNDE KAPSAYICILIK

NACAROĞLU O.

KURAMDAN UYGULAMAYA KAPSAYICI EĞİTİM, KAYAHAN YÜKSEL DİDEM, ERSOY MUSTAFA, Editör, EĞİTEN KİTAP, ss.263-276, 2023

2022

2022

9. Karma Araştırma Yöntemi Desenleri

NACAROĞLU O., YOLAGİDEN C.

PRAGMATİZMDEN UYGULAMAYA KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMİ, BEKTAŞ OKTAY, KARACA MELEK, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.47-61, 2022

2022

2022

10. Karma Araştırma Yöntemi Kullanan Çalışmalar

KIZKAPAN O., EROĞLU S., NACAROĞLU O., KARACA M.

PRAGMATİZMDEN UYGULAMAYA KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMİ, BEKTAŞ OKTAY, KARACA MELEK, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.195-241, 2022

2022

2022

11. Karma Araştırma Yönteminde Veri Analizi

KARACA M., NACAROĞLU O., BEKTAŞ O.

PRAGMATİZMDEN UYGULAMAYA KARMA ARAŞTIRMA YÖNTEMİ, BEKTAŞ OKTAY, KARACA MELEK, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.127-144, 2022

2021

2021

12. Proje Tabanlı Öğrenme

KIZKAPAN O., NACAROĞLU O., KARACA M.

Felsefi Denge Kuramına Dayalı Çevrim İçi ve Yüz Yüze Fen Öğrenme Etkinlikleri, BEKTAŞ OKTAY, NACAROĞLU OĞUZHAN, Editör, Eğiten Kitap, ss.9-36, 2021

2021

2021

13. Fen Öğreniminde Dijital Dönüşüm Uygulamaları

NACAROĞLU O., GÖKÇE H.

Felsefi Denge Kuramına Dayalı Çevrim İçi ve Yüz Yüze Fen Öğrenme Etkinlikleri, BEKTAŞ OKTAY, NACAROĞLU OĞUZHAN, Editör, Eğiten Kitap, ss.277-286, 2021

2021

2021

14. Ters Yüz Öğrenme Modeli

NACAROĞLU O., KIZKAPAN O., GÖKÇE H.

Felsefi Denge Kuramına Dayalı Çevrim İçi ve Yüz Yüze Fen Öğrenimi Etkinlikleri, BEKTAŞ OKTAY, NACAROĞLU OĞUZHAN, Editör, Eğiten Kitap, ss.233-252, 2021

Desteklenen Projeler

2023 - 2023

2023 - 2023

Uygulamalı Deprem Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Nacaroğlu O.

2022 - 2022

2022 - 2022

Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Uzaktan Eğitimi Etkileşimli Uygulamalarla Yapılandırıyor

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Nacaroğlu O., Kızkapan O.(Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mayıs 2023

Mayıs 2023

African Educational Research Journal

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

COGENT EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

Araştırma ve Deneyim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2023

Şubat 2023

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

JOURNAL OF SCIENCE LEARNING

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2021

Aralık 2021

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2021

Mayıs 2021

EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2021

Mayıs 2021

Erciyes Journal of Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2021

Nisan 2021

EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2021

Nisan 2021

Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Aralık 2022

Aralık 2022

ASES IV. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Nacaroğlu O.
Türkiye

Ödüller

Ocak 2022

Ocak 2022

BAŞARI BELGESİ

Milli Eğitim Bakanlığı

Mart 2021

Mart 2021

BAŞARI BELGESİ

Malatya Valiliği

Şubat 2021

Şubat 2021

ÜSTÜN BAŞARI BELGESİ

Yeşilyurt Kaymakamlığı

Aralık 2020

Aralık 2020

BAŞARI BELGESİ

Yeşilyurt Kaymakamlığı

Temmuz 2015

Temmuz 2015

BAŞARI BELGESİ

Kuluncak Kaymakamlığı



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Nisan-2023

Nisan 2023

Yarışma

TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması - TÜBİTAK-Van Yüzüncü yıl Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Erciyes Üniversitesi

Aralık-2022

Aralık 2022

Doktora Yeterlik Sınavı

- Erciyes Üniversitesi