Prof. Dr. HAKAN SARIÇAM


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Abd


WoS Araştırma Alanları: Psikoloji, Sosyoloji, Sosyal Hizmetler


Avesis Araştırma Alanları: Psikoloji, Psikometri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik

E-posta: hakansaricam@cumhuriyet.edu.tr
Diğer E-posta: hakansaricam@gmail.com
İş Telefonu: +90 346 487 4630 Dahili: 4630
Fax Telefonu: +90 346 219 1037
Web: https://avesis.cumhuriyet.edu.tr/hakansaricam
Ofis: 402
Posta Adresi: Cumhuriyet Üniversitesi Merkez Kampüsü Eğitim Fakültesi 58140 SİVAS

Metrikler

Yayın

339

Yayın (WoS)

21

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

189

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

244

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (Scholar)

3834

H-İndeks (Scholar)

35

Atıf (TrDizin)

115

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

325

Proje

6

Tez Danışmanlığı

11

Açık Erişim

63
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/AkademisyenGorevOgrenimBilgileri?islem=direct&authorId=F2556B802BA99837

Duyurular & Dokümanlar

Rapor

Mağdur PsikoDuygusal Manipülasyon Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Rapor
11.02.2024

Mağdur PsikoDuygusal Manipülasyon Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Nimet Hazal EMLİK

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aile Danışmanlığı YL Öğrencisi

Hakan SARIÇAM

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD, hakansricam@gmail.com

Özet

Bu çalışmanın temel amacı Bhatti vd (2023) tarafından geliştirilen Mağdur PsikoDuygusal Manipülasyon Ölçeğini Türk kültürüne uyarlayarak ölçeğin psikometrik değerlerini incelemektir. Çalışmanın yapılabilmesi için Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurulundan 22.03.2023 tarihli 2023/03-49 numaralı karar ile olur izni alınmıştır. Çalışmaya toplamda 400 yetişkin katılmış olup 153’ü erkek, 247’si kadındır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi formu, 14 maddelik Mağdur PsikoDuygusal Manipülasyon Ölçeği (MPDMÖ), 6 maddelik Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (PSÖ) ve 21 Maddelik Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASÖ-21) kullanılmıştır. Yapı geçerliğinde ilk aşamada AFA uygulanmış ve orijinal ölçekle uyumlu 2 boyutlu bir yapı görülmüştür. KMO katsayısı .95 ve Barlet Küresellik değeri 4090.50. İkinci aşamada DFA uygulanmış ve 1 modifikasyonla uyum iyiliği değerleri CMIN/Sd=3.97, SRMR= .046, CFI=.94, GFI=.90, IFI=.94, RFI=.91, TLI=.93 şeklinde hesaplanmıştır. Ayrıca madde faktör yükleri Kendine güven kaybı boyutunda .67 ila .88 ve Akran anlaşmazlığı boyutunda .69 ila .84 arasındadır. MPDMÖ ile PSÖ, Stres, Anksiyete, Depresyon arasında sırasıyla (r=-.54, .53, .44, .50, p<.01) korelasyon değerleri hesaplanmıştır. Cronbach alfa iç tutarlık güvenirlik katsayısı Kendine güven kaybı için α=.88, Akran anlaşmazlığı boyutu için α=.93 ve ölçeğin tümü için α=.95 bulunmuştur. Düzeltilmiş madde toplam korelasyon katsayıları ise .67 ile .80 değişmektedir.

Uyarı: Bu çalışmanın yasal hakları yazarlara aittir. İzin almaksızın bilgileri kullanamazsınız.


Öz Kontrol Ölçeği-Kısa 8'e Ait Psikometrik Değerler
Rapor
27.11.2023

311 yetişkine ait verilerden yararlanılmıştır. 29 maddelik Çok Boyutlu Öz Kontrol Ölçeğinden tasarlanan Öz Kontrol Ölçeği-Kısa 8 için KMO örneklem uygunluk katsayısı .74; Barlet küresellik test sonucu 694.74 çıkmıştır (sd=28, p<.00). AFA sonucu 2 boyutlu bir yapı oluşmış ve bu yapı toplam varyansın %59.16’sını açıklamıştır.  AFA faktör yükleri .43 ila .77 arasındadır. DFA sonucu uyum iyiliği değerleri CMIN/sd=5.1, RMSEA=.09, GFI=.90, IFI=.90, NFI=.88, TLI=.83 bulunmuştur. Cronbach alfa iç tutarlık güvenirlik katsayıları engelleme alt boyutu için α=.68, başlatma alt boyutu için α=.76 ve ölçeğin bütünü için α=.72 olarak hesaplanmıştır. Düzeltilmiş madde toplam korelasyon katsayıları .29 ila .54 arasındadır.


Öz-saygı Ölçeğinin Psikometrik Özellikleri: Bir Validasyon Çalışması
Rapor
30.09.2023

Sivas CÜ Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Sosyal ve Beşeri Bilimler Kurulundan 28. 01.2022 tarihinde, 2022-01- 25 nolu başvuru, 32 nolu karar ile etik kurul izni alınmıştır (Sayı=E-60263016-050.06.04-125667).

KMO örneklem uygunluk katsayısı .85 ve Bartlett Küresellik test skoru 376.03 olarak hesaplanmıştır (sd=15, p<.000). AFA sonucu tek faktörlü bir yapı elde edilmiş olup bu yapı toplam varyansın %57.70’ini açıklamaktadır. AFA faktör yükleri .50 ila .86 arasında değişmektedir. Ölçeğin Türkçe uyarlama çalışmaları Sarıçam (2024) tarafından yapılmıştır. DFA sonucu uyum iyiliği değerleri CMIN=22.76, sd=9, CMIN/sd=2.53, RMSEA=.07, SRMR=.04, CFI=96,IFI=96, NFI=.93, TLI=.93 mükemmel uyum vermiştir. Faktör yük değerleri ise .36 ila .76 arasındadır. Psikolojik kırılganlık ile düşük benlik saygısı arasında pozitif ilişki vardır (r= .72i p<.01) İç tutarlık güvenirlik katsayısı Cronbach’s α=.81 olarak bulunmuştur. Ölçeğin düzeltilmiş madde toplam korelasyon katsayıları .49 ila .72 arasındadır. Bu çalışmada ise Cronbach’s alfa değeri α=.72 hesaplanmıştır.


Kriz, Kaos ve Toplumsal Travmada Kriz Yönetimi
Rapor
11.04.2020





Kriz ve Kaos etkin bir biçimde yönetilirse toplumsal travmanın önüne geçilebilir.

