Biyografi
Hamdi KARAKAŞ, 1983 yılında Sivas-Türkiye'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Sivas'ta tamamladı. Lisans derecesini 2005 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Yedi yıldan fazla bir süre, Sivas'ın ilçe ve köy okullarında sınıf öğretmeni olarak çalıştı. 2013 yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Aşık Veysel Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi bölümüne öğretim görevlisi olarak atandı. 2012-2014 yılları arasında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalında yüksek lisans eğitimini; 2015-2018 yılları arasında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında doktora eğitimini tamamladı. 2019 yılı Mart ayında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesine doktor öğretim üyesi olarak atandı. Mart 2022'de ise ÜAK tarafından doçent olarak ilan edildi ve halen aynı bölümde doçent kadrosuyla görevine devam etmektedir. Akademik çalışmalarında; temel eğitim, sınıf eğitimi, fen eğitimi, öğretmen eğitimi konuları üzerine yoğunlaşmıştır. Evli ve üç çocuk babasıdır.
Eğitim Bilgileri
2015 - 2018
2015 - 2018Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Çevre-Enerji Konularına Yönelik Gerçekleştirilen Argümantasyon Temelli Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünmelerine, Akademik Başarılarına ve Argüman Oluşturma Becerilerine Etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim
2014
2014Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME DEVAM EDEN ÖĞRENCİ BABALARININ AİLE KATILIM ÇALIŞMALARINA KATILIM DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - 2022
2019 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2019
2013 - 2019Öğretim Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Şarkışla Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakım ve Gençlik Hizmetleri
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Rektörlük
2022 - 2025
2022 - 2025Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2021 - 2024
2021 - 2024Dekan Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Yüksekokul Yönetim Kurulu Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Divriği Nuri Demirağ Meslek Yüksek Okulu
2019 - 2021
2019 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2019 - 2021
2019 - 2021Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2019 - 2021
2019 - 2021Enstitü Müdür Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016 - 2017
2016 - 2017MYO Müdür Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Şarkışla Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu
2014 - 2016
2014 - 2016MYO Müdür Yardımcısı
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Şarkışla Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2013
2007 - 2013Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı, Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Sınıf Öğretmeni
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Değer Analizi Yaklaşımı ile İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Farkındalık, Tutum ve Sorumlu Davranışlarının İncelenmesi
Karakaş H. (Danışman)
H.BİLGİN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
İLKOKULLARDA TAŞIMALI EĞİTİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR: ÖĞRETMEN,ÖĞRENCİ, VELİ VE İDARECİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Karakaş H. (Danışman)
M.NEZİHE(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Farkındalıkları, Tutumları ve Sorumlu Davranışları
Karakaş H. (Danışman)
A.YORULMAZ(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
İlkokullarda Sanal Müzelerin Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
Karakaş H. (Danışman)
S.YILMAZ(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin çevre bilincine sahip olma durumları ile sürdürülebilir çevre tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Karakaş H. (Danışman)
Z.DÖNMEZ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Argümantasyon Temelli Öğretimin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumlarına Etkisi
Karakaş H. (Danışman)
M.KILINÇ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sosyobilimsel Konular Bağlamında Gerçekleştirilen Senaryo Temelli Öğretimin İlkokul Öğrencilerinin Karar Verme Becerilerine Hayat Bilgisi Tutumlarına ve Akademik Başarılarına Etkisi
Karakaş H. (Danışman)
S.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Erteleme Davranışları ile Üstbilişleri Arasındaki İlişki
Karakaş H. (Danışman)
A.BEBEK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin Çevrimiçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlik Algıları ve COVID-19 Pandemi Sürecine İlişkin Görüşleri
Karakaş H. (Danışman)
E.ŞAHİNARSLAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sosyal Beceri Temelli Etkinliklerin İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmelerine ve Empatik Eğilimlerine Etkisi
Karakaş H. (Danışman)
M.SAYGIN(Öğrenci)
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
2025
2025Yüksek Lisans-Tezsiz
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Çerçevesinde Hayat Bilgisi Öğretim Programının Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden İncelenmesi
Karakaş H. (Danışman)
T.ŞEN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans-Tezsiz
Sınıf Öğretmenlerinin Uzman Öğretmenlik ve Başöğretmenlik Eğitim Programları ve Kariyer Basamakları Sürecine İlişkin Görüşleri
Karakaş H. (Danışman)
G.ŞAKŞAK(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans-Tezsiz
Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Gezi Düzenleyebilme Öz-Yeterlik İnançları
Karakaş H. (Danışman)
K.YURTTAKAL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans-Tezsiz
İlkokullarda Çevre Eğitimine Yönelik Gerçekleştirilen Etkinliklerinin Okul Yöneticileri Tarafından Değerlendirilmesi
Karakaş H. (Danışman)
İ.EKİNCİ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans-Tezsiz
Bilim Şenliklerinin Uygulanışına Yönelik Ortaokul Yöneticilerinin Görüşleri
Karakaş H. (Danışman)
M.DABAK(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2023 - 2023
2023 - 2023Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Farkındalık Semineri
Uygulama Araştırma Merkezi - Eğitim
Karakaş H., Dedeoğlu H., Öztürk M. K., Erten S., Erbaş Y. H., Ergen G., et al.
