Yayınlar & Eserler

Makaleler 33
Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (11)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 52

1. Primary School Students' Awareness, Attitudes and Responsible Behaviours Towards the Environment

16th International Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Sciences in a Changing World, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2025, ss.313-314, (Özet Bildiri)

2. İlkokul Öğrencilerinin Çizimlerinde Deyimler ve Atasözleri

ICER 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION RESEARCHES, Sivas, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.1217-1229, (Tam Metin Bildiri)

3. Sürdürülebilir Bir Yaşam İçin Eğitim

II. Uluslararası Orta Anadolu Sempozyumu, Yozgat, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

4. İlkokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Duyguları: Bir Emoji Çalışması

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

5. Okulda Oynanan Oyunların İlkokula Yeni Başlayan Öğrencilerin Çizimlerine Yansıması

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

6. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Kullanılan Tekniklerin İncelenmesi

7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

7. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzini Küçültüyorum

III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi (USOOK 2024), 21 - 22 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

8. Üstün Yetenekli İlkokul Öğrencilerinin Küresel Isınmaya İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi

10th International New York Academic Research Congresses On Social, Humanities, Administrative, And Educational Sciences, 11 - 13 Temmuz 2024, ss.430-442, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

9. Derslerde Dijital Hikâye Kullanımı Üzerine Yapılan Araştırmaların Analizi: Bir Meta-sentez Çalışması

11th International “Baskent” Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Şubat 2024, ss.157-172, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

10. Okul Uygulama Bahçelerinin Öğrencilerin Çevre Tutumlarına ve Çevreye Karşı Sorumlu Davranışlarına Etkisi

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2023), Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

12. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarının Çevre Eğitimi Bağlamında Değerlendirilmesi

"The Key to Global Life, Digital Change of Nature" Learning Festival & Symposium, Tokat, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

13. SEDEP Çizgi Filmlerinin İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Değer Algılarına Etkisi

XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.87

14. Dördüncü Sınıf Öğrencilerine Sağlık Okuryazarlığı Kazandırma: Oyunlaştırma

XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.89, (Özet Bildiri)

15. Sınıf Öğretmenlerinin Ekolojik Ayak İzi Farkındalık Düzeyleri

Sivas II. International Conference on Scientific and Innovation Research, Sivas, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2023, ss.709-723, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

16. Sınıf Öğretmenlerinin STEM Eğitimi Hakkındaki Görüşleri

Sivas II. International Conference on Scientific and Innovation Research, Sivas, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2023, ss.1371-1383, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

17. Yöresel Türkülerin ve Şiirlerin İlkokul Öğrencilerinin Yaşadıkları Çevreyi Tanımalarındaki Etkisi

2. International Congress On Environment, Disaster And Forest, Adana, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2022, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

18. Doğada Hayat Ünitesi Kapsamında Gerçekleştirilen Etkinliklerin İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzi Farkındalıklarına Etkisi

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

19. Senaryo Temelli Öğretimin İlkokul Öğrencilerinin Bilimsel Düşünme Alışkanlıklarına ve Fen Bilimleri Dersi Tutumlarına Etkisi

ULUSLARARASI ÇOCUK SEMPOZYUMU “Disiplinlerarası Perspektifte Çocuk”, Sinop, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, ss.30-31, (Özet Bildiri)

21. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Algılarının Bağımsız Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığı İle Belirlenmesi

10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Sivas, Türkiye, 18 - 20 Temmuz 2022, ss.464-488, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

22. Hayat Bilgisi Öğretiminde 5E Öğrenme Modelinin Kullanıma Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, ss.123-126, (Özet Bildiri)

23. Sınıf Öğretmenlerinin Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Görüşleri

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FGMTEK2021), Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.356-357, (Özet Bildiri)

24. Sosyal Beceri Temelli Etkinliklerin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmelerine ve Empatik Eğilimlerine Etkisi

VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress (EJER 2021), Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, ss.1106-1007, (Özet Bildiri)

25. İlkokul Fen Bilimleri Dersinin Temel Hayat Yeterlilikleri Çerçevesinde Sınıf Öğretmeni Adaylarınca Değerlendirilmesi

XIII International Congress Of Educational Research, Hatay, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)

28. İlkokullarda Uygulanan Kapsamlı/Gelişimsel Rehberlik Programı’nın Sınıf ve Rehber Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi.

VII. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)

29. Sürdürülebilir Kalkınma Temelinde Paris İklim Anlaşmasına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

3. Uluslararası UNİDOKAP Karadeniz Sempozyumu “Sürdürülebilir Tarım ve Çevre”, Tokat, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2019, ss.32-44, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

30. Grup Etkinlikleri Sonrası Sınıf Öğretmeni Adaylarının Savunduğu Argümanlardaki Değişikliklere İlişkin Görüşleri

XII International Congress Of Educational Research, “Teacher Education Policy In The 21st Century: Evidence, Research And Praxis”, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

31. Öğretmen Yetiştirme Programlarında Yer Alan Öğretmenlik Uygulamalarına Karşılaştırılmalı Bir Bakış: Türkiye ve OECD Ülkeleri Örneği

2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.721-744, (Tam Metin Bildiri)