Ebeveynlik Davranış Envanteri-Revize’nin (EDE-R) Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Rapor
1.12.2018

Weis ve Toolis (2010) tarafından ebeveynlik davranışlarını değerlendirmek için yeniden revize edilen Ebeveynlik Davranış Envanteri-Revize 30 madde ve 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin puanlaması 6’lı derecelendirme ile yapılmakta olup alt boyutlara göre puan alınabilmektedir. Ölçeğin Türkçe’ye adaptasyonu Sarıçam (2018, 2022) tarafından yapılmıştır. KMO örneklem uygunluk katsayısı .80 ve Bartlett Küresellik Test sonucu 7371.29 (sd=435, p<.01) olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin DFA uyum iyiliği değerleri χ2=1244.94, sd=402 χ2/sd=3.097, RMSEA=.084, CFI=.89, IFI=.89, NFI=.89, PNFI=.90 olarak bulunmuştur. EDE-R ile Aile Uyum Ölçeği arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler saptanmıştır.  Ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlık güvenirlik katsayısı içtenlik/samimiyet alt boyutu için α=.81, Kontrol alt boyutu için α=.84, aşırı kızgınlık/düşmanlık alt boyutu için .90 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlara göre EDE-R’nin Türk kültüründe ebeveynlik davranışlarını değerlendirmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.


Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2024

2014 - 2024

Doktora

Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Engelli Çalışmaları, Türkiye

2018 - 2022

2018 - 2022

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi, Türkiye

2014 - 2022

2014 - 2022

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Türkiye

2018 - 2021

2018 - 2021

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, International Relations, Türkiye

2013 - 2021

2013 - 2021

Doktora

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Doktora

Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Türkiye

2010 - 2013

2010 - 2013

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi Bölümü, Türkiye

2003 - 2005

2003 - 2005

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2024

2024

Doktora

Üstün yetenekli çocukların psikolojik, sosyal ve duygusal özellikler açısından incelenmesi Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Engelli Çalışmaları

2014

2014

Doktora

Çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı bir müdahale programının ruminasyon üzerinde etkisi Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

2011

2011

Yüksek Lisans

Üniversite öğrencilerinin reddedilme duyarlılıkları ile benlik saygıları ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2022

2022

Positive Psychiatry and Mental Health

Sağlık ve Tıp

The University of Sydney

Araştırma Alanları

Psikoloji

Psikometri

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2020 - 2024

2020 - 2024

Doç. Dr.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2018 - 2020

2018 - 2020

Doç. Dr.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - 2019

2014 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2013 - 2014

2013 - 2014

Öğretim Görevlisi

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2010 - 2013

2010 - 2013

Araştırma Görevlisi

Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi

2009 - 2010

2009 - 2010

Araştırma Görevlisi

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Rektörlük, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2019 - 2020

2019 - 2020

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - 2016

2014 - 2016

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Eğitimde güncel psikolojik kavramlar

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Nitel Araştırma ve Veri Analizi Yöntemleri

Psikopatoloji

Aile Danışmanlığı ve Kuramları

Eğitim istatistiği

Ailede İletişim ve Çatışma Yönetimi

Davranış Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve Etik

Yönetimde İnsan İlişkileri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Lisans

Lisans

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Psikopatoloji 1

Okullarda RPD Uygulamaları - 2

Davranış Bozuklukları II

Bireyle psikolojik danışma uygulaması II

Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma

Bireyle psikolojik danışma uygulaması I

Okullardaa RPD Uygulamaları - 1

Öğrenme Psikolojisi

Davranış Bozuklukları I

Gelişim Psikolojisi II

Gelişim psikolojisi I

Yaşam dönemleri ve uyum sorunları

Rehabilitasyon psikolojisi

İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre - II

Bireyle psikolojik danışma uygulaması

İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre - I

Topluma Hizmet Uygulamaları

Psikolojiye Giriş

Davranış Bozuklukları

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (112)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (7)
Scopus (18)
TRDizin (37)
Diğer Yayınlar (58)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Psychological Resilience Levels of Individuals Who Engage in Regular Physical Activity and Maintain Healthy Nutrition Habits

AKPINAR F., SARIÇAM H.

16. Uluslararası İstanbul Bilimsel Çalışmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Temmuz 2025, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. The Relationships Between Mothers’ Altruism and Compassion and Their Children’s Well-Being

TURAN DUMAN B., SARIÇAM H.

13. Uluslararası NEW YORK Sosyal, Beşeri, İdari ve Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar Kongresi, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 12 Temmuz 2025, cilt.13, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

3. The Palestine Issue Through the Eyes of Children in Preschool Education

AYKAN Z., SARIÇAM H.

2nd International Petra Congress on Theology and Islamic Sciences, Eskişehir, Türkiye, 17 - 18 Haziran 2025, ss.203-222, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

4. Internet Ortamının Yeni Problemi: Sharenting Bir Olgu Sunumu

Türkmendağ H., SARIÇAM H.

16.Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Elazığ, Türkiye, 29 Mayıs 2025, ss.104-105, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Otizm Spektrum Bozukluğu: Bir Olgu Sunumu

POLAT E., SARIÇAM H.

9. Uluslararası ACHARAKA Tıp, Hemşirelik, Ebelik ve Sağlık Bilimleri Kongresi, Ürgenç, Özbekistan, 16 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

6. Enkoprezis: Bir Olgu Sunumu

POLAT E., SARIÇAM H.

9. Uluslararası ACHARAKA Tıp, Hemşirelik, Ebelik ve Sağlık Bilimleri Kongresi, Ürgenç, Özbekistan, 14 - 16 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

7. Ergenlerde Beden Algısı ile Öz Şefkat ve Bilişsel Esneklik İlişkisi

ALBAYRAK H., SARIÇAM H.

I. Uluslararası Toplum ve Ruh Sağlığı Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 19 Ekim 2024, ss.107-109, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Ölüm Kaygısı Ölçeğinin Türk Kültüründeki Psikometrik Değerleri

SARIÇAM H., DEMİRTAŞ Ç. N.

24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Belirsizliğe Tahammülsüzlük, Yaşantısal Kaçınma ve Ölüm Kaygısı Arasındaki İlişkiler

DEMİRTAŞ Ç. N., SARIÇAM H.

24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

10. Yemek Yapmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Ön Psikometrik Değerleri

BİTGİ B. E., SARIÇAM H.

24. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Asperger's, giftedness and autism paradox: A Case Study

Tunçer Günay E., Sarıçam H.

3rd International Congress on Gifted Youth and Sustainability of the Education, Antalya, Türkiye, 10 Aralık 2022, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

12. Yakın İlişkilerde Duyarlı Sevgi, Affedicilik ve Flört Şiddetine Yönelik Tutumlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ERÇAKMAK S. E., SARIÇAM H.

4. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 Eylül 2022, ss.74-75, (Özet Bildiri)

2022

2022

13. A Study on the Professional Life of Counselor: The Relationship Between Counseling Skills and Job Meaning

AYDIN R. Ş., YILDIRIM B., SARIÇAM H., ADAM KARDUZ F. F.

23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran 2022, ss.330-331

2022

2022

14. The Examining of School Psychological Counselors' Compassion Fatigue and Counseling Self-Efficacy Levels

AYDIN R. Ş., YILDIRIM B., SARIÇAM H.

23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 Haziran 2022, ss.324-325, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeğinin (SMBÖ) Üniversite Öğrencilerindeki İlk Psikometrik Değerleri

SARIÇAM H., ERDEMİR N.

IX. Uluslararası Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, cilt.9, ss.571-581, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

16. Üniversite Öğrencilerinin Motivasyon Düzenleme DüzeylerininBelirlenmesi: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması

SARIÇAM H., ERDEMİR N.

IX. Uluslararası Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, cilt.9, ss.233-241, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

17. Şefkat-Merhamet Ölçeği’nin İlk Psikometrik Bulguları

SARIÇAM H., ERDEMİR N.

3rd International Symposium of Education and Values, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, cilt.3, ss.152-163, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

18. Kernis-Goldman Özgünlük (Otantiklik) Ölçeği-Kısa Formu’na Ait İlk Psikometrik Bulgular

SARIÇAM H., ERDEMİR N.

3rd International Symposium of Education and Values, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, cilt.3, ss.164-175, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

19. Ahlaki Kimlik Ölçeğinin Türkçe Uyarlamasının Beliren Yetişkinlerde Psikometrik Özellikleri

ALTUNOĞLU A., HANÇER A. H.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1773-1779

2018

2018

20. Duygusal Zekâ ve Sosyal Medya Bağımlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

SARIÇAM H., ÇELİK İ.

6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ, 11 - 13 Ekim 2018, ss.683-688, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. Mülakat Sınavının Öğretmen Adaylarında Azim ve Motivasyonel Kararlılık Düzeylerine Etkisi

ÇELİK İ., SARIÇAM H.

6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ, 11 - 13 Ekim 2018, ss.786-790, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. Aile Uyum Ölçeği Kısa Formunun (AUÖ-KF5) Türkçe’ye uyarlanması: Ön geçerlik ve güvenirlik çalışması

SARIÇAM H.

ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.335-340, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

23. ERGEN VE YETİŞKİN BİLİNÇLİ FARKINDALIK ÖLÇEĞİ(EYBFÖ) TÜRKÇE FORMUNUN PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİ

SARIÇAM H., ÇELİK İ.

ULEAD 2018 Annual Congress: ICRE, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.162-168, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

26. Investigation Of The Teacher Candidates’ Views On Interview

ÇELİK İ., SARIÇAM H., BAŞARAN M., AYEŞ ASLAN E.

27th International Conference on Educational Sciences, April 18-22, 2018, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. The Validation And Reliability Study Of The Turkish Version Rotterdam EmotionalIntelligence Scale (Reis)

SARIÇAM H., ÇELİK İ.

27th International Conference on Educational Sciences, April 18-22, 2018, 18 - 22 Nisan 2018

2018

2018

28. The Psychometric Properties Of The Moral Identity Questionnaire In Turkish EmergingAdults Sampling

SARIÇAM H., ÇELİK İ.

27th International Conference on Educational Sciences, April 18-22, 2018, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. Ahlâkî Üstbiliş, Makyavelist Kişilik ve Maneviyat Arasındaki İlişki

SÖNMEZ S., SARIÇAM H., ÇELİK İ.

International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

30. Güçlü Yönler Öz yeterlik, Psikolojik Sağlamlık ve Azim Arasındaki İlişki

ÇELİK İ., SARIÇAM H., SÖNMEZ S.

International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

31. İlkokul 3. ve 4. sınıf kaynaştırma öğrencileri hakkında akran görüşleri

KIRBAŞ F., SARIÇAM H.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS-2018), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

32. Kaynaştırma Uygulamaları Öğretmen Yeterlilik Ölçeği Türkçe versiyonunun geçerlik ve güvenirlik çalışması

SARIÇAM H., KIRBAŞ F.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS-2018), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

33. GÜÇLÜ YÖNLER ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİNİN TÜRK ÖRNEKLEMİNDE PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİ

ÇELİK İ., SARIÇAM H.

I.ULUSLARARASI İKSAD SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 9 - 11 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

34. AHLAKİ ÜSTBİLİŞ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

ÇELİK İ., SARIÇAM H.

I.ULUSLARARASI İKSAD SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 9 - 11 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. Revize Edilmiş Sosyal Bağlılık Ölçeğinin psikometrik özellikleri

SARIÇAM H., DEVECİ M.

1.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017

2017

2017

36. Engelli çocuğa sahip ailelerde umut, psikolojik sağlamlık ve belirsizliğe tahammülsüzlük arasındaki ilişki

DEVECİ M., SARIÇAM H., AHMETOĞLU E.

1.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Amaç Bilinci (Hissi) Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlaması ve Psikometrik Özellikleri

SARIÇAM H., ÇELİK İ., CANATAN A.

2 Eurasian Congress of Positive Psychology, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.136

2017

2017

38. Düşünce Kontrol Yeteneği Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

SARIÇAM H., ÇELİK İ.

2 Eurasian Congress of Positive Psychology, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.135

2017

2017

39. Öğretmen Adaylarında Dürtüsellik, Azim ve Presenteizm Arasındaki İlişki

SARIÇAM H., ÇETİNTAŞ K.

I V International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1489-1490, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Ortaokul Öğrencilerinde Bilgisayar Oyun Bağımlılığı, Derste Var Ol(ama)ma, Okul Bağlılığı Arasındaki İlişki

SARIÇAM H., ÇETİNTAŞ K.

IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1504-1505, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Adaptation and Validation of the Attitudes Towards Teaching All Students (ATTAS) Instrument in Turkish Populations

ÇELİK İ., FAZLIOĞLU Y., SARIÇAM H.

ASEAD I. International Conference on Social Sciences, Saraybosna, Bosna-Hersek, 20 - 21 Mayıs 2017, ss.60, (Özet Bildiri)

2014

2014

44. Authenticity and critical thinking as predictor role of global citizenship A case study with Pre service Teachers

SARIÇAM H., HALLAÇ S., KAYA M. M., TORUN F., AKYOL R.

IV International Conference on Critical Education, Thessaloniki, Yunanistan, 23 Haziran 2014 - 26 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

45. Preservice Teachers Critical Thinking Dispositions and Positive Thinking Skills Levels

ÇETİNTAŞ K., SARIÇAM H., OĞUZ A.

XVIII. International Congress of World Association of Educational Research (AMSE-AMCE-WAER), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. Özel Çocuğa Sahip Ebeveynlerin İyilik Hali ve Kendini Toparlama Gücü Düzeylerinin İncelenmesi

SARIÇAM H.

XVIII. International Congress of World Association of Educational Research (AMSE-AMCE-WAER), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

47. Does Metacognitive Awareness Diminish Educational Stress and School Anxiety Examination in Turkish Children

SARIÇAM H., ÇELİK İ.

ERPA International Congresses on Education 2016, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

48. Grit and Test Anxiety in Turkish Children and Adolescents

ÇELİK İ., SARIÇAM H.

ERPA International Congresses on Education 2016, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

49. Okul Öncesi Öğretmenlerinde Duygusal Zekâ ve Psikolojik Sağlamlık Arasındaki İlişki

SARIÇAM H., YETİM G.

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

50. The Link between Democratic Tendencies Vengeance and Respect to Differences in Prospective Teachers

SARIÇAM H., KAYA M. M., YETİM G.

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

51. The Relation between Critical Thinking Dispositions and Identify Conflict Styles

SARIÇAM H., ÇETİNTAŞ K.

XVIII. International Congress of World Association of Educational Research (AMSE-AMCE-WAER), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

52. Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Otantiklik Düzeyleri Arasındaki İlşkinin İncelenmesi

KÜÇÜKOĞLU N. E., SARIÇAM H.

7th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016

2016

2016

53. Okul Öncesi Eğitim Çağındaki Mülteci Çocukların Yaşadığı Sorunlar Hakkındaki Öğretmen Görüşleri

GÜMÜŞÇÜ B., SARIÇAM H.

7th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

54. Zekâ Oyunları gerçekten yaratıcılığı etkilemekte midir

BELLİ H. M., BAYINDIR N., SARIÇAM H.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2016), Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

55. The Self Competence Levels and Thoughts about Visual Arts Course among Teachers Working in Special Education Institutions

ALP Z. A., KANPOLAT Y. E., SARIÇAM H.

TEACHER EDUCATION IN SPECIAL EDUCATION, VOCATIONAL TRAINING AND SPORTS (ELMIS 2016), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016

2016

2016

56. The Relation between Bullying Victim and Vengeance in Gifted Students

ÇETİNKAYA Ç., SARIÇAM H., ÇETİNKAYA Ç.

7th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

57. İlkokul 1 Sınıflarda Zekâ Oyunları Temelli Yapılan Uygulamaların Okula Uyuma Etkisi

BELLİ H. M., BAYINDIR N., SARIÇAM H.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2016), Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

58. An Investigation of Music Teaching Self Efficacy Levels and Opinions of Special Education Teachers

KANPOLAT Y. E., ALP Z. A., SARIÇAM H.

TEACHER EDUCATION IN SPECIAL EDUCATION, VOCATIONAL TRAINING AND SPORTS (ELMIS 2016), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

59. Özel gereksinimli olan çocuğa sahip ebeveynlerin karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi

SARIÇAM H., KANPOLAT Y. E., ALP Z. A.

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, MESLEKİ EĞİTİM VE SPOR (ELMIS 2016), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

60. The Study of Relationship between Global Citizenship and Multicultural Personality and Critical Thinking in Preservice Teachers

KAYA M. M., SARIÇAM H.

V. International Social Studies Education Symposium, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

61. Sınıf Öğretmenlerinde İş Becerikliliği İle Öğretim Doyumu Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenler İle İncelenmesi

KUYGA A., TARHAN D., SARIÇAM H.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2016), Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

62. Positivity Forgiveness and Happiness An Alternative Model for Lessening Vengeance

ADAM KARDUZ F., SARIÇAM H.

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

63. Compassionate Love and Social Safeness in Gifted and Talented Students

ÖZBEY A., SARIÇAM H.

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

64. School Anxiety and Presenteeism Levels among Refugee Children

SARIÇAM H., ÖZBEY A.

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

65. Psychological Resilience and Hope in Children

AZBOY K., SARIÇAM H.

1st Eurasian Congress on Positive Psychology, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

66. Öğretmen Adaylarının Bilişsel Esneklik Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

TÜRE H. B., SARIÇAM H.

1. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

67. Doğayla İlişkili Olma ile Öznel Zindelik ve Manevi İyi Olma Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

SARIÇAM H., ŞAHİN S. H.

1. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

68. Kentsel ve Kırsal Yerde Yaşayanların Affedicilik ve Öfke Düzeylerinin Karşılaştırılması

SARIÇAM H., ŞAHİN S. H.

1. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

69. Self esteem and perceived social competence The preservative attempts to ostracism and loneliness for children

ÇETİNTAŞ K., SARIÇAM H.

1st Eurasian Congress on Positive Psychology, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

70. Sosyal Beceri Temelli Etkinliklerin İletişim Sorunları Olan Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi

TİRYAKİ K., SARIÇAM H.

11. Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

71. Çizgi Film Programlarının Çocuklara Etkisi Konusunda Ailelerin Bilgi ve Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi

YETİM G., SARIÇAM H.

11. Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

72. Okul Öncesi Dönem Özel Çocuklarda Presenteizm Düzeylerinin İncelenmesi

KANPOLAT Y. E., SARIÇAM H.

Uluslararası Katılımlı 3. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2016), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, ss.297-298

2016

2016

73. Sınıf Öğretmeni Adaylarında Çok Kültürlü Kişilik İle Farklılıklara Saygı Arasındaki İlişki

KACAR M., SARIÇAM H.

V. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

74. Ebeveynlerin Kardeş Kıskançlığı İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi Ve Çözüm Önerileri

ER H., SARIÇAM H.

V. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

75. Does School Presenteeism Minimize School Experience Investigation in Turkish Adolescents

ÇETİNTAŞ K., SARIÇAM H.

2016 International Academic Business Conference & 2016 International Education Conference, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

76. Özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin dijital pedagojik yeterliliklerinin incelenmesi

KANPOLAT Y. E., SARIÇAM H., ALP Z. A.

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

79. Affediciliğin yaşamda anlam üzerindeki etkisi

CANATAN A., SARIÇAM H., BİÇER B.

Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

80. Öz aşkınlık ile manevi iyi olma arasındaki ilişki

BİÇER B., SARIÇAM H.

Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

81. Bilimsel epistemolojik inançlar ile eleştirel düşünme yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

OĞUZ A., SARIÇAM H.

Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

82. Üstün yetenekli öğrenciler ve normal öğrencilerde insani değerler ve duyarlı sevgi

Özbey A., SARIÇAM H.

2. Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015

2015

2015

83. Üstün Yetenekli ve Normal Öğrencilerin Toplumsal Değer Algı Düzeylerinin Karşılaştırılması

ALICI Z., SARIÇAM H.

2. Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

84. Üstün yetenekli öğrencilerde ahlaki olgunluk ile sorumluluk duygusu arasındaki ilişki

Karataş Y., SARIÇAM H.

2. Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

85. Ergenlerde değer algısı ve zorbalık arasındaki ilişkinin incelenmesi

Şenyiğit H., SARIÇAM H.

2. Uluslararası Katılımlı Değerler Eğitimi Kongresi, Kırıkkale, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

86. Öğretmen adaylarında makyavelizm ve deontik adalet arasındaki ilişkinin incelenmesi

BİÇER B., SARIÇAM H.

1st International Conference on Lifelong Education on and Leadership for ALL-ICLEL, Olomouc, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

87. Turkish adaptation of the Short Grit Scale Grit S Validity and reliability study

SARIÇAM H., ÇELİK İ., OĞUZ A.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

88. Mutluluk yönelimleri ve kariyer uyum yeteneği

SARIÇAM H., ALGAN A., ÖZTÜRK M., Altunkara B.

5th International Conference of Research in Education, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

89. Öğretmen adaylarında eleştirel düşünme eğilimleri ile farklılıklara saygı arasındaki ilişki

SARIÇAM H., ÇELİK İ.

5th International Conference of Research in Education, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

90. Mentoring Koçluk eğitim uygulamasının öğretmenadaylarının öğretmen özyeterlik inancina etkisi

ÇELİK İ., SARIÇAM H.

5th International Conference of Research in Education, Edirne, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

91. Ergenlerde presenteeism ile okul tükenmişliği arasındaki ilişkinin incelenmesi

SARIÇAM H., ÇETİNTAŞ K.

XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

92. Çocuklarda okul kaygısı üzerinde ebeveyn tutumlarının açıklayıcı rolü

SARIÇAM H., ÇETİNTAŞ K.

XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

93. Çok Kültürlü Kişilik ile Farklılıklara Saygı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

SARIÇAM H., BULUT M., DURAN A.

II. ULUSLARARASITÜRK KÜLTÜRÜ ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU, Saraybosna, Bosna-Hersek, 4 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

94. The Predictor Role of Staffs Children Liking and Multicultural Personality on Children s Tendency to Tolerance Levels in Children s Homes

SARIÇAM H., BULUT M.

3 rd ISNITE 2015 International Symposium’ ‘New Issues on Teacher Education, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

95. The comparison of preschool teachers and parents views about determined character traits of children

DURAN A., SARIÇAM H.

3 rd ISNITE 2015 International Symposium’ ‘New Issues on Teacher Education, 11 - 13 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

96. Dijital pedagojik yeterlilikler ile öğretmen öz yeterliği arasındaki ilişki

SARIÇAM H., TARHAN D., SOYUÇOK E.

Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015

2015

2015

97. The examination of the relations between social anxiety loneliness Facebook addiction and depression with multiple regressıon analysis

SARIÇAM H., TARHAN D., SOYUÇOK E.

Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

98. Çocuklarda çatışma ve şiddet algısının farklı değişkenler açısından incelenmesi

ALBAŞ Y., VAN N., SARIÇAM H.

2nd International Congress on Violence and Gender, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

99. Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarında Çokkültürlü Kişilik ve Çokkültürlü Eğitim Tutumlarının İncelenmesi

BULUT M., SARIÇAM H.

4th International Conference on Preschool Education, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

100. İlkokul öğrencilerinde presenteizm

SARIÇAM H., AKGÜL İ.

VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

101. Öğretmen adaylarının değer algılamaları ile sosyal iyi olma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

TURAN L., ÇELİK İ., KANPOLAT Y. E., SARIÇAM H.

Uluslararası İnsani Değerlerin Yeniden İnşası Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

102. Ahlaki Değer Ölçeğinin Türkçe uyarlanması ve psikometrik özellikleri

SARIÇAM H., ÇELİK İ., GÜVEN M.

Kafkasya Üniversiteler Birliği Uluslararası Ağrı Sosyal Bilimler Kongresi, Ağrı, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

103. Problems of the Field of Counselling Associated with Autism

SARIÇAM H., KANPOLAT Y. E., SAKIZ H., AKAYILDIZ K.

International Conference for Autism - INCA, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2014

2014

2014

104. Mentoring eğitim programının ortaokul öğrencilerinin eğitim stresi ve okul bağlılığına etkisinin incelenmesi

SARIÇAM H.

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

106. Affediciliğin yordanmasında psiko şiddettin Mobbing Rolü

SARIÇAM H., YAMAN E., ÇARDAK M.

Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR V, Konya, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.136-137, (Özet Bildiri)

2014

2014

107. Human values as predictor of conflict and violence in Turkish Adolescents

SARIÇAM H., HALLAÇ S.

International Conference on Institutionalization of Child Rights in The Digital Future, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

108. Siber zorbalık ile algılanan sosyal yetkinlik arasındaki ilişkinin incelenmesi

SARIÇAM H., YAMAN E.

Eğitim Yönetimi Forumu EYFOR V, Konya, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.136-137, (Özet Bildiri)

2014

2014

112. The relationship between social vulnerability forgiveness and social safeness

SARIÇAM H.

YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences (YICER-2014), İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

113. Evrensel vatandaşlığın sosyal iyi olma üzerindeki etkisinin incelenmesi

SARIÇAM H., YİĞİTTÜRK EKİYOR E., ÇAKIR H.

YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences (YICER-2014), İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

114. Düşünsel Manevi İyi Olma Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve psikometrik özellikleri

SARIÇAM H.

YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences (YICER-2014), İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

115. Evliliğe Bakış Tarzları Ölçeğinin Türkçeye adaptasyonu Geçerlik ve güvenirlik çalışması

AKIN A., SARIÇAM H., YILDIZ B., AKIN Ü., KAYA M., ARICI ÖZCAN N., et al.

II. Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

116. Eş Korkusu Ölçeğinin Türkçe Formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması

AKIN A., SARIÇAM H., YILDIZ B., AKIN Ü., KAYA M., DOĞAN R., et al.

II. Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

117. Evliliğe Yönelik Genel Tutumlar Ölçeğinin Türkçe Formunun psikometrik özellikleri

AKIN A., SARIÇAM H., YILDIZ B., AKIN Ü., KAYA M., GÖNÜLALAN G. D., et al.

II. Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

118. Human values as predictor of meaning of life

SARIÇAM H., AKYOL R., HALLAÇ S., ÇELİK İ., KAYA M. M.

ERPA International Educational Sciences Congresses, İstanbul, Türkiye, 6 Haziran - 08 Ağustos 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

119. Social safeness and internet addiction

UYSAL R., AKIN A., ARSLAN N., AKIN Ü., ARSLAN S., SARIÇAM H.

1st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.627-628, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

120. Özel gereksinimli çocuklara sahip ailelerin bakım verme yükü ile psikolojik iyi olma düzeylerinin incelenmesi

SARIÇAM H., AKAYILDIZ K., KANPOLAT Y. E., ÖZASLAN H. M., TURAN S.

1st Eurasian Educational Research Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.294-296, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

121. Üniversite öğrencilerinde üst bilişler ile mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi

SARIÇAM H., ÇELİK İ., KACAR M., BAYOĞLU F.

International Counseling and Education Conference (ICEC)- 2014, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

122. Mutluluk Yönelimleri Ölçeğinin Türkçe Formunun psikometrik özellikleri

SARIÇAM H., UYSAL R.

International Counseling and Education Conference (ICEC)- 2014, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

123. Pre service teachers achievement goal orientations and critical thinking levels

SARIÇAM H., HALLAÇ S., ÇELİK İ., SAKIZ H.

IV International Conference on Critical Education, Thessaloniki, Yunanistan, 23 - 26 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

124. Öğretmen adaylarının çokkültürlü kişilik düzeyleri ile çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi

SARIÇAM H.

4th International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education-ISPITE2014, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, ss.114-116, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

125. Öğretmen adaylarında mentoring eğitim programının özgüven ve öğretim doyumuna etkisinin incelenmesi

SARIÇAM H., YAŞAR M. R., ÇELİK İ.

4th International Symposium of Policies and Issues on Teacher Education-ISPITE2014, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, ss.117-118, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

126. Mutluluk yönelimleri ve pozitif düşünme becerilerinin sosyal iyi olma üzerindeki yordayıcı rolü

SARIÇAM H., ÇELİK İ., KACAR M., BAYOĞLU F.

ERPA International Educational Sciences Congresses, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

127. The relationship between positive thinking skills and life satisfaction in pre service teachers

ÇELİK İ., SARIÇAM H., BAYOĞLU F., KACAR M.

ERPA International Educational Sciences Congresses, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

128. Sınıf öğretmeni adaylarının bilişüstü farkındalık düzeyleri ile başarı yönelimlerinin incelenmesi

SARIÇAM H., BALCI S., BALCI M.

13. Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

131. The validity and reliability of the Turkish version of the Honor Scale

AKIN A., AKIN Ü., SAHRANÇ Ü., SARIÇAM H., CİVAN S., KAYA Ç.

2nd International Conference on Ethics Education, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

132. The validity and reliability of the Turkish version of the Global Citizienship Scale

AKIN A., SARIÇAM H., AKIN Ü., YILDIZ B., DEMİR T., KAYA M.

3rd International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

133. The investigation of pre service teachers global citizenship and self transcendence levels

SARIÇAM H., KAYA M. M.

3rd International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

134. The validity and reliability of the Turkish version of the Integrated Conflict and Violence Scale

AKIN A., SARIÇAM H., AKIN Ü., DEMİR D., BAYKUT İ., İLBAY A. B.

3rd International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

135. The validity and reliability of the Turkish version of the Machiavellianism Scale

AKIN A., SARIÇAM H., AKIN Ü., ÖZBAY A., ADAM KARDUZ F., YILDIZ B.

3rd International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

136. The examination of the relationship between moral maturity and human values

SARIÇAM H., ÇELİK İ., KAYA M. M.

3rd International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

137. Okul Kaygısı Ölçeğinin Ergen formunun psikometrik özellikleri

SARIÇAM H., SAKIZ H.

18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2014

2014

2014

138. Çözüm odaklı kısa süreli psikoterapinin ergenlerin umut düzeylerine etkisinin incelenmesi

SARIÇAM H., DEMİRBAŞ H.

18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Bursa, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

139. The problems of families who have children with autism and recommendations

SARIÇAM H., AKAYILDIZ K., ÖZASLAN H. M., TURAN S., KANPOLAT Y. E.

Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (ICECI-2014), Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

140. Self compassion and rejection sensitivity

SARIÇAM H., ERGÜN E., SAKIZ H.

2012 Social Psychology Section Annual Conference, St Andrews, 21 - 23 Ağustos 2012, (Özet Bildiri)

2013

2013

141. The validity and reliability of the Turkish version of the Workaholism Scale

AKIN A., HAMEDOĞLU M. A., SARIÇAM H., AKIN Ü., KILIÇ M., ÖZENİR D., et al.

2nd International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership-2013, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

142. The validity and reliability of the Turkish version of the Critical Thinking Disposition Scale

AKIN A., HAMEDOĞLU M. A., SARIÇAM H., AKIN Ü., İLBAY A. B., CİVAN S., et al.

2nd International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

143. The validity and reliability of the turkish version of the Positive Thinking Skills Scale

AKIN A., HAMEDOĞLU M. A., YILMAZ E., AKIN Ü., PADIR M. A., ÇELİK E., et al.

2nd International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership 2013, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

144. Turkish Version of the Career Adapt Abilities Scale CAAS The Validity and Reliability Study

AKIN A., KAYA Ç., ARSLAN S., DEMİR T., SARIÇAM H., UYSAL R.

Chaos, Complexity and Leadership 2012, Hollanda, 20 - 22 Aralık 2012, ss.499-505, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

145. The validity and reliability of the Turkish version of the Career Futures Inventory Revised CFI R

HAMEDOĞLU M. A., AKIN A., ARSLAN S., KAYA Ç., DEMİR T., UYSAL R., et al.

1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership 2012, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2012, ss.545-550, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

147. Öğretmenlerin iyilik hali ile motivasyonel kararlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

SARIÇAM H., KIRGIL B.

IV. Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR-IV), Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

148. Serbest kıyafet uygulamasından sonra öğretmenlerin öznel zindelik düzeylerinin incelenmesi Kütahya ili örneği

SARIÇAM H., KIRGIL B.

IV. Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR-IV), Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

149. Diğerkâmlık Ölçeğinin Türkçe Formunun Psikometrik Özellikleri

SARIÇAM H., ÇELİK İ., GÜVEN M.

Kafkasya Üniversiteler Birliği Uluslararası Ağrı Sosyal Bilimler Kongresi, Ağrı, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

150. Okul Tükenmişliği Ölçeği nin Türkçeye uyarlanması ve psikometrik özellikleri

AKIN A., SARIÇAM H., DEMİRCİ İ., ABDULLAH Y., USTA F., YILDIZ B.

Istanbul 2013 World Congress of Psychological Counselling and Guidance, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2013, ss.175-177, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

151. The investigation of the relationship between university students self compassion and happiness levels

DUMAN S., SARIÇAM H., ŞAHİN Y.

Istanbul 2013 World Congress of Psychological Counselling and Guidance, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2013, ss.524-526, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

152. Okul Bağlılığı Ölçeği nin Türkçe Formu nun geçerliği ve güvenirliği

AKIN A., SARIÇAM H., DEMİRCİ İ., USTA F., YALNIZ A., YILDIZ B., et al.

Istanbul 2013 World Congress of Psychological Counselling and Guidance, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2013, ss.172-174, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

153. Öğrenciler için Presenteeizm Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması Geçerlik güvenirlik çalışması

SARIÇAM H., AKIN A., DEMİRCİ İ., AKIN Ü.

Istanbul 2013 World Congress of Psychological Counselling and Guidance, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2013, ss.169-171, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

154. The examination of the relationship between authenticity and happiness

DUMAN S., SARIÇAM H.

Istanbul 2013 World Congress of Psychological Counselling and Guidance, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2013, ss.514-516, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

155. Examination of subjective happiness and meaning of life level of mothers having children at the age of preschool education

SARIÇAM H., DURAN A., İLBAY A. B., BAYPINAR B.

The Second Women & Health Congress with International Participation 2013, Sakarya, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

156. Geleneksel Annelik Ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması ve psikometrik özellikleri

SARIÇAM H., DURAN A., İLBAY A. B.

The Second Women & Health Congress with International Participation 2013, Sakarya, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

158. Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin teknoloji ve internete yönelik tutumlarının incelenmesi

SARIÇAM H., KANPOLAT Y. E., İLBAY A. B.

7th International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

159. Özel eğitim okullarında görev yapan öğretmenlerin internet kullanımına ilişkin tutumlarının incelenmesi

KANPOLAT Y. E., SARIÇAM H., İLBAY A. B.

7th International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

160. Eğitici Facebook kullanımının Facebook bağımlılığı ve akademik başarı üzerindeki etkisinin incelenmesi

SARIÇAM H.

7th International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

161. Deontik Adalet Ölçeği Türkçe Formu Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

AKIN A., SARIÇAM H., KAYA Ç., AKDENİZ C., GEDİKSİZ E., TOPRAK H., et al.

5. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2013, cilt.2, ss.15-18, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

162. Başa Çıkma Esnekliği Ölçeği Türkçe Formu nun geçerlik ve güvenirliği

AKIN A., AŞUT S., TOPRAK H., ÇARDAK M., ÖZDEMİR E., SARIÇAM H., et al.

5. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

163. Sosyal İyi Olma Ölçeği Türkçe Formu nun Geçerlik ve Güvenirliği

AKIN A., Demirci İ., Nihan Ç., SARIÇAM H., Hilal O.

5. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

164. Öğretimsel ve Davranışsal Yönetim Ölçeği Türkçe Formu nun yapı geçerliği

AKIN A., ERGUVAN F. M., SARIÇAM H., YALNIZ A., GÜLER H.

International Conference on Innovation and Challenges in Education 2013 (CICE 2013), Kütahya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

165. Friedben Sınav Kaygısı Ölçeği Türkçe Formu nun geçerlik ve güvenirliği

AKIN A., AKIN Ü., SARIÇAM H., AŞUT S., ARSLAN S., DEMİRCİ İ., et al.

International Conference on Innovation and Challenges in Education 2013 (CICE 2013), Kütahya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

166. The validity and reliability of the Turkish version of the Revised Test Anxiety Scale

AKIN A., AKIN Ü., SARIÇAM H., Filiz Mine E., ÇARDAK M.

International Conference on Innovation and Challenges in Education 2013, Kütahya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013

2013

2013

167. The validity and reliability of the Turkish version of the Percieved School Experiences Scale

AKIN A., Emel G., AKIN Ü., Ülkü Ç., Zehra Şahin A., SARIÇAM H.

International Conference on Innovation and Challenges in Education 2013, Kütahya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

168. Okul Deneyimleri Ölçeği Türkçe Formu nun geçerlik ve güvenirliği

AKIN A., GEDİKSİZ E., AKIN Ü., ARSLAN S., ÇARDAK Ü., AKBAŞ Z. Ş., et al.

International Conference on Innovation and Challenges in Education 2013 (CICE 2013), Kütahya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

169. The validity and reliability of the Turkish version of the Career and Work Adaptability Questionnaire CWAQ

HAMEDOĞLU M. A., AKIN A., DEMİR T., SARIÇAM H., UYSAL R., AKBAŞ S., et al.

1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

170. The validity and reliability of the Turkish version of the Career Decision Self efficacy Scale Short Form CDSES S

HAMEDOĞLU M. A., AKIN A., DEMİR T., SARIÇAM H., ARSLAN N., İLBAY A. B., et al.

1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

171. The validity and reliability of the Turkish version of the Job Crafting Scale JCS

HAMEDOĞLU M. A., AKIN A., SARIÇAM H., GEDİKSİZ E., GÜLER H., UYSAL R., et al.

1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

172. The validity and reliability of the Turkish version of the Revised Developmental Work Personality Scale R DWPS

HAMEDOĞLU M. A., AKIN A., KAYA M., SARIÇAM H., DEMİR T., GÜLAY E., et al.

1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

173. The validity and reliability of the Turkish version of the Employment Hope Scale EHS

HAMEDOĞLU M. A., AKIN A., KAYA M., SARIÇAM H., ÖZDEMİR E., ARSLAN N.

1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

176. Evlilik Aile Algısı Ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri

SARIÇAM H., HALMATOV M., HALMATOV S.

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

177. Öğretmen adaylarının çizdikleri resimlerde gelecekteki aile kavramının incelenmesi

HALMATOV M., SARIÇAM H., HALMATOV S.

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu, Sinop, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2012

2012

2012

178. Babalık Bilinci Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

SARIÇAM H., HALMATOV M., HALMATOV S.

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyum, Sinop, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2012

2012

2012

179. Bütünleyici Umut Ölçeği Türkçe formu Geçerlik ve güvenirlik çalışması

AKIN A., AKIN Ü., GEDİKSİZ E., SARIÇAM H., ARSLAN S.

III. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

180. Algılanan Sosyal Yetkinlik Ölçeği Türkçe Formu Geçerlik ve güvenirlik çalışması

AKIN A., AKIN Ü., EMEL G., ARSLAN S., SARIÇAM H., YALNIZ A.

III. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

181. Hatayla Ilişkili Utanç ve Suçluluk Duygusu Ölçeği Türkçe Formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması

AKIN A., SARIÇAM H., AKIN Ü., ARSLAN N., GEDİKSİZ E., ÇARDAK M.

III. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

183. Turkish version of Self transcendence Scale The Study of validity and reliability

SARIÇAM H., UYSAL R., ÇARDAK M., İLBAY A. B., AKIN A.

International Counseling and Education Conference (ICEC 2012), İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

184. The examination of the relationship between burnout and emotional abuse in counselor

SARIÇAM H., GÜLBAHÇE A., GÜLBAHÇE Ö.

International Counseling and Education Conference (ICEC 2012), İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

185. The validity and reliability of the Turkish version of the Social Vulnerability Scale

SARIÇAM H., UYSAL R., İLBAY A. B., ÇARDAK M., AKIN A.

International Counseling and Education Conference (ICEC 2012), İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012

2012

2012

186. Perceived parenting styles and rejection sensitivity in university students

SARIÇAM H., ONUR M., ALVER B.

International Counseling and Education Conference (ICEC 2012), İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

187. Turkish version of the Short form of Resilience Appraisal Scale The validity and reliability study

SARIÇAM H., İLBAY A. B., UYSAL R., ÇARDAK M., AKIN A.

International Counseling and Education Conference (ICEC 2012), İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

188. The investigation of the education faculty students academic locus of control levels

SARIÇAM H., DURAN A.

15th Balkan International Conference 2012, Bükreş, Romanya, 28 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

189. The examination of self compassion and autenticity levels in pre school teacher candidates

DURAN A., SARIÇAM H.

15th Balkan International Conference 2012, Bükreş, Romanya, 28 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

191. The Examination of University Students Personal Self Concept and Loneliness Levels According to Different Variables

YAŞAR M. R., SARIÇAM H.

3rd. International Conference on New Horizons in Education - INTE 2012, Prague, Çek Cumhuriyeti, 5 - 07 Haziran 2012

2012

2012

192. The examination of concept of good and bad in pictures drawn by pre school children

SARIÇAM H., HALMATOV M., HALMATOV S.

International Conference on Global Issues of Early Childhood Education and Childrenʼs rights, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

193. Reddedilme Duyarlılığının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

SARIÇAM H.

17. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2012

2012

2012

194. Kimlik duygusu ile insani değerler arasındaki ilişkinin incelenmesi

SARIÇAM H., İLBAY A. B., ALVER B.

I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu 2012, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

195. The examination of the relationship between burnout and emotional abuse in academic personnel and their reactions in these situations

SARIÇAM H.

International Conference on Workplace Emotional Abuse, İzmir, Türkiye, 19 - 20 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

196. Okul öncesi kadın öğretmen adaylarının gelecekte hayal ettikleri aile kavramının incelenmesi

SARIÇAM H., DURAN A., HALMATOV M.

1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mart 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

197. Aile içi şiddete tanık olmuş kız öğrencilerin sürekli öfke düzeylerinin incelenmesi

SARIÇAM H., İLBAY A. B.

1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Mart 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

198. Research on views about male university students' marriage and future family role expectation

Celik I., Halmatov M., Halmatov S., Saricam H.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3275-3278, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

199. The examination of the relationship between the university students' rejection sensivities, self esteem and loneliness levels

Saricam H., GENÇDOĞAN B., Erozkan A.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2716-2720, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

200. The validity and reliability of the Turkish version of the Work And Meaning Inventory WAMI

HAMEDOĞLU M. A., AKIN A., SARIÇAM H., DEMİRİZ N., DEMİR T., UYSAL R., et al.

1st International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

201. The investigation of child rearing attitudes of families living in rural and urban areas (Turkish sample)

Saricam H., Halmatov M., Halmatov S., Celik I.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2772-2776, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

204. Suç Önlemede Aile ve Okulun Önemi

SARIÇAM H.

Suç Önleme Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011 Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2023

2023

1. Yaşlanma Kuramları

SARIÇAM H., CANATAN A.

Yaşlanma Sosyolojisi, CANATAN Kadir, KÜÇÜK Müşerref, Editör, DBY Yayınları, İstanbul, ss.29-56, 2023

2021

2021

2. Ebeveyn Kaybı Yaşayan Çocuk ve Ergenlerde Yas Süreci

SARIÇAM H.

Çocuk ve Ergenlerde Travma, Kayıp ve Yas Danışmanlığı Kuram ve Uygulamaları, SAVİ ÇAKAR Firdevs, Editör, PegemA, Ankara, ss.136-149, 2021

2019

2019

3. Travma, Kırılganlık ve Risk Faktörleri

SARIÇAM H.

Travma Psikolojik Danışmanlığı, Firdevs SAVİ ÇAKAR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.56-103, 2019

2019

2019

4. Trauma, Vulnerability and Risk Factors

SARIÇAM H.

Trauma Counseling, Savi Çakar Firdevs, Arslan Ümit, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.90-113, 2019

2019

2019

5. Travmayla Başa Çıkma, Koruyucu Faktörler ve Müdahale Yöntemleri

SARIÇAM H.

Travma Psikolojik Danışmanlığı, Savi Çakar Firdevs, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.133-170, 2019

2019

2019

6. Coping with trauma, protective factors and intervention techniques

SARIÇAM H.

Trauma Counseling, Savi Çakar Firdevs, Arslan Ümit, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.114-148, 2019

2018

2018

7. Önleyici Psikolojik Danışma Açısından Risk Faktörleri

SARIÇAM H.

Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları, SAVİ ÇAKAR Firdevs, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.119-152, 2018

2018

2018

8. Önleyici Psikolojik Danışma Açısından Koruyucu Faktörler

SARIÇAM H.

Önleyici Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları, SAVİ ÇAKAR Firdevs, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-118, 2018

2016

2016

9. Yükseköğretimde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

SARIÇAM H.

Hayat Boyu Kapsamlı Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Hakan Uşaklı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.359-386, 2016

2015

2015

10. Romantik bağlanma

SARIÇAM H.

Psikolojide güncel kavramlar 3 Aile evlilik, AKIN Ahmet, ÇELİK Eyüp, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.92-110, 2015

2014

2014

11. Öz-Derin Düşünceyi Azaltmaya Yönelik Çözüm Odaklı Kısa Süreli Grupla Psikolojik Danışma Programı

SARIÇAM H.

Çözüm Odaklı Kısa Süreli Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları Teori Ve Grupla Danışma Programları, AKIN Ahmet, AKIN Ümran, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.133-166, 2014

2014

2014

12. Çözüm Odaklı Kısa Süreli Psikolojik Danışma Süreci

SARIÇAM H.

Çözüm Odaklı Kısa Süreli Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları Teori Ve Grupla Danışma Programları, AKIN Ahmet, AKIN Ümran, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.17-34, 2014

2013

2013

13. Öz-aşkınlık (Self-transcendence)

SARIÇAM H.

Güncel Psikolojik Kavramlar Benlik, AKIN Ahmet, Editör, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, ss.185-194, 2013

2013

2013

14. Öz-derin düşünce (Self-rumination)

SARIÇAM H.

Güncel Psikolojik Kavramlar Benlik, AKIN Ahmet, Editör, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, ss.175-184, 2013

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Humanistic Perspective

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Türk PDR Derneği

Bölge Temsilcisi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Şubat 2025

Şubat 2025

PSYCHOLOGICAL REPORTS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2025

Şubat 2025

BMC PSYCHOLOGY

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2025

Ocak 2025

Humanistic Perspective

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2025

Ocak 2025

Journal of Social Media Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2025

Ocak 2025

Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2024

Aralık 2024

Discover Psychology

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2024

Haziran 2024

BEHAVIORAL SCIENCES

SCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2024

Nisan 2024

INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2024

Nisan 2024

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2024

Mart 2024

International Journal of Population Studies

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2024

Mart 2024

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2024

Mart 2024

ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2024

Mart 2024

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

ESCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

HEALTHCARE (BASEL)

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

INTERNATIONAL JOURNAL OF MENTAL HEALTH PROMOTION

SCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

CHILDREN (BASEL)

SCI-E Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

BEHAVIORAL SCIENCES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

Spiritual Psychology and Counseling

ESCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

HEALTHCARE (BASEL)

SCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Medicines

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Gifted and Talented International

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

ADVANCES IN HOSPITALITY AND TOURISM RESEARCH (AHTR)

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2021

Mart 2021

JOURNAL OF GIFTED EDUCATION AND CREATIVITY (JGEDC)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

PSYCHOLOGICA BELGICA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

PSIHOLOGIJA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2019

Eylül 2019

CURRENT PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2018

Mart 2018

REVISTA DE ESTUDIOS SOCIALES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ödüller

Aralık 2015

Aralık 2015

teşvik

Tubitak



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 178

h-indeksi (WOS): 5