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
YÖK Sanal Fuar
Kurumsal Tanıtım, Yükseköğretim Kurulu, Türkiye, Ankara, 2021 - 2021
Makaleler
2025
20251. Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Bilincine Sahip Olma Nitelikleri ile Sürdürülebilir Çevre Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Dönmez Z., Karakaş H.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.93-107, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Improving ecological footprint awareness of primary school students
Geldi A., COŞKUN A., KARAKAŞ H.
Education Mind
, cilt.3, sa.2, ss.165-177, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Scenario-based teaching process in the life science course based on socioscientific issues
Öztürk S., Karakaş H.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.13, sa.5, ss.441-464, 2024 (ESCI)
2024
20244. Çevre Dostu 1000 Okul Projesi Kapsamında Yapılan Etkinliklerin İlkokul Öğrenci Çizimlerine Yansıması
Çınar B., Karakaş H.
The Journal of Turk-Islam World Social Studies
, cilt.11, sa.40, ss.261-280, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Senaryo Temelli Öğretimin İlkokul Öğrencilerinin Bilimsel Düşünme Alışkanlıklarına, Fen Bilimleri Dersi Tutumlarına ve Akademik Başarılarına Etkisi
Öztürk S., Karakaş H.
YAŞADIKÇA EĞITIM
, cilt.37, sa.3, ss.764-779, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. The Effect of STEM Activities on Primary School Students' Attitudes towards STEM
Açıkay N., Bircan M. A., Karakaş H.
International Journal of Research in Teacher Education
, cilt.14, sa.2, ss.19-35, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. İlkokul Öğretmenlerinin Çevrimiçi Teknolojik Yeterlilikleri ve Pandemi Sürecindeki Uygulamalara İlişkin Görüşleri
Şahinarslan E., Karakaş H.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.49-78, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Turkish Pre-Service Primary Teachers' Decisions on Various Socioscientific Issues: SEE-SEP Model-Analysis
Karakaş H., Eyceyurt Türk G.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.7, sa.14, ss.182-208, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kesirler Konusunda Hazırladıkları Soruların Bilişsel Seviyelerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
Özçakır Sümen Ö., Karakaş H.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.512-521, 2022 (TRDizin)
2022
202210. The effect of socioscientific issues-based discussion activities on the attitudes of primary school teacher candidates to the life science teaching
Karakaş H.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.19, sa.1, ss.17-36, 2022 (Scopus)
2022
202211. Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Karakaş H.
Sivas Cumhuriyet University Educational Sciences Institute Journal
, cilt.1, sa.1, ss.1-9, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202112. The effect of social skills-based activities on primary school students' critical thinking and empathic tendencies
Merve S., Karakaş H.
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.13, sa.3, ss.2789-2812, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Examination of critical thinking skills of prospective classroom teachers
Karakaş H.
Üniversite Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.209-219, 2021 (TRDizin)
2021
202114. Socioscientific issues-based popular science readings with prospective classroom teachers
Karakaş H.
Online Science Education Journal
, cilt.6, sa.1, ss.1-16, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Birleştirilmiş sınıflarda öğretmen olmak: Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmeetkinliklerinin sınıf öğretmeni adaylarının öz-yeterlik algılarına etkisi
Erbaş Y. H., Karakaş H.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.481-496, 2021 (TRDizin)
2021
202116. The Self-Efficacy of Classroom Teachers to Organize Educational Trips to Out-of-School Learning Environments
Yurtdakal K., Karakaş H.
HAYEF: Journal of Education
, cilt.18, sa.2, ss.295-322, 2021 (TRDizin)
2020
202017. Presentation of Socio-Scientific Subjects to Students by Using Argumentation Process
Karakaş H.
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.23, ss.409-427, 2020 (TRDizin)
2020
202018. Çevre-Enerji Konularına Yönelik Gerçekleştirilen Argümantasyon Temelli Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Argüman Oluşturabilmelerine Etkisi
Karakaş H., Sarıkaya R.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.38, ss.346-373, 2020 (ESCI)
2020
202019. The Effect Of Argumentation-Based Teaching Performed For Environment-Energy Issues On Critical Thinking Of Prospective Classroom Teachers
Karakaş H., Sarıkaya R.
İlköğretim Online
, cilt.19, sa.1, ss.366-383, 2020 (Scopus)
2019
201920. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Enerji Başarı Testi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Karakaş H., Sarıkaya R.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.4, ss.1403-1422, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. An activity to increase ecological footprint awareness of primary school teacher candidates: Educational drama
Karakaş H.
Research in Pedagogy
, cilt.9, sa.1, ss.16-27, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201922. A Metaphoric Study for Classroom Teacher Candidates in Socio-Scientific Issues Based Environmental Education Class: Nuclear Power Plant Example
KARAKAŞ H.
International Journal of Progressive Education
, cilt.15, sa.1, ss.44-60, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201823. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Plastik Atıklar ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutumları
Taş Divrik M., Karakaş H., Divrik B.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.448-470, 2018 (TRDizin)
2018
201824. Ogretmen Adaylarinin Cokkulturlu Deneyimleri ve (Turkiye’deki) Kulturel ve Sosyal Gruplara Yonelik Dusunceleri
KARAKAŞ H., Erbaş Y. H.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.59-81, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıfta Kullandıkları Bilgi İletişim Teknolojilerine Yönelik Olumsuz Tutumları Ve Yaşadıkları Sorunlar
KARAKAŞ H., DOĞAN A.
Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.629-652, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201726. 4. Sınıf Üstün Yetenekli Öğrenciler ile Başarılı Akranlarının Problem Çözme Stratejilerinin Karşılaştırılması
Tertemiz N., Doğan A., Karakaş H.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.161-183, 2017 (TRDizin)
2017
201727. Akademisyenlere Göre Meslek Yüksekokullarındaki Sorunlar Ve Çözüm Önerileri: Cumhuriyet Üniversitesi Ve Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği
Karakaş H., Çidem İ.
Gaziosmanpasa Universitesi Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.27-44, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Nükleer Enerji Kavramına Yönelik Düşünceleri Bağımsız Kelime İlişkilendirme Örneği
Ayaz E., Karakaş H., Sarıkaya R.
Cumhuriyet Science Journal
, cilt.37, ss.43-52, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201629. Geleneksel Gıdaların Okul Çağı Çocuklarının Beslenmesindeki Rolü Üzerine Bir Araştırma
KARAKAŞ H., TÖRNÜK F.
Cumhuriyet Science Journal , cilt.37, sa.3, ss.292-302, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201630. Geleneksel Gıdaların Okul Çağı Çocuklarının Beslenmesindeki Rolü Üzerine Bir Araştırma
KARAKAŞ H., TÖRNÜK F.
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fen Bilimleri Dergisi
, cilt.37, sa.3, ss.292-302, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201631. Etkinlik Temelli Eğitimin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Ekolojik Ayak İzi Farkındalığı
Karakaş H., Doğan A., Sarıkaya R.
Journal of Turkish Studies
, cilt.11, sa.3, ss.1365, 2016 (TRDizin)
2015
201532. İsteğe Bağlı Olarak İlkokula Kaydedilen Öğrencilerin Bitişik Eğik Yazı Çalışmalarında Karşılaştıkları Problemler
Karakaş H., Dilci T.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama
, cilt.6, sa.12, ss.101-122, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201433. Etkili Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Doğan S., Uğurlu C. T., Karakaş H.
Gaziantep University Journal of Social Sciences
, cilt.13, sa.4, ss.1097-1119, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Sınıf Öğretmenlerine Yapay Zekâ Destekli Bir Araştırma Ortağı: NotebookLM
KARAKAŞ H.
23. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2025), Ankara, Türkiye, 23 - 26 Ekim 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. Primary School Students' Awareness, Attitudes and Responsible Behaviours Towards the Environment
YORULMAZ A., KARAKAŞ H.
16th International Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Sciences in a Changing World, Türkiye, 11 - 13 Haziran 2025, ss.313-314, (Özet Bildiri)
2025
20253. İlkokul Öğrencilerinin Çizimlerinde Deyimler ve Atasözleri
Yurt R., Karakaş H.
ICER 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION RESEARCHES, Sivas, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.1217-1229, (Tam Metin Bildiri)
2025
20254. Sürdürülebilir Bir Yaşam İçin Eğitim
KARAKAŞ H.
II. Uluslararası Orta Anadolu Sempozyumu, Yozgat, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2024
20245. İlkokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Duyguları: Bir Emoji Çalışması
ÇOŞKUN I., KARAKAŞ H.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. Okulda Oynanan Oyunların İlkokula Yeni Başlayan Öğrencilerin Çizimlerine Yansıması
YURT R., ÇOŞKUN I., KARAKAŞ H.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Kullanılan Tekniklerin İncelenmesi
BEBEK A., KARAKAŞ H.
7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
20248. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzini Küçültüyorum
Geldi A., COŞKUN A., KARAKAŞ H.
III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi (USOOK 2024), 21 - 22 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20249. Üstün Yetenekli İlkokul Öğrencilerinin Küresel Isınmaya İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
Sönmez G., Karakaş H.
10th International New York Academic Research Congresses On Social, Humanities, Administrative, And Educational Sciences, 11 - 13 Temmuz 2024, ss.430-442, (Tam Metin Bildiri)
2024
202410. Derslerde Dijital Hikâye Kullanımı Üzerine Yapılan Araştırmaların Analizi: Bir Meta-sentez Çalışması
Bebek A., Karakaş H.
11th International “Baskent” Congress on Social, Humanities, Administrative and Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Şubat 2024, ss.157-172, (Tam Metin Bildiri)
2023
202311. Okul Uygulama Bahçelerinin Öğrencilerin Çevre Tutumlarına ve Çevreye Karşı Sorumlu Davranışlarına Etkisi
Özcan F., KARAKAŞ H.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2023), Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
202312. STEM-FLIP Eğitiminin Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Öğretimi Özyeterlikleri ile Ters Yüz Öğrenme Özyeterlik Algılarına Etkisinin İncelenmesi
BİRCAN M. A., NACAROĞLU O., KARAKAŞ H.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2023), Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023
2023
202313. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarının Çevre Eğitimi Bağlamında Değerlendirilmesi
BEBEK A., KARAKAŞ H.
"The Key to Global Life, Digital Change of Nature" Learning Festival & Symposium, Tokat, Türkiye, 12 - 15 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
202314. SEDEP Çizgi Filmlerinin İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Değer Algılarına Etkisi
ÖZTÜRK S., KARAKAŞ H.
XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.87
2023
202315. Dördüncü Sınıf Öğrencilerine Sağlık Okuryazarlığı Kazandırma: Oyunlaştırma
Yılmaz Can S., KARAKAŞ H.
XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.89, (Özet Bildiri)
2023
202316. Sınıf Öğretmenlerinin Ekolojik Ayak İzi Farkındalık Düzeyleri
Açıkay N., Karakaş H.
Sivas II. International Conference on Scientific and Innovation Research, Sivas, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2023, ss.709-723, (Tam Metin Bildiri)
2023
202317. Sınıf Öğretmenlerinin STEM Eğitimi Hakkındaki Görüşleri
Yılmaz Can S., Karakaş H.
Sivas II. International Conference on Scientific and Innovation Research, Sivas, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2023, ss.1371-1383, (Tam Metin Bildiri)
2022
202218. Yöresel Türkülerin ve Şiirlerin İlkokul Öğrencilerinin Yaşadıkları Çevreyi Tanımalarındaki Etkisi
Altan H. G., KARAKAŞ H.
2. International Congress On Environment, Disaster And Forest, Adana, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2022, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2022
202219. Doğada Hayat Ünitesi Kapsamında Gerçekleştirilen Etkinliklerin İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzi Farkındalıklarına Etkisi
Erden Ü., KARAKAŞ H.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202220. Senaryo Temelli Öğretimin İlkokul Öğrencilerinin Bilimsel Düşünme Alışkanlıklarına ve Fen Bilimleri Dersi Tutumlarına Etkisi
Öztürk S., KARAKAŞ H.
ULUSLARARASI ÇOCUK SEMPOZYUMU “Disiplinlerarası Perspektifte Çocuk”, Sinop, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2022, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2022
202221. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Algılarının Bağımsız Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığı İle Belirlenmesi
Kılıç M., Karakaş H.
10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Sivas, Türkiye, 18 - 20 Temmuz 2022, ss.464-488, (Tam Metin Bildiri)
2022
202222. STEM Temelli Tahmin Et-Gözle-Açıkla Stratejisi İle İşlenen “Çevremizdeki Işık Ve Sesler” Ünitesine İlişkin İlkokul Öğrencilerinin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
Dönmez Z., Karakaş H.
10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Sivas, Türkiye, 18 - 20 Temmuz 2022, ss.446-463, (Tam Metin Bildiri)
2021
202123. Hayat Bilgisi Öğretiminde 5E Öğrenme Modelinin Kullanıma Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
Yıldırım G., Karakaş H.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, ss.123-126, (Özet Bildiri)
2021
202124. Sınıf Öğretmenlerinin Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Görüşleri
KARAKAŞ H.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FGMTEK2021), Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.356-357, (Özet Bildiri)
2021
202125. Sosyal Beceri Temelli Etkinliklerin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmelerine ve Empatik Eğilimlerine Etkisi
Merve S., KARAKAŞ H.
VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress (EJER 2021), Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, ss.1106-1007, (Özet Bildiri)
2020
202026. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Kaynaştırma/Bütünleştirme Öğrencilerinin Eğitiminde ‘Kolaylaştırıcı Kişi’ Uygulamasına İlişkin Paydaş Görüşleri.
İŞCEN KARASU F., KARAKAŞ H.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202027. İlkokul Fen Bilimleri Dersinin Temel Hayat Yeterlilikleri Çerçevesinde Sınıf Öğretmeni Adaylarınca Değerlendirilmesi
KARAKAŞ H.
XIII International Congress Of Educational Research, Hatay, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
202028. Tam Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitimlerine Devam Eden Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitiminde ‘Kolaylaştırıcı Kişi’ Uygulamasına İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi
İŞCEN KARASU F., KARAKAŞ H.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202029. İlkokullarda Uygulanan Kapsamlı/Gelişimsel Rehberlik Programı’nın Sınıf ve Rehber Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi.
Merve S., KARAKAŞ H.
VII. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
201930. Sürdürülebilir Kalkınma Temelinde Paris İklim Anlaşmasına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
Karakaş H.
3. Uluslararası UNİDOKAP Karadeniz Sempozyumu “Sürdürülebilir Tarım ve Çevre”, Tokat, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2019, ss.32-44, (Tam Metin Bildiri)
2019
201931. Grup Etkinlikleri Sonrası Sınıf Öğretmeni Adaylarının Savunduğu Argümanlardaki Değişikliklere İlişkin Görüşleri
KARAKAŞ H., SARIKAYA R.
XII International Congress Of Educational Research, “Teacher Education Policy In The 21st Century: Evidence, Research And Praxis”, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201832. Öğretmen Yetiştirme Programlarında Yer Alan Öğretmenlik Uygulamalarına Karşılaştırılmalı Bir Bakış: Türkiye ve OECD Ülkeleri Örneği
Sözer M. A., Karakaş H.
2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.721-744, (Tam Metin Bildiri)
2018
201833. İlkokullarda Fen Okuryazarlığının GeliştirilmesindeBiyografilerin Kullanılması
KARAKAŞ H.
V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 13 - 14 Aralık 2018
2017
201734. İlkokullarda Fen ve Mühendislik Uygulamalarına Legolarla Başlama
KARAKAŞ H.
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2017, ss.68-69, (Özet Bildiri)
2017
201735. Suriyeli Sığınmacı Çocukların Eğitiminde Alternatif Bir Program: Heat Start
KARAKAŞ H.
International Conference; The West of The East, The East of The West, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 06 Temmuz 2017, ss.431-432, (Özet Bildiri)
2017
201736. Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Deneyimleri ve Çok Kültürlülük Hakkındaki Düşünceleri
ERBAŞ Y. H., KARAKAŞ H.
International Social Science and Humanities Berlin Conference (IARSP), Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.64, (Özet Bildiri)
2017
201737. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıfta Kullandıkları Bilgi İletişim Teknolojilerine Yönelik Olumsuz Tutumları ve Yaşadıkları Sorunlar
KARAKAŞ H., DOĞAN A.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3434, (Özet Bildiri)
2017
201738. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Çevre Farkındalığı Kazandırmada Sosyo-Bilimsel Konuların Önemi
Karakaş H.
International Congress Of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, ss.113-114, (Özet Bildiri)
2016
201639. Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Meslek Yüksekokulları Staj Faaliyetlerine Uyarlanması Üzerine Bir Tartışma
KARAKAŞ H.
Uluslararası Yükseköğretimde Mesleki Eğitim ve Öğretim Sempozyumu, 12 - 15 Ekim 2016
2016
201640. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Nükleer Enerji Kavramına Yönelik Düşünceleri Bağımsız Kelime İlişkilendirme Örneği
AYAZ E., KARAKAŞ H., SARIKAYA R.
X. Internatıonal Workshop On Nuclear Structure Properties, Sivas, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201641. Akademisyenlerin Meslek Yüksekokullarındaki Sorunlara Bakışı ve Geliştirdikleri Çözüm Önerileri
KARAKAŞ H., ÇİDEM İ.
5th International Vocational Schools Symposium, 18 - 20 Mayıs 2016, cilt.2, ss.383-392, (Tam Metin Bildiri)
2016
201642. Meslek Yüksekokullarına Sınavlı Ve Sınavsız Geçiş Uygulaması ile Yerleşen Öğrencilerin Akademik Başarılarının Karşılaştırılması
KARAKAŞ H., ÇİDEM İ.
5th International Vocational Schools Symposium, 18 - 20 Mayıs 2016
2016
201643. Dördüncü Sınıfa Devam Eden Üstün Yetenekli Öğrenciler İle BaşarılıÖğrencilerin Rutin Olmayan Problem Çözümlerinin İncelenmesi
TERTEMİZ N., KARAKAŞ H., DOĞAN A.
15. Uluslararsı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201644. Türk Eğitim Sisteminde Bir Gerçek Birleştirilmiş Sınıflar
KARAKAŞ H., İREM Y.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201545. Değerler Eğitimi Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmenlerine Göre Değerlendirilmesi Nitel Bir Çalışma
KARAKAŞ H.
Eğitimde Gelecek Arayışları: Dünden Bugüne Türkiye’de Beceri, Ahlak Ve Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, cilt.1, ss.623-649, (Tam Metin Bildiri)
2013
201346. Okul Öncesi Dönemde Reggio Emilia Yaklaşımı
KARAKAŞ H., BİLBAY A.
Uluslararası Eğitimde Değişimler ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
2015
201547. Prospective Teachers Views Related To The Teaching Practice Process
KARAKAŞ H.
Paedeia Conference, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2015, ss.27, (Özet Bildiri)
2015
201548. A way for protection of school age children from unhealthy foods Traditional foods
KARAKAŞ H., TÖRNÜK F.
The 3rd International Symposium on Traditional Foods From Adriatic to Caucasus, Sarajevo, Bosna-Hersek, 1 - 04 Ekim 2015, ss.44, (Özet Bildiri)
2015
201549. A way for protection of school age children from unhealthy foods Traditional foods
KARAKAŞ H., TÖRNÜK F., UÇAK KOÇ A.
The 3rd International Symposium on Traditional Foods From Adriatic to Caucasus, Sarajevo, Bosna-Hersek, 1 - 04 Ekim 2015, ss.44, (Özet Bildiri)
2014
201450. Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Ders Programına Yeni Ders Önerisi Değerler Eğitimi ve Uygulamaları
KARAKAŞ H., İREM Y., BİLBAY A.
Uluslararası İnsani Değerlerin Yeniden İnşası Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, cilt.1, ss.205-219, (Tam Metin Bildiri)
2015
201551. İsteğe Bağlı Olarak Okula Kaydedilen Öğrencilere Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler
KARAKAŞ H., DİLCİ T., DOĞAN A.
XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.135, (Özet Bildiri)
2013
201352. Sinif yönetiminde öğretmen davranışları Nitel bir çalışma
UĞURLU C. T., DOĞAN S., KARAKAŞ H.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın., Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.303-308, (Tam Metin Bildiri)
2013
201353. Sınıf Yönetiminde Öğretmen Davranışları: Nitel Bir Çalışma
UĞURLU C. T., DOĞAN S., KARAKAŞ H.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.303-308, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Etkinlik Örnekleriyle Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları
Karakaş H. (Editör), Bircan M. A. (Editör)
Vizetek Yayıncılık, Ankara, 2025
2025
20252. Okul Temelli Planlama ile Okul Dışı Etkinlikler
KARAKAŞ H.
Maarif Modeli Çerçevesinde Hayat Bilgisi Öğretimi, YAŞAROĞLU CİHAT, Editör, Pegem Akademi, ss.278-289, 2025
2025
20253. Hayat Bilgisi Öğretiminde Yapay Zekâ
KARAKAŞ H.
Etkinlik Örnekleriyle Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları, KARAKAŞ HAMDİ, BİRCAN MEHMET AKİF, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.91-103, 2025
2023
20234. Yatılı ve Pansiyonlu Okul (YİBO, YBO, PİO) Uygulamaları
KARAKAŞ H.
İlkokullarda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Yaşaroğlu Cihat; Zengin Erdal, Editör, Vize Tek, Ankara, ss.35-51, 2023
2022
20225. Sosyobilimsel Konular
Karakaş H.
Güncel Gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, Bozdemir-Yüzbaşıoğlu,Hafife; Ezberci-Çevik Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.137-162, 2022
2021
20216. Start for sustainable development: Ecological footprint
Karakaş H.
Transitioning to Quality Education, Jeronen,Eila, Editör, MDPI, Basel, ss.89-113, 2021
2020
20207. İlkokulda Çevre Eğitimi Etkinlikleri
Karakaş H.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Taner ÇİFÇİ,Aycan BULDUR, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.270-292, 2020
2020
20208. Çevre Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler
Karakaş H.
Etkinlik Temelli Çevre Eğitimi, Taner ÇİFTÇİ,Aycan BULDUR, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.135-164, 2020
2020
20209. Sürdürülebilirlik ve Çevre Eğitimi Uygulamaları
KARAKAŞ H.
Farklı Disiplinlerde Sürdürülebilirlik, Karaca, Şükran, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.65-94, 2020
2020
202010. Sürdürülebilirlik ve Çevre
KARAKAŞ H.
Farklı Disiplinlerde Sürdürülebilirlik, Karaca, Şükran, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.43-64, 2020
2018
201811. Head Start: Sığınmacı Çocuklar İçin Alternatif Bir Erken Müdahale Programı
KARAKAŞ H.
Eğitim Bilimlerinde Akademik Araştırmalar, Gülcan Mıhladız, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.295-311, 2018
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025TÜBİTAK 4005 - Yenilikçi Sınıflar, Sürdürülebilir Yarınlar: Sınıf Öğretmenleri Yapay Zekâ Destekli Dijital Hikâyeler Geliştiriyor
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Karakaş H., Kaya Özgül B.(Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Temel Eğitimin Güçlendirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Karakaş H., Girgin D., Karadağ Yılmaz R., Şentürk C., Batı K., Dedeoğlu H., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024
MEB Sürdürülebilir Yaşam için Eğitim Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Karakaş H., Dedeoğlu H.
2022 - 2024
2022 - 2024Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Öğretim Üyelerine Yönelik Kurumsal Araştırma ve Geliştirme Kapasitesinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
Karakaş H.
2023 - 2023
2023 - 2023
2223-B Yurt İçi Bilimsel Etkinlik Düzenleme Desteği - 16. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
TÜBİTAK Projesi , 2223 - Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı
Karakaş H.
2023 - 2023
2023 - 2023Depremzedelere Gönderilen Gıda Yardımlarının Güvenliği, Yeterliliği ve Tüketime Uygunluğu
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Törnük F. (Yürütücü), Çidem İ., Dertli E., Özcan M., Karakaş H.
2023 - 2023
2023 - 2023TÜBİTAK 1002-C Doğal Afetler Odaklı Saha Çalışması - Depremzedelere Gönderilen Gıda Yardımlarının Güvenliği, Yeterliliği ve Tüketime Uygunluğu
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Törnük F.(Yürütücü), Karakaş H., Özcan M., Çidem İ., Dertli E.
2022 - 2023
2022 - 2023
TÜBİTAK 2209- İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzini Küçültüyorum
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Karakaş H., Geldi A.(Yürütücü), Çoşkun A.
2022 - 2023
2022 - 2023TÜBİTAK 4008- Öğrenciden Öğretmene Kapsayıcı Yaşantılar Projesi
TÜBİTAK Projesi , 4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
Karakaş H., Seçil Karamuklu E. (Yürütücü)
2021 - 2023
2021 - 2023Diamonds of The Steppe
AB IPA Projesi
Güleç S.(Yürütücü), Karakaş H., Uzun A., Yıldız A.
2022 - 2022
2022 - 2022TÜBİTAK 4007 - Dicle Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Ayaz E.(Yürütücü), Karakaş H.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyor
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2021 - 2023
2021 - 2023
Sivas Cumhuriyet Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (CEBED)
Baş Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorSınıf Öğretmeni Eğitimcileri Derneği (SÖED)
Üye
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2022
Nisan 2022Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Journal of Turkish Science Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019E-İLKÖĞRETİM ONLİNE (ELEKTRONİK)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019AKDENİZ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019Educational Policy Analysis and Strategic Research (EPASR)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019International Journal of Progressive Education (IJPE)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Haziran 2023
Haziran 2023Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye
Nisan 2022
Nisan 2022TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Mart 2022
Mart 2022Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Ekim 2021
Ekim 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Eylül 2021
Eylül 2021TÜBİTAK Projesi
1002 - Hızlı Destek Programı, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Eylül 2020
Eylül 2020Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Tokat - Amasya - Sivas, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Aralık 2023
Aralık 2023MEB Temel Eğitimde Öğrenme Kayıplarının Giderilmesi ve Öğretimin Güçlendirilmesi Projesi
Çalıştay Organizasyonu
Karakaş H.
Ankara, Türkiye
Ekim 2023
Ekim 2023XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karakaş H., Erbaş Y. H., Rıedler Eryaman M.
Sivas, Türkiye
Şubat 2020
Şubat 2020Ortak Akıllara Yarınlara Sivas Çalıştayı-Eğitim Oturumu
Çalıştay Organizasyonu
Karakaş H.
Sivas, Türkiye
Ocak 2020
Ocak 2020Benim Belediyem Gençlik Çalıştayı
Çalıştay Organizasyonu
Karakaş H.
Sivas, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2023 - 2023
2023 - 2023Erasmus Programı
Ders Verme
Tebriz Azad Üniversitesi, İran
2021 - 2021
2021 - 2021Erasmus Programı
Ders Verme
EIA University, Kolombiya
2021 - 2021
2021 - 2021Erasmus Programı
Ders Verme
Université de Sfax, Tunus
2017 - 2017
2017 - 2017Erasmus Programı
Ders Verme
Universidad de Huelva, İspanya
Ödüller
Sanatsal Etkinlik
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
25 Ağustos 2021 - 27 Ağustos 2021
25 Ağustos 2021 - 27 Ağustos 2021eTwinning Öğretmen Eğitimi Akademisi Çalıştayı
Çalışma Grubu
Trabzon-Türkiye
19 Mayıs 2021 - 21 Mayıs 2021
19 Mayıs 2021 - 21 Mayıs 2021
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFMEK2021)
Katılımcı
Burdur-Türkiye
19 Mayıs 2021 - 21 Mayıs 2021
19 Mayıs 2021 - 21 Mayıs 202114. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFMEK2021)
Katılımcı
Burdur-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Kasım 2023
Kasım 2023Ekolojik Ayak İzi ve Sürdürülebilirlik
Seminer
TÜBİTAK Bilim Söyleşileri-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Bilim Söyleşileri
Seminer
TÜBİTAK-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK - Bilim Söyleşileri
Seminer
TÜBİTAK-Türkiye
Ağustos 2021
Ağustos 2021YÖK Sanal Fuar
Konferans
YÖK-Türkiye
Mayıs 2021
Mayıs 2021Kariyer Diyalogları
Seminer
Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Nisan 2021
Nisan 2021Eğitim Bilimleri Alanında Çevrim İçi Proje Bilgilendirme Günleri
Seminer
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi-Türkiye
Şubat 2021
Şubat 2021Çevrimiçi Öğretmen Kariyer Günleri
Çalıştay
Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019DKAP Öğretmen Gelişim Programı
Seminer
Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019BİLİM SÖYLEŞİLERİ
Konferans
TÜBİTAK-Türkiye
Kasım 2019
Kasım 2019BİLİM SÖYLEŞİLERİ
Konferans
TÜBİTAK-Türkiye
Haziran 2019
Haziran 2019BİLİM SÖYLEŞİLERİ
Konferans
TÜBİTAK-Türkiye
Mayıs 2018
Mayıs 2018PANEL - Tarihi ve Mümtaz Şahsiyetleri Nesillerimize Nasıl Tanıtmalıyız?
Çalıştay
Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Kasım 2016
Kasım 2016Kız Çocuklarının Okutulması ve Eğitiminin Önemi
Çalıştay
İsmet Yılmaz Fen Lisesi / Şarkışla - Sivas-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 14
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Mart-2023
Mart 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Akademik Personel Sınavı
Öğretim Görevlisi Alımı Sınav Jurisi - Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Ekim-2022
Ekim 2022Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Dr. Öğretim Üyeliği Atama Jürisi - Gazi Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Yeterlik Sınavı
- İnönü Üniversitesi
Mart-2022
Mart 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Mayıs-2021
Mayıs 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Gazi Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021Tez Savunma (Doktora)
- Gazi Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Yeterlik Sınavı
- Gazi Üniversitesi
Ocak-2020
Ocak 2020Akademik Personel Sınavı
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Doktora)
- Gazi Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Mart-2019
Mart 2019