32. İlkokullarda Fen Okuryazarlığının GeliştirilmesindeBiyografilerin Kullanılması

V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 13 - 14 Aralık 2018

33. İlkokullarda Fen ve Mühendislik Uygulamalarına Legolarla Başlama

Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2017, ss.68-69, (Özet Bildiri)

34. Suriyeli Sığınmacı Çocukların Eğitiminde Alternatif Bir Program: Heat Start

International Conference; The West of The East, The East of The West, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 06 Temmuz 2017, ss.431-432, (Özet Bildiri)

35. Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Deneyimleri ve Çok Kültürlülük Hakkındaki Düşünceleri

International Social Science and Humanities Berlin Conference (IARSP), Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.64, (Özet Bildiri)

36. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıfta Kullandıkları Bilgi İletişim Teknolojilerine Yönelik Olumsuz Tutumları ve Yaşadıkları Sorunlar

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3434, (Özet Bildiri)

37. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Çevre Farkındalığı Kazandırmada Sosyo-Bilimsel Konuların Önemi

International Congress Of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, ss.113-114, (Özet Bildiri)

39. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Nükleer Enerji Kavramına Yönelik Düşünceleri Bağımsız Kelime İlişkilendirme Örneği

X. Internatıonal Workshop On Nuclear Structure Properties, Sivas, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

40. Akademisyenlerin Meslek Yüksekokullarındaki Sorunlara Bakışı ve Geliştirdikleri Çözüm Önerileri

5th International Vocational Schools Symposium, 18 - 20 Mayıs 2016, cilt.2, ss.383-392, (Tam Metin Bildiri)

43. Türk Eğitim Sisteminde Bir Gerçek Birleştirilmiş Sınıflar

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

44. Değerler Eğitimi Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmenlerine Göre Değerlendirilmesi Nitel Bir Çalışma

Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak Ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, cilt.1, ss.623-649, (Tam Metin Bildiri)

45. Okul Öncesi Dönemde Reggio Emilia Yaklaşımı

Uluslararası Eğitimde Değişimler ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)

46. Prospective Teachers Views Related To The Teaching Practice Process

Paedeia Conference, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2015, ss.27, (Özet Bildiri)

47. A way for protection of school age children from unhealthy foods Traditional foods

The 3rd International Symposium on Traditional Foods From Adriatic to Caucasus, Sarajevo, Bosna-Hersek, 1 - 04 Ekim 2015, ss.44, (Özet Bildiri)

48. A way for protection of school age children from unhealthy foods Traditional foods

The 3rd International Symposium on Traditional Foods From Adriatic to Caucasus, Sarajevo, Bosna-Hersek, 1 - 04 Ekim 2015, ss.44, (Özet Bildiri)

49. Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Ders Programına Yeni Ders Önerisi Değerler Eğitimi ve Uygulamaları

Uluslararası İnsani Değerlerin Yeniden İnşası Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, cilt.1, ss.205-219, (Tam Metin Bildiri)

50. İsteğe Bağlı Olarak Okula Kaydedilen Öğrencilere Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler

XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.135, (Özet Bildiri)

51. Sinif yönetiminde öğretmen davranışları Nitel bir çalışma

12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın., Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.303-308, (Tam Metin Bildiri)

52. Sınıf Yönetiminde Öğretmen Davranışları: Nitel Bir Çalışma

12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.303-308, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 9

1. Okul Temelli Planlama ile Okul Dışı Etkinlikler

Maarif Modeli Çerçevesinde Hayat Bilgisi Öğretimi, YAŞAROĞLU CİHAT, Editör, Pegem Akademi, ss.278-289, 2025

2. Yatılı ve Pansiyonlu Okul (YİBO, YBO, PİO) Uygulamaları

İlkokullarda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Yaşaroğlu Cihat; Zengin Erdal, Editör, Vize Tek, Ankara, ss.35-51, 2023

3. Sosyobilimsel Konular

Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, Bozdemir-Yüzbaşıoğlu,Hafife; Ezberci-Çevik Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.137-162, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

4. Start for sustainable development: Ecological footprint

Transitioning to Quality Education, Jeronen,Eila, Editör, MDPI, Basel, ss.89-113, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

5. İlkokulda Çevre Eğitimi Etkinlikleri

Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Taner ÇİFÇİ,Aycan BULDUR, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.270-292, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

6. Çevre Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler

Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Taner ÇİFTÇİ,Aycan BULDUR, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.135-164, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

7. Sürdürülebilirlik ve Çevre

Farklı Disiplinlerde Sürdürülebilirlik, Karaca, Şükran, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.43-64, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

8. Sürdürülebilirlik ve Çevre Eğitimi Uygulamaları

Farklı Disiplinlerde Sürdürülebilirlik, Karaca, Şükran, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.65-94, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

9. Head Start: Sığınmacı Çocuklar İçin Alternatif Bir Erken Müdahale Programı

Eğitim Bilimlerinde Akademik Araştırmalar, Gülcan Mıhladız, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.295-311, 2018
Metrikler

Yayın

94

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

50

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

35

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

443

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

59

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

121

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

330

Toplam Atıf Sayısı

543

Proje

11

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

37
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları