Yayınlar & Eserler

Makaleler 35
Tümü (35)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (19)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 56

1. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Öğrenme Güçlüğü Açısından İncelenmesi

II. Uluslararası Katılımlı Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2. DETERMINING THE OPINIONS OF SCIENCE AND PRIMARY MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE NATURE OF SCIENCE

2. Uluslararası DisiplinlerarasıKadın Akademisyenler Kongresi, Sivas, Türkiye, 27 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)

3. MOBIL TEKNOLOJILERIN FIZIK LABORATUVARINDA KULLANIMI: TRANSFORMATÖR DENEYI

2ND INTERNATIONAL "ARTEMIS" CONGRESS ON LIFE, ENGINEERING, AND APPLIED SCIENCES, İzmir, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2022, cilt.1, ss.22-31, (Tam Metin Bildiri)

4. BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN FENE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİNİNCELENMESİ: BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI

2ND INTERNATIONAL "ARTEMIS" CONGRESS ON LIFE, ENGINEERING, AND APPLIED SCIENCES, İzmir, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2022, cilt.1, ss.32-47, (Tam Metin Bildiri)

5. DEVELOPMENT OF AN ATTITUDE SCALE AGAINST TECHNOLOGY AID PHYSICS LABORATORY: A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY

3RD INTERNATIONAL AZERBAIJAN CONGRESS ON LIFE, ENGINEERING, AND APPLIED SCIENCES, Baku, Azerbaycan, 26 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

6. MOBİL TEKNOLOJİLERİN LABORATUVAR ORTAMINDA KULLANIMI: MANYETİK ALAN DENEYİ ÖRNEĞİ

3RD INTERNATIONAL AZERBAIJAN CONGRESS ON LIFE, ENGINEERING, AND APPLIED SCIENCES, Baku, Azerbaycan, 26 Kasım 2022

9. Analysis of the Views of Pre-Service Science Teachers on "Science, Technology and Society"

INTERNATIONAL CONGRESS OF PEDAGOGICAL RESEARCH, Utara, Malezya, 15 Mayıs 2021, ss.94-95, (Özet Bildiri)

12. THE INTEGRATION OF POE METHOD TO CHEMISTRY II COURSE LABORATORY APPLICATIONS 754 IN SCIENCE TEACHER TRAINING PROGRAM

INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW HORIZONS IN EDUCATION, Prag, Çek Cumhuriyeti, 3 - 05 Temmuz 2019, cilt.2, ss.363-380, (Tam Metin Bildiri)

15. An analysis of high school students' academic achievement and anxiety over graphical chemistry problems about the rate of reaction: The case of Sivas province

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.347-354, (Tam Metin Bildiri) identifier

16. Okul öncesi fen eğitiminde yaratıcı dramanın önemi ve örnek uygulamalar

VI. Internatıonal Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.104, (Özet Bildiri)

17. An Investigation of the Relationship between Performance in the Problem Solving Laboratory Applications and Views about Nature of Science of Pre service Science Teachers

4th International Conference on New Horizons in Education INTE, Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, cilt.106, ss.401-410, (Tam Metin Bildiri)

19. Kimya Özyeterlik Ölçeği Uyarlama Çalışması

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013

20. Fen Laboratuarında Problem Çözme Uygulamalarının Akademik Başarıya Kimya Laboratuarına karşı Tutum ve Kaygılarına Etkisi

4th International Conference on New Horizons in Education INTE, Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, ss.199-213, (Tam Metin Bildiri)

21. Leistung und einige kognitive und affective Faktoren

GDCP Jahrestagung 2008 ”Chemie- und Physikdidaktik für die Lehramtausbildung”, Schwabisch Gmünd, Almanya, 15 - 18 Eylül 2008, ss.51, (Özet Bildiri)

22. Investigating the effects of Computer Assisted Chemistry experiments on Some Affective and Cognitive Field Components

ED-Media 2008, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Viyana, Avusturya, 30 Haziran 2008, ss.1026-1033, (Tam Metin Bildiri)

23. Kompetenzentwicklung durch Chemielehre und Medien

Beiträge der Gesellschaft für Didaktikder Chemie und Physik (GDCP)-Kompetenzen, Kompetenzmodelle,Kompetenzentwicklung, Essen, Almanya, 17 - 20 Eylül 2007, ss.112, (Özet Bildiri)

24. Projektorientierte Laborarbeit und Kompetenzentwicklung

Beiträge der Gesellschaft für Didaktikder Chemie und Physik (GDCP)Kompetenzen, Kompetenzmodelle,Kompetenzentwicklung, Essen, Almanya, 17 - 20 Eylül 2007, ss.148, (Özet Bildiri)

25. Kompetenzprofil und Rezeption der Studenten in der Projekt bezogenen Praxis

Beiträge der Gesellschaft für Didaktikder Chemie und Physik (GDCP)-Kompetenzen, Kompetenzmodelle,Kompetenzentwicklung, Essen, Almanya, 17 - 20 Eylül 2007, ss.129, (Özet Bildiri)

26. The Factors that Effect Student Success in Inquiry Based Chemistry Applications

SEFI and IGIP Joint Annual Conference- Joining Forces in Engineering Educations Towards Excellence, Miskolc, Macaristan, 1 - 04 Temmuz 2007, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)

27. Inquiry Based Experiment Suggestions and Their Effect on Student Success and Gains in Chemistry Applications

2nd European Variety in Chemistry Education, Prag, Çek Cumhuriyeti, 27 - 30 Haziran 2007, ss.175-179, (Tam Metin Bildiri)

28. Einige neue Durchführungen für Chemieunterrichtsausbildung

GDCP, Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Naurwissenschaflicher Unterricht im Internationalen Vergleich, Bern, İsviçre, 18 - 21 Eylül 2006, ss.72

29. Developing Teaching Skills of Pre-Service Chemistry Students’xx by Using The Microteaching Method

35. International IGIP SYMPOSIUM Engineering Education- The Priority for Global Development, Tallinn, Estonya, 18 - 21 Eylül 2006, ss.575-580, (Tam Metin Bildiri)

30. Die Feststellung des Niveaus des Erfassens der Schüler

GDCP-Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Naurwissenschaflicher Unterricht im Internationalen Vergleich, Bern, İsviçre, 18 - 21 Eylül 2006, ss.104, (Özet Bildiri)

31. Determination of the Difficulties of Pre-Service Chemistry Students in Laboratory Applications

35. International IGIP SYMPOSIUM Engineering Education- The Priority for Global Development, Tallinn, Estonya, 18 - 21 Eylül 2006, ss.665-669, (Tam Metin Bildiri)

32. The Effect of Interactive Mediums on Energy Subject on Cooperative Learning Achievement and Student Anxiety

35. International IGIP SYMPOSIUM Engineering Education- The Priority for Global Development, Tallinn, Estonya, 18 - 21 Eylül 2006, ss.417-422

33. Developing Students High Order Cognitive Skills by Using Worksheets in Chemistry Education

35. International IGIP SYMPOSIUM Engineering Education- The Priority for Global Development, Tallinn, Estonya, 18 - 21 Eylül 2006, ss.383-387

34. The Effect of Attitude towards Chemistry Laboratory and Group Interactions on Achievement

35. International IGIP SYMPOSIUM Engineering Education- The Priority for Global Development, Tallinn, Estonya, 18 - 21 Eylül 2006, ss.671-676, (Tam Metin Bildiri)

35. Developing a Green Chemistry Module for Undergraduate Students

1st IUPAC ICGC-1 - 1st International IUPAC Conference on Green-Sustainable Chemistry, Dresden, Almanya, 10 - 15 Eylül 2006, ss.135, (Özet Bildiri)

36. The Connection Between Laboratory Safety and Green Chemistry Applications

1st IUPAC ICGC-1 - 1st International IUPAC Conference on Green-Sustainable Chemistry, Dresden, Almanya, 10 - 15 Eylül 2006, ss.438, (Özet Bildiri)

37. Der Einfluss einiger chemischer Ereignisse auf das Alltagsleben und der Beitrag ihrer Reflexion in den Massenmedien auf die Chemieunterricht

23. Fortbildungs- und Vortragstagung der Fachgruppe Chemieunterricht GDCH, Katalyse für Chemie und Bildung, Rostock, Almanya, 7 - 09 Eylül 2006, ss.35, (Özet Bildiri)

38. Demonstration Applications in Chemistry Education

8th European Conferance on Research in Chemical Education (8th ECRICE), Budapest, Macaristan, 31 Ağustos - 01 Eylül 2006, ss.173-174, (Özet Bildiri)

39. Determination of The Views of Pre service Chemistry Students About The Nature of Science and Science Teaching

8th European Conferance on Research in Chemical Education (8th ECRICE), Budapest, Macaristan, 31 Ağustos - 01 Eylül 2006, ss.101, (Özet Bildiri)

40. The Effects of Constructivism on Teaching The Unit ”Journal to the Inner Structure of Matter”

8th European Conferance on Research in Chemical Education (8th ECRICE), Budapest, Macaristan, 31 Ağustos - 01 Eylül 2006, ss.99-100, (Özet Bildiri)

41. The Effects of Some Chemical Events on Daily Life and The Contribution of Their Reflections in Media to Chemistry Education

8th European Conferance on Research in Chemical Education (8th ECRICE), Budapest, Macaristan, 31 Ağustos - 01 Eylül 2006, ss.41, (Özet Bildiri)

42. Investigating The Effects of Hands on and Working with Groups Methods on Attitude Towards Chemistry and Anxiety

8th European Conferance on Research in Chemical Education (8th ECRICE), Budapest, Macaristan, 31 Ağustos - 01 Eylül 2006, ss.102-103, (Özet Bildiri)

43. Research on the Factors that Affec the Development of Renewable Energy Awareness

World Renewable Energy Congress IX and Exhibition, Flores, Guatemala, 19 - 25 Ağustos 2006, ss.518, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

45. Constructivist Applications in Renewable Energy Education

World Renewable Energy Congress IX and Exhibition, Floransa, İtalya, 19 - 25 Ağustos 2006, ss.520, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

46. Renewable Energy Education with Micro Teaching Method

World Renewable Energy Congress IX and Exhibition, Floransa, İtalya, 19 - 25 Ağustos 2006, ss.519, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

47. Determination of Student Perceptions about Teachers Teaching Methods in Secondary Education Chemistry Lessons

II INTERNATIONAL CONFERENCE, Research in Didactics of Chemistry- extended with the Research in Didactics of the ScienceS, Krakow, Polonya, 29 Haziran - 01 Temmuz 2006, ss.56, (Özet Bildiri)

48. The effect of constructivism on students understanding of concepts related to hidrolysis

II INTERNATIONAL CONFERENCE, Research in Didactics of Chemistry- extended with the Research in Didactics of the ScienceS, Krakow, Polonya, 29 Haziran - 01 Temmuz 2006, ss.46, (Özet Bildiri)

49. Laboratory Safety Awareness of Students Working in the Chemistry Laboratory

II INTERNATIONAL CONFERENCE, Research in Didactics of Chemistry — Extended with the Research in Pedagogical of the Sciences, Krakow, Polonya, 29 Haziran - 01 Temmuz 2006, ss.51-52, (Özet Bildiri)

50. Kimya Eğitiminde Bilgisayar Destekli Deney Uygulamaları

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.479-481, (Tam Metin Bildiri)

51. Entwicklung eines Moduls für die Titrimetrie

32. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Paedeborn, Almanya, 19 - 22 Eylül 2005, ss.237-238, (Tam Metin Bildiri)

52. Laborarbeit und Aufbaulerntheorie

32. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), Paederborn, Almanya, 19 - 22 Eylül 2005, ss.311-313, (Tam Metin Bildiri)

53. Preparing an Instructional Tool in the Subject of Green Chemistry that is Suitable for the Multiple Intelligences Theory

1st IUPAC ICGC-1 - 1st International IUPAC Conference on Green-Sustainable Chemistry, Dresden, Almanya, 10 Eylül 2006 - 15 Eylül 2005, ss.439, (Özet Bildiri)

56. Kimya Dersinin Lise Programları ve ÖSS Soruları Açısından Değerlendirilmesi

XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2003, ss.487, (Özet Bildiri)
Kitaplar 7

1. Sorgulama Temelli Öğrenme

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, Fatma Erdoğan, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.223-241, 2023 Creative Commons License

3. Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı

Güncel Gelişmeler Odağında FEN ÖĞRETİMİ, BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU, Hafife, EZBERCİ ÇEVİK, Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.79-108, 2022 Creative Commons License

4. Fen Bilimleri Eğitiminde Mobil Teknoloji Destekli Uygulamalar

Eğitimde Güncel Araştırmalar, Prof. Dr. Şehriban KOCA, Dr.Öğrt.Üyesi Mehmet Şaban AKGÜL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.477-492, 2022 Creative Commons License

5. Projenizi Yönetmek: Eylem Kontrol Listeleri

Siz ve Aksiyon Araştırması Projeniz, Murat OKUR, Hüseyin SAĞLAMEL, Editör, Vizetek Yayıncılık San.ve Tic. Ltd Şti, Ankara, ss.129-156, 2022

6. Eğitim Politikalarının Karşılaştırılması

Karşılaştırmalı Eğitim: Araştırma Yaklaşımları ve Yöntemleri, Serhat AYDIN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.265-286, 2021

7. Fen Öğretiminde Bilim Merkezleri

21. YÜZYIL BECERİLERİNE UZANAN YOLCULUK: FEN ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR VE YAŞAM BECERİLERİ, Hasan BAKIRCI, Editör, Duvar Kitabevi Kırtasiye ve Müz. Tük. Ürün San. Ve Tic. Ltd. Şti, İzmir, ss.185-208, 2021
Metrikler

Yayın

98

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

59

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

50

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

6

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (Diğer Toplam)

38

Proje

7

